Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Gerds ostekake

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-07-08, 15:53   #51
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Gerds ostekake

Opprinnelig lagt inn av ecli, her.

Finner ikke gourmet kremost (ikke engang på tines nettsider...)
Tilsvarer det det samme som "vanlig" kremost i mengde? (125mg)

Ja, mener det er 125 g i pakka

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 09-08-08, 00:06   #52
ecli
Medlem
 
ecli sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 101
ecli er på en erverdig vei

Sv: Gerds ostekake

Opprinnelig lagt inn av ecli, her.

Finner ikke gourmet kremost (ikke engang på tines nettsider...)
Tilsvarer det det samme som "vanlig" kremost i mengde? (125mg)


Har nå laga ostekaka til bestemors bursdag og den var faktisk den ENESTE som ble spist helt opp! Ingen som aner at den er sukkerfri

Brukte en boks med 200g kremost (første forsøk for noen uker siden, med bare 125g syns jeg ikke ble sååå bra), og lagde gele med FunLight Lemon/Lime (ble ca 4dl gele). Og så brukte jeg en pakke med skogsbærblanding (sånn frossen fra coop) + bringebærgele (Heistad) som frukt/gelelokk.
Nam

__________________


ecli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tidligere ketolyse, nå egenkomponert Svar med sitat
Gammel 11-08-08, 12:48   #53
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Gerds ostekake

Dere som lager gele selv, hvor mye gelatin må til? Synes forklaringa på pakka jeg har er så innmari kryptisk.

__________________
You are what you eat, so stay away from
fruits and nuts!
(Sitat Garfield)
Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-08-08, 14:14   #54
Petit Fleur
Medlem
 
Petit Fleur sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 50
Petit Fleur er ny på veien

Sv: Gerds ostekake

Å, nå fikk jeg vann i munnen!!!

Men er det noen som vet om jeg kan spise sånt som dette når jeg er i min første ketose-uke? Eller bør man unngå alle søtningsmidler sånn i begynnelsen?

__________________

Det går stadig nedover.
Petit Fleur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Selvkomponert Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-08-08, 22:42   #55
Tone-G
Seniormedlem
 
Tone-G sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 52
Innlegg: 6.937
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Sv: Gerds ostekake

Hva med å blande inn litt sukkerfri sjokolade i nøttebunnen.. Tror jeg skal prøve det neste gang
Så nettopp en oppskrift på ostekake med sjokolade i bunnen i ukens hjemmet..


Jeg spiste masse kake første uken min på lavkarbo..

__________________
Ilavkarbo
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41160


Uke 1, -5,8 kilo. Uke 2, 0 Kilo. Uke 3, 1,5 kilo
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Gammel 12-08-08, 03:41   #56
ecli
Medlem
 
ecli sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 101
ecli er på en erverdig vei

Sv: Gerds ostekake

Opprinnelig lagt inn av Smula, her.

Dere som lager gele selv, hvor mye gelatin må til? Synes forklaringa på pakka jeg har er så innmari kryptisk.

Har faktisk ikke lest bruksanvisninga på pakken Men jeg har lest på andre ostekake-oppskrifter her på forumet, og fant da forslag på 5 gelatinplater pr 2,5 dl væske.
På denne kaka endte jeg opp på ca 4 dl væske, og brukte da 7 gelatinplater. Funka fint det!

__________________


ecli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tidligere ketolyse, nå egenkomponert Svar med sitat
Gammel 12-08-08, 20:31   #57
Karenina
Medlem
 
Karenina sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 108
Karenina er på en erverdig vei

Sv: Gerds ostekake

Hei! Jeg har så innmari lyst å lage denne kaka,men jeg har et lite (stort?) problem! Jeg er nemlig hyperallergisk mot mandler og nøtter. Såpass allergisk at en mandel er nok til å kvele meg helt:S Så jeg lurer på om man kan bruke noe annet enn mandler i bunnen?

Karenina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-08-08, 21:55   #58
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Gerds ostekake

Uff da

Kjeks kan vi ikke bruke, men kanskje det går an å bruke tørka og knust lavkarbobrød? Er ikke sikker jeg altså....
Eller droppe bunn og bruke den som en slags fromasj

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 12-08-08, 22:58   #59
Karenina
Medlem
 
Karenina sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 108
Karenina er på en erverdig vei

Sv: Gerds ostekake

ja,det går jo kanskje an det er jo sikkert veldig godt det og Takk for tips! Og du,hvor får jeg kjøpt sånn gele?

Karenina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-08-08, 23:00   #60
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Gerds ostekake

Jeg kjøper heistad sin sukkerfrie gele på Spar eller meny her i bygda

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 13-08-08, 09:50   #61
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Gerds ostekake

Takk skal du ha Ecli - da er jeg littebitt klokere!

Opprinnelig lagt inn av Amariel, her.

Jeg spiste masse kake første uken min på lavkarbo..

Nå vet jeg ikke hva slags kur du følger, men de på ketolyse skal ikke ha mer en 20 karber per dag, og da kan en nok ikke spise masse kake - uansett hvor god den er.
Dessuten skal man helst holde seg til så rene produkter som mulig den første måneden.

Jeg spiste ikke kake, brød eller pizza den første tiden min på ketolyse iallefall.

__________________
You are what you eat, so stay away from
fruits and nuts!
(Sitat Garfield)
Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-08-08, 19:10   #62
Skytten
Juniormedlem
 
Skytten sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Østlandet
Alder: 62
Innlegg: 36
Skytten er på en erverdig vei

Sv: Gerds ostekake

Jeg lagde Gerds ostekake til bursdagen til 17-åringen min. Jeg brukte Gerds bunn og Heistad bringebærgele og resultatet ble knallgodt Absolutt alle elsket nøttebunnen og kaka gikk ned på høykant. Legger ved bilde av kaka Dessuten lagde jeg bringebærfromasje av Heistad bringebærgele som har 0 karber i pakka + bløtkake da (PC snuppas bunn). Skikkelig vellykket ble det. Legger ved samlebilde av alle tre..som dere ser er jeg i den rosa perioden hahaha

Vedlagte bilder
Filtype: jpg IMG_3814.JPG (955,2 KB, 208 visninger)
Filtype: jpg IMG_3818.JPG (960,6 KB, 191 visninger)
Filtype: jpg IMG_3815.JPG (835,7 KB, 197 visninger)
Filtype: jpg IMG_3821.jpg (503,7 KB, 146 visninger)
Skytten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketosekuren:) Svar med sitat
Gammel 31-08-08, 19:17   #63
Tone-G
Seniormedlem
 
Tone-G sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 52
Innlegg: 6.937
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Sv: Gerds ostekake


Såååå fristende kaker da! Den ostekaka er jo bare supergod!
De andre kakene ser utrolig gode ut også
Er hele familien på slankekur eller?

__________________
Ilavkarbo
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41160


Uke 1, -5,8 kilo. Uke 2, 0 Kilo. Uke 3, 1,5 kilo
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Gammel 31-08-08, 19:20   #64
Tone-G
Seniormedlem
 
Tone-G sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 52
Innlegg: 6.937
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Sv: Gerds ostekake

Opprinnelig lagt inn av Smula, her.

Takk skal du ha Ecli - da er jeg littebitt klokere!



Nå vet jeg ikke hva slags kur du følger, men de på ketolyse skal ikke ha mer en 20 karber per dag, og da kan en nok ikke spise masse kake - uansett hvor god den er.
Dessuten skal man helst holde seg til så rene produkter som mulig den første måneden.

Jeg spiste ikke kake, brød eller pizza den første tiden min på ketolyse iallefall.


Jeg gikk da ned i vekt, så da gjorde jeg vel noe riktig
Jeg spiste fra 1-2 stk kake hver dag Nam

__________________
Ilavkarbo
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41160


Uke 1, -5,8 kilo. Uke 2, 0 Kilo. Uke 3, 1,5 kilo
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Gammel 31-08-08, 19:23   #65
Skytten
Juniormedlem
 
Skytten sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Østlandet
Alder: 62
Innlegg: 36
Skytten er på en erverdig vei

Sv: Gerds ostekake

Neida Amariel, det er bare jeg som er på ketolysekuren.Jeg lagde faktisk to parallelle kakebord...en for "normale" og en for meg og min søster som også går på dietten. Resultatet var at stort sett alle spiste av "mine" kaker

Skytten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketosekuren:) Svar med sitat
Gammel 31-08-08, 19:28   #66
Tone-G
Seniormedlem
 
Tone-G sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 52
Innlegg: 6.937
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Sv: Gerds ostekake

Opprinnelig lagt inn av Skytten, her.

Neida Amariel, det er bare jeg som er på ketolysekuren.Jeg lagde faktisk to parallelle kakebord...en for "normale" og en for meg og min søster som også går på dietten. Resultatet var at stort sett alle spiste av "mine" kaker

Det så utrolig deilig ut! Jeg bare elsker den ostekaka! Skal lage en til helgen tror jeg, så har jeg noe å kose meg med når fristelsen for annet godt blir for stor

__________________
Ilavkarbo
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41160


Uke 1, -5,8 kilo. Uke 2, 0 Kilo. Uke 3, 1,5 kilo
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 14:10   #67
sirimor
Seniormedlem
 
sirimor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Askim
Alder: 58
Innlegg: 1.813
sirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurs

Sv: Gerds ostekake

Denne er utrolig god, så jeg er kjempeglad for denne oppskriften.
Jeg har testet den ut på ikke-lavkarbofolk og den gikk unna

sirimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-09-08, 20:07   #68
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: Gerds ostekake

weee!!!Denne skal jeg lage til helgen, til bursdagen min!!!!!

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-09-08, 22:03   #69
bringebærbær
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 3
bringebærbær er på en erverdig vei

Sv: Gerds ostekake

Jeg prøvde meg på denne varianten ikveld. Utrolig god!! Denne oppskriften holder til 4 porsjoner. I parantesen bak innholdet er karbohydrat per 100 gr.

Bunn:
125 gr. Paranøtter (grovhakkede) (3gram)
75 gr. romtemperet smør (1gr)
1/2 teskje splenda
1/2 teskje kanel (kan sløyfes)

rør sammen og press nedi små porsjonsformer, sett i kjøleskapet

Fyll:
1,5 dl seterrømme (2,9 gram)
1,5 dl kremfløte (2,9 gram)
100g ferske bringebær (3,2 gram)
75g firstprice smøreost naturell (2 gram)
2 dråper vanilje-essens
smak til med splenda

rør sammen romtemperert ost og rømme, tilsett bringebærene og smak til med splenda. Pisk fløten sammen med to dråper vanilje-essens. Bland sammen alt og hell over bunnen i porsjonsformene. La det stå i kjøleskapet til avkjølt.

Hvis jeg har regnet rett blir det ikke mer enn 5 karbohydrater per (mektige) porsjon. Hvis man har mye splenda i blir det selvfølgelig mer

P.s
Hvis dere ønsker en fastere konsistens kan man tilsette litt gelatin. Jeg foretrekker at den er mer kremete

bringebærbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins-ish Svar med sitat
Gammel 14-09-08, 18:24   #70
Max
Seniormedlem
 
Max sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nettopp!
Alder: 45
Innlegg: 3.909
Max er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastisk

Sv: Gerds ostekake

Jeg har laget denne maaange ganger, best med gele av Fun light saft. I helga lagde jeg med knust sukkerfri anton-berg sjokkis i bunnen, blandet med mandler, nøtter og valnøtter, og det ble enda bedre.

Ingen tenker over at det er sukkerfri kake nei!

__________________
På tide å bytte signatur...?
Max er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse! Svar med sitat
Gammel 21-09-08, 23:05   #71
Narnia
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 62
Narnia er på en erverdig vei

Sv: Gerds ostekake

Dette er virkelig en kjempegod oppskrift!

Har bakt den to ganger, og fått skryt av karbomennesker hver gang.

Jeg forbedret imidlertid oppskriften formidabelt (ja, jeg vet jeg er skikkelig beskjeden nå), ved å riste mandlene i stekeovnen i ca 5 min på 200 grader.

Det gjorde bunnen litt mer spenstig, og ga akkurat det lille ekstra!

Tusen takk for flott oppskrift Gerd, jeg skal nok prøve noen av dine andre en gang også!

__________________
Drømmen om Narnia
Narnia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 10:57   #72
tonetrollet
Medlem
 
tonetrollet sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nesodden
Alder: 57
Innlegg: 131
tonetrollet er ny på veien

Sv: Gerds ostekake

Opprinnelig lagt inn av Karenina, her.

Hei! Jeg har så innmari lyst å lage denne kaka,men jeg har et lite (stort?) problem! Jeg er nemlig hyperallergisk mot mandler og nøtter. Såpass allergisk at en mandel er nok til å kvele meg helt:S Så jeg lurer på om man kan bruke noe annet enn mandler i bunnen?

Hei! Jeg er også allergisk mot mandler, hasselnøtter og valnøtter. De fleste som er det tåler likevel å spise andre nøtter. Jeg tåler å spise paranøtter, Pecan og Macadamia. Undersøk med legen din. Kake er ikke så godt at du skal risikere helsa di'! Bare nesten...

og så ...

__________________


Stadig nye utfordringer! Nr 1: komme meg under 80 kg
tonetrollet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo f.o.m. høst 08 + Gastric bypass operert ved Gjøvik sykehus 17.03.14 + trening Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 11:37   #73
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Gerds ostekake

Opprinnelig lagt inn av tonetrollet, her.

Hei! Jeg er også allergisk mot mandler, hasselnøtter og valnøtter. De fleste som er det tåler likevel å spise andre nøtter. Jeg tåler å spise paranøtter, Pecan og Macadamia. Undersøk med legen din. Kake er ikke så godt at du skal risikere helsa di'! Bare nesten...

og så ...

Kanskje du kan lage disse kjeksene, knuse de og så blande de medsmøret?
Disse er Fedonvennlige, tror jeg og jeg tror det var Guro som la ut denne oppskriften en gang i tiden:


Havrekjeks

La
· 5 dl store havregryn svelle i
· 2 dl kokende melk
i 10 minutter. Rør inn
· 125 g smeltet smør

og bland inn

· 2 dl sammalt spelt
· 1 ts salt
· 1 ts bakepulver
· 1 ts fruktose.
(Søt variant får du ved å tilsette deigen
· 2 ts kanel
· 100 g fruktose)


Kjevle deigen til ca 1½ cm tyll og trykk ut kjeks med lite glass. Legg på plate og prikk med gaffel. Stek på 200°C i 10-15 minutter.

Jeg lager disse til datteren min og da bruker jeg 100 g fruktose, men ingen kanel.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 22:47   #74
tonetrollet
Medlem
 
tonetrollet sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nesodden
Alder: 57
Innlegg: 131
tonetrollet er ny på veien

Sv: Gerds ostekake

Jeg lagde en variant av denne

erstattet mandler med 200 g paranøtter og 50 g pecan
lagde gele av fun light sitron/lime
blandet en pose frosne bringebær i "røra"

Det ble himmelsk!!! Men nå er jeg kvalm...

__________________


Stadig nye utfordringer! Nr 1: komme meg under 80 kg
tonetrollet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo f.o.m. høst 08 + Gastric bypass operert ved Gjøvik sykehus 17.03.14 + trening Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 22:48   #75
tonetrollet
Medlem
 
tonetrollet sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nesodden
Alder: 57
Innlegg: 131
tonetrollet er ny på veien

Sv: Gerds ostekake

Opprinnelig lagt inn av tonetrollet, her.

Jeg lagde en variant av denne

erstattet mandler med 200 g paranøtter og 50 g pecan
lagde gele av fun light sitron/lime
blandet en pose frosne bringebær i "røra"

Det ble himmelsk!!! Men nå er jeg kvalm...


Altså av Gerds ostekake... Men nå er det ikke mere igjen!

__________________


Stadig nye utfordringer! Nr 1: komme meg under 80 kg
tonetrollet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo f.o.m. høst 08 + Gastric bypass operert ved Gjøvik sykehus 17.03.14 + trening Svar med sitat
Svar

Emneord
kake, ostekake


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Gerds Wok Gerd Middag 5 20-08-10 19:33
Gerds tunfisksalat Gerd Lunsj 4 11-05-10 21:07
Hjelp, ang. gelè i Gerds ostekake StegforSteg Spørsmål om matvarer og oppskrifter 8 13-02-10 11:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no