Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Annen mat

Sweet chilli-saus

Annen mat Her kan dere poste alt det som ikke passer under de andre kategoriene. Feks. lavkarbosauser, dressinger, og gode erstatninger for ting en savner når en spiser lavkarbomat.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-06-14, 11:17   #1
lchf-hege
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2014
Hvor: akershus
Innlegg: 14
lchf-hege er på en erverdig vei
Smile

Sweet chilli-saus

i går lagde jeg en sterk og god sweet chilli-saus. om man ikke ønsker den sterk,så kan man bare utelate frøene fra chillien...
oppskriften finner du på bloggen min
http://lchf-mat.blogspot.no/2014/06/...illi-saus.html

__________________
lchf-hege er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 17:37   #2
Sivensvans
Seniormedlem
 
Sivensvans sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.112
Sivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastisk

Sv: Sweet chilli-saus

Har 4-doblet oppskriften din på kok akkurat nå! Smaker nydelig! Skal dele opp i porsjoner og fryse ned. Takk for super oppskrift!


Sist redigert av Sivensvans : 25-06-14 kl 10:41.
Sivensvans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Minst mulig stivelse i maten min, takk! :) Svar med sitat
Gammel 25-06-14, 13:48   #3
Sivensvans
Seniormedlem
 
Sivensvans sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.112
Sivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastisk

Sv: Sweet chilli-saus

Jeg savnet dog oppskriften her - så jeg leggern ut

lavkarbo sweet chilli saus



Jeg simpelthen elsker sweet chilli-saus...
men de aller fleste man får kjøpt er jo proppfulle av sukker.
Derfor har jeg laget min egen oppskrift og den ble minst like god som de man får kjøpt i butikken.
dette er en forholdsvis liten porsjon,så neste gang lager jeg en større porsjon..

3 tomater
2 fedd hvitløk
1 ss hakket,frisk ingefær
2 hele chilli(røde)
1/2 liten løk
1 dl klar edikk
1,5dl vann
1 ss balsamico vinedikk
1 ts chillipaste
2 ss matolje
1 klype salt
4ss tagatesse
hakk tomater,hvitløk,ingefær, løk og chilli. fjern hinner og frø fra den ene chillien,men behold hinner og frø i den andre.



varm olje i en passende kasserolle og tilsett løk, hvitløk og chilli.
la dette surre på middels varme i 2-3 minutter,slik at smakene kommer godt frem.
tilsett deretter resten av ingrediensene og la det småputre til sausen er blitt tykk og fin(ca 30min)
kjør sausen jevn med en stavmixer og hell sausen på et egnet glass.

Sivensvans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Minst mulig stivelse i maten min, takk! :) Svar med sitat
Gammel 26-06-14, 09:57   #4
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Sweet chilli-saus

Det foretrekkes at du legger oppskrift i hovedinnlegget.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-07-14, 19:32   #5
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Sweet chilli-saus

Denne var utrolig god. Neste gang skal jeg lage en mye større posjon.
Men så begynte jeg å lure litt på; om man dropper chilien, blir det da nesten som sweet and sour??

__________________
"Dyrene i denne verden eksisterer for sin egen skyld. De er ikke skapt for mennesker mer enn svarte er skapt for hvite eller kvinner for menn."
-Alice Walker, forfatter
Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 13-07-14, 19:42   #6
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Sweet chilli-saus

Det er iallefall det min sweet chili blir kallet...Jeg er ei pingle når det gjelder sterke ting og bruker bare en chili og kutter også ut chilpasten. Da er den supergod for meg og jeg bruker den til dipp, som dressing og som base for sauser.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 13-07-14, 19:49   #7
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Sweet chilli-saus

Jeg liker krutt. Men har også vært veldig glad i sweet and sour. Spiste mye av det før mine lavkarbodager.
Da tror jeg at jeg skal prøve meg på en sånn variant også.

__________________
"Dyrene i denne verden eksisterer for sin egen skyld. De er ikke skapt for mennesker mer enn svarte er skapt for hvite eller kvinner for menn."
-Alice Walker, forfatter
Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 13-07-14, 20:20   #8
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Sweet chilli-saus

Jeg lager sursøtsaus av ananas, coconut amino, ketchup, løk, hvitløk og ketchup

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 13-07-14, 21:19   #9
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Sweet chilli-saus

De selger en veldig god sukkerfri sweet chili på asiatiske butikker. Podene mine sier den er bedre enn vanlig sweet chili.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 13-07-14, 21:56   #10
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Sweet chilli-saus

Hva inneholder den og hvilke merke?

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 17-07-14, 14:37   #11
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Sweet chilli-saus

Kan man bruke tilsvarende mengde hermetiske, hakkede tomater istedet tro?
Eller er det viktig for smaken at de er ferske?

__________________
"Dyrene i denne verden eksisterer for sin egen skyld. De er ikke skapt for mennesker mer enn svarte er skapt for hvite eller kvinner for menn."
-Alice Walker, forfatter
Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 17-07-14, 16:42   #12
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Sweet chilli-saus

Opprinnelig lagt inn av kamp, her.

Hva inneholder den og hvilke merke?

Slik ser den ut. Skal sjekke senere hva den inneholder.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 17-07-14, 17:59   #13
Tiger
Medlem
 
Tiger sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Engledalen
Alder: 55
Innlegg: 109
Tiger er ny på veien

Sv: Sweet chilli-saus

Opprinnelig lagt inn av kamp, her.

Jeg lager sursøtsaus av ananas, coconut amino, ketchup, løk, hvitløk og ketchup

Oppskrift?

Tiger er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Forever Aloe Vera Svar med sitat
Gammel 17-07-14, 18:35   #14
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Sweet chilli-saus

Opprinnelig lagt inn av Tiger, her.

Oppskrift?


Sursøt saus curry

2fedd hvitløk, finhakket
I paprika rød, biter
Stekes i litt olje

Tilsett
2 ss coconut amino
1,5 ss kokosmel
3 ss SCD ketchup
1 boks hermetisk ananas
1 ts kokossukker


La småkoke i fem minutt, spe med ananas juice for å få rett konsistens
Evt dropp kokosmelet.

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 12-08-14, 11:42   #15
lchf-hege
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2014
Hvor: akershus
Innlegg: 14
lchf-hege er på en erverdig vei

Sv: Sweet chilli-saus

beklager at jeg ikke la ut oppskrift,men bare link i hovedinnlegget...var ikke klar over at man skulle det....
så tusen takk til silvensvans, og veldig hyggelig at den falt i smak...

__________________
lchf-hege er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kylling og brokkoli i sweet chili-saus Up-and-down Middag 4 24-02-14 18:46
Sweet chili saus kamp Spørsmål om matvarer og oppskrifter 4 11-09-13 15:00
Sweet & Sour saus Simpfan Spørsmål om matvarer og oppskrifter 7 19-08-11 20:03
Chilli con carne Mellon Middag 5 14-01-09 01:15
Chilli JuD Ketolysekuren 2 30-05-07 20:56


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no