Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Ny på lavkarbo

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-10-11, 21:03   #1
veropiha
Juniormedlem
 
veropiha sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Alder: 43
Innlegg: 21
veropiha er på en erverdig vei

Ny på lavkarbo

Hei.

Lurer på om jeg spiser rett ? Idag har jeg spist :
Frokost: to tekaker (lavkarbo) med smør og skivet kavli baconost
Mellommåltid : en atkinsbar
lunch: tekake med ost og smør
Middag : kokt egg og smør
Kvelds: smoothie laget av tyrkisk yoghurt, fløte, usukrete bær, og mineralvann.

er jeg inne på noe her ?

veropiha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert- minst mulig karbs... Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 21:24   #2
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Ny på lavkarbo

Du er inne på noe, men få inn mer proteiner også! Kjøtt, fisk, fugl, sjømat. Og ikke glem GRØNNSAKENE!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 21:27   #3
Supah
Seniormedlem
 
Supah sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 34
Innlegg: 1.067
Supah er en juvelSupah er en juvelSupah er en juvel

Sv: Ny på lavkarbo

Du velger selvsagt helt selv, men det er absolutt ikke nødvendig å spise mange små måltider slik som man kanskje ellers får anbefalt. Spis når du er sulten, og spis til du er mett

Og bare egg til middag? Høres stusselig ut synes jeg. Ikke vær redd for skikkelig mat!


Masse lykke til !

__________________


Supah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 21:32   #4
veropiha
Juniormedlem
 
veropiha sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Alder: 43
Innlegg: 21
veropiha er på en erverdig vei

Sv: Ny på lavkarbo

Takk for svar ja litt stusselig middag idag pga reise :/ kommer sterkere tilbake i morgen. føler meg i grunn sulten hele tiden jeg. Og er usikker på hvor mye jeg kan spise pr måltid. Er så redd for å gjøre feil.

veropiha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert- minst mulig karbs... Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 21:37   #5
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Ny på lavkarbo

Hvis du spiser etter egenkomponert som nybegynner er det lett og spise feil som du sier du er redd for. Sjekk ut arnakristins nybegynnertråd som jeg linker til nederst i signaturen min for litt nødvendig newbie-info, sånn at du blir litt tryggere.

Du skal ikke bekymre deg for mengden mat i første omgang, du skal heller ikke være sulten - etter de 3-4 første dagene. Protein og fett metter, så spis ordentlig med proteiner og fyll på med grønnsaker, og kanskje litt fløtesaus om du er fan av det

Spis når du er sulten og stans når du er mett!

Jeg vil egentlig anbefale deg og velge en retning du kan følge de første par mnd, fordi da lærer du raskere hvordan du skal og bør spise. Det finnes info om dette i nybegynnertråden jeg refererer til lengre oppe

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 21:41   #6
Supah
Seniormedlem
 
Supah sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 34
Innlegg: 1.067
Supah er en juvelSupah er en juvelSupah er en juvel

Sv: Ny på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av veropiha, her.

Takk for svar ja litt stusselig middag idag pga reise :/ kommer sterkere tilbake i morgen. føler meg i grunn sulten hele tiden jeg. Og er usikker på hvor mye jeg kan spise pr måltid. Er så redd for å gjøre feil.

I startfasen av omlegging til et lavkarbokosthold er det vanlig å være veldig sulten. Ikke vær redd for mat. Spis når du er sulten, og ikke tenkt på mengdene med det første.

Vil anbefale deg denne fantastiske nybegynnertråden: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970


Edit: Nerthus var ute før meg. Hør på henne, det er lurt!

__________________



Sist redigert av Supah : 07-10-11 kl 21:42. Årsak: Litt treig..
Supah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 21:45   #7
veropiha
Juniormedlem
 
veropiha sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Alder: 43
Innlegg: 21
veropiha er på en erverdig vei

Sv: Ny på lavkarbo

Har vært og lest denne (flere ganger) . har en visjon om å spise mellom 30-50 karber pr dag til og begynne med for å se hvordan kroppen reagerer ( er plaget med lavt bloddtrykk) hvem av lavkarbo filosofiene passer jeg til da ? fant liksom ikke dette ut selv ...

veropiha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert- minst mulig karbs... Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 21:58   #8
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Ny på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av veropiha, her.

Har vært og lest denne (flere ganger) . har en visjon om å spise mellom 30-50 karber pr dag til og begynne med for å se hvordan kroppen reagerer ( er plaget med lavt bloddtrykk) hvem av lavkarbo filosofiene passer jeg til da ? fant liksom ikke dette ut selv ...

Det går helt fint og starte med 30-50 kh pr dag, pass på at du spiser nok protein og fett. En tommelfingerregel er å få i seg ca like mange gram protein som kilo kroppsvekt (husk at 100 g biff har kun rundt 20 g protein i seg), og MINST like mye fett i gram som proteiner. Helst mer, spesielt de første par ukene da du må hjelpe kroppen litt i gang med fettforbrenningen ved og spise fett - siden dette er enklere forbrenne enn kroppsfett

De første par ukene skal du tenke MYE mat! Jeg spiste meg nesten kvalm innimellom de første par ukene, men dette går seg til etterhvert. Har du reell overvekt vil kroppen begynne og forbrenne kroppsfett, slik at du kan redusere mengde til noe du er komfortabel med - dvs at du er METT men ikke stappmett og uvel etter hvert måltid

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 22:11   #9
veropiha
Juniormedlem
 
veropiha sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Alder: 43
Innlegg: 21
veropiha er på en erverdig vei

Sv: Ny på lavkarbo

Tusen takk for svar Ble mye klokere skal spise mer i morgen, alt ble bare tull idag pga reisin og jeg er helt elendig på å planlegge matspising :/ Har fått i meg en god del fett idag fra fløte ( i smoothien,ikaffen ) .. skal mekke meg ett kveldsmåltid med endel proteiner i, for er ekstremt sulten. egg og kylling kanskje :P

__________________


veropiha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert- minst mulig karbs... Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 22:13   #10
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Ny på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av veropiha, her.

Tusen takk for svar Ble mye klokere skal spise mer i morgen, alt ble bare tull idag pga reisin og jeg er helt elendig på å planlegge matspising :/ Har fått i meg en god del fett idag fra fløte ( i smoothien,ikaffen ) .. skal mekke meg ett kveldsmåltid med endel proteiner i, for er ekstremt sulten. egg og kylling kanskje :P

Flink pie Du blir flinkere til å planlegge etterhvert, sjekk ut tråden som heter "du vet du er på lavkarbo når..." - der er det mange tips kan man si - som feks at man har veska full av babybel, nøtter. spekepølse og annnen snaskens man kan få bruk for i en aktiv hverdag

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo eller ikke lavkarbo? hermanlizm Spørsmål og svar 11 24-02-11 15:55
Lavkarbo Brownies, men er den egentlig lavkarbo?? Jolly Spørsmål om matvarer og oppskrifter 8 03-02-11 20:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no