Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Noen her som har tatt en "spisedag"?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-04-07, 15:53   #1
villebill
Juniormedlem
 
villebill sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Nord-Norge
Innlegg: 27
villebill er på en erverdig vei

Noen her som har tatt en "spisedag"?

Har lyst til å ta en spisedag, noen som har forsøkt det? Går man opp i vekt av en spisedag, eller står man bare i ro? Tar det lang tid å komme tilbake i ketose etter en utskeielsesdag?

villebill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 02-04-07, 16:03   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Noen her som har tatt en "spisedag"?

Jeg har ikke prøvd det, men det står vel sikkert i boka om å gå inn og ut i ketose

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 02-04-07, 16:05   #3
monki
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Greåker
Alder: 39
Innlegg: 475
monki er på en erverdig vei

Sv: Noen her som har tatt en "spisedag"?

jeg har spist litt mer godteri i helga så jeg går nok opptil neste uke

monki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-04-07, 16:10   #4
stinasol
Seniormedlem
 
stinasol sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 1.585
stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill

Sv: Noen her som har tatt en "spisedag"?

Hei ,har gjort det flere ganger...spiser alt jeg kan egentlig 1 dag..det som skjer her er at jeg går opp ca 2 kg og de er vekke igjen etter 2-3 dager(altså bare vann) du får prøve å se! enjoy

__________________






stinasol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sukkerfritt Svar med sitat
Gammel 02-04-07, 16:27   #5
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Noen her som har tatt en "spisedag"?

Jupp, jeg har også hatt "spisedag"!

Men det frister IKKE til gjentakelse (og da tenker jeg ikke på det som skjer med vekta...):

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=11967

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 02-04-07, 16:53   #6
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Noen her som har tatt en "spisedag"?

Jeg tror ikke én dag ødelegger ketosen for de fleste, men det varierer fra person til person. Noen vil gå opp i vekt, noen vil gå ytterligere ned. Problemet er bare at veldig mange får vanskelig med å ikke la det skli ut. Du risikerer å gå rundt med konstant søtsug, noe som du aldri vinner over i lengden. Det enkleste er å følge lavkarbo jevnlig uten spisedager, men det er min mening.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 02-04-07, 21:35   #7
stinasol
Seniormedlem
 
stinasol sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 1.585
stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill

Sv: Noen her som har tatt en "spisedag"?

Har spist lavakarbo ganske lenge nå..og er det en ting
jeg aldri har blitt kvitt så er det søtsuget
vet ikke hva andre ligger i ordet søtsug egentlig
men i min verden handler det ikke om å miste kontrollen
eller "sprekke uhemmet ved å stappe
i meg søtsaker...men enkelt å greit at jeg vet oppi
hodet mitt at søtt smaker godt (fordi jeg har smakt det )
og da "glemmer jeg ikke plutselig det fordi om jeg spiser
lavkarbo...syns det er så mye negativt rundt dette søte
,må jo gå an å kose seg med måte vel (1 dag i ny og ne),
skriver ikke dette til noen spesielle..men har lenge følt at
så lenge en skriver eller spør om søtstoff,sukkerfritt osv osv
så skal en nesten skamme seg her inne

__________________






stinasol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sukkerfritt Svar med sitat
Gammel 02-04-07, 22:06   #8
slaskalainen
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Noen her som har tatt en "spisedag"?

Opprinnelig lagt inn av stinasol, her.

Har spist lavakarbo ganske lenge nå..og er det en ting
jeg aldri har blitt kvitt så er det søtsuget
vet ikke hva andre ligger i ordet søtsug egentlig
men i min verden handler det ikke om å miste kontrollen
eller "sprekke uhemmet ved å stappe
i meg søtsaker...men enkelt å greit at jeg vet oppi
hodet mitt at søtt smaker godt (fordi jeg har smakt det )
og da "glemmer jeg ikke plutselig det fordi om jeg spiser
lavkarbo...syns det er så mye negativt rundt dette søte
,må jo gå an å kose seg med måte vel (1 dag i ny og ne),
skriver ikke dette til noen spesielle..men har lenge følt at
så lenge en skriver eller spør om søtstoff,sukkerfritt osv osv
så skal en nesten skamme seg her inne

Et utrolig flott innlegg! Sant og fornuftig og modent! Vær stolt!

De som vil det slik du sier det, må få lov til det uten å se 4000 pekefingrer. De som vil være strenge må få lov til det. Plass for begge retninger mener jeg.

Det farligste er kanskje ikke å være pietistisk, men å mene at alle må være på samme måten. Ei rockegruppe sang engang lengde før du så dagens lys, noe som iblant virker som et slags merkelig motto om det du sier:

"you are free to speak your mind my friend, as long as you agree with me".

***

  Svar med sitat
Gammel 02-04-07, 22:28   #9
silje
Seniormedlem
 
silje sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.432
silje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurs

Sv: Noen her som har tatt en "spisedag"?

Jeg har hatt et spiseår, teller det?

silje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-04-07, 22:59   #10
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Noen her som har tatt en "spisedag"?

Opprinnelig lagt inn av silje, her.

Jeg har hatt et spiseår, teller det?

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 02-04-07, 23:02   #11
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Noen her som har tatt en "spisedag"?

Opprinnelig lagt inn av stinasol, her.

Har spist lavakarbo ganske lenge nå..og er det en ting
jeg aldri har blitt kvitt så er det søtsuget
vet ikke hva andre ligger i ordet søtsug egentlig
men i min verden handler det ikke om å miste kontrollen
eller "sprekke uhemmet ved å stappe
i meg søtsaker...men enkelt å greit at jeg vet oppi
hodet mitt at søtt smaker godt (fordi jeg har smakt det )
og da "glemmer jeg ikke plutselig det fordi om jeg spiser
lavkarbo...syns det er så mye negativt rundt dette søte
,må jo gå an å kose seg med måte vel (1 dag i ny og ne),
skriver ikke dette til noen spesielle..men har lenge følt at
så lenge en skriver eller spør om søtstoff,sukkerfritt osv osv
så skal en nesten skamme seg her inne

Enig med deg, Stinasol Ingen grunn til å skamme seg, søtt er jo godt, det synes vel de fleste

Men for noen er det kanskje best å holde seg helt unna ellers sprekker de helt, og for andre går det bra å unne seg litt og de klarer seg med det.

Jeg har mye mindre søtbehov etter at jeg gikk over til lavkarbo, men innimellom kommer suget fortsatt ja.

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 02-04-07, 23:58   #12
Ziggy
Gjest
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 56
Innlegg: 1.123
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: Noen her som har tatt en "spisedag"?

Opprinnelig lagt inn av themonk, her.

Jeg tror ikke én dag ødelegger ketosen for de fleste, men det varierer fra person til person. Noen vil gå opp i vekt, noen vil gå ytterligere ned. Problemet er bare at veldig mange får vanskelig med å ikke la det skli ut. Du risikerer å gå rundt med konstant søtsug, noe som du aldri vinner over i lengden. Det enkleste er å følge lavkarbo jevnlig uten spisedager, men det er min mening.

Enig med themok her jeg, ut fra egen erfaring... for meg funker det ikke, det blir mere en "unnskyldning" til å skeie helt ut, og problemet er å stoppe med det ene måltidet, eller dagen... for meg blir det ofte mere enn det...

Syns du skal prøve det ut selv jeg, det kan godt være at du takler det bedre, vi er jo ikke like sånn sett.

Anbefaler at du kanskje prøver EAT's verson først, med et høykarbomåltid med lite fett osv sent på kvelden, for å se hvordan du takler det... senere kan du utvide det litt... men vær forsiktig da... det kan lett gå litt over styr... det gjorde det iallefall for meg...

.

Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat
Gammel 03-04-07, 00:05   #13
Tuppen
Seniormedlem
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: ut i bygda utenfor ålesund
Alder: 40
Innlegg: 5.910
Tuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastisk

Sv: Noen her som har tatt en "spisedag"?

for meg så gikk det ikke galt med, men gikk kanskje saktere nedover? vet ikke.... for jeg brukte å unne meg litt mer en dag i uken før... men sluttet med det - men merker ikke forandring egentlig......?? men er vel avhengig av hva du spiser så klart a...

Tuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo inntil videre Svar med sitat
Gammel 03-04-07, 12:53   #14
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Noen her som har tatt en "spisedag"?

Opprinnelig lagt inn av stinasol, her.

vet ikke hva andre ligger i ordet søtsug egentlig
men i min verden handler det ikke om å miste kontrollen
eller "sprekke uhemmet ved å stappe
i meg søtsaker...men enkelt å greit at jeg vet oppi
hodet mitt at søtt smaker godt (fordi jeg har smakt det )
og da "glemmer jeg ikke plutselig det fordi om jeg spiser
lavkarbo...

For min del er søtsuget den helt uutholdelige følelsen av å bare MÅTTE HA den sjokoladen, eller smågodt.. eller et aller annet akkurat der og da.
Selvfølgelig kan jeg ha en viss trang, eller lyst til å spise disse tingene ellers også, men det skikkelige suget, da er det umulig å stoppe.
Det er som nikotinsug, bare værre. Som regel er det bedre når jeg holder meg til lavkarbo, men noen ganger bare dukker det opp.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-04-07, 17:36   #15
stinasol
Seniormedlem
 
stinasol sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 1.585
stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill

Sv: Noen her som har tatt en "spisedag"?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

For min del er søtsuget den helt uutholdelige følelsen av å bare MÅTTE HA den sjokoladen, eller smågodt.. eller et aller annet akkurat der og da.
Selvfølgelig kan jeg ha en viss trang, eller lyst til å spise disse tingene ellers også, men det skikkelige suget, da er det umulig å stoppe.
Det er som nikotinsug, bare værre. Som regel er det bedre når jeg holder meg til lavkarbo, men noen ganger bare dukker det opp.

ok,da er det
jo sikkert best å holde seg helt unna.. ,godt at lavkarbo hjelper
på "suget da iallefall

__________________






stinasol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sukkerfritt Svar med sitat
Gammel 03-04-07, 20:56   #16
villebill
Juniormedlem
 
villebill sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Nord-Norge
Innlegg: 27
villebill er på en erverdig vei

Sv: Noen her som har tatt en "spisedag"?

I går tok jeg en vill og gal "spisedag"
Fytte grisen, det blir leeenge til neste gang! Ble så kvalm og trett og følte meg dårlig, tilbrakte nesten hele kvelden og halve natta på den store, hvite porselensskåla.... Dessuten så har jeg DET søtsuget fortsatt, som om alt det søte virkelig trigget smaksløkene, også jeg som var over det. Har skikkelig dårlig samvittighet nå, men startet på igjen idag, er spent på hvor lang tid det tar før jeg igjen er i ketose.

Men en positiv ting også: jeg målte meg idag, og jeg er jo gått inn masse i cm.! Trodde ikke 3-4 kg. hadde SÅ mye å si på målebåndet

villebill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 03-04-07, 21:49   #17
stinasol
Seniormedlem
 
stinasol sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 1.585
stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill

Sv: Noen her som har tatt en "spisedag"?

Huff,så kjipt da ikke noe greit med vondt i magen
osv...men kansje like greit ,så slipper du å tenke på det
mer har ikke merket noe forskjell på når jeg spiser
lavkarbo eller "full karbo ( ) blir jo stappet og sånn
men magen reagerer ikke på det...hadde garnatert
ikke spist sånt vist jeg fikk vondt nei grattis med cm..

__________________






stinasol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sukkerfritt Svar med sitat
Gammel 04-04-07, 15:40   #18
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Noen her som har tatt en "spisedag"?

Opprinnelig lagt inn av villebill, her.

I går tok jeg en vill og gal "spisedag"
Fytte grisen, det blir leeenge til neste gang! Ble så kvalm og trett og følte meg dårlig, tilbrakte nesten hele kvelden og halve natta på den store, hvite porselensskåla.... Dessuten så har jeg DET søtsuget fortsatt, som om alt det søte virkelig trigget smaksløkene, også jeg som var over det. Har skikkelig dårlig samvittighet nå, men startet på igjen idag, er spent på hvor lang tid det tar før jeg igjen er i ketose.

Samme erfaringene som jeg har. Får litt influensasymptomer når jeg skeier ut. Heldigvis er alt tilbake til normalt etter et par dager. Også ketosen. Derfor er det ikke noen alvorlig skade som har skjedd.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 05-04-07, 02:00   #19
iadokka
Medlem
 
iadokka sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Fredrikstad
Alder: 43
Innlegg: 91
iadokka er på en erverdig vei

Sv: Noen her som har tatt en "spisedag"?

Opprinnelig lagt inn av villebill, her.

Ble så kvalm og trett og følte meg dårlig, tilbrakte nesten hele kvelden og halve natta på den store, hvite porselensskåla.... Dessuten så har jeg DET søtsuget fortsatt, som om alt det søte virkelig trigget smaksløkene, også jeg som var over det.

DET er grunnen til at jeg holder meg slavisk til kuren. En annen ting er at jeg ikke helt stoler på meg selv... om jeg f.eks "bare" skal spise en håndfull chips eller en frukt, vil jeg klare å stoppe der? Tryggere å holde seg helt unna, for min del.

__________________
2007: -15 kg

iadokka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: snart ketolyse igjen Svar med sitat
Gammel 05-04-07, 07:25   #20
Brimstone
Seniormedlem
 
Brimstone sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 767
Brimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt av

Sv: Noen her som har tatt en "spisedag"?

Ok, her er noe som jeg har opplevd.
Jeg hadde en 'ufrivillig' spisekveld etter 7 uker på høyfett/lavkarbo. Søtsuget var så intenst at jeg trodde jeg skulle kvele den stakkars samboern min

I uka før hadde jeg innmari dårlig matlyst, ble kvalm bare ved tanken om å spise, og ble kvalm etter å ha spist. Ikke mye moro det, nei.

Så jeg ga etter for suget, snavla i meg 4 kvikklunsj(!) og et halvt rør pringles... I følge sambo lå dyna mer i takhøyde enn over oss mesteparten av natta... luft i magen ja

Og dagen etter var jeg sulten... KJEMPESULTEN. 4 egg og 300 gram bacon til frokost, uten å bli kvalm.
Så etter en kveld med helsprekk fikk jeg tilbake matlysten, ikke når det gjelder vanlig mat, men lavkarbo.

Viser seg i ettertid at jeg var premenstruell da jeg gikk på denne smellen, ikke det at jeg prøver å unnskylde meg, men noen ganger når jeg har PMS klarer jeg ikke å holde meg unna.

Så vidt jeg kan se hadde ikke spisekvelden min noen negativ effekt annet enn at jeg gjenkjente ketose symptomene etter et par dager. Jeg gikk faktisk ned enda et par cm rundt magen selvom jeg fikk mensen.

Og best av alt, jeg fikk tilbake matlysten minus søtsug

__________________
Det er min legg, og jeg driter når jeg vil!
Brimstone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman light Svar med sitat
Gammel 05-04-07, 23:12   #21
lilletrine
Medlem
 
lilletrine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Rogaland
Alder: 41
Innlegg: 212
lilletrine har en fantastisk aura rundt seglilletrine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Noen her som har tatt en "spisedag"?

Da misunner jeg deg for jeg har tydeligvis PMS...
Selv om jeg har gått, gått og gått i hele dag så har vekten gått opp og jeg er oppblåst.
Utpå kvelden sprakk søtsuget og jeg spiste en hel cavalier mørk sjokolade og en hel pose de bron salmiakk (noen som vet om de binder væske i kroppen???)
og nå...er dagen...natten...humøret mitt ødelagt.
Alt jeg tenker på nå er den pistasjbaren(cavalier) som ligger i kjøleskapet mitt....arg!

lilletrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På leting etter den rette<3 Svar med sitat
Gammel 06-04-07, 00:51   #22
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: Noen her som har tatt en "spisedag"?

Jeg er også av dem som må holde meg helt unna slike søte ting. Jeg har prøvd og feilet så mange ganger nå at jeg bare er helt nødt til å IKKE unne meg noenting av godteri og pizza osv. Da har jeg bare lyst på mer og mer..... Jeg gikk også EAT men det funka heller ikke med en spisedag i uka (eller rettere sagt ett spisemåltid) med lite fett og proteiner, jeg klarte ikke å holde meg til så og så mange gram....feilet totalt der også. Så jeg holder meg HELT unna, det er det sikreste, for meg ihvertfall. Når jeg har søtsug så tenker jeg ikke på annet enn søtt, bare må ha alt som smaker søtt. Hjernen min er helt på villspor. Men når jeg har blitt kvitt søtsuget er jeg som en ny person (med overhalt hjerne). Veldig rart å tenke på forskjellene på "forferdelig søtsug - og ikke søtsug i det hele tatt". Når jeg ikke har søtsug så greier jeg å tenke på andre ting enn søtt, og det er såå deilig. Når jeg har søtsug så er jeg GAL i forhold!

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 06-04-07, 05:36   #23
lilletrine
Medlem
 
lilletrine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Rogaland
Alder: 41
Innlegg: 212
lilletrine har en fantastisk aura rundt seglilletrine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Noen her som har tatt en "spisedag"?

spisedag=trigger...

lilletrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På leting etter den rette<3 Svar med sitat
Gammel 06-04-07, 11:09   #24
annemerete
Medlem
 
annemerete sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 56
Innlegg: 77
annemerete er på en erverdig vei

Sv: Noen her som har tatt en "spisedag"?

Hadde en fæl dag i går jeg, da kunne jeg ha spist alt jeg kom over! Og på jobb hadde noen laget eplekake med is til! Kjente bare at vannet steg i munnen, gitt! Men greide å holde meg unna! Men deriomt så kasta jeg meg over alt som jeg kan spise så i går ble det ribbe, påskeskinke og brokkoli, egg og bacon, nøtter og 2 biter cavalier sjokolade!
Hm, tror det ble litt mye da i karboer! Men får fortsatt i ketose i går kveld, men det slår kanskje ut i dag hvis det ble for mye i går?

__________________


annemerete er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekur Svar med sitat
Gammel 06-04-07, 20:03   #25
villebill
Juniormedlem
 
villebill sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Nord-Norge
Innlegg: 27
villebill er på en erverdig vei

Sv: Noen her som har tatt en "spisedag"?

Har fortsatt et enormt søtsug, bælmer i meg cavalier-sjokkis! Er nok derfor jeg har søtsug også, som når haien får blod på tann: vil ha meeeeer!
Nå har jeg spist opp siste bit, og det blir ikke kjøpt mere heller!!! Har så mye luft i magen at jeg putrer rundt her Må vel innse at jeg bare lurer meg selv ved å tro jeg kan ha cavalier i huset å "bare ta en liiiiten bit i ny og ne"!

villebill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Alt du har ønsket å vite om ketose Nille Atkins kosthold 110 14-03-14 08:59
Hvorfor bruke proteinpulver? mofe Kosttilskudd 93 09-08-07 18:04
Et lite hjertesukk fra meg Albertine Lavkarbo generelt 37 13-09-06 19:38


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no