Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Bøker > Lavkarbobøker

Bedre uten brød - 3. utgave!

Lavkarbobøker Bøker som omhandler de ulike lavkarbokostholdene. Enten direkte eller indirekte. Fakta, oppskrifter, lister og personlige erfaringer...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-09-10, 10:41   #1
janmesi
Medlem
 
janmesi sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Oslo
Alder: 49
Innlegg: 404
janmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snill

Bedre uten brød - 3. utgave!

For dere som har ventet på BEDRE UTEN BRØD en stund nå, så kan jeg opplyse at denne boken kommer i nytt opplag (og ny utgave) 20. september.

Bedre uten brød er en grundig bok som dokumenterer (faglig sterkt) helsefordelene med lavkarbokosthold. Boken ble opprinnelig utgitt på tysk av dr.med. Wolfgang Lutz (f. 1913, men lever fremdeles i London) med tittelen Leben Ohne Brot. Den norske utgaven er imidlertid basert på den amerikanske utgaven (Life Without Bread) ført i pennen av Christian B. Allan.

Den norske utgaven er utarbeidet for norske forhold med skandinaviske caser. Du kan lese om Bjørn Ferry, OL-vinneren som sverger til LCHF, Lars-Erik Litsfeldt som spiste seg frisk fra diabetes-2, intervju med Sofie Hexeberg, et nytt komplett trenings- og kostholdsprogram av Kenn Hallstensen ... og mye mer. Den er ikke så forandret at de som allerede har kjøpt den første eller andre utgaven trenger denne ... vi har bare oppdatert casene, samt tatt inn mer stoff!

Den kommer i salg 20. september. Beste hilsen Jan M.

__________________
Beste hilsen fra Jan M - Lille Måne
"Selvsagt skal du ikke spise dyrefett!" (VGs Vektklubb) www.lillemaane.no
janmesi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 10:44   #2
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Bedre uten brød - 3. utgave!

Opprinnelig lagt inn av janmesi, her.

Den er ikke så forandret at de som allerede har kjøpt den første eller andre utgaven trenger denne ...

Så befriende ærlig! Lykke til med nyutgivelsen!


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 10:48   #3
BlirFjong
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Sandnes
Alder: 41
Innlegg: 595
BlirFjong er en juvelBlirFjong er en juvelBlirFjong er en juvel

Sv: Bedre uten brød - 3. utgave!

Den har jeg ikke, så dette er vel en god anledning til å kjøpe den tenker jeg

__________________
30/30 i Jillian Michaels 30 day shred!!


BlirFjong er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyseinspirert livsstilsendring :-) Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 10:49   #4
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Bedre uten brød - 3. utgave!

Genialt - den har jeg ventet på!!

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 10:50   #5
janmesi
Medlem
 
janmesi sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Oslo
Alder: 49
Innlegg: 404
janmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snill

Sv: Bedre uten brød - 3. utgave!

Jeg synes personlig det er en av de beste lavkarbobøkene som finnes! Vi kommer også med flere LCHF kokebøker i år, også en om desserter!

Skal bli flinkere å poste her på lavkarbo når vi kommer med nyheter ...

beste hilsen Jan
jan@lillemaane.no

__________________
Beste hilsen fra Jan M - Lille Måne
"Selvsagt skal du ikke spise dyrefett!" (VGs Vektklubb) www.lillemaane.no
janmesi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 10:54   #6
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Bedre uten brød - 3. utgave!

Opprinnelig lagt inn av janmesi, her.

Jeg synes personlig det er en av de beste lavkarbobøkene som finnes!


Helt enig! (Den nye utgaven er sikkert blitt enda bedre.)


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 10:55   #7
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Bedre uten brød - 3. utgave!

Jeg har lest min bok fillete, jeg er helt enig i at det er en av de aller beste som finnes. Den er et MUST for alle lavkarbere og faktisk også skeptikere, synes jeg. Man er rett og slett mindre/ikke skeptisk etter å ha lest dette vidunderet av en bok.
Jeg tror jeg må ha den nye, så kan jeg heller selge den gamle.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 11:15   #8
Borghild
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 738
Borghild har en fantastisk aura rundt segBorghild har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Bedre uten brød - 3. utgave!

Har stått på "venteliste" hos Haugen bok lenge. Gleder meg til å få den.

__________________
Ned 21 og målet er nådd.
Jeg har god tid; resten av livet faktisk
Borghild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Eat Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 11:27   #9
christine76
Medlem
 
christine76 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 426
christine76 har en fantastisk aura rundt segchristine76 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Bedre uten brød - 3. utgave!

Jeg har ventet lenge på at den skulle komme ut, og har den i bestilling. Gleder meg til å få den i posten.

__________________

Har gått ned ca 40 kg og driver og vedlikeholder
christine76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravaganza/generel lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 11:28   #10
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Bedre uten brød - 3. utgave!

Venter i spenning!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 11:37   #11
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Bedre uten brød - 3. utgave!

Hmm, kanskje jeg skulle bestilt den boka når den kommer? Jeg har ikke lest den og kunne veldig gjerne tenkt meg å ha akkurat den boka.Jeg har bare ikke hatt råd synes jeg.. Men nå tror jeg at vi skal kunne ha råd.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 16:51   #12
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Bedre uten brød - 3. utgave!

Jeg har lånt den fire ganger på biblioteket. Kanskje på tide å få den til odel og eie?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 17:23   #13
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Bedre uten brød - 3. utgave!

Jeg har også lånt på biblioteket, 2, ganger!
Blir ikke ferdig med å lese den en gang før de maser om å få den tilbake. Sist var det 10 stk på venteliste!

*vil ha min egen*

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 19:13   #14
Modezty
Seniormedlem
 
Modezty sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 54
Innlegg: 569
Modezty har en fantastisk aura rundt segModezty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Bedre uten brød - 3. utgave!

Lagt boka til overvåking på capris

Har lånt den på biblioteket noen ganger, men det er nok på tide å få min egen nå.

__________________
Modezty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto, fri for gluten, egg og melk Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 19:34   #15
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Bedre uten brød - 3. utgave!

Opprinnelig lagt inn av janmesi, her.

Vi kommer også med flere LCHF kokebøker i år,

Jeg så en ganske ålreit i sverige som het LCHF husmanskost eller noe i den duren (som jeg glemte å kjøpe før jeg plutselig satt på toget hjem ), er dette en av de som kommer på norsk?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg har lånt den fire ganger på biblioteket. Kanskje på tide å få den til odel og eie?

Veldig greit å ønske seg i julegave for eksempel

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 19:51   #16
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Bedre uten brød - 3. utgave!

Opprinnelig lagt inn av janmesi, her.

vi kommer også med flere lchf kokebøker i år, også en om desserter!

Spennende!! Jeg må ta meg en innkjøpsrunde!

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 15-09-10, 04:29   #17
Sweet Pink Kitty
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 246
Sweet Pink Kitty er ny på veien

Sv: Bedre uten brød - 3. utgave!

Gleder meg, denne ønsker jeg meg til jul!

Sweet Pink Kitty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 00:09   #18
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Bedre uten brød - 3. utgave!

fortalte akkurat mannen hva JEG ønsket meg til jul- den boken høres bra ut!

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 18:16   #19
Solange
Seniormedlem
 
Solange sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Innlegg: 661
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Sv: Bedre uten brød - 3. utgave!

Opprinnelig lagt inn av janmesi, her.

Vi kommer også med flere LCHF kokebøker i år, også en om desserter!

Skal bli flinkere å poste her på lavkarbo når vi kommer med nyheter ...

beste hilsen Jan
jan@lillemaane.no

Poste gjerne nyheter om kokebøker, sier ikke nei takk til en kokebok med desserter

__________________






Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 14:14   #20
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Bedre uten brød - 3. utgave!

Har lest den nok en gang nå - og kjenner jeg blir helt frustrert og sint over at ikke myndighetenes eksperter kan og vet det som står i denne.... setter igang en liten aksjon blant mine venner på facebook - får allerede tilbakemeldinger om folk som sliter med bla overvekt... Tenk - min egen lille revolusjon *ler*

*blåser-i-nesen*

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 12:28   #21
Ferskenbeinet
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 904
Ferskenbeinet er ny på veien

Sv: Bedre uten brød - 3. utgave!

Nå har jeg og bestillt! Gleder meg! Etter hva jeg fant ut ble den rimeligst på www.tanum.no med 313kr inkludert porto.

__________________

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 12:53   #22
Ana
Medlem
 
Ana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 394
Ana er på en erverdig vei

Sv: Bedre uten brød - 3. utgave!

Opprinnelig lagt inn av Borghild, her.

Har stått på "venteliste" hos Haugen bok lenge. Gleder meg til å få den.

Denne venter jeg også på fra Haugen bok, kanskje den dukker opp i postkassa mi snart

__________________
Julemålet



Ana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 17:28   #23
Borghild
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 738
Borghild har en fantastisk aura rundt segBorghild har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Bedre uten brød - 3. utgave!

Opprinnelig lagt inn av Ana, her.

Denne venter jeg også på fra Haugen bok, kanskje den dukker opp i postkassa mi snart

Jepp, jeg fikk den i dag. Gleder meg til å starte lesingen i kveld.

__________________
Ned 21 og målet er nådd.
Jeg har god tid; resten av livet faktisk
Borghild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Eat Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 18:55   #24
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Bedre uten brød - 3. utgave!

Har nettopp bestilt boka på engelsk (då eg sit i utlandet, og sambu er dia2 og er engelskspråkleg.) Gler meg til å lese!

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 21:32   #25
Ana
Medlem
 
Ana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 394
Ana er på en erverdig vei

Sv: Bedre uten brød - 3. utgave!

Opprinnelig lagt inn av Borghild, her.

Jepp, jeg fikk den i dag. Gleder meg til å starte lesingen i kveld.

Jeg og, tenkte jeg skulle snike meg opp i senga med den nå

__________________
Julemålet



Ana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar

Emneord
helsefordeler, lavkarbo, lchf, lutz


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Bedre uten brød - Wolfgang Lutz janmesi Lavkarbobøker 14 29-10-09 20:33
Bedre uten brød vera82 Andre dietter 10 12-09-09 20:25
Ketolyse/Bedre uten brød. Forvirret! Lille-Lulle Lavkarbo generelt 3 14-11-08 08:09
Bedre uten brød og OE - er det det samme? cilemora Lavkarbo generelt 1 04-02-08 15:06
Bedre Uten Brød - Wolfgang Lutz enwer.nicolaisen Lavkarbo generelt 51 08-02-06 13:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no