Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Annen mat

Nøttesalat

Annen mat Her kan dere poste alt det som ikke passer under de andre kategoriene. Feks. lavkarbosauser, dressinger, og gode erstatninger for ting en savner når en spiser lavkarbomat.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-07-07, 19:07   #1
Sprudle
Gjest
 
Innlegg: n/a

Nøttesalat

Dette er en oppskrift fra EAT - helt genial spør du meg Den kan brukes som tilbehør til fisk, kjøtt og kylling. EAT anbefaler 1 ss (kvinner) eller 2 ss (menn) pr. servering. Det høres kanskje lite ut, men det er mektige saker dette.

NØTTESALAT
150 gram majones
300 gram rømme
100 gram mandler
100 gram valnøtter
100 gram purre (funker like bra uten)
1 ss gressløk/dill
3-4 fedd finhakket hvitløk
5-10 gram finhakket ingefær

Skjær purren og nøttene i små biter, bland sammen med resten av ingrediensene. Oppbevares kaldt.

Totalt ca. 28 gram karbohydrater.

  Svar med sitat
Gammel 23-08-07, 23:06   #2
Babalotta
Medlem
 
Babalotta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 44
Innlegg: 105
Babalotta har en fantastisk aura rundt segBabalotta har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nøttesalat

Denne er yammy!
Men sant, man klarer ikke så mye av den. Så jeg som er alene lager halv porsjon så det ikke skal bli surt før jeg er kommet halvvegs i salaten.

Babalotta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-08-07, 10:27   #3
Nena
Seniormedlem
 
Nena sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Nordpå
Innlegg: 2.451
Nena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastisk

Sv: Nøttesalat

Denne var kjempegod, Sprudle - tusen takk !

__________________
~ Nothing happens until you decide ~

Nena
Nena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nena inspirert av Skaldeman, Lutz, OE... Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 21:15   #4
Sprudle
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Nøttesalat

Opprinnelig lagt inn av Nena, her.

Denne var kjempegod, Sprudle - tusen takk !

Bare hyggelig du

  Svar med sitat
Gammel 12-01-13, 15:11   #5
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Nøttesalat

Dytter opp denne gamle trden. Denne nøttesalaten er kjempegod altså! Helt fantastisk med et par skjeer av denne ved siden av feks karbonader.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 12-01-13, 15:15   #6
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Nøttesalat

Ser veldig godt ut! Mon tro om det funker med bare majones og ikke rømme? (Ikke fordi rømme ikke er godt, men meieriprodukter funker jo ikke så bra for noen av oss) - skal i alle fall teste!

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 12-01-13, 16:18   #7
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Nøttesalat

Opprinnelig lagt inn av Rin, her.

Ser veldig godt ut! Mon tro om det funker med bare majones og ikke rømme? (Ikke fordi rømme ikke er godt, men meieriprodukter funker jo ikke så bra for noen av oss) - skal i alle fall teste!

Spørs om du ikke måtte funnet noe som gjorde majones - rømme + X mer fluffy enn bare majones? Men smaken er jo forskjellig.. Rømme som er syrnet er vel hakket bedre enn om man skulle brukt kremfløte som i Waldorfsalat, men om rømme også er problematisk så hjelper det jo ikke..

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Gammel 12-01-13, 16:48   #8
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Nøttesalat

Opprinnelig lagt inn av Rin, her.

Ser veldig godt ut! Mon tro om det funker med bare majones og ikke rømme? (Ikke fordi rømme ikke er godt, men meieriprodukter funker jo ikke så bra for noen av oss) - skal i alle fall teste!

Kanskje du kan bruke toppen av en kokosmelkboks og blande i majonesen . kan bli kokosmajo-smak, da?

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no