Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Flere som skal ned 30 kg+?

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-02-18, 14:16   #1
Liora
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2016
Innlegg: 163
Liora er på en erverdig vei

Flere som skal ned 30 kg+?

På seks år, en barnefødsel og div div annet så gikk jeg ut av fødestua 60 kilo tyngre enn jeg pleide å være.

Orker jo ikke drasse på de kiloene lenger, så startet opp med LCHF igjen.

Er det flere der ute som skal ned nokså mange kilo? Merker at kiloene ikke renner av slik de gjorde for 10 år siden da jeg gikk på ketolyse - flere med den erfaringen? (Altså - skjønner at det tar tid, jeg brukte jo mangen år på å legge dem på meg og).

Hadde vært hyggelig med flere så kan vi jo kanskje motivere hverandre når det butter

Liora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-02-18, 20:56   #2
ekenna
Seniormedlem
 
ekenna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 1.106
ekenna har en fantastisk aura rundt segekenna har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal ned 30 kg+?

Nå ble jeg glad! Jeg tenkte akkurat på at jeg skulle skrive et lignende innlegg, og så ser jeg ditt!

Det kan virke som om vi er i samme båt

Før jeg ble gravid gikk jeg ned 43 kg på lchf. Som gravid gikk jeg opp 33 kg, deretter ned 20 kg etter fødsel. De siste 4 årene som tvillingmamma har jeg sakte men sikkert gått opp igjen alle kiloene mine igjen. Jeg startet på lavkarbo igjen for 3 dager siden og har gått ned 4,3 kg(store mengder vann i kroppen). Det vil vel si 4,3 av 50 kg.

Jeg syntes det er positivt for å holde fokuset oppe om jeg har noen å dele erfaringene jeg gjør med, så jeg vil gjerne ta følge med deg

__________________
Oppstart: 22. mai 2020 - Startvekt: 125,5 kg - Resultat: -5,6 kg Vekt nå: 119,9 kg
ekenna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-02-18, 11:05   #3
heidia
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2015
Innlegg: 1
heidia er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal ned 30 kg+?

Jeg vil ned ca 30 kg er så fersk på lavkarbo at det jeg gjør foreløpig er å sette meg inn i det, har ikke helt kommet i gang med å legge om kostholdet. Er nå på vei til å flytte fra mannen og satser på et "nytt og bedre liv" aleine. Så planen er å ha nok kunnskap om lavkarbo til å begynne med det senest når jeg flytter slik at det ikke kommer ting inn i skapene som jeg ikke skal ha

heidia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ingen akkurat nå Svar med sitat
Gammel 16-02-18, 11:48   #4
ekenna
Seniormedlem
 
ekenna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 1.106
ekenna har en fantastisk aura rundt segekenna har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal ned 30 kg+?

Opprinnelig lagt inn av heidia, her.

Jeg vil ned ca 30 kg er så fersk på lavkarbo at det jeg gjør foreløpig er å sette meg inn i det, har ikke helt kommet i gang med å legge om kostholdet. Er nå på vei til å flytte fra mannen og satser på et "nytt og bedre liv" aleine. Så planen er å ha nok kunnskap om lavkarbo til å begynne med det senest når jeg flytter slik at det ikke kommer ting inn i skapene som jeg ikke skal ha

En slik forandring i livet kan for noen være positiv, andre negativ. Jeg håper hvertfall at du har det bra uansett

Du slipper hvertfall å tenke på matlaging til han i tillegg når du skal lage mat, noe som gjør det litt enklere å følge et spesielt kosthold. Jeg husker jeg gikk fra eksen min under min forrige vektnedgang for 7-8 år siden. Alt ble så mye enklere! Og i tillegg fikk jeg en ekstra motivasjon for å holde meg til kostholdet når jeg ble flottere og flottere, og han ble mer og mer sjalu på min nye livsstil. (Han var en drittsekk og det føltes godt å gni det inn)

Vel, hvordan setter du deg inn i kostholdet da? Jeg foreslår alltid boken "Frisk med lavkarbo" av Hexeberg til de som ønsker å sette seg inn i lavkarbo. Den er så interessant, lettlest og motiverende syntes jeg.

Har du tenkt på noen spesiell retning du ønsker å legge om til?

__________________
Oppstart: 22. mai 2020 - Startvekt: 125,5 kg - Resultat: -5,6 kg Vekt nå: 119,9 kg
ekenna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-02-18, 23:30   #5
Liora
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2016
Innlegg: 163
Liora er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal ned 30 kg+?

Opprinnelig lagt inn av ekenna, her.

Nå ble jeg glad! Jeg tenkte akkurat på at jeg skulle skrive et lignende innlegg, og så ser jeg ditt!

Det kan virke som om vi er i samme båt

Før jeg ble gravid gikk jeg ned 43 kg på lchf. Som gravid gikk jeg opp 33 kg, deretter ned 20 kg etter fødsel. De siste 4 årene som tvillingmamma har jeg sakte men sikkert gått opp igjen alle kiloene mine igjen. Jeg startet på lavkarbo igjen for 3 dager siden og har gått ned 4,3 kg(store mengder vann i kroppen). Det vil vel si 4,3 av 50 kg.

Jeg syntes det er positivt for å holde fokuset oppe om jeg har noen å dele erfaringene jeg gjør med, så jeg vil gjerne ta følge med deg


Helt supert! Det er bedre å være flere, og litt "felles skjæbne, felles trøst". Keg har dessverre allerede klart å bruke helgene på "vanlig mat" to helger på rad, men gått ned 9 kg siden 1. Jan. Sagt til samboer at jeg må ta vare på med selv, du får spise hva du vil. det må være lov å være litt "ego" for å optimalisere helsen syns jeg.

Liora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-02-18, 09:28   #6
ekenna
Seniormedlem
 
ekenna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 1.106
ekenna har en fantastisk aura rundt segekenna har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal ned 30 kg+?

Opprinnelig lagt inn av Liora, her.

Helt supert! Det er bedre å være flere, og litt "felles skjæbne, felles trøst". Keg har dessverre allerede klart å bruke helgene på "vanlig mat" to helger på rad, men gått ned 9 kg siden 1. Jan. Sagt til samboer at jeg må ta vare på med selv, du får spise hva du vil. det må være lov å være litt "ego" for å optimalisere helsen syns jeg.

9 kg er jo helt fantastisk! Så flink du er! :-D

Og så bra at du står opp for deg selv og er litt egoistisk med tanke på at han kan spise det han vil! Jeg lager mat til meg, han og to barn. Og det har satt mange kjepper i hjulene mine de siste årene. Men det er jeg selv som setter inn kjeppene uansett. "Skal bare smake litt... å det så godt ut... en liten bit skader jo ikke... Jeg som har vært så flink, fortjener en utskeielse... osv osv". For meg handler det om det psykiske. Jeg innehar all informasjon om ulike retninger og erfaringer har jeg gjort i årevis. Motivasjon er som regel ganske høy. Jeg klarer bare ikke å si nei liksom. Det er liksom et fokus jeg må komme inn i; slik at jeg klarer å si nei, både til andre, men også til meg selv. Nå er jeg inne i det fokuset for første gang på 4 år, og det føles ganske godt.

__________________
Oppstart: 22. mai 2020 - Startvekt: 125,5 kg - Resultat: -5,6 kg Vekt nå: 119,9 kg
ekenna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-02-18, 21:44   #7
Liora
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2016
Innlegg: 163
Liora er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal ned 30 kg+?

Opprinnelig lagt inn av ekenna, her.

9 kg er jo helt fantastisk! Så flink du er! :-D

Det er liksom et fokus jeg må komme inn i; slik at jeg klarer å si nei, både til andre, men også til meg selv. Nå er jeg inne i det fokuset for første gang på 4 år, og det føles ganske godt.


Akkurat det der tror jeg er ganske viktig - si nei hvis det ikke er bra for en selv. Jeg er fullstendig sukkernarkoman blitt, og jeg er x-røyker, og jeg lover deg, sukkeret er verst. Folk sier "du kan jo bare ta en bit". Da blir jeg litt sånn "ville du budt heroin til en x-misbruker eller"? Så både å si nei,og det å stå opp om egne valg hvis noen kommenterer "dietten" lettere sarkastisk samt å bare kutte ut folk er fokus her hvertfall. Flott at du har kommet i rute ed så bra fokus

Ja er glad for de kiloene - hadde nok fortsatt endel vann etter fødsel,får fortsatt ikke på ringer og har visst permanent gått opp en skostørrelse

Liora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-02-18, 00:48   #8
ekenna
Seniormedlem
 
ekenna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 1.106
ekenna har en fantastisk aura rundt segekenna har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal ned 30 kg+?

Hvordan spiser dere da? Følger dere et spesielt opplegg? Og er dere fornøyde med det opplegget?

__________________
Oppstart: 22. mai 2020 - Startvekt: 125,5 kg - Resultat: -5,6 kg Vekt nå: 119,9 kg
ekenna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-02-18, 09:23   #9
Liora
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2016
Innlegg: 163
Liora er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal ned 30 kg+?

En blanding av ketolyse og LCHF føler eg. Ammer så ligger på 20-50 g karbs/dagen. Går mye i eggerøre med ost, brie, kjøttpålegg o.l. til frokost, kylling eller karbonadedeig i div former til middag og masse salat eller grønnsaker. Og my guilty pleasure - en kopp kaffe med kremfløte og Walden caramel syrup til frokost, hver dag hehe. Prøvd for første gang denne uke å lage både muffinsboller, hjemmelaget iskrem og marshmallows og det ble ikke verst.

Tar fjerne imot tips på oppskrifter fra dete.

Hva slags tilskudd tar dere?

Liora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-02-18, 10:13   #10
ekenna
Seniormedlem
 
ekenna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 1.106
ekenna har en fantastisk aura rundt segekenna har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal ned 30 kg+?

Det er ikke lenge siden jeg begynte på lavkarbo igjen, da jeg hadde en pause på 1,5 måneder nettopp. Nå er jeg heldigvis tilbake igjen :-)

Jeg vipper vel mellom LCHF og Skaldeman tenker jeg. Jeg tåler veldig lite kh før jeg kjenner at søtsuget kommer tilbake og utskeielsene står i kø. Derfor trives jeg best med lite kh og mye fett.

Jeg burde nok tatt både tran, magnesium og vitamin C og D, men det gjør jeg ikke per i dag. Har multivitamin i skapet da. Er flinkere til å gi barna. Hmm, ja nå har jeg en ny vane å lære meg! Jeg får legge den inn på Fabulous! ^^

__________________
Oppstart: 22. mai 2020 - Startvekt: 125,5 kg - Resultat: -5,6 kg Vekt nå: 119,9 kg
ekenna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-02-18, 12:02   #11
Liora
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2016
Innlegg: 163
Liora er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal ned 30 kg+?

Leste GI null av SSS for noen uker siden, liker greia hans men må ha litt mer karbs uten å tippe helt over på smartkarbo. Mn veien blir jo til mens man går, bare greit å sjekke at kart g terreng stemmer

Liora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-02-18, 21:24   #12
ekenna
Seniormedlem
 
ekenna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 1.106
ekenna har en fantastisk aura rundt segekenna har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal ned 30 kg+?

GI-null er også en god bok ja. Jeg liker Skaldeman generelt. Det var blandt andre han som inspirerte meg gjennom min første vektnedgang på 43 kg. Det er så ukomplisert å følge. Når en først har satt seg inn i maten, som dog kan være veldig kjedelig, kan man fokusere mindre på mat og mer på andre ting. I perioder syntes jeg dette er herlig. Andre ganger liker jeg godt å eksprimentere med å gjøre om oppskrifter og prøve nye ting.

Hvordan har det gått med dere i helgen? Fornøyd med innsatsen?

__________________
Oppstart: 22. mai 2020 - Startvekt: 125,5 kg - Resultat: -5,6 kg Vekt nå: 119,9 kg
ekenna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-02-18, 10:15   #13
bærrgen
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 1.081
bærrgen er en juvelbærrgen er en juvelbærrgen er en juvel

Sv: Flere som skal ned 30 kg+?

Jeg har også mange kilo som skal av, henger meg på tråden her hos dere

9 kilo ned til nå i år må jo være en supermotivasjon

Jeg har vært litt på ville veier en ukes tid og prøver nå å sette meg i gang med en liten kickstart. Håper jeg kommer fort inn i rutine igjen

Blir spennende å følge hverandre fremover

__________________
Ny blogg Gammel blogg Min journal


bærrgen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-02-18, 11:18   #14
Liora
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2016
Innlegg: 163
Liora er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal ned 30 kg+?

Ang GI null - glemte si jeg ammer, derfor må ha litt mer Karbs. Ellers er jo greia hans bra.
Helgen har i grunn gått bra, vekta står stille for tiden men mest karbohydratrike måltid jeg har spist var vel en gresk salat i går spist litt hjemmelaget is og marsmellow men de er jo innafor.

Helgen til dere andre da?

Velkommen med oss bæærgen trivelig med flere folk.

Liora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-02-18, 12:59   #15
ekenna
Seniormedlem
 
ekenna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 1.106
ekenna har en fantastisk aura rundt segekenna har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal ned 30 kg+?

Velkommen skal du være Bæærgen!

Jo jeg er egentlig fornøyd med innsatsen. Det er jo den første helga uten noen form for utskeielser på en god stund. Men jeg tror jeg har fått i meg mye salt gjennom maten, da det føles ut som om jeg har en del vann i fingre og føtter igjen(noe som vekten i dag morges også viste). Etter jobb skal jeg handle inn mat for uken, så får kjøpe meg noen enkle måltider og et brett med egg.

__________________
Oppstart: 22. mai 2020 - Startvekt: 125,5 kg - Resultat: -5,6 kg Vekt nå: 119,9 kg
ekenna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-02-18, 12:51   #16
Liora
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2016
Innlegg: 163
Liora er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal ned 30 kg+?

Det der men salt er tricky, jeg og kjenner det godt i fingre ja.

Digg med egg. Var i harryland pg hamstret egg, CF og fløte og noe kjøtt - da er det alltid noe å spise i huset

Liora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-02-18, 14:38   #17
ekenna
Seniormedlem
 
ekenna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 1.106
ekenna har en fantastisk aura rundt segekenna har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal ned 30 kg+?

Ja det er viktig å alltid ha noe å spise i hus. Om ikke er hvertfall jeg dømt til å misslykkes.

__________________
Oppstart: 22. mai 2020 - Startvekt: 125,5 kg - Resultat: -5,6 kg Vekt nå: 119,9 kg
ekenna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-02-18, 21:00   #18
bærrgen
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 1.081
bærrgen er en juvelbærrgen er en juvelbærrgen er en juvel

Sv: Flere som skal ned 30 kg+?

Enig i at det er viktig å alltid ha noe i hus... Og noe av dette må være kjapt og enkelt å tilberede. Jeg har stadig planer om å lage ferdige retter som jeg kan putte i fryseren, sånn at jeg har noe kjapt å varme dersom jeg trenger de. Foreløpig har det blitt med planene, men en dag...

__________________
Ny blogg Gammel blogg Min journal


bærrgen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-02-18, 22:55   #19
ekenna
Seniormedlem
 
ekenna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 1.106
ekenna har en fantastisk aura rundt segekenna har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal ned 30 kg+?

Jeg har funnet ut at det som passer meg bra er å alltid ha et stykke kjøtt liggende. eller ferdig kokte egg. Ingredienser til omelett eller egg og bacon. Eller meierismør, greddost og oopsies eller lignende. eggerøre er også raskt og enkelt å lage/spise.

__________________
Oppstart: 22. mai 2020 - Startvekt: 125,5 kg - Resultat: -5,6 kg Vekt nå: 119,9 kg
ekenna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-02-18, 09:05   #20
bærrgen
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 1.081
bærrgen er en juvelbærrgen er en juvelbærrgen er en juvel

Sv: Flere som skal ned 30 kg+?

Egg og bacon må jeg alltid ha i hus, det er kjapt laget til og metter godt. Har også alltid avokado, sellerirot og blomkål/brokkoli, slik at jeg har noe til kjøttet/fisken til middag. Har som oftest litt baconfull og peanøtter liggende i tilfelle jeg skulle bli fysen. Men er ikke så veldig glad i bacongull og de peanøttene med liten karber er ikke mine favoritter.

Ser i Facebookgruppene at det går veldig mye i kaker og kosemat hos noen. Så lenge jeg merker at så lenge jeg får i meg nok fett, så har jeg ikke søtsug. Dessuten så blir det feil for meg å slanke meg med kake... Men selvfølgelig bra at man kan erstatte sukkerbomber med noe bedre.

__________________
Ny blogg Gammel blogg Min journal


bærrgen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-02-18, 10:23   #21
ekenna
Seniormedlem
 
ekenna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 1.106
ekenna har en fantastisk aura rundt segekenna har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal ned 30 kg+?

Opprinnelig lagt inn av bærrgen, her.


Ser i Facebookgruppene at det går veldig mye i kaker og kosemat hos noen. Så lenge jeg merker at så lenge jeg får i meg nok fett, så har jeg ikke søtsug. Dessuten så blir det feil for meg å slanke meg med kake... Men selvfølgelig bra at man kan erstatte sukkerbomber med noe bedre.

Jeg kunne ikke vært mer enig. Altså, det er helt greit å lage en "sunn", sukkerfri kake til selskap. Det kan jo hjelpe på unngå utskeielser for mange, i stedet for å "bare smake litt" på vanlige kaker. Litt vanlig kake, fører fort til et stort kakestykke. Og et stort kakestykke kan for noen føre til en liten sprekk. Og en liten sprekk kan også føre til en stor sprekk!

Før min del funker det best å avstå fra alt som er søtt æ, så lenge jeg ønsker nedgang.

__________________
Oppstart: 22. mai 2020 - Startvekt: 125,5 kg - Resultat: -5,6 kg Vekt nå: 119,9 kg
ekenna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-02-18, 10:13   #22
Liora
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2016
Innlegg: 163
Liora er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal ned 30 kg+?

Selv om jeg skrøt av å ha laget is og marsmallows lenger opp (forøvrig første gang jeg har laget søtsaker) så må jeg si meg eni med ren mat er best. Jeg syns at hvis jeg spiser nok fett så er jeg ikke fysen. Spiser ikke svin men har både fenalår og fårepølse som er digg med litt majones og for ikke å snakke om avocado - omg. Nå det er kosemat.

Bruker dere noe kunstig søtning i te/kaffe eller er det off limit? Hva med melkeprodukter? Jeg har vurdert å kutte begge deler for å se om vekttapet kanskje øker ytterligere men ja - ttt.

Liora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-02-18, 11:25   #23
ekenna
Seniormedlem
 
ekenna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 1.106
ekenna har en fantastisk aura rundt segekenna har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal ned 30 kg+?

Jeg bruker ikke søtning i hverken kaffe eller te. Det er det to grunner til: Jeg liker kaffe med god kaffesmak, tilsatt fløte. Teen jeg drikker blir ikke god uansett hvor mye søtingsmidler jeg tilsetter. Jeg drikker den ikke for kos, men for å hjelpe fordøyelsen, derfor gjør det ikke noe om den ikke smaker godt.

Generelt prøver jeg å unngå søtningsmidler i matlagingen, men det er for å unngå å trigge mitt eget søtsug. Innimellom tar jeg meg et glass funsaft. I helgen kan jeg drikke et glass zola zero(Cola zero bremser opp vektnedgangen min, derfor begrenser jeg det til et glass).

Meieriprodukter bruker jeg. Fløte i kaffeen, smør i det meste og greddost for å øke fettinntaktet.

__________________
Oppstart: 22. mai 2020 - Startvekt: 125,5 kg - Resultat: -5,6 kg Vekt nå: 119,9 kg
ekenna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-02-18, 11:51   #24
Maja Èlen
Seniormedlem
 
Maja Èlen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2016
Innlegg: 903
Maja Èlen har en fantastisk aura rundt segMaja Èlen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal ned 30 kg+?

Jeg ønsker å gå ned 30 kg og trenger så sårt å "være sammen med noen" for å holde motivasjonen oppe. Forumet her var veldig aktivt for 10 år siden, og da syns jeg det var "lett". Men jo mer alene jeg er, jo vanskeligere er det. Om noen heier, motiverer, kommer med tips, trøst osv (og jeg gir tilbake) syns jeg det er lettere å ikke falle av. Så denne gruppen virker helt super!

__________________
Resultat 2018: -3,2 kg
Maja Èlen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: http://litekarbo.blogg.no/ Svar med sitat
Gammel 22-02-18, 11:52   #25
Liora
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2016
Innlegg: 163
Liora er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal ned 30 kg+?

Jeg bruker sukett i kaffe, men det er en uvane jeg har lagt meg til pga kaffen på sykehuset jeg jobber ikke akkurat er ferskbrente etiopiske bønner bruker ikke noe i te. Jeg og har fløte i kaffe, tåler det egentlig ikke og får daglig svi for det med det smaker jo så sjukt godt. Syns vekten har stått mye stille i det siste så skal vurdere å gi opp både suketten og melkeproduktene par-tre uker og se om det skjer noe. Bare sitter langt inne.

Bruker mye avocado og olivenolje og har kjøpt oliven som jeg skal late som jeg liker så får jeg nok fettet jeg trenger uten melkeprodukter.

Liora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Flere som skal begynne 1. mai? cola Ketolysekuren 740 25-10-11 22:08
Flere som skal ned 30 kg? avokado Mer enn 30 kg overvekt 285 16-05-11 00:15
Flere i 20-årene som skal ned 15 kg? Elanessë Spørsmål og svar 47 14-02-11 00:16


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no