Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Annen mat

Peanøttsmør

Annen mat Her kan dere poste alt det som ikke passer under de andre kategoriene. Feks. lavkarbosauser, dressinger, og gode erstatninger for ting en savner når en spiser lavkarbomat.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-02-12, 03:16   #1
doLL
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 66
doLL er på en erverdig vei

Peanøttsmør

Hei!
Jeg er,som nevnt i andre tråder peanøttsmøroholiker
Det er jo ikke særlig lavkarbo,men siden jeg prøver å venne meg litt av det da så fant jeg ut jeg kunne lage mitt eget,og det gikk kjempebra,smakte kjempegodt og hadde mye mindre innvirkning på blodukkeret mitt(har diabetes type 1)

Tok en pose peanøtter,ca 300 gr,og miksa det med 2-3 ss rapsolje i en blender
(stavmikser funka ikke,det bare spratt nøtter utover hele kjøkkenet).
Det går litt tregt nedi blenderen dette her,så man må med veldig jevne mellomrom nedi å røre rundt med en skje for å få alt blandet ordentlig.Holdt på til det ble relativt glatt jeg,men det må man jo ikke etterpå hadde jeg oppi bittelitt søtning (jeg bruker canderel pulver,men absoulut ikke mye) og VIPS så hadde jeg et litt "snillere" peanøttsmør i forhold til lavkarbo-kostholdet mitt

doLL er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetes 1 på egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-02-12, 10:38   #2
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Peanøttsmør

Jeg elsker også hjemmelaget peanøttsmør!! Jeg lager det med olivenolje, synes det gir en god smak .
En periode tok jeg stenene ut av dadler og fylte på med peanøttsmøret - OMG så godt!! Ikke særlig ketonsk, men det er så mektig at man klarer ikke spise mer enn 2-4 dadler (med en good dæsj peanøttsmør).

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 18-02-12, 12:55   #3
doLL
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 66
doLL er på en erverdig vei

Sv: Peanøttsmør

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Jeg elsker også hjemmelaget peanøttsmør!! Jeg lager det med olivenolje, synes det gir en god smak .
En periode tok jeg stenene ut av dadler og fylte på med peanøttsmøret - OMG så godt!! Ikke særlig ketonsk, men det er så mektig at man klarer ikke spise mer enn 2-4 dadler (med en good dæsj peanøttsmør).

Kult!Det hørtes veldig godt ut,nesten for godt,hehe
Dadler er jo supergodt

Det med å lage peanøttsmøret selv synes jeg ble så bra,ikke bare fordi det smaker godt,men fordi jeg vet akkurat hva som er oppi der,også ble det ikke så mye når jeg lagde,så jeg er mer "sparsom" på det,og spiser derfor mindre av det

doLL er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetes 1 på egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-02-12, 12:58   #4
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Peanøttsmør

Også kan du ha litt sjokolade oppi. Nomnom!

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-02-12, 13:29   #5
doLL
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 66
doLL er på en erverdig vei

Sv: Peanøttsmør

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Også kan du ha litt sjokolade oppi. Nomnom!

Wææ,det høres litt for fristende ut

doLL er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetes 1 på egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-02-12, 13:36   #6
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Peanøttsmør

Jaaa kanskje revet eller hakkede,må prøves Nellie

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-02-12, 13:41   #7
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Peanøttsmør

Se her: mandelsjokoladepålegg.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-02-12, 14:00   #8
doLL
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 66
doLL er på en erverdig vei

Sv: Peanøttsmør

Wow! :O
For en super ide,da og bare 15 karbohydrater
Lurt-må definitivt prøves

doLL er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetes 1 på egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-03-12, 15:45   #9
betatesten
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12
betatesten er på en erverdig vei

Sv: Peanøttsmør

For en god idè!

__________________
Livet mitt kan dere lese om i bloggen min
betatesten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 18-03-12, 23:41   #10
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Peanøttsmør

du kan fukte peanøttmel og få peanøttsmør også veldig enkelt

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-09-12, 21:25   #11
Tonjea87
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2012
Hvor: stokmarknes
Alder: 36
Innlegg: 26
Tonjea87 er på en erverdig vei

Sv: Peanøttsmør

15 kh pr 100 gram? :O

__________________




Tonjea87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-09-12, 21:56   #12
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Peanøttsmør

Du trenger ikke spise 100 gram!!

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-09-12, 22:34   #13
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Peanøttsmør

Er så glad i peanøttsmør,men ikke på brød,da jeg ikke spiser brød

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-09-12, 23:02   #14
Tonjea87
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2012
Hvor: stokmarknes
Alder: 36
Innlegg: 26
Tonjea87 er på en erverdig vei
Exclamation

Sv: Peanøttsmør

selfølgelig skal jeg ikke spise 100 g :P

__________________




Tonjea87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-01-14, 20:43   #15
Licota
Seniormedlem
 
Licota sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.521
Licota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snill

Sv: Peanøttsmør

Spiste litt peanøttsmør med stangselleri i dag mens jeg ventet på mannen. Gud så godt.. Har spist noen krukker peanøttsmør det siste året, men prøver å ta det rolig. Hehe.

Licota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spise rent og fint, da blir kroppen glad! Svar med sitat
Svar

Emneord
diabetes 1, peanøttsmør


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Peanøttsmør Princez Ketolysekuren 5 12-05-14 14:58
Mills Peanøttsmør Sol-Angelica Ketolysekuren 11 29-04-11 20:24
Peanøttsmør Silje :) Spørsmål om matvarer og oppskrifter 6 07-04-11 00:59
Salt peanøttsmør Gerd Annen mat 4 11-02-11 21:39
Peanøttsmør supha Lavkarbo generelt 4 18-04-08 20:06


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no