Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Smoothies / drikke

Kakao med kokosmelk

Smoothies / drikke Her kan du dele dine opprkrifter på drikker som er gode å drikke på et lavkarbokosthold. Har du funnet den optimale smoothie?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-10-10, 09:38   #51
Tiki
Seniormedlem
 
Tiki sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 642
Tiki er på en erverdig vei

Sv: Kakao med kokosmelk

Julie-x: Å så flott med tilbakemeldinger på dette. Nå fikk jeg jo enda mere lyst til å prøve, og tar med dine ideer.
Tenkte også at litt mere kakao kan gjøre deg bra når en skal lage pudding, kan liksom være litt sterkere enn når det drikkes da.

Jeg har i eco ekologisk kakao kjøpt på Ica med 12gr. kh pr. 10 gram, og synes den er god. Men skal sjekke om det er enda mindre i bakekakao.

__________________
Tiki
xxxxxxx
Tiki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, ca. 20 kh/dag Svar med sitat
Gammel 23-10-10, 17:01   #52
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Kakao med kokosmelk

Sitter nå og koser meg med en kopp kokao, og det var skikkelig godt! Jeg var redd det skulle smake altfor mye kokos, men det er bare en anelse kokossmak på kakaoen. Kokos er godt det, altså! Det ble litt tykk og kan tenke meg det er godt å lage sjokoladepudding eller panacotta av kokosmelk.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 20:46   #53
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Kakao med kokosmelk

Nammenammenam! Lille Gubben synes det høres så rart ut at han ikke vil smake engang. For all del - det kunne jo vise seg å være godt!

Dette må jo bli en slager på hytta - både kokosmelk, kakaopulver og sukrin kan jo utmerket godt stå lagret der i en lengre periode. Med en liiiten dært pulverkaffe-pulver oppi blir det sikkert også godt.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 20:50   #54
Mammamiia
Medlem
 
Mammamiia sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Kapp
Innlegg: 144
Mammamiia er på en erverdig vei

Sv: Kakao med kokosmelk

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Nammenammenam! Lille Gubben synes det høres så rart ut at han ikke vil smake engang. For all del - det kunne jo vise seg å være godt!

Dette må jo bli en slager på hytta - både kokosmelk, kakaopulver og sukrin kan jo utmerket godt stå lagret der i en lengre periode. Med en liiiten dært pulverkaffe-pulver oppi blir det sikkert også godt.


Det kan jeg skrive under på! Knallgodt. Dette ble lunchen min i dag!

__________________
Ned 5 til St.Hans....:


Mammamiia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fra Ketolyse til egenkomponert Svar med sitat
Gammel 07-11-10, 13:10   #55
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Kakao med kokosmelk

Det virkelig god kakao! Jeg brukte sikkert litt mye kakaopulver for den blei ganske sterk, men jeg likte det. Ungan syns også det blei godt de tynna den ut med litt melk for kakaosmaken blei for sterk for dem. jeg tok også en god t-sje med cocosa oppi for å få enda mer god fet. Det blei nam-nam!

Skal prøve å lage puding neste gang slik som Julie-x foreslår.

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Gammel 07-11-10, 14:12   #56
Julie
Seniormedlem
 
Julie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 29
Innlegg: 1.629
Julie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snill

Sv: Kakao med kokosmelk

Laget pudding-versjonen igjen for en ukes tid siden, men glemte å skrive inn resultatet. Brukte 4 eller 5 gelatinplater den gangen, og det ble mye bedre! Brukte samme mengde kakao og kokosmelk, men med Splenda i stedet for sukrin (om jeg husker riktig). Tror ikke sukrin er noen god idé med tanke på den "kalde" ettersmaken, men det kan hende det funker bedre i puddingen enn kakaoen.

__________________

Julie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life! ♥ Svar med sitat
Gammel 08-11-10, 11:02   #57
Idarull
Seniormedlem
 
Idarull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 36
Innlegg: 1.123
Idarull har en fantastisk aura rundt segIdarull har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kakao med kokosmelk

Drikker denne nå. Hadde i mye mer kakao enn det sto her og syns fortsatt den er tam. Litt sånn tynn på en måte. Hadde i fløte også, for hadde kjøpt light kokosmelk. Hjalp visst ikke. Men men. Prøver igjen en annen gang!

__________________
Mål: -10 kilo
Startvekt: 68 kg
Vekt: 66 kg
Ønske-vekt: 58 kg
Idarull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen Svar med sitat
Gammel 08-11-10, 11:31   #58
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Kakao med kokosmelk

Opprinnelig lagt inn av Idarull, her.

Drikker denne nå. Hadde i mye mer kakao enn det sto her og syns fortsatt den er tam. Litt sånn tynn på en måte. Hadde i fløte også, for hadde kjøpt light kokosmelk. Hjalp visst ikke. Men men. Prøver igjen en annen gang!

Tynn?! Den er vidunderlig synes jeg! Bruker en boks kokosmelk, 1 ss (litt toppet) kakaopulver, 2 ss sukrin og 1/4 ts pulverkaffe-pulver. Mmmmm.... Men vekta går rett i været etter en sånn boks fordelt på to kvelder så det blir ikke for ofte.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 08-11-10, 20:00   #59
Idarull
Seniormedlem
 
Idarull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 36
Innlegg: 1.123
Idarull har en fantastisk aura rundt segIdarull har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kakao med kokosmelk

Ja skylder på at jeg hadde light melk jeg...

__________________
Mål: -10 kilo
Startvekt: 68 kg
Vekt: 66 kg
Ønske-vekt: 58 kg
Idarull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen Svar med sitat
Gammel 25-04-12, 14:24   #60
Mizzie
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 21
Mizzie er på en erverdig vei

Sv: Kakao med kokosmelk

I light versjonen til Santa Maria som heter Thai ( En lyseblå boks) Er det kun 1 kb, og 6g fett, 0.5 g proteiner. Skulle kanksje hatt litt mere fett i seg, men det var det jeg hadde i skapet. I dag blir det kakao uten splenda eller sukrin :S

Takk for oppskrift

Mizzie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-04-12, 22:32   #61
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Kakao med kokosmelk

Jeg må også teste kokosmelk-kakao - kakao er en av mine store svakheter og jeg skulle gjerne hatt en melkefri variant.

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Gammel 25-04-12, 22:40   #62
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Kakao med kokosmelk

Jeg drakk også kakao i kveld, skikkelig kosedrikk det. Jeg pleier å halvblande kokosmelken med vann, fordi ellers blir det litt vel mye kokossmak( og jeg elsker kokos). Dvs om jeg ikke bruker lettutgaven, da blir det bare kokosmelk.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 25-04-12, 22:45   #63
Mizzie
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 21
Mizzie er på en erverdig vei

Sv: Kakao med kokosmelk

Er litt skeptisk til splenda og sukrin, er det noe annet jeg kan bruke isteden for det i kakaoen? http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.6217715 fant en link her om sukkererstatning og har lest litt om det....

Skal lage kakao nåååå !!

Mizzie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-01-14, 22:15   #64
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Kakao med kokosmelk

Ramlet over denne ved en tilfeldighet og er så gira på å prøve den ut!
Må nok kose meg med en slik en imorgen ja <3

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Aroy-D Kokosmelk KrissiFontaine Generell ernæringsdebatt 8 07-04-12 18:29
Kokosmelk SjokoMons Generell diskusjon 5 05-11-11 03:52
Hva kan jeg bruke kokosmelk til? Sol Ketolysekuren 2 01-03-08 01:21
Kakao og kokosmelk Fjonken Induksjonen 13 19-10-06 20:19
kokosmelk kakao - med skum? dingpot Lavkarbo generelt 8 02-05-06 13:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no