Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Superforvirret

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-10-11, 22:04   #1
Trindy
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 8
Trindy er på en erverdig vei

Superforvirret

Har pløyd meg igjennom x-antall tråder her inne ang sukkeralkoholer, og blir me og mer fovirret. Hadde sjokolade som var søtet med sorbitol, og dette fant jeg ut av var fyfy. Men jeg tenkte at jeg kan jo fortsatt nyte sjokolde med maltinol innimellom, for det har jeg lest at er "lov". Men nå kom jeg pokker meg over tråder som sier at det er fyfy også. Så da lurer jeg på om maltinol er greit eller ikke. Det er snakk om små mengder, og ganske sjelden.

Trindy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 22:32   #2
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Superforvirret

Opprinnelig lagt inn av Trindy, her.

Har pløyd meg igjennom x-antall tråder her inne ang sukkeralkoholer, og blir me og mer fovirret. Hadde sjokolade som var søtet med sorbitol, og dette fant jeg ut av var fyfy. Men jeg tenkte at jeg kan jo fortsatt nyte sjokolde med maltinol innimellom, for det har jeg lest at er "lov". Men nå kom jeg pokker meg over tråder som sier at det er fyfy også. Så da lurer jeg på om maltinol er greit eller ikke. Det er snakk om små mengder, og ganske sjelden.

Det meste som er i "små menger" og "sjelden" er ok (selv om det ikke er bra) - iallfall om det ikke heter blåsyre.

Men om det er sjelden - så kan du like gjerne vurdere litt sukret sjokolade med høyt kakaoinnhold - om du heller vil det. Husk at det er de valgene du gjør 80-90% av tiden som teller absolutt mest for kostholdet.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no