Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Induksjonen

Hva inngår?

Induksjonen De første 14 dagene med Atkins

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-01-04, 14:55   #1
Mocca
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Østlandet
Alder: 43
Innlegg: 24
Mocca er på en erverdig vei

Hva inngår?

Det lurer jeg på, har ikke helt valgt min bane enda, bare at jeg skal kutte drastisk ned på karbohydratene.

I introduksjonsdietten, leste en Atkinsboks og det var snakk om 20g karbohydrater daglig?

stemmer det? hvordan klarer man i såfall å måle dette?

Hva lønner seg, når jeg vil ned 30kg og helst mest mulig iløpet av 8 mndr eller kortere, skal jo gifte meg og må klare å finne kjole.

Spise kjøttprodukter av forskjellig slag, og ha forskjellie typer grønnsaker til, holder det eller må det tilsettes fett av noen typer?



Vil jeg kunne merke gode resultater med kjøtt og forkjellige typer grønnsaker eller bør jeg kutte helt og spise bare protein?

Mocca er avlogget   Svar med sitat
Gammel 14-01-04, 15:12   #2
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

For all del! Ikke spis bare protein! Det har ingen godt av...

Å telle karbohydrater er lett... Å følge introduksjonen er lett...

Hensikten med introdukjsonen er å omstille kroppen din til å forbrenne fett.

Slik gjør du introduksjonen.

Frokost: Egg (ikke egg og bacon hver dag....) (1 Fiberknekkebrød)
Lunsj: Noen nøtter, eventuelt et egg.
Middag: Biff, kjøttdeig, kylling med salat. Fisk med fløtesaus og brokkoli.

Bruk mye smør, ha olje på etter at du har stekt for å ikke ødelegge fettsyrene. Ikke velg magert kjøtt, hvis ikke du tilsetter mye fett da.

Når du er i ketose forbrenner kroppen sitt eget fett. Du er påkoblet din nøye oppsparte bensintank... Derfor er det så lett å ta av med Atkins.

De første 14 dagene skal være strenge! Men du vil oppdage at det er vel verdt det om du holder ut. Ikke bruk søtstoffer de første 14 dagene da det kan forstyrre ketosen og omstillingen av kroppen din.

Bruk ketostixene, mål hver kveld. Da har du kontroll på om du trenger å kutte ned på karbohydratene... (Skal være på det mørkeste)

Skal du ned 30kg, og ha unna mest mulig på 8mnd. Så kan Atkins hjelpe deg godt på veien, alternativt Eurodiett i samarbeid med en Lindberg klinikk.

HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 14-01-04, 15:35   #3
Mocca
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Østlandet
Alder: 43
Innlegg: 24
Mocca er på en erverdig vei

Og det er bare tre måltider daglig? holder det, er vant til å spise 5 måltider.....

Lunsj: nøtter, hvor mye f.eks? Og hvordan gjør man det når man er på jobben med kantineordning........ eller kan man spise andre ting(selv om alternativene ikke er for store?)
men altså frokost; egg (finnes det grense for hvor mye) og da fiber knekkebrød( går det med f.eks Ingers Rugbrød?)

Da kjøper jeg test-strips imorgen tenker jeg, hvor mye koster det og hvor mange er det i pakken?

Nøtter er såklart naturlige nøttet uten tilsetninger?

jeg kommer nok til å spørre om mye rart fremover, håper dere er tålmodige...

Opprinnelig lagt inn av HP

For all del! Ikke spis bare protein! Det har ingen godt av...

Å telle karbohydrater er lett... Å følge introduksjonen er lett...

Hensikten med introdukjsonen er å omstille kroppen din til å forbrenne fett.

Slik gjør du introduksjonen.

Frokost: Egg (ikke egg og bacon hver dag....) (1 Fiberknekkebrød)
Lunsj: Noen nøtter, eventuelt et egg.
Middag: Biff, kjøttdeig, kylling med salat. Fisk med fløtesaus og brokkoli.

Bruk mye smør, ha olje på etter at du har stekt for å ikke ødelegge fettsyrene. Ikke velg magert kjøtt, hvis ikke du tilsetter mye fett da.

Når du er i ketose forbrenner kroppen sitt eget fett. Du er påkoblet din nøye oppsparte bensintank... Derfor er det så lett å ta av med Atkins.

De første 14 dagene skal være strenge! Men du vil oppdage at det er vel verdt det om du holder ut. Ikke bruk søtstoffer de første 14 dagene da det kan forstyrre ketosen og omstillingen av kroppen din.

Bruk ketostixene, mål hver kveld. Da har du kontroll på om du trenger å kutte ned på karbohydratene... (Skal være på det mørkeste)

Skal du ned 30kg, og ha unna mest mulig på 8mnd. Så kan Atkins hjelpe deg godt på veien, alternativt Eurodiett i samarbeid med en Lindberg klinikk.

Mocca er avlogget   Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no