Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Flere som skal ned 30 kg+?

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-08-18, 17:48   #51
Sofagubben
Seniormedlem
 
Sofagubben sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2017
Innlegg: 778
Sofagubben er en juvelSofagubben er en juvelSofagubben er en juvel

Sv: Flere som skal ned 30 kg+?

Opprinnelig lagt inn av Levita, her.

Hei! Er det helt dødt her, eller finnes det noen inne i denne tråden fortsatt?


Jeg er ihvertfall her selv om jeg ikke sier så mye lenger, men nå er det ett år siden jeg nådde målvekta og det at jeg fortsatt er innom forumet jevnlig, tror jeg er ett av suksesskriteriene for at jeg har holdt vekta der den skal være. For det koster fokus, kanskje enda mer nå enn da jeg drev og gikk ned for kroppen vil hele tiden tilbake til dit en var og slipper en opp på fokuset sitt, så er det raskt tilbake.

Så det er folk her så bare skriv, så får du tilbakemeldinger og heiagjengen her er fortreffelig. Selv kan jeg bare bidra med mine egne erfaringer og hva som virket og virker for meg både fysisk og ikke minst psykisk (motivasjon), men mitt beste råd er nok å bruke seg selv og føre regnskap over sine egne erfaringer.

__________________
Pure blooded frihetselskende og sannhetssøkende selvstendig individ.
Sofagubben er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo livsstil. Svar med sitat
Gammel 13-09-18, 11:02   #52
bærrgen
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 1.081
bærrgen er en juvelbærrgen er en juvelbærrgen er en juvel

Sv: Flere som skal ned 30 kg+?

Jeg er her. Har vært litt stille i sommer, men nå skal jeg prøve å være litt mer deltagende her igjen!

__________________
Ny blogg Gammel blogg Min journal


bærrgen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-09-18, 23:43   #53
fettnurket
Medlem
 
fettnurket sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Fauske
Innlegg: 194
fettnurket er ny på veien

Sv: Flere som skal ned 30 kg+?

Hei

Jeg vet ikke om jeg er aktuell, har allerede gått ned 35 kilo, men har enda 19 som skal av og de har ikke ønsket å forlate åstedet de siste månedene så jeg trenger også litt ekstra motivasjon Begynte med Ketolyse, gikk på det i halvannen måned, og så gikk jeg på lavkarbo. På litt under 6 mnd forsvant det meste av overvekten, og siden da har det vært rimelig stillestående. Har ikke gitt opp, innser at det har vært et platå og at jeg trenger litt ekstra hjelp, så er tilbake på ketolyse en stund nå for å se om det ikke beveger nåla på vekta. (må legge til at jeg har også gtått fra å være støttemedlem til aktiv deltager på treningsstudioet. Ikke noe intens trening akkurat da jeg har fryktelig dårlige ledd, men en liten 30-45 minutters økt et par ganger i uken, pluss en eller to gåturer)

__________________


fettnurket er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-09-18, 23:56   #54
ekenna
Seniormedlem
 
ekenna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 1.106
ekenna har en fantastisk aura rundt segekenna har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal ned 30 kg+?

Man er vel aktuell selv om man er på god vei

__________________
Oppstart: 22. mai 2020 - Startvekt: 125,5 kg - Resultat: -5,6 kg Vekt nå: 119,9 kg

Sist redigert av ekenna : 18-09-18 kl 09:44.
ekenna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-09-18, 08:27   #55
bærrgen
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 1.081
bærrgen er en juvelbærrgen er en juvelbærrgen er en juvel

Sv: Flere som skal ned 30 kg+?

Opprinnelig lagt inn av fettnurket, her.

Hei

Jeg vet ikke om jeg er aktuell, har allerede gått ned 35 kilo, men har enda 19 som skal av og de har ikke ønsket å forlate åstedet de siste månedene så jeg trenger også litt ekstra motivasjon Begynte med Ketolyse, gikk på det i halvannen måned, og så gikk jeg på lavkarbo. På litt under 6 mnd forsvant det meste av overvekten, og siden da har det vært rimelig stillestående. Har ikke gitt opp, innser at det har vært et platå og at jeg trenger litt ekstra hjelp, så er tilbake på ketolyse en stund nå for å se om det ikke beveger nåla på vekta. (må legge til at jeg har også gtått fra å være støttemedlem til aktiv deltager på treningsstudioet. Ikke noe intens trening akkurat da jeg har fryktelig dårlige ledd, men en liten 30-45 minutters økt et par ganger i uken, pluss en eller to gåturer)

Klart du er aktuell! Tenk all erfaringen du har med deg når du har gått ned så mye

__________________
Ny blogg Gammel blogg Min journal


bærrgen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-09-18, 13:54   #56
Elewyn
Medlem
 
Elewyn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Alder: 43
Innlegg: 219
Elewyn er ny på veien

Sv: Flere som skal ned 30 kg+?

Jeg er her
Jeg har vært medlem tidligere i et par runder, men denne gangen har jeg tro på at jeg har klart å gjøre lavkarbo til en livsstil.

Jeg har spist streng lavkarbo i 4 måneder i dag, og har gått ned 20kg. Jeg vil ned 15 - 20kg til, så fortsatt et stykke igjen.

Elewyn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-09-18, 22:15   #57
ekenna
Seniormedlem
 
ekenna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 1.106
ekenna har en fantastisk aura rundt segekenna har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal ned 30 kg+?

Opprinnelig lagt inn av Elewyn, her.

Jeg er her
Jeg har vært medlem tidligere i et par runder, men denne gangen har jeg tro på at jeg har klart å gjøre lavkarbo til en livsstil.

Jeg har spist streng lavkarbo i 4 måneder i dag, og har gått ned 20kg. Jeg vil ned 15 - 20kg til, så fortsatt et stykke igjen.

Wao!! Så FLINK du er!! Gratulerer med kjempebra vekttap!


Hvordan ser en dag ut for deg, matmessig?

__________________
Oppstart: 22. mai 2020 - Startvekt: 125,5 kg - Resultat: -5,6 kg Vekt nå: 119,9 kg
ekenna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-10-18, 21:59   #58
ekenna
Seniormedlem
 
ekenna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 1.106
ekenna har en fantastisk aura rundt segekenna har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal ned 30 kg+?

Mitt første store mål er å komme meg under 100 kg! Og mitt første lille mål er å komme meg under 120 kg. Alt ettersom vekten hopper litt opp og ned så er hvertfall 6 kg + borte til nå.

__________________
Oppstart: 22. mai 2020 - Startvekt: 125,5 kg - Resultat: -5,6 kg Vekt nå: 119,9 kg
ekenna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-10-18, 14:39   #59
Elewyn
Medlem
 
Elewyn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Alder: 43
Innlegg: 219
Elewyn er ny på veien

Sv: Flere som skal ned 30 kg+?

Opprinnelig lagt inn av ekenna, her.

Wao!! Så FLINK du er!! Gratulerer med kjempebra vekttap!


Hvordan ser en dag ut for deg, matmessig?

Jeg forsøker å holde meg til periodisk fast med et spisevindu på 6 timer, ofte er da dagens første måltid lunsj på jobb 11.30 og middag kl. 17 er det siste. Enkelte dager er jeg mer sulten og spiser tidligere, eller spiser noe etter middag, så jeg er ikke superstreng på det

Frokost/lunsj er ofte en av disse: omelett av 2 egg/salat med kylling, ost avokado, eller noe annet mettende/2 Brisk blå med mye pålegg/2 skiver lavkarbobrød med pålegg

Middag: kjøtt (kyllingfilet, laks, LK pølser, LK hamburger, annet rent kjøtt), saus eller dressing, og salat eller grønnsaker (blomkål/blomkålris, brokkoli, sopp, sellerirot)

Mellommåltider når jeg trenger noe ekstra: En neve nøtter, en Skyr mousse uten sukker, cottagechees med sukkerfritt bringebær eller blåbærsyltetøy, atkinsbar (en gang i blant)

Snacks til selskaper, lørdagskveld eller når jeg er skikkelig fysen på noe: Mørk sukkerfri sjokolade frs Cloetta, nøtter, Skyr Mousse, sukkerfri sjokoladepudding med sukkerfri vaniljesaus, bringebær eller blåbær med sukkerfri vaniljesaus, LK ostekake til selskaper, proteinpudding.

Jeg drikker litt Pepsi Max og kan spise litt sukkerfrie pastiller.

Finner stadig vekk nye oppskrifter og retter som utvider valgmulighetene litt

Elewyn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-10-18, 22:15   #60
ekenna
Seniormedlem
 
ekenna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 1.106
ekenna har en fantastisk aura rundt segekenna har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal ned 30 kg+?

Jeg har holdt på i 25 dager i dag(det er ikke min første gang på lavkarbo da). Da startet jeg med vegetar lavkarbo, men har nylig endret retning mot lchf, og ikke vegetar, noe jeg syntes er mye enklere! Og så faster jeg periodisk som deg, men spisevinduet mitt er noe kortere enn ditt. Det ser ut som om du tåler en del kunstig søtning, der er du heldig! Jeg trives nok best uten kunstig søtning, da det trigger søtsug hos meg, noe som øker risikoen for en real utskeielse! ^^ Av og til tar jeg et glass fun saft eller lightbrus, men jeg prøver å la være.


Godt at du har funnet noe som funker for deg! Jeg er alltid nyskjerrig på hvordan andre på lavkarbo spiser, og på hva som fungerer og ikke fungerer for dem. Det er ganske store individuelle forskjeller!

__________________
Oppstart: 22. mai 2020 - Startvekt: 125,5 kg - Resultat: -5,6 kg Vekt nå: 119,9 kg
ekenna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Flere som skal begynne 1. mai? cola Ketolysekuren 740 25-10-11 22:08
Flere som skal ned 30 kg? avokado Mer enn 30 kg overvekt 285 16-05-11 00:15
Flere i 20-årene som skal ned 15 kg? Elanessë Spørsmål og svar 47 14-02-11 00:16


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no