Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Bøker > Lavkarbobøker

Skaldemans Kokebok

Lavkarbobøker Bøker som omhandler de ulike lavkarbokostholdene. Enten direkte eller indirekte. Fakta, oppskrifter, lister og personlige erfaringer...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-05-09, 22:35   #26
PrøveKanin
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 195
PrøveKanin er ny på veien

Sv: Skaldemans Kokebok

Og der fikk jeg boka i posten !

PrøveKanin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo.no - Svar med sitat
Gammel 23-05-09, 22:44   #27
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Skaldemans Kokebok

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Et tips er å bruke spisskål framfor hodekål, mye mindre karber

Det har jeg aldri sett, men det må jeg lete etter, for jeg elsker cole slaw, men på streng Skaldeman blir det for mange karber med vanlig hvitkål...

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 23-05-09, 23:11   #28
PrøveKanin
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 195
PrøveKanin er ny på veien

Sv: Skaldemans Kokebok

Anbefaler allerede boken til alle som liker lavkarbo mat

Er også noen hysterisk morsomme sitater som bare Skaldeman kan finne på i boken

PrøveKanin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo.no - Svar med sitat
Gammel 23-05-09, 23:30   #29
PrøveKanin
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 195
PrøveKanin er ny på veien

Sv: Skaldemans Kokebok

Jeg har nettopp lagd mitt første måltid fra Skaldemans kokebok, det jeg lagde var:

Kjøttkaker med Skaldemans floridasalat

Jeg kan med hånden på hjertet si at dette var top 10 måltider jeg har spist i mitt liv. Dette var UTROLIG godt !!

PrøveKanin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo.no - Svar med sitat
Gammel 24-05-09, 08:44   #30
Mjauritz
Medlem
 
Mjauritz sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 51
Innlegg: 209
Mjauritz er ny på veien

Sv: Skaldemans Kokebok

Skaldemans kokebok skal kjøpes!!!

__________________



Mjauritz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 20:21   #31
Sunfrid
Medlem
 
Sunfrid sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Alder: 53
Innlegg: 124
Sunfrid er ny på veien

Sv: Skaldemans Kokebok

[quote]

Opprinnelig lagt inn av Grovsnus, her.

www.capris.no ( ca 30 kr billigere enn andre nettbokhandler)


Fy nå føler jeg meg snytt.... Var ute rett før helga og kjøpte GI-null for den nette sum av kr 299,- hos ARK. Også går jeg inn på www.capris.no og der er det salg på boka til kr 69,-

Da vet jeg jo det til en annen gang
Moralen er: sjekk på nettet først.....

__________________


Sunfrid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 23:38   #32
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Skaldemans Kokebok

[quote=Sunfrid;725390]

Sitat:




Fy nå føler jeg meg snytt.... Var ute rett før helga og kjøpte GI-null for den nette sum av kr 299,- hos ARK. Også går jeg inn på www.capris.no og der er det salg på boka til kr 69,-

Da vet jeg jo det til en annen gang
Moralen er: sjekk på nettet først.....

Hvis det var rett før helga kan du vel bytte den?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 08:14   #33
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Skaldemans Kokebok

Da var den bestilt her også. JIPPI! Gleder meg.

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 14:06   #34
Sunfrid
Medlem
 
Sunfrid sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Alder: 53
Innlegg: 124
Sunfrid er ny på veien

Sv: Skaldemans Kokebok

[quote=Carisma;725524]

Opprinnelig lagt inn av Sunfrid, her.

Sitat:

Hvis det var rett før helga kan du vel bytte den?

Hadde nok gjort det men gidder ikke reise 4 mil hver vei for å bytte, og da går vel egentlig vinninga opp i spinninga...... Må nok lære på den tunge måten, men takk alikevel.....

__________________


Sunfrid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-05-09, 21:49   #35
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Skaldemans Kokebok

Da er skaldemans kokebok på vei i posten til meg også!!!

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 28-05-09, 21:56   #36
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Skaldemans Kokebok

Åh, så mye godt!

Digger det bildet på forsiden.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-05-09, 18:51   #37
janmesi
Medlem
 
janmesi sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Oslo
Alder: 49
Innlegg: 404
janmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snill

Sv: Skaldemans Kokebok

Hyggelig at mange liker kokeboken ... vi synes den er blitt veldig fresh, i Sverige selger den som bare det!

For de av dere som bor i Osloområdet - noter uke 27: Da skal Skaldeman være på Finnskogtoppen helsesenter (tidl. et senter med utelukkende laktovegetarisk kosthold!!) hele uken. Se www.finnskogtoppen.no hvis du er interessert i å chille noen dager i flott omgivelser, med digg mat og daglige matkurs/forelesninger med sjefen selv.

17. og 18. november kommer Dr Dahlqvist og Sten Sture Skaldeman til Oslo, det vil bli flere happenings og arrangementer og alle fra lavkarbo er selvsagt invitert!

(Til deg som kjøpte GI Null til fullpris i ark ... Ja, vi har kjørt en kampanje sammen med capris på nettopp denne boken ... du kan sikkert klare å få byttet boken i en arkbokhandel - bytt den i kokeboken! - så pass på boken og kvitteringen ... Lille Måne har alltid gode tilbud på kostholdsbøker på capris.no - så sjekk dette stedet først!)

... Mervis spinatstuing folkens, den er så digg!

Greeeetings from Jan

__________________
Beste hilsen fra Jan M - Lille Måne
"Selvsagt skal du ikke spise dyrefett!" (VGs Vektklubb) www.lillemaane.no
janmesi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz Svar med sitat
Gammel 30-05-09, 18:59   #38
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Skaldemans Kokebok

ÅÅÅ, jeg skulle vært rik, så kunne mannen og jeg dratt et par dager på finnskogtoppen, men to døgn er omtrent matbudsjettet vårt for 2 uker... Men det hadde vært herlig, et par dager barnefri og god mat!

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 30-05-09, 19:06   #39
janmesi
Medlem
 
janmesi sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Oslo
Alder: 49
Innlegg: 404
janmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snill

Sv: Skaldemans Kokebok

Du må jo ikke overnatte! Går jo an å komme bare for foredragene! Det er jo ikke så langt å kjøre heller?

__________________
Beste hilsen fra Jan M - Lille Måne
"Selvsagt skal du ikke spise dyrefett!" (VGs Vektklubb) www.lillemaane.no
janmesi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz Svar med sitat
Gammel 30-05-09, 19:21   #40
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Skaldemans Kokebok

Opprinnelig lagt inn av janmesi, her.

Du må jo ikke overnatte! Går jo an å komme bare for foredragene! Det er jo ikke så langt å kjøre heller?

Det er jo et lite stykke da.. Jeg finner ikke noe program heller.. Skal vi reise nedover må vi vite hva som foregår osv...

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 30-05-09, 19:22   #41
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Skaldemans Kokebok

Jeg skal faktisk tilfeldigvis i den retningen i uke 27. Hadde vært artig å stikke innom for et foredrag hvis det matcher timeplanen min, men da må man jo vite når disse foredragene finner sted. Jeg finner ikke noe program på Finnskogtoppens hjemmesider.

__________________
¯`·.žž.·Ž¯`·.žž.·Ž¯`·.žž.·Ž¯`·.žž.·Ž¯`·.ž ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 19:30   #42
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Skaldemans Kokebok

Har noen laget Gitsans sveitserfarse fra kokeboken?
Den ligger så fint på et stekebrett der. Jeg hadde heldigvis min i brødform, for det kom mye kraft piplende ut av den. Tror det hadde blitt veldig grisete om jeg hadde lagt den på et stekebrett. Er det jeg som har gjort noe feil? Har samme ingrediensene uten bacon..

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 19:34   #43
ingers
Juniormedlem
 
ingers sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 47
ingers er på en erverdig vei

Sv: Skaldemans Kokebok

Opprinnelig lagt inn av Ramah, her.

Dette høres bra ut. Er det noen som har de andre bøkene hans og kan anbefale dem?

Jeg har kjøpt den, og kan anbefale på det sterkeste.

__________________


ingers er avlogget   Min kostholdsfilosofi: skaldeman Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 21:09   #44
L@ro
Juniormedlem
 
L@ro sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Fredrikstad
Alder: 55
Innlegg: 21
L@ro er på en erverdig vei

Sv: Skaldemans Kokebok

Opprinnelig lagt inn av Trolljenta, her.

Har noen laget Gitsans sveitserfarse fra kokeboken?
Den ligger så fint på et stekebrett der. Jeg hadde heldigvis min i brødform, for det kom mye kraft piplende ut av den. Tror det hadde blitt veldig grisete om jeg hadde lagt den på et stekebrett. Er det jeg som har gjort noe feil? Har samme ingrediensene uten bacon..

Har ikke lagd den, men endel av de andre kjøttrettene i boken GI-NULL. De blir veldig fete..Det renner kraft og fett fra de.. Var den god??
*leser oppskriften*
den ser slik ut ja.. at det er lurt med form. Har lagd kjøttfarse med bacon, s 90, og kjøttkaker med feta, s 90, begge stekte jeg i form. Har sånne små Creme Brulè-former.. supre å lage kjøttkaker i.

L@ro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach... 10.01 - 11 Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 21:18   #45
L@ro
Juniormedlem
 
L@ro sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Fredrikstad
Alder: 55
Innlegg: 21
L@ro er på en erverdig vei

Sv: Skaldemans Kokebok

Opprinnelig lagt inn av ingers, her.

Jeg har kjøpt den, og kan anbefale på det sterkeste.

Inneholder den veldig mye mer enn GI-NULL boken?? Kunne man trenge begge to??

L@ro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach... 10.01 - 11 Svar med sitat
Gammel 04-07-09, 23:37   #46
ssskaldeman
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Sörmland, Sverige
Alder: 82
Innlegg: 316
ssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjent

Sv: Skaldemans Kokebok

Kokboken kompletterar GI-Noll! Ganska många av recepten är nya och så är de fotograferade i färg. Men handlar det bara om att gå ner i vikt klarar man sig bra med GI-Noll! i textversion. Då finns det ingen anledning att dubblera.

Sten Sture

ssskaldeman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 17-07-09, 19:44   #47
Tvillingmamma
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9
Tvillingmamma er på en erverdig vei

Sv: Skaldemans Kokebok

hei har du ein link til denne boken?? eller går det ann å kjøpe den??

mvh christine.....

Tvillingmamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 17-07-09, 19:45   #48
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Skaldemans Kokebok

Opprinnelig lagt inn av Tvillingmamma, her.

hei har du ein link til denne boken?? eller går det ann å kjøpe den??

mvh christine.....

Alle bøkene fås kjøpt på capris.no og sikkert andre nettbutikker også hvis du bare søker på google el.l.

Gi-noll kan være lurt å ha i tillegg til kokeboka.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 17-07-09, 19:49   #49
Tvillingmamma
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9
Tvillingmamma er på en erverdig vei

Sv: Skaldemans Kokebok

hei jeg er en jente på 24 år som sliter med å gå ned 20 kilo har lest boken din,men er ganske frustrert går jo ikke ned i det hele tatt ... hva skal jeg gjøre ?? trenger alt den veiledningen og hjelp som jeg kan få!!

mvh tvillingmamma (christine)

Tvillingmamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 17-07-09, 19:53   #50
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Skaldemans Kokebok

Opprinnelig lagt inn av Tvillingmamma, her.

hei jeg er en jente på 24 år som sliter med å gå ned 20 kilo har lest boken din,men er ganske frustrert går jo ikke ned i det hele tatt ... hva skal jeg gjøre ?? trenger alt den veiledningen og hjelp som jeg kan få!!

mvh tvillingmamma (christine)

Tror ikke du får svar av Skaldeman, han er veeeeeeldig sjelden her inne. Kjøp eller lån bøkene og les de fremlengs og baklengs om att og om att, da får du det nok til.
Jeg prøvde lavkarbo bare ved å lese på forumet her, og jeg fikk det ikke til, først da jeg kjøpte bøker og fikk satt meg inn i ting som IKKE står på forumet, da fikk jeg det til.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kokebok sstorebo Oppskrifter 4 31-07-08 13:51
Kokebok? Fjonken Spørsmål og svar 8 17-02-06 12:00
Skaldemans hjemmeside (gått ned 63 kg!) Iset Spis deg ned i vekt med Skaldeman 6 23-01-06 09:39
Nå har jeg bestilt Skaldemans bok!!! Iset Spis deg ned i vekt med Skaldeman 11 20-01-06 15:57
Omtale av Skaldemans diett på Mozon.no HP Spis deg ned i vekt med Skaldeman 1 16-01-06 14:46


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no