Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Kosttilskudd

Lavkarbo og økt migrene

Kosttilskudd Spørsmål, tips og anbefalinger av vitaminer, mineraler og andre kosttilskudd.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-02-11, 22:08   #1
waka waka
Juniormedlem
 
waka waka sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 43
Innlegg: 25
waka waka er på en erverdig vei

Lavkarbo og økt migrene

Hei

Har prøvd å søke litt her inne om migrene, men er ny, og skjønner ikke helt alle mulighetene enda merker jeg... Så får spørre..

Jeg har vanligvis ca 3 migreneanfall i løpet av ett år, ingen under svangerskap og amming.

Hadde ett i sommer. Fikk da cataflam av legen for å ha i bakhånd.
Nå etter jul la vi om til lavkarbo igjen, og har nå hatt 3 migreneanfall på 3-4 uker!
Kan noen få mer migrene av å legge om til lavkarbo, og hva kommer det av? Opplevde ikke dette da vi gikk på lavkarbo for 5 år siden.

Kjøpte magnesium på onsdag, har hørt at det kan hjelpe, men er det noe annet jeg kan gjøre?

Har også hatt mer elveblest-utbrudd i ansiktet, og vært veldig smånuppete etter kostomleggingen. Og det klør! Men vi har spist mye mer nøtter, og jeg vet av tidligere erfaringer at for mye nøtter gir meg elveblest... Hva annet kan man kose seg litt med da, når jeg ikke engang kan spise litt nøtter uten å klø meg ihjel?

Ble to spørsmål i samme slengen dette, men håper noen kan svare

waka waka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 22:17   #2
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og økt migrene

Mulig det bare er i en overgang at du har denne hodepinen. Ser du er på Lindberg, men er du muligens i ketose? Jeg for min del hadde ukentlige migreneanfall, noe som forringet livskvaliteten min voldsomt, som forsvant helt på lavkarbo! Kryss i taket!
Prøv magnesium i alle fall.
Du kan kose deg med f.eks en film eller en god bok . Jeg vet, jeg høres sikkert litt kjip ut, men mat bør man spise for å få næring (og selvfølgelig skal det smake godt også) ikke utelukkende for kos. Det er i alle fall min mening. Og det har mye å si dersom du ønsker å gå ned i vekt også, det å ikke spise mellom måltidene når du faktisk ikke er sulten.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 22:36   #3
waka waka
Juniormedlem
 
waka waka sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 43
Innlegg: 25
waka waka er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo og økt migrene

Takk for svar.

Tror ikke jeg er i ketose, vi spiser nok litt mer karber enn det.. Men jeg er sykmeldt pga kranglete bekken, så er nok dårlig på å få i meg lunsj iallefall.. Plutselig er dagen gått og det er en time til middag... Så da drøyer jeg spisinga like greit..

Men vet samboeren har stix, så kan jo teste det..

Kan jo rett og slett være en overgang, og det at jeg er altfor dårlig på å få i meg nok vann i tillegg... Uff, ser jo nå at jeg virkelig MÅ skjerpe meg i spise og drikke nok! Det vil forhåpentligvis hjelpe på migrenen.

Ang kosen ; Hehe, jo du var kjip, men har selvfølgelig helt rett. Har klart meg helt fint denne uka uten nøtter, men med magnesium og allergitabletter

waka waka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 23:21   #4
waka waka
Juniormedlem
 
waka waka sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 43
Innlegg: 25
waka waka er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo og økt migrene

Ble visst utslag på stixen her gitt.. Så da er jeg visst i ketose... Eller har skjønt etter litt søking at det også kan komme av for lite væskeinntak...

Jaja, må prøve å komme meg ut av ketosen da, for å se om det vil hjelpe på migrenen. Vil mye heller slippe migrene enn å være i ketose.

Er ikke så mange kiloene jeg skal ned heller, så gjør ingenting om det tar litt tid.

waka waka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 07:41   #5
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og økt migrene

Du får ikke utslag på grunna lite væskeinntak. Men ER du i ketose så kan man få kraftigere utslag hvis man drikker for lite, ettersom urinen er konsentrert.
Men det er jo mulig du er en av de som kommer lett i ketose, altså på et relativt høyt karboinntak, om du måler hvor mange gram karbohydrater du spiser i en liten stund, så kan du jo selv finne fram til hvor din toleransegrense går. altså hvor du faller ut av ketose.
Å få i seg nok vann er viktig uansett. Og selv om du lever etter Lindeberg-prinsippene så er det viktig med nok fett også. Det tar gjerne knekken på småspisinga også .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 04-03-11, 20:02   #6
waka waka
Juniormedlem
 
waka waka sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 43
Innlegg: 25
waka waka er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo og økt migrene

Nå er det heldigvis to uker siden siste migreneanfall. Har tatt 600 mg magnesium i denne perioden.

Og er i ketose fortsatt... Kommer meg ikke ut av det altså, og nå har jeg fått denne grusomme ånden... Det et lite forenelig med å jobbe med små barn..

Har ikke telt karbohydrater, men tror nok jeg fint kan spise mer karbo for å komme ut av ketosen.

I dag har jeg spist 24 g karbo fra knekkebrød, ca 15 g gjennom middagen. Og pluss noen dårlige kg, ca 10 g tenker jeg...

Så totalen er ikke så stor. Slo ikke ut på stixen nå i sted, men ånden er der likevel.

waka waka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-03-11, 20:12   #7
waka waka
Juniormedlem
 
waka waka sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 43
Innlegg: 25
waka waka er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo og økt migrene

Så jo nå at jeg skrev at jeg ikke har telt kh, og så kommer med en utregning..

Har ikke telt før nå, og dette var et grovt overslag i samarbeid med mannen. Han er mye bedre på kh-innhold enn jeg er.
Men ser jo at dette mest sannsynlig er et normalt dagsinntak for meg. Minus de 10 dårlige g med kg da..

Må kanskje prøve å øke litt til for å komme ut av ketosen, og har tenkt å teste ut noen dager uten magnesium. Så får vi se om migrenen kommer tilbake.

waka waka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 14:11   #8
Bindi
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 232
Bindi er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo og økt migrene

Jeg sliter med samme. Etter jeg begynte på lavkarbo har mine migreneanfall blitt lengre og mye sterkere enn til vanlig.
Sist uke måtte jeg også väre hjemme fra jobb pga. et heftig migreneanfall.
Våkner med hodepine hverdag.

Bindi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 14:55   #9
Echo
Seniormedlem
 
Echo sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Østfold
Innlegg: 940
Echo er en juvelEcho er en juvelEcho er en juvel

Sv: Lavkarbo og økt migrene

Jeg har kronisk migrene og har vært igjennom en hel masse utredninger og medisinering.

Noe av det jeg har plukket opp underveis som kanskje kan ha noe å si for det du forteller er at nøtter kan utløse migrene, noen har utbytte av tilskudd av magnesium, så er det det med regelmessige måltider og selv om du ikke nevner "drikkevanene" dine så kan kaffe, svart brus og søtningsstoffet aspartam virke inn.

Det som er vanskelig er jo å greie å finne ut av det, man kan på en måte si at du har en terskel for å få migrene og at den terskelen ikke er konstant. Kanskje tåler du nøtter en dag fordi du ikke har drukket noe kaffe f.eks, kanskje kan du være et eller annet sted i mens-syklusen din som gjør at du ikke tåler nøtter akkurat da osv.

Fryktelig vanskelig å finne ut av
Så har du jo stress også, du tåler sikkert mer når kroppen ikke er stressa, før du får migrene. Antagelig er det en stress reaksjon i kroppen i forbindelse med overgang til fettforbrenning/ketose.

Håper det ordner seg for deg

__________________




Dagbok
Echo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noe for de med migrene? xtra Generell diskusjon 0 10-08-10 01:16
Migrene og kosthold dingpot Fysisk og mental helse 39 09-02-09 11:31
Svimmel og migrene? Karbokarbo Ketolysekuren 0 25-12-08 11:50
Til dere med migrene xtra Fysisk og mental helse 10 31-03-08 19:04
Migrene borte? Photobscura Fysisk og mental helse 13 19-05-07 13:37


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no