Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Stekt torsk, noen erfaringer på dette?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-02-11, 09:30   #1
Ann-C
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 5
Ann-C er på en erverdig vei

Stekt torsk, noen erfaringer på dette?

Vi skal ha stekt torsk til middag i dag, men syns det kan bli litt vanslelig uten mel eller kavring. Noen som har en ide på hvordan vi kan gjøre dette. Skal ikke koke torsken... Kan man steke den i ovnen, eller hva? noen med erfaringer, håper på svar Er litt ny dette, så sliter litt med middagsoppskrifter Begynte nå om mandagen

Ann-C er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 09:50   #2
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Stekt torsk, noen erfaringer på dette?

Kjøp en pose ekte baconcrisp, knus den til mel, og bruk den som mel. La fisken stå en stund i kjøleskap før du steker! ( Altså etter du har vendt den i egg og baconcrisp)

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 11:52   #3
Hildemor på slanking
Medlem
 
Hildemor på slanking sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Jeg bor i Dimmelsvik i Kvinnherad kommune
Alder: 53
Innlegg: 221
Hildemor på slanking er ny på veien

Sv: Stekt torsk, noen erfaringer på dette?

Hvis du vil steke/bake den i ovn er dette en god oppskrift som jeg bruker å variere til all slags fisk og kylling.
Krydre fersk/tint fisk med seltin og pepper.
Legg den i ildfast form/langpanne.
Legg små bunter med brokolli eller blomkål oppå
Rør sammen egg, fløte, presset hvitløk,parmesan,ønsket krydder.
Mengden avhenger av formen/langpanne, fisken og grønnsaker skal nesten "drukne".
Topp det hele med masse ost og stek i ca en halv time på 200 grader

__________________


Jeg er vel ikke overvektig- bare underhøy
Hildemor på slanking er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 14:27   #4
Ann-C
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 5
Ann-C er på en erverdig vei

Sv: Stekt torsk, noen erfaringer på dette?

takk takk, da har jeg noe og prøve ut

Ann-C er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 14:35   #5
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Stekt torsk, noen erfaringer på dette?

Du trenger ikke noe ekstra på torsken - krydre med salt og pepper og stek den i varm panne og skru ned etter at du har fått stekeflate så den blir gjennomstekt. Bruk meierismør eller bremykt i panna, gjerne litt fløte i stekesjyen når den er ferdigstekt.
Server med bacon og kanskje litt brunet løk om du liker det og masse gode grønnsaker med smør på

Det enkle er ofte det beste

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 17:10   #6
lillemeg88
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: oslo
Innlegg: 392
lillemeg88 er ny på veien

Sv: Stekt torsk, noen erfaringer på dette?

jeg bruker mandelmel blandet med revet parmesan

lillemeg88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 17:14   #7
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Stekt torsk, noen erfaringer på dette?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Du trenger ikke noe ekstra på torsken - krydre med salt og pepper og stek den i varm panne og skru ned etter at du har fått stekeflate så den blir gjennomstekt. Bruk meierismør eller bremykt i panna, gjerne litt fløte i stekesjyen når den er ferdigstekt.
Server med bacon og kanskje litt brunet løk om du liker det og masse gode grønnsaker med smør på

Det enkle er ofte det beste

Signerer!!!
Hvorfor skal det være vanskeligere enn dette, liksom??
Det smaker jo ikke noe bedre med melet/grilliermelet og hva man ellers bruker...

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 17:35   #8
Fredrikke07
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 43
Innlegg: 282
Fredrikke07 har en fantastisk aura rundt segFredrikke07 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Stekt torsk, noen erfaringer på dette?

Mandelmel med en eller annen type ost er nyyydelig!! Anbefales på det sterkeste!

Fredrikke07 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 19:04   #9
Debussy
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Asker
Alder: 52
Innlegg: 90
Debussy er på en erverdig vei

Sv: Stekt torsk, noen erfaringer på dette?

Ovnsbakt torsk, med ost på er nydelig! Og så var det en fantastisk oppskrift på en varm tomatsalat her inne også - mmmmm - hadde glemt den, må ta den frem igjen!

(Men nå er du forhåpentligvis ferdig med middagen....)

__________________


Debussy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Skeie ut en dag, noen erfaringer? Someday Mer enn 30 kg overvekt 46 27-03-12 15:02
Kokosmel, noen med erfaringer? Areola Spørsmål om matvarer og oppskrifter 25 26-09-11 23:13
Stekt torsk med bacon på potet.. jeg mener blomkålmos/puré elco Middag 3 21-01-09 12:02
Noen erfaringer Human Spis deg ned i vekt med Skaldeman 7 15-12-08 13:47
Noen erfaringer med aspartam Silvandar Atkins kosthold 10 19-02-04 14:10


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no