Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Stoffskifte / hormonproblemer

Ketolyse, hormoner og bulimi

Stoffskifte / hormonproblemer Har du problemer med hormoner eller stoffskiftet? Her kan du snakke med likesinnede og dele erfaringer.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-09-07, 16:26   #1
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Ketolyse, hormoner og bulimi

Fant denne linken på nettet. Les den!!

Kanskje mine erfaringer med at bulemien forsvant med ketosen og lavkarbo ikke er helt bak mål likavel??

Ketose og lavkarbo fikser jo opp i et rotete hormonsystem

http://www.woman24.no/kropp_og_helse/article59183.ece

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 17:47   #2
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse hormoner og bulemi

Interessant. Jeg merker jo selv at bulimien min blir bedre når jeg er flink til å spise lavkarbo.

Jeg skal be legen om p-piller neste gang jeg er der. Ingenting skal være uprøvd!

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 17:58   #3
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse hormoner og bulemi

Opprinnelig lagt inn av Zen, her.

Interessant. Jeg merker jo selv at bulimien min blir bedre når jeg er flink til å spise lavkarbo.

Jeg skal be legen om p-piller neste gang jeg er der. Ingenting skal være uprøvd!

Jeg linket denne setningen direkte til ketolyse :


"Bare etter tre måneders behandling, ble sultfølelsen og søtsuget dempet betraktelig hos halvparten av testpersonene."


I ketose er jo både sultfølelsen og sukkersuget borte....

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 18:17   #4
safran
Seniormedlem
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 565
safran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snill

Sv: Ketolyse hormoner og bulemi

Ja, det virker jo ganske logisk. Når man er i ketose så får man ikke lenger det suget etter tøysemat, og man orker ikke så mye i magen heller.

__________________


Min journal
safran er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Grete Roede/Fedonish Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 18:31   #5
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse hormoner og bulemi

Jeg får fortsatt sug etter junk av og til, selv i ketose- og sprekker jevnlig. Derfor vil jeg prøve p-piller.

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 08:32   #6
Valeriana
Medlem
 
Valeriana sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 253
Valeriana har en fantastisk aura rundt segValeriana har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ketolyse hormoner og bulemi

Jeg har hatt peroider med overspising i mange år, og blir mye bedre hvis jeg lever på lavkarbokosthold. Hvis jeg er nøye med hva jeg spiser forsvinner suget helt, for meg er det den sterkeste motivasjonen til å fortsette med lavkarbo.

Jeg har også hørt teorien om at kvinner med bulimi/overspising kan ha for høye nivåer av mannlige hormoner, blant annet har det vært et innslag i Schrødingers katt om dette emnet.

Desverre tror jeg ikke p-piller vil fungere på alle med overspisingsproblemer.
Mine erfariner med p-piller i forhold til spiseforstyrrelsen er faktisk er svært negative. Jeg har ikke hatt behov for prevensjon, men på grunn av menstruasjonsforstyrrelser ble jeg for fem år siden satt på p-piller av gynekologen. Disse tålte jeg dårlig og jeg ble fryktelig kvalm. Jeg prøvde å bytte merke, og jeg prøvde å smøre meg med tålmodighet og vente på kvamen ville gi seg ettervert, men ingenting hjalp.

Denne kvalmen satt i kroppen hele tiden og jeg hadde konstant lyst til å kaste opp. Fra å ha vært en overspiser som hadde vanskelig for å kaste opp ble jeg er fullbefaren bulimiker som kunne kaste opp når jeg ville. Kvalmen gjorde også at jeg fikk lyst på saltsnacks. For å dempe kvalmen gumlet jeg peanøtter og chips hele dagen. I tillegg tenkte jeg at det ikke var så farlig hva jeg spiste for jeg spydde mye av det opp likevel. Jeg gikk ned i vekt denne tiden, og fikk kommentarer fra kolleger at jeg var blitt slankere, men det var en høy pris å betale for tapte kilo.

Etter nesten et år med p-piller orket jeg ikke mer, så jeg ba gynekologen om alternativer. Jeg begynte på Provera, som er hormontabletter men ikke p-piller, og i løpet av få dager var kvalmen borte. Men en varig endring hadde skjedd med kroppen. Evnen til å kaste opp når jeg ville var der fortsatt selv om kvalmen forsvant. Så selv om den konstante kvalmen var over forsvant ikke bulimien. Evnen til å kaste opp på kommando har jeg fortsatt, men så lenge jeg lever på lavkarbokosthold har jeg ikke behov for å overspise.

Det er mulig at min historie er en unntak, men likevel vil jeg advare mot å tro at p-piller kan hjelpe alle med overspisingsproblemer.

Valeriana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-01-09, 16:28   #7
Sesti
Medlem
 
Sesti sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 35
Innlegg: 323
Sesti har en fantastisk aura rundt segSesti har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ketolyse, hormoner og bulemi

Denne er gammel, men viktig likevel

Ville bare si at jeg har slitt med overspising og bulimi i flere år..
Jeg gikk ned 15 kg fra august 07-desember 07, da på en lavkaloridiett med få karbohydrater og ekstremt mye trening. Det var ikke få ganger der jeg overspiste og spydde, det skjedde ukentlig..

Nå har jeg begynt på ketolyse, etter 4 mnd på generell lavkarbo. Jeg har hverken overspist eller spydd siden jeg begynte med dette, og det er en kjemperar og fin følelse..

P-piller har jeg også begynt med. Har brukt det 2 ganger før, hver gang i 3 mnd. Og hver ENESTE gang ender det opp med at jeg føler meg ikke bra, har mye vondt, og gråter for det meste.. Går på dem pga PCOS, men skal tilbake til legen i Mai, da skulle vi se på andre ting.. bare synd det er så lenge til..:S

__________________
"Man blir ikke søt av å spise fett, men man blir fet av å spise søtt".. sa biokjemiforeleseren min


Sesti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert 17.01.11, nå lindberg-ish Svar med sitat
Gammel 11-03-09, 17:27   #8
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse, hormoner og bulemi

Opprinnelig lagt inn av Sesti, her.

Nå har jeg begynt på ketolyse, etter 4 mnd på generell lavkarbo. Jeg har hverken overspist eller spydd siden jeg begynte med dette, og det er en kjemperar og fin følelse..

Jeg har heller ikke spydd en eneste gang på over ett år!! Og det takket være lavkarbo! Jeg trenger ikke være i ketolyse, det holder at jeg spiser ca 40 karber. Og det er deilig!

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 11-03-09, 18:39   #9
trinema
Juniormedlem
 
trinema sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 24
trinema er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse, hormoner og bulimi

Dette var veldig interessant! Er det noen av dere som vet om det er et spesielt merke p-piller dette gjelder for, eller er det generelt? Jeg ble depressiv av p-piller, så jeg har ikke brukt det på 10 år.. Men kanskje på tide å prøve igjen..? Noen som har erfaringer..?

trinema er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg/Pauluns steinalderkosthold Svar med sitat
Gammel 12-03-09, 10:54   #10
Sesti
Medlem
 
Sesti sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 35
Innlegg: 323
Sesti har en fantastisk aura rundt segSesti har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ketolyse, hormoner og bulimi

Jeg ble satt på p-piller pga PCOSen, erfaring tilsier at kroppen min ikke fungerer på p-piller og det sa jeg med legen, men han mente at dette var kjempegreier.. Og selv om pillene ville gjøre det vanskelig å gå ned i vekt, var vektnedgang viktigst i verden...

Resultatet etter 7 uker med piller og ketolyse: vekta vipper opp og ned, maks ned 2 kg, humøret er på bunn, jeg gråter for alt mulig, det lille jeg hadde av sexlyst har forduftet, alt suger..

Hurra for p-piller...

__________________
"Man blir ikke søt av å spise fett, men man blir fet av å spise søtt".. sa biokjemiforeleseren min


Sesti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert 17.01.11, nå lindberg-ish Svar med sitat
Gammel 12-03-09, 11:23   #11
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse, hormoner og bulimi

Gjentar meg selv litt jeg har skrevet om dette før
Vet det ikke er løsningen for alle, men tror mange hadde hatt godt av tilskudd med bioidentisk progesteron. Vi er mange som har opplevd ubalanse i hormonene. Legger med et utdrag fra en artikkel skrevet av Ims, en lege som er relativt alternativ
Lavkarbo vil jo hjelpe hormonbalansen også
Sitatene er hentet fra forlaget futhark sin hjemmeside futhark.no


Sitat:

Østrogendominanse. Mange kvinner vil kjenne seg igjen fra følgende symptomer:
· Ømme og hovne bryster
· Hevelse av kroppen
· Vektøkning
· Engstelse, ofte med nedstemthet
· Tørre øyne
· Tretthet
· Lavt libido
· Hodepiner
· Lavt blodsukker
· Allergier
· Uregelmessig mens
· Klumper i brystene
· Økt levring av blodet (fare for blodpropp)
· Kalde hender og føtter
· Søvnløshet
· Humørsvingninger
· PMS
· Polycystiske eggstokker
· Lavt stoffskifte
· Muskelknuter i livmor

Hovedgrunnen til alle disse symptomene er at progesteronet er blitt for lavt i forhold til østrogen. Progesteron er et slags balanserende hormon i kroppen. Det både stimulerer østrogenets gode virkninger og kontrollerer dets farlige effekter. Progesteron er det viktigste hormonet som kan balansere og holde østrogenet under kontroll.
Østrogendominanse oppstår når østrogenet er for høyt i forhold til progesteron. Det kan ha mange årsaker.

Økt påvirkning av østrogener fra miljøet. Mange substanser i miljøet har østrogeneffekter. Det er plantevernmidler, plaststoffer, avfalls-produkter fra industrien, bileksos, hormonbehandlet mat, løsningsmidler, dioksiner, PCB-er. Dette kalles fremmede østrogener (xenoøstrogener). Blir man påvirket av slike, vil forholdet mellom østrogen og progesteron bli skjevt i østrogendominerende retning. Det er klokt å prøve å unngå påvirkning av disse fremmede østrogenene så langt man kan.
Hormonbehandling med østrogen og gestagen er også en meget vanlig årsak til østrogendominanse.

Årsaker til lavt progesteron. Den vanligste årsaken er nok stress. Det stilles store krav til kvinnene i moderne tid. De skal helst passe en jobb i tillegg til barn, mann og hus. Det fører til et press på binyrene som lager stresshormonet kortisol. Ved høyt stress kreves det at kortisolproduksjonen øker. Kortisol har en viss antieffekt på progesteronet og blokkerer dette. Stress vil altså påvirke eggstokkene som på en måte blir trette. Bruk av p-piller vil også virke negativt inn på eggstokkenes produksjon av progesteron. Ved måling i spytt har man funnet at mange kvinner lider av luteal insuffisiens – det vil si at eggstokkene enten ikke produserer et egg (da dannes det ikke progesteron), eller at produksjonen er for kortvarig (ikke 14 dager, men kanskje bare 4 eller 10), eller at produksjonen generelt er lav. Alt dette baner veien for symptomene på østrogendominanse. Behandlingen er logisk og effektiv; tilfør det hormonet som mangler i fysiologiske doser.

Progesteronet gode egenskaper. Progesteron er et kildehormon. Det vil si at det ligger nesten på toppen i hierarkiet i kaskaden av steroidhormoner. Mange andre av kroppens viktige hormoner lages derfor av det. Dette hormonet er helt nødvendig for et fullbyrdet svangerskap. Under svangerskapet produseres det store mengder progesteron i livmorkaken. Det er mer enn en tidobling av progesteronmengden i mors blod under siste trimester. I fosteret er det enda mer. I fosterets navlevene (blod til fosteret fra livmorkaken) er det målt verdier opptil 300 ganger høyere enn hos en kvinne i fertil alder. Hvorfor er det slik? Har naturen gjort en feil? Neppe. Dette viser for det første at progesteron tåles meget godt. Mange kan nesten hevde at fosteret ”svømmer” i progesteron. De store mengdene progesteron er der, fordi det beskytter kroppens DNA. Det beskytter DNA under den voldsomme celledelingen som foregår under fosterlivet. Det hindrer også mors immunsystem i å angripe det lille fremmede vesenet som ligger i hennes kropp. Progesteron hemmer også betennelsesreaksjoner. Progesteron løsner i tillegg spasmer; det vil derfor hindre at livmoren trekker seg sammen og støter ut fosteret. Fødselen setter i gang når fosterets binyrer begynner å produsere kortisol som blokkerer progesteronet – dermed starter kontraksjonene i livmoren.

Har selv tenkt å lese boken Slukk lyset som han har oversatt - men tror jeg tar den på engelsk. Ser spennende ut med innholdsfortegnelsen:

Sitat:

Innholdsfortegnelse:
1. Kirken med falske guder.
Hva betyr det å spise kullhydrater hele året?
2. En begivenhet på grensen til utslettelse.
Hvordan Edison lager glødelampen. Byene ble opplyst om natten.
3. Miljøet kontrollerer genetikken til fedme.
Vi er en del av universet.
4. Utvikling, biofysikk og mørket.
Sukker, sommer/vinter. Den indre klokke.
5. Søvn kontrollerer appetitten, derfor også fedme, voksendiabetes og hypertensjon.
Hva skjer når du sover lite, eller mye?
6. Ingen søvn og for mye sukker kan gjøre deg gal.
Avhengighet av sukker, alkohol eller narkotika. Hva skjer i hjernen?
7. Hvordan den største klokken i kroppen stopper.
Hjertet ditt. Hvordan stelle med endothelcellene som kler alle årers innside.
8. I den utviklingsmessige ordning av ting, er kreft bare en nytt deg.
Hva skjer nå du spiser for mye sukker?
9: Spisning i rytme for å unngå utryddelse.
Råd om diett med god og sunn mat.
10. Vi er en rase i fare.
Lysforurensning og hvordan svulstvekst påvirkes hos forsøksdyr.

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 12-03-09, 12:29   #12
trinema
Juniormedlem
 
trinema sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 24
trinema er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse, hormoner og bulimi

Ja, her var det også en del kjente symptomer Men det virker som det går litt i perioder her.. Og jeg tror også at en del av de symtomene der er lenge siden jeg hadde. Men det der med for mye mannlige kjønnshormoner grubler jeg på, ettersom jeg sliter med ekstrem sult-ofte, og hvis jeg ikke er forsiktig med karbohydratene eksploderer både sult og karbosug! Og jeg har unormalt mye muskler for å være kvinne.. Selv uten å trene Hvis jeg trener har jeg like mye vekter som en gjennomsnittlig mann.. Det er jo selvfølgelig positivt med mye muskler altså, ikke det.. Men det er denne sulten da! Skulle gjerne blitt kvitt den
Takk for mye god informasjon forresten!

trinema er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg/Pauluns steinalderkosthold Svar med sitat
Gammel 12-03-09, 12:34   #13
trinema
Juniormedlem
 
trinema sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 24
trinema er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse, hormoner og bulimi

Er det noen som har den artikkelen som det er linket til i første innlegget? Den virker ikke lenger. Eller er det noen som husker hva som stod der

trinema er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg/Pauluns steinalderkosthold Svar med sitat
Gammel 12-03-09, 12:48   #14
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse, hormoner og bulimi

Opprinnelig lagt inn av Zincite, her.

Gjentar meg selv litt jeg har skrevet om dette før
Vet det ikke er løsningen for alle, men tror mange hadde hatt godt av tilskudd med bioidentisk progesteron. :

Og hvordan sjekker vi dette?Om vi har Østrogendominans,mener jeg. Blodprøver hos lege?

Takk for nyttig og flott innlegg, Zincite

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 12-03-09, 14:03   #15
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse, hormoner og bulimi

Opprinnelig lagt inn av Anne, her.

Og hvordan sjekker vi dette?Om vi har Østrogendominans,mener jeg. Blodprøver hos lege?

Takk for nyttig og flott innlegg, Zincite



Siterer igjen jeg - latskapen lenge leve

Sitat:

Måling av hormoner. Det er innlydende at man ikke bør gi tilskudd av noen substanser før man vet hvor mye som trengs av dem. Eksempelvis gir man ikke tyroksin (stoffskiftehormonet) før man vet om det er for lite av det, og målinger tas regelmessig for å kontrollere verdiene. Når det gjelder steroidhormonene måles de i blodet, i den vandige delen som heter serum. Da er de røde blodlegemer fjernet. Steroidhormonene er i serum bundet til spesielle proteiner som frakter dem. De ligger i et hylster av proteiner som gjør dem vannløslige. Da er 95 prosent av dem ufrie og kan ikke benyttes av kroppen. Men steroidhormoner sitter også på de røde blodlegemene, og der de er fritt tilgjengelige og utnyttes effektivt i kroppen. Denne frie fraksjonen kan måles ved å undersøke spyttet. Da kan man få et bedre mål for de frie hormonene – østrogen, testosteron og progesteron. Måling i blod gir derfor et ikke helt korrekt bilde av hormonnivåene. (Dessverre får man ikke utført måling i spytt ved laboratorier i Norge).



Det er ikke alle leger som kan så mye om dette. De lærer mer om kunstig progesteron - som kroppen ikke kan bryte ned. Jeg har aldri målt noe selv, men merker at jeg har godt av krem med progesteron. Så lenge den er bioidentisk vil kroppen bryte ned det den ikke bruker - men som det stod i sitatet lenger oppe er progesteron et kildehormon, og vil brukes til å danne andre steroide hormoner for å skape en bedre balanse. Du får kjøpt krem på helsekost, eller hos noen alternative behandlere. De sender deg ofte også, selv om du ikke går til behandling. Ellers kan du få resept på krem fra lege, om du finner en som kan/tør/er villig til å akrive ut. Arena medisinske senter er det stedet jeg vet om at de kan mye om dette. Det ligger på Ullevål, om de ikke har flyttet holder meg ikke helt oppdatert..

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 12-03-09, 14:12   #16
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse, hormoner og bulimi

Opprinnelig lagt inn av Zincite, her.

krem med progesteron. ..

jeg ble også anbefalt dette på Arena. Men hos gyn., som heldigvis er ei med skikkelig peiling, fikk jeg beskjed om at det er vanskelig å beregne mengden på kremen, og veldig varierende hvor mye kroppen kan benytte seg av den i forhold til tabletter. Jeg mente det måtte være bedre å ta kremen som var natulig progesteron, men hun sa det var akkurat det samme i Provera, bare bedre tilmålt.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-03-09, 14:53   #17
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse, hormoner og bulimi

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

jeg ble også anbefalt dette på Arena. Men hos gyn., som heldigvis er ei med skikkelig peiling, fikk jeg beskjed om at det er vanskelig å beregne mengden på kremen, og veldig varierende hvor mye kroppen kan benytte seg av den i forhold til tabletter. Jeg mente det måtte være bedre å ta kremen som var natulig progesteron, men hun sa det var akkurat det samme i Provera, bare bedre tilmålt.

Jeg holder fremdeles en knapp eller 2 på kremen, men så er jeg nok litt i overmål skeptisk - til både en del leger og ikke minst legemidler

Skjønner uansett godt at andre velger anderledes

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 12-03-09, 15:04   #18
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse, hormoner og bulimi

Skikkelig siteringsivrig i dag Fremdeles fra futhark sin hjemmeside:

Sitat:


Helse er i sin essens et spørsmål om balanse i kroppens systemer. Det gjelder både på det materielle og energimessige plan. Hjernen har den overordnede styringen og kontrollerer alle systemene. Dette er særlig tydelig når det gjelder hormonene i kroppen. De styrer oss enten vi vil eller ikke. Hormonene dannes og nedbrytes – kroppen lager hormoner selv, til dels av andre hormoner. Derfor er noen viktigere enn andre. Når de lages i kroppen kalles de naturlige. Hormonene er svært spesifikke. De kan bare ha effekt dersom de fester seg til sine mottagersteder (reseptorer). Når et hormon fester seg der det skal, vil cellen få de ønskede instruksjonene. Naturlige hormoner vil nedbrytes og utskilles som ufarlige stoffer. Av dette burde det være innlysende at balanse kun kan oppstå, når hormonene er naturlige. Kroppen kan ikke lage andre hormoner av fremmede hormonsubstanser, og de kan heller ikke nedbrytes som de naturlige. Derfor vil fremmede hormonhermere lage uønskede bivirkninger, og de vil forstyrre balansen av de naturlige.

Dette er mer et forsøk på å begrunne mitt valg, ikke på å få andre til å velge annerledes

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
EuroDiet/hormoner kikja Eurodiett 11 15-06-09 21:05
Hormoner på bærtur...? Jeannie Stoffskifte / hormonproblemer 6 24-01-05 09:55
Endring i hormoner? cathrine Fysisk og mental helse 10 08-01-05 13:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no