Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Uregelmessig mens eller blødninger utenom mens ... Andre som opplever det?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-04-09, 12:19   #1
Stellamor
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 197
Stellamor er på en erverdig vei

Uregelmessig mens eller blødninger utenom mens ... Andre som opplever det?

Skjønner ikke helt dette...

__________________


Stellamor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-04-09, 12:39   #2
Sense
Medlem
 
Sense sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 124
Sense er ny på veien

Sv: Uregelmessig mens eller blødninger utenom mens...Andre som opplever det?

Jeg hadde en mellomblødning forrige gang jeg gikk på ketolyse. Det viste seg å være en polypp. Gyn tok den bort og har ikke vært plaget av blødninger etterpå. Aner ikke om det har en sammenheng med kuren eller hva det har. Men kostholder virker utvilsomt inn på hormonbalansen i kroppen. Jeg fikk ihvertfall mer regelmessig og mindre vond mens, for ikke å snakke om at jeg slapp de to dagene i starten med nedstemthet og irritabilitet.

Jeg hadde fått det sjekket hos en gyn for sikkerthets skyld. Men mener at jeg fant ut at de aller fleste opplever slike blødninger fra tid til annen, eller ihvertfall i løpet av perioden vi menstruerer.

__________________
Sense er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-04-09, 12:44   #3
Kristiane
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 11
Kristiane er på en erverdig vei

Sv: Uregelmessig mens eller blødninger utenom mens...Andre som opplever det?

Hei. Jeg har ikke blødninger, men siden jeg startet kuren har jeg hatt konstante "mens" smerter, ganske kraftige sådan. Ved et par anledninger har jeg måttet ty til paracet. Kanskje du skulle skrevet noen ord til Torkil, som er lege? Hadde vært intr å høre hans mening.

Lykke til.

Kristiane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Frustrert ketolyse jeger :) Start på ketolyse 13.04.09: Ønsker gå ned 10 kg. Svar med sitat
Gammel 21-04-09, 12:47   #4
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Uregelmessig mens eller blødninger utenom mens...Andre som opplever det?

Hvis du ikke akkurat har begynt på noen ny prevensjon og det gjentar seg mere enn en gang, så ville i allefall jeg gått til gynekolog, bare for å sjekke opp.

Men vi alle kan nok oppleve kluss med syklusen i blandt. Jeg holdt på å bli nervevrak her for noen uker siden da jeg skulle prøve et par måneder uten prevensjon, bare for å sjekke om den hadde noe innvirkning på humøret, også ble mensen forsinka en uke.... Men den kom igjen og har de to siste gangene kommet omtrent på timen, iallefall på tiktig dag og på riktig tid av døgnet.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 21-04-09, 14:34   #5
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: Uregelmessig mens eller blødninger utenom mens...Andre som opplever det?

Det er ganske vanlig med menstruasjonsforstyrrelser på lavkarbo, spesielt i ketose. Dette er fordi hormonbalansen begynner å rette på seg. Vi har hatt tråder om dette før, og tror Torkil også har skrevet i en. Bare søk!

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 21-04-09, 15:12   #6
Stellamor
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 197
Stellamor er på en erverdig vei

Sv: Uregelmessig mens eller blødninger utenom mens...Andre som opplever det?

Tusen takk for svar!

Skal søke og lete litt her inne.

Til opplysning så har jeg ikke byttet prevensjon, har ikke smerter og dette er første gang det skjer. Blør i dag og det er 14 dager siden forrige mens startet.

__________________


Stellamor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-04-09, 17:15   #7
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Uregelmessig mens eller blødninger utenom mens...Andre som opplever det?

har kjempedårligtid akkurat nå, men les her!

http://livinlavidalocarb.blogspot.co...ur-period.html

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 21-04-09, 22:49   #8
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Uregelmessig mens eller blødninger utenom mens...Andre som opplever det?

Sitat:

I spoke with my doctor about this and the answer he gave me I have never seen in a blog or book before. His explanation was as follows: your body fat retains estrogen and when you lose body fat quickly, then your body doesn't know what to do with the explosion of extra estrogen so it makes your cycle unexpectedly start prematurely. Then the estrogen level stays elevated because of your weight is dropping so your cycle never stops.

(like dårlig tid)

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 21:19   #9
storemor
Juniormedlem
 
storemor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Hedmark
Innlegg: 23
storemor er på en erverdig vei

Sv: Uregelmessig mens eller blødninger utenom mens...Andre som opplever det?

)Min erfaring har vært aat jeg har gått fra hekt uregelmessig til regelmesseig. Derfor er det vel trolig at det ogaå kan slå andre veien.(skjedde med min ¨regelmessige¨venninne som startet på ketolyse samtidig som meg

__________________
Storemor
storemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-04-09, 09:29   #10
Stellamor
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 197
Stellamor er på en erverdig vei

Sv: Uregelmessig mens eller blødninger utenom mens ... Andre som opplever det?

Takker for svar!

__________________


Stellamor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Trening mens man er i ketose? Ctr Ketolysekuren 11 18-02-08 12:09
Ketostix og mens? touran Ketolysekuren 6 30-05-07 13:27
Hjelp- ingen mens Frøya Generell diskusjon 6 15-12-06 17:50
Uregelmessig mens og start av prevensjon? turid PCOS og karbohydratkontroll 12 23-09-04 15:06
Mens vi er inne på Helsekost:-) Skorpia Generell diskusjon 9 28-04-04 13:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no