Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Lavkarbobrød uten egg? Evt med 1-2... Eggeallergi

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-05-11, 13:29   #1
PollyJean
Nytt Medlem
 
PollyJean sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 4
PollyJean er på en erverdig vei
Post

Lavkarbobrød uten egg? Evt med 1-2... Eggeallergi

Hei,
jeg er helt i startgropa på lavkarbokjøret og er egentlig et veldig brødmenneske. Men så er det sånn at jeg tåler ikke egg! Eller det er litt feil; jeg tåler litt egg, men ikke i store mengder og absolutt ikke rene eggeretter som omelett og kokt egg osv. Men kan godt spise et par kakestykker som inneholder noen egg, så da regner jeg med at det går greit med brød også. Men jeg synes så mange av oppskriftene inneholder så veldig mye egg, noe som er naturlig, men problematisk for meg.

Så- hvis noen har en oppskrift til et passende brød for meg, blir jeg veldig takknemlig! Evt om noen vet om jeg kan erstatte noen egg med noe annet som bindemiddel...

Eggeallergi og lavkarbo er vel ingen match made in heaven, men jeg har trua!

PollyJean er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, Lindberg, Hexeberg... Svar med sitat
Gammel 06-05-11, 13:44   #2
lucifine
Seniormedlem
 
lucifine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 697
lucifine har en fantastisk aura rundt seglucifine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbobrød uten egg? Evt med 1-2... Eggeallergi

Jeg laget Oopsie sine rundstykker i dag (3 egg, 100g philadelfia, 1/8 ts bakepulver) kan det være noe for deg? Er ikke brød akkurat.. Eller knekkebrød? Er det noe?

lucifine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-05-11, 15:03   #3
PollyJean
Nytt Medlem
 
PollyJean sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 4
PollyJean er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbobrød uten egg? Evt med 1-2... Eggeallergi

Hei lucifine, takk for svar!
Joda, de ser gode ut, er bare litt usikker på om det blir for mye egg... Er jo bare å prøve seg fram, men jeg får så innmari vonde magekramper hvis det ER for mye .
Skulle likt å vite om det går greit å bytte ut ett egg (eller flere) med noe annet. Kan man f.eks bruke natron (dersom man bruker et surt melkeprodukt i røra, da)?

PollyJean er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, Lindberg, Hexeberg... Svar med sitat
Gammel 06-05-11, 15:07   #4
PollyJean
Nytt Medlem
 
PollyJean sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 4
PollyJean er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbobrød uten egg? Evt med 1-2... Eggeallergi

Og forresten, har laget knekkebrød og liker dem godt! Vil bare ha noe å variere med, er så glad i brød... Når jeg baker ellers med mel, eller lager f.eks pannekaker, bruker jeg ekstra bakepulver eller natron- funker fint. Men hvordan dette oppfører seg uten hvetemel, er jeg usikker på.

PollyJean er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, Lindberg, Hexeberg... Svar med sitat
Gammel 06-05-11, 18:19   #5
lucifine
Seniormedlem
 
lucifine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 697
lucifine har en fantastisk aura rundt seglucifine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbobrød uten egg? Evt med 1-2... Eggeallergi

Hva med "Ikke egg"? Sagt på en bedre måte: det fins eggerstatningspulver å få kjøpt på dagligvarebutikker og helsekostbutikker. Har du sett om det er noe som kan brukes på lavkarbokosthold? Det gjør det samme som egg bare at det ikke "er" egg. Brukte det masse da jeg var yngre og ikke kunne ha egg. Kanskje du kunne bruke 2 egg+ 1 "ikke egg" i oppskriften?

lucifine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-05-11, 20:34   #6
PollyJean
Nytt Medlem
 
PollyJean sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 4
PollyJean er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbobrød uten egg? Evt med 1-2... Eggeallergi

Ja, det er noe sånt jeg tenker på. Er bare så kjedelig å teste ut masse som kanskje ikke blir noe særlig. Har ikke sett på No Egg-pakkene hva de egentlig inneholder, skal gjøre det. Har brukt det så vidt før, men tror ikke jeg var så fornøyd...
Takk for respons!

PollyJean er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, Lindberg, Hexeberg... Svar med sitat
Svar

Emneord
eggeallergi, lavkarbobrød


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbobrød uten melkeprodukter? Peppa Gris Bakst 5 25-04-11 19:13
Lavkarbobrød uten kjøkkenmaskin? Minnepinna Spørsmål om matvarer og oppskrifter 11 02-02-11 17:28
Lavkarbobrød i brødmaskin uten gjær og glutenmel? Georgine Spørsmål om matvarer og oppskrifter 8 17-01-11 10:48
Lavkarbobrød UTEN laktose og egg - anyone? Alexis Spørsmål om matvarer og oppskrifter 2 15-12-10 10:58
Snuppelines lavkarbobrød uten gjær Skorpia Bakst 0 18-02-04 01:01


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no