Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold

Motivasjon?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-02-12, 09:04   #26
plastbox
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 38
Innlegg: 511
plastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snill

Sv: Motivasjon?

Opprinnelig lagt inn av Monica25, her.

trodde man måtte spise frokost jeg for å få igang forbrenningen i kroppen ... hmmm... da spiser jeg frokost når jeg føler for det da

Dette er en god, gammel myte som forhåpentligvis avgår med døden snart, omtrent samtidig som jeg vinner i Lotto og får superkrefter.

Det er som nevnt over høykarbologikk. Man må spise karbohydrat-måltider 5-6 ganger daglig for å holde blodsukkeret stabilt. Hva medfører det? Insulinproduksjon. Mer insulin, mindre glukagon, som stakker cellenes evne og vilje til å både bryte ned og forbrenne fett.

Om du alikevel vil spise frokost anbefaler jeg å lete litt etter noe du klarer å få i deg. Et kokt egg, en halv avocado med tunfisk eller kaviar, eller et hjemmelaget knekkebrød? For meg er i allefall frokost vanesak. Er overhodet ikke sulten før rundt lunch, men spiser jeg frokost blir jeg sulten på morgenen etter noen dager. Dog, det er strengt tatt ikke nødvendig og jeg er så zombie om morgenen at jeg ikke gidder. Spis når du er sulten såfremt du ikke har matvaner som har ødelagt sultfølelsen din helt. =)

plastbox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Motivasjon! monamona Generell diskusjon 3 23-10-10 20:30
Gi meg motivasjon sissa80 Lavkarbo generelt 0 27-09-10 15:17
Motivasjon annemarta Spørsmål og svar 4 07-09-08 03:04


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no