Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-09-09, 09:30   #151
Cornelia
Medlem
 
Cornelia sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 298
Cornelia er ny på veien

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Hei Cornelia! Den har blitt linket til her inne før.
Jeg tror jeg har lest omtrent alt som finnes på nettet om lavt stoffskifte nå

Haha, jeg også!
Sånn er det tydligvis med denne sykdommen... man må finne ut av alt selv.

__________________


Cornelia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 09:44   #152
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Opprinnelig lagt inn av Cornelia, her.

Sånn er det tydligvis med denne sykdommen... man må finne ut av alt selv.

Åh, prøv PCO sier jeg bare Snakk om selvstudie... som legen min sa sist, sykdommen du har eksisterer jo egentlig ikke så jeg kan gi det hva som helst uten at noen kan si noe (og så lo han )

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 09:48   #153
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Ah, beklager, jeg så ikke før nå at det var spesielt om kelp.
Jeg tror det alltid vil være noen som sverger hardt til legemidler og er skeptiske til alternative metoder.
Er jo ikke bare jod i kelp, men også selen som er viktig for stoffskiftet. Og det er godt mulig man skal være ekstra forsiktig om man alt tar levaxin. Ikke vet jeg, jeg bare vet at jeg føler meg mange ganger bedre nå som jeg tar kelp!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 09:49   #154
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Nå har jeg forresten meldt meg inn i det forumet!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 10:13   #155
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Nå har jeg brukt Kelp siden forrige onsdag og jeg føler meg litt mere opplagt, tror jeg. Men jeg har også tatt masse d-vitamin. Og i tillegg gått opp 1kg i vekt... Vekta går oppover og det er ikke normalt for meg, jeg går ikke opp i forskjellige perioder i menss*klusen heller... Skal jeg prøve en uke uten Kelp/d-vitamin eller skal jeg fortsette noen uker til og se om vekta går ned av seg selv.
Jeg er litt fortvila fordi jeg skal til legen og vil så gjerne kunne si at jeg har gått ned 15kg og 2kg siden jeg var her sist.. Legen er veldig opptatt av blodtr*kket mitt, som faktisk har gått OPP siden jeg la om til lavkarbo og jeg har gått ned 14kg..

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 09-09-09, 10:51   #156
Mr. Muscle
Medlem
 
Mr. Muscle sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Randaberg
Innlegg: 234
Mr. Muscle er ny på veien

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Nå har jeg brukt Kelp siden forrige onsdag og jeg føler meg litt mere opplagt, tror jeg. Men jeg har også tatt masse d-vitamin. Og i tillegg gått opp 1kg i vekt... Vekta går oppover og det er ikke normalt for meg, jeg går ikke opp i forskjellige perioder i menss*klusen heller... Skal jeg prøve en uke uten Kelp/d-vitamin eller skal jeg fortsette noen uker til og se om vekta går ned av seg selv.
Jeg er litt fortvila fordi jeg skal til legen og vil så gjerne kunne si at jeg har gått ned 15kg og 2kg siden jeg var her sist.. Legen er veldig opptatt av blodtr*kket mitt, som faktisk har gått OPP siden jeg la om til lavkarbo og jeg har gått ned 14kg..

Økning i blodtrykk trenger ikke skyldes lavkarbo. Dersom du blir stresset av å ikke gå ned nok i vekt vil dette føre til økt blodtrykk.
Dersom du er veldig spent på resultatet av blodtrykksprøven vil også dette påvirke blodtrykket.
Slapp av og ta livet med ro, det bør hjelpe. Samt trening selvsagt

__________________


Mr. Muscle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Absolutt NULL karbohydrater Svar med sitat
Gammel 09-09-09, 10:55   #157
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Opprinnelig lagt inn av Mr. Muscle, her.

Dersom du er veldig spent på resultatet av blodtrykksprøven vil også dette påvirke blodtrykket.

Og hvis legen nekter deg å snakke mens han måler, og selv sier mange ting du vil protestere på eller forklare om så fyker også blodtrykket i været! been there...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-09-09, 10:57   #158
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Opprinnelig lagt inn av Mr. Muscle, her.

Økning i blodtrykk trenger ikke skyldes lavkarbo. Dersom du blir stresset av å ikke gå ned nok i vekt vil dette føre til økt blodtrykk.
Dersom du er veldig spent på resultatet av blodtrykksprøven vil også dette påvirke blodtrykket.
Slapp av og ta livet med ro, det bør hjelpe. Samt trening selvsagt

Jeg har nok hø*t blodtr*kk pga stress. Jeg har hatt temmelig m*e å stri med i sommer som nok har økt blodtr*kket.
Men nå etter en uke med kelpasan og d-vitamin så er jeg utrolig m*e mindre stressa. For 2 uker fikk jeg totalt panikk om vi skulle noe sted og jeg skulle få klær på ungene og ut døra til et fastsatt tidspunkt, nå får jeg ikke panikk om vi er 5 minutter for sent utpå.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 09-09-09, 10:59   #159
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Folat-tilskudd hjalp veldig på min hang til panikk

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-09-09, 13:46   #160
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Får vi for lite jod når vi går på lavkarbo?
Jeg har vært lenge i ketose og etter å ha lest litt i denne tråden lurer jeg på om enkelte symptomer jeg har kan henge sammen med dette. Har fått en del smerter i fingrene i det siste. For sikker hets skyld har jeg kjøpt tangmel fra Helios. En knivsodd av den dekker dagsbehovet for jod. Det smaker salt og jeg synes det passer som krydder til kjøtt. Men så ble jeg litt usikker da. Blir det for lite jod på denne kosten? Det er ikke så bra å ta for mye jod heller så vidt jeg har forstått.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-09-09, 13:50   #161
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Opprinnelig lagt inn av Pearl, her.

Blir det for lite jod på denne kosten? Det er ikke så bra å ta for mye jod heller så vidt jeg har forstått.

På vedlegget til Metformin står det at de ikke må tas om man skal ta kontrastvæske som inneholder jod. Må man da ligge unna tilskudd også?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-09-09, 16:16   #162
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Jeg begrenser det jo selv en del, i og med at jeg ikke spiser meieriprodukter, særdeles lite sjømat, og aldri bruker bordsalt ...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 11-09-09, 12:00   #163
inel
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 42
Innlegg: 292
inel har en fantastisk aura rundt seginel har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Denne tråden fikk meg til å sjekke TSH og FT4 sist jeg skulle ta blodprøver, men ble da tatt hos nevrologen så jeg fikk bare vite svarene over telefon. Bestilte time hos fastlegen etter å ha lest meg litt opp her, og i dag fikk jeg resept på Levaxin og spørsmål om hvorfor i all huleste jeg ikke gikk på det fra før Men jeg har epilepsi og det er stort sett det alle prøver har handlet om, pluss at bivirkninger som muligens kom pga lavt stoffskifte har jeg alltid tenkt at er pga epilepsimedikamentene... De siste årene har jeg i tillegg vært ganske slank pga noe epilepsi medisiner som hadde som bivirkning at man gikk NED i vekt, så det var ikke før etter at jeg sluttet på de og raste opp i vekt at det begynte å demre litt for meg.

Så TUSEN TUSEN takk til alle smarte mennesker her inne, dere har hjulpet meg masse ved å dele visdommen deres

__________________



Min journal
inel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 11-09-09, 13:00   #164
Homer Simpson
Medlem
 
Homer Simpson sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 55
Innlegg: 387
Homer Simpson har en fantastisk aura rundt segHomer Simpson har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Opprinnelig lagt inn av inel, her.

Denne tråden fikk meg til å sjekke TSH og FT4 sist jeg skulle ta blodprøver, men ble da tatt hos nevrologen så jeg fikk bare vite svarene over telefon. Bestilte time hos fastlegen etter å ha lest meg litt opp her, og i dag fikk jeg resept på Levaxin og spørsmål om hvorfor i all huleste jeg ikke gikk på det fra før

Flott at du fikk resept. Kan jeg spørre hvilke verdier på TSH og FT4 du hadde?
Jeg skal selv ta prøver neste uke...

__________________


Homer Simpson er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 11-09-09, 13:06   #165
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Er det noen som har merket noe vektnedgang siden de begynte med kelp?
Jeg står fortsatt på den samme vekta, men har som før nevnt utrolig mange hyggelige helseeffekter ellers . Jeg har jo også i denne perioden slutta på minipiller (Cerazette), i tillegg til en kraftig forkjølelse. Generelt sett kan det være at kroppen har en del å fikse opp i før den kan begynne å konsentrere seg om fettforbrenning, hehe.
Ikke at det bare er vekta det handler om, men det hadde i alle fall vært fint å få kroppen under diabetesmarginen

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 11-09-09, 16:12   #166
LilleM0r
Seniormedlem
 
LilleM0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sør-Trønder i Tigerstaden
Alder: 63
Innlegg: 2.833
LilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressurs

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Vanskelig å si. Jeg har gått ned 3,1 kg på fire uker - men jeg er jo på "festival" også, så det kan skyldes det eller eventuelt en kombi.
Jeg har tatt en pause fra kelp'en for å se om det er noen endring, har vært en uke uten og føler meg mer oppblåst - mer veske.
Tor dere det kan ha en sammenheng?

__________________
Mål - ned 20 kilo

LilleM0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse- nu mere Skaldeman :) Svar med sitat
Gammel 11-09-09, 17:57   #167
inel
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 42
Innlegg: 292
inel har en fantastisk aura rundt seginel har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Opprinnelig lagt inn av Homer Simpson, her.

Flott at du fikk resept. Kan jeg spørre hvilke verdier på TSH og FT4 du hadde?
Jeg skal selv ta prøver neste uke...

Jeg hadde TSH på 6,7 og FT4 på 13. Dette er ikke fastende, men det hadde visst ikke noe å si sa legen. Og hun var ikke engang i tvil om at jeg trengte Levaxin.

__________________



Min journal
inel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 11-09-09, 18:38   #168
Karbosara
Seniormedlem
 
Karbosara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 57
Innlegg: 7.302
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Ligger på samme vekta...men går ikke opp eller...

__________________
fra Karbosara... vei mot lettere
tider!
Den siste nedtur-Velkommen hjem til meg! Blogg


Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat
Gammel 11-09-09, 18:57   #169
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Har også spist Kelp en stund nå....vekta er sånoenlunde lik - mer opp enn ned....uheldigvis...

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-09-09, 19:22   #170
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Jabba, du har jo hatt en super vektnedgang!!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 11-09-09, 22:57   #171
nattinatt
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Bur på Vestlandet
Alder: 55
Innlegg: 121
nattinatt er ny på veien

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Jaha ja,kan det være derfor det er så vanskelig å få vekta mi videre ned pga at kroppen har no sidan juni måtte kjempe med infeksjoner i kroppen? Eg og bruker kelp,har tatt det i to veker iallefall. No skal eg prøve ny kur mot kronisk bihule bet,men gjerne blir det op på meg og. Men som de seier overfor her, så har vel kroppen nok å ordne opp i når den ikkje er frisk. Hjelper vel ikkje med trening i vilden vei heller då. Og klart formen ikkje er alldeles på topp akkurat no. Men kelp skal eg fortsette med tenker eg

__________________
url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wNHXcEZ/]

[/url]
nattinatt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-09-09, 23:56   #172
Abbe
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 245
Abbe er på en erverdig vei

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Ned og ned, 200gram ble det jo...

__________________
2002-2003: Ned over 20 kg ved å spise lite kalorier...
Målet var å komme ned i matchvekt, men stoppa 5kg fra...
2003-2009: Opp 8 kg, lavt kaloriinntak fungerer dårlig
2009- : Prøver lavkarbo
Abbe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo (15-50g karbo) Svar med sitat
Gammel 12-09-09, 20:00   #173
Karbosara
Seniormedlem
 
Karbosara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 57
Innlegg: 7.302
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

700g ned siste uka!


Kjenner meg helt fin! Ble litt bekymret etter på ha lest litt om Kelp og virkningene noen har opplevd, men jeg har nå tatt to Kelp hver dag i to uker og jeg merker ingen negative endringer. Tror jeg skal bruke opp boksen og så ta en pause og se om jeg merker endringer igjen. Skal dessuten til legen på min halvårige blodprøveraid...da får vi se om det merkes på prøvene...hehe...kanskje jeg kan gå ned på mengde Levaxin? Hadde vært gøy!

__________________
fra Karbosara... vei mot lettere
tider!
Den siste nedtur-Velkommen hjem til meg! Blogg


Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat
Gammel 13-09-09, 21:23   #174
Homer Simpson
Medlem
 
Homer Simpson sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 55
Innlegg: 387
Homer Simpson har en fantastisk aura rundt segHomer Simpson har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Opprinnelig lagt inn av inel, her.

Jeg hadde TSH på 6,7 og FT4 på 13. Dette er ikke fastende, men det hadde visst ikke noe å si sa legen. Og hun var ikke engang i tvil om at jeg trengte Levaxin.

Ok, spennende å se om du får mer fart i vektnedgangen nå...
Sist jeg tok prøver (nov 08) var TSH: 7,6 og FT4 15. Merkelig at ikke legen ga meg Levaxin den gang, men vi får se hva verdiene er nå.

En ting er sikkert, og det er at jeg har lagt på meg ca 7 kg siden november i fjor (etter "bare" 14 kg ned på 1 år lavkarbo", samtidig som jeg har levd etter Skaldemanns prinsipper. Jeg har riktig nok trent styrketrening i samme periode, men jeg trodde at "mere muskler - mere forbrenning" skulle få fart på tingene.

Jeg føler ikke selv at jeg har blitt "større" så det er kanskje muskel-kilo vi snakker om, men vomma er nå der likevel, så jeg tror/håper det vil hjelpe å få fart på stoffskiftet.

Skal til legen onsdag...

__________________


Homer Simpson er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 13-09-09, 21:40   #175
inel
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 42
Innlegg: 292
inel har en fantastisk aura rundt seginel har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Opprinnelig lagt inn av Homer Simpson, her.

Ok, spennende å se om du får mer fart i vektnedgangen nå...
Sist jeg tok prøver (nov 08) var TSH: 7,6 og FT4 15. Merkelig at ikke legen ga meg Levaxin den gang, men vi får se hva verdiene er nå.

Du skulle absolutt hatt Levaxin! Legen min sa at FT4 helst skulle være oppmot 22, og referanseområdet på TSH ligger langt under 7,6 i hvert fall Håper du får gjort noe med det nå

Jeg har begynt på den vanlige startdosen på 25 microgram, legen regner med at dosen må økes igjen om seks uker. Så har ikke sånne kjempe forventninger for at jeg ser noe på vekten sånn med helt gang, men krysser jo fingrene for at det skal hjelpe etterhvert! Kanskje litt for høye forhåpninger..

Lykke til!

__________________



Min journal
inel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavt stoffskifte Jabba Stoffskifte / hormonproblemer 16 23-05-09 15:18
Lavt stoffskifte? Distrea Stoffskifte / hormonproblemer 5 17-06-07 21:14
Lavt stoffskifte? Enid Fysisk og mental helse 11 23-03-07 23:26
Lavt stoffskifte MHM Stoffskifte / hormonproblemer 64 18-03-07 15:58
Har du lavt stoffskifte? Fluffy Stoffskifte / hormonproblemer 16 15-02-07 21:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no