Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Røykeslutt og slanking

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-01-09, 01:04   #1
Damita
Seniormedlem
 
Damita sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Lillehammer
Alder: 58
Innlegg: 3.243
Damita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt likt
Question

Røykeslutt og slanking

Er det noen her som har slutte å røyke samtidig som de er på ketolysekur?
Jeg regner med jeg kommer til å gå opp i vekt når jeg slutter, og dersom jeg slanker meg samtidig er jeg redd jeg ikke går ned i vekt. Og det igjen gjør at jeg mister motivasjonen lett. Så jeg har egentlig planer om å slanke meg først, og slutte å røyke når jeg har igjen ett par kilo... Men dersom jeg går ned i vekt, slutter jeg gjerne med en gang..

__________________
Under opplæring


Damita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 01:11   #2
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Røykeslutt og slanking

Hei!

Jeg har ikke sluttet...
men her mener vel flesteparten at det går fint å
slutte å røyke, når man er på lavkarbo/ketolyse..

lykke til

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 07:34   #3
danish
Seniormedlem
 
danish sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 535
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Sv: Røykeslutt og slanking

Jeg sluttet litt før lavkarbo. Gikk fint. Jeg tar meg litt pipetobakk, endog sniffetobakk av og til, som en slags utskeielse.

danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 08:35   #4
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Røykeslutt og slanking

Jeg sluttet å røyke i dag og skal tilbake på ketolyse om en uke!

Lurer veldig på hvordan dette går!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 10:21   #5
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Røykeslutt og slanking

Jeg sluttet i april, etter et par måneder i ketose. Merket ikke noe stopp pga det

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 11:12   #6
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Røykeslutt og slanking

Nei,
Jeg brukte tabletter jeg fikk resept på av legen. (ikke champix, men den andre )
Også leste jeg endelig ikke-røyker-boka av Allen Carr som hjalp mye på psyken.

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 14:41   #7
Donna
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Bergen
Alder: 49
Innlegg: 48
Donna er på en erverdig vei

Sv: Røykeslutt og slanking

Eg og vil anbefale boken til Allan Carr. Det meste sitter i hodet. trenger ikke å ha noen effekt på vekten egentlig.
Hilsen Donna, røykfri på sjette året og uten noen nevneverdig vektoppgang under røykeslutt

__________________



Donna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 15:58   #8
Damita
Seniormedlem
 
Damita sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Lillehammer
Alder: 58
Innlegg: 3.243
Damita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt likt
Smile

Sv: Røykeslutt og slanking

Opprinnelig lagt inn av Donna, her.

Eg og vil anbefale boken til Allan Carr. Det meste sitter i hodet. trenger ikke å ha noen effekt på vekten egentlig.
Hilsen Donna, røykfri på sjette året og uten noen nevneverdig vektoppgang under røykeslutt

Mulig jeg er helt på jordet, men psyken alene kan da vel ikke ha noe med vektøkning å gjøre?

Jeg har lest at man har bedre forbrenning når man røyker, og at dette er årsaken til vektøkningen når man da slutter. Jeg ser at psyken kan spille en rolle for enkelte, siden man da trøstespiser eller overspiser fordi man til stadighet er fysen...

__________________
Under opplæring


Damita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 16:00   #9
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Røykeslutt og slanking

Den endrede forbrenningen utgjør svært lite. Det er som regel det man spiser i stede for å røyke som gir vektøkning!

Jeg slutter å røyke i dag og starter opp med ketolyse om en uke!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 16:04   #10
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Røykeslutt og slanking

Fant denne
http://www.kreftforeningen.no/vp/mul...___l_2407a.pdf

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 17:39   #11
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Røykeslutt og slanking

Jeg sluttet å røyke i fjor, og jeg hadde aldri klart det om jeg ikke hadde gått på lavkarbo. Det er flere grunner, men først og fremst at jeg gjennom å legge om til lavkarbo har lært å tenke annerledes, bryte rutiner og finne alternativer. I tillegg har jeg lært at for MEG så funker det ikke med enten eller, men mer en "så langt det er mulig" tilnærming.
Før jeg begynte med lavkarbo så jeg veldig svart-hvitt på ting. Enten klarte jeg ting 100%, eller så kunne jeg bare gi opp. Siden lavkarbo innebar så mye omstilling fra den tankegangen jeg var innprentet og hadde levd etter i nærmere 20 år, gikk jeg naturlig nok både på endel feil, og rene utskeielser. Og stadig dukker det opp humper i veien, som f.eks å ikke ha med mat, og måtte ta noe på veien, og ikke finne noe godt lavkarbo alternativ og måtte ty til en baguette eller lignende, eller det å bli bedt i et selskap og kunne nyte det som blir servert og gå friskt på igjen når man kommer hjem. Før hadde en sånn utsekielse vippet meg helt av pinnen i dager, kanskje uker. Nå kan jeg takle det uten å gi opp, fordi jeg veit hva det gjør med kroppen og humøret. Og hvor mye bedre jeg har det uten karber.
Så da plutselig motivasjonen for å slutte å røyke dukket opp brukte jeg, ubevisst, mye av det jeg hadde lært på røykinga. For eksempel fungerer det like dårlig for meg å si at "nå skal jeg aldri røyke mer" som det fungerer å si "jeg skal aldri spise karbo mer". Begge deler fører til panikk og utskeielser. Jeg må vite at jeg klarer en liten hump i veien, enten det er en røyk i festlig lag eller å spise poteter, uten hverken å røyke en 20 pakning eller havne i low fat- high carb "helvetet" igjen.
I begynnelsen klarte jeg bare 2 og 3 dager før jeg måtte ha en røyk, men hver gang ble det lenger i mellom.
Det jeg prøver å si er vel ikke bli for ekstrem på noen av områdene, da risikerer du å dette av på begge, samtidig! og hvis du trenger det så ta det med små skritt. En dag fra eller til mens du slutter er ingenting mot alle de dagene framover du er røykfri for godt
Forøvrig anbefaler jeg røykeplaster i starten, for det demper det værste suget. "Bakdelen" er at man blir veldig obs på hvor mye som egentlig bare er vane og klarer man da å ta seg i det alle da gangene man tar etter veska, plukker opp lighteren osv så er man på god vei. og klare men det ikke så kan man hvertfall utsette det en stund, bare for å føle at man tar mer og mer kontroll.

Lykke til

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 17:56   #12
Theba
Juniormedlem
 
Theba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Hamar
Alder: 36
Innlegg: 24
Theba er på en erverdig vei

Sv: Røykeslutt og slanking

Opprinnelig lagt inn av Damita, her.

Er det noen her som har slutte å røyke samtidig som de er på ketolysekur?
Jeg regner med jeg kommer til å gå opp i vekt når jeg slutter, og dersom jeg slanker meg samtidig er jeg redd jeg ikke går ned i vekt. Og det igjen gjør at jeg mister motivasjonen lett. Så jeg har egentlig planer om å slanke meg først, og slutte å røyke når jeg har igjen ett par kilo... Men dersom jeg går ned i vekt, slutter jeg gjerne med en gang..

Jeg sluttet å røyke et par uker før jeg begynte på ketolysekuren. Det var vel røykeslutten som gjorde at jeg bestemte meg for å begynne på kuren... Tidligere tok jeg meg ofte en røyk da søtsuget kom, og da jeg sluttet å røyke spiste jeg både pga, søtsuget og for å tilfredsstille nikotinsuget...! Jeg følte at jeg gikk og spiste på noe konstant! ..og det gikk jo ofte i sjokolade og usunne ting.

Nikotinsuget tror jeg forsvant ganske fort. Det var vel værre med søtsuget. Når jeg ble "fysen", fikk jeg jo også lyst på røyk. Men da jeg begynte på ketloysekuren forsvant søtsuget fort, og dermed forsvant også det kanskje innbilte nikotinsuget.
Jeg følte meg også mye "renere" etter at jeg begynte på kuren, og det var også med på å gjøre at jeg mistet lysten til å ta meg en røyk.

Hadde jeg ikke begynt på ketolysekuren, så tror jeg at jeg hadde klart å legge på meg ganske mye til nå. I stedet har jeg gått ned 9 kilo på 2 mnd. Noe jeg synes er ganske mye, da jeg ikke var kjempeovervektig. også må vi ikke glemme at det nettopp har vært jul også... (vekta har jo stått BOM stille). :P

Så røykeslutt samtidig med ketolysekur, tror jeg har minimalt å si på vektnedgangen. Jeg tror det er værre å slanke seg først, for så å slutte. Da hadde ihvertfall jeg hatt problemer med å holde vekta jeg har "slitt" for å nå.

__________________


Theba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 18:56   #13
Damita
Seniormedlem
 
Damita sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Lillehammer
Alder: 58
Innlegg: 3.243
Damita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt likt

Sv: Røykeslutt og slanking

Takk for svar.

Da setter jeg igang.

__________________
Under opplæring


Damita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 18:58   #14
Theba
Juniormedlem
 
Theba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Hamar
Alder: 36
Innlegg: 24
Theba er på en erverdig vei

Sv: Røykeslutt og slanking

Lykke til!

__________________


Theba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 19:52   #15
acina
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bor for tiden på Gran Canaria men flytter til Fredrikstad i april
Alder: 57
Innlegg: 4
acina er på en erverdig vei
Thumbs up

Sv: Røykeslutt og slanking

Lykke til Damina.jeg har selv sluttet å røyke ,og tatt ev 26 kg,sluttet visnok å røyke først.

acina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: spis deg slank Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 20:03   #16
Skautrollet
Medlem
 
Skautrollet sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østfold
Alder: 59
Innlegg: 341
Skautrollet er en juvelSkautrollet er en juvelSkautrollet er en juvel

Sv: Røykeslutt og slanking

Lykke til, du klarer det!
Det er 100 ganger enklere å slutte å røyke enn å slanke seg, mener nå jeg da...
Spise må man jo gjøre resten av livet,- spørs bare hva

Skautrollet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 20:25   #17
Donna
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Bergen
Alder: 49
Innlegg: 48
Donna er på en erverdig vei

Sv: Røykeslutt og slanking

Opprinnelig lagt inn av Damita, her.

Jeg ser at psyken kan spille en rolle for enkelte, siden man da trøstespiser eller overspiser fordi man til stadighet er fysen...

Det var akkurat det eg mente å si. Ikke så god å forklare meg alltid. Uansett lykke til

__________________



Donna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 21:41   #18
Damita
Seniormedlem
 
Damita sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Lillehammer
Alder: 58
Innlegg: 3.243
Damita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt likt

Sv: Røykeslutt og slanking

Opprinnelig lagt inn av Donna, her.

Det var akkurat det eg mente å si. Ikke så god å forklare meg alltid. Uansett lykke til

Tuuusen takk

__________________
Under opplæring


Damita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 16:44   #19
GKS
Medlem
 
GKS sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: I det kalde nord...
Alder: 46
Innlegg: 197
GKS er på en erverdig vei

Sv: Røykeslutt og slanking

Jeg sluttet å røyke 8 uker før julaften og det gikk helt supert! Brukte ingen hjelpemidler bare bestemte meg for at nok var nok! ...men så kom jula og jeg skulle bare han meg en og annen "julerøyk" men ble til at jeg nå har røyka i 14 dager . Men har vært fast bestemt på å kaste den igjen. Så i dag, når jeg spiste min første lavkarbo frokost tok jeg min siste røyk etterpå...og jeg er fast bestemt på å slutte nå.

Da jeg kasta røyke før jul gikk jeg opp 5 kilo men det var for jeg begynnte å drikke cola (har ikke drukket cola på maaaange år) og spise mere snop.
Nå reagerer (heldigvis) magen min med diare og mageknip på cola, så den har jeg kutta ut igjen.

Tror ikke det blir noe problem med røykeslutt og slanking samtidig, for man omstiller og endrer på så mye nå når man er begynnt på slankekuren...må jo omstille hodet og tenkingen totalt i forhold til hvordan kostholdet mitt har vært tidligere. Alt ligger oppi hodet mener nå jeg, på hvordan man tenker og innstiller seg på ting!
Er man innstillt og motivert så går at bare supert!

Se på det som en utfordring (for et nytt og bedre liv) ikke som et problem!

__________________



GKS er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo 30-50 pr dag. Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 17:02   #20
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Røykeslutt og slanking

Sluttet å røyke 1. januar i år, og har allerede gått opp 2 kilo... Kan nok skyldes at jeg tar en kopp kaffe med fløte istedet for en røyk. Det bli jo egentlig mellommåltider hele døgnet... ... og mellommåltider er jo ikke noe for lavkarbere.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar

Emneord
røykeslutt


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hypnotisør for røykeslutt i Bergen? Summer Fysisk og mental helse 8 20-09-08 21:37
Røykeslutt Runegutt Fysisk og mental helse 12 24-08-08 23:46
Røykeslutt og ketolyse sommerblomt Ketolysekuren 4 28-05-08 17:44
Røykeslutt lilletrine Livets lyse side 13 04-04-07 16:43


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no