Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Annen mat

Våre fantastiske lavkarbosauser

Annen mat Her kan dere poste alt det som ikke passer under de andre kategoriene. Feks. lavkarbosauser, dressinger, og gode erstatninger for ting en savner når en spiser lavkarbomat.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-04-05, 13:29   #1
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Våre fantastiske lavkarbosauser

Vi har vel ingen egen sausetråd, har vi? Vel, her har vi muligheten til å legge inn våre deiligste sauser, uten skumle karber. Jeg har ingen å komme med akkurat nå, men lover å komme tilbake til saken.

Boltre dere!

  Svar med sitat
Gammel 07-04-05, 13:40   #2
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Lettvint bearnaisesaus
75 g meierismør
1 dl kremfløte
2 eggeplommer
1 1/2 ss bearnaiseessens (selges i velassorterte dagligvareforretninger)
saft av ½ sitron
1/2 ts estragon, finhakket
1 ss kruspersille, finhakket

Bland alt i en kjele og rør mens sausen tykner over svak varme. Hold sausen varm i vannbad.

Hollandaisesaus
75 gram meierismør
1 dl kremfløte
2 eggeplommer
saften av 1 sitron

Bland alt i en kjele og rør til det tykner over svak varme. Rør godt hele tiden og hold sausen varm i varmbad. Den må ikke koke.

Peppersaus
1-2 ss hel grønn eller rosa pepper
3 dl fløte
2 ts soyasaus
2 dråper tabasco
salt

Ha pepper, fløte, soya, tabasco i en kjele. La det få koke opp og trekke til sausen tykner. Rør hele tiden, ca. 5 minutter.

Soppsaus
50 g fersk sjampinjong
1 ts sitronsaft
2 dl creme fraiche/rømme
1/2 dl hakket persille
1 ts tørket oregano (1 ss frisk)
salt og pepper

Finhakk sjampinjongen. Bland sammen sitronsaft, creme fraiche/rømme, hakket persille, oregano og sjampinjong. Smak til med salt og pepper.

Verdens beste rømmesaus
Etter at du har stekt kjøtt eller fisk, ha et beger seterrømme i pannen og la det surre sammen med kraften en stund. Rør hele tiden.
Server. Denne er virkelig god, og så enkel!!

Sennep-saus
2 ss dijonsennep
2 ss lys sennep
1 ts hvit pepper
1 ss hvitvinseddik
1 1/2 dl olivenolje
1-2 dl finhakket dill
2 ss fløte
ev salt

Rør sennepen sammen med pepper og eddik. Pisk inn olje litt etter litt og tilsett dill og fløte. La sausen trekke i ca en time. Rør godt før servering og smak til med salt.

Ostesaus
2 dl. fløte
1/2 boks kremost m/ urtesmak
2-3 ss oppskåret urter
litt salt og pepper etter smak

Kok det hele sammen i 1-2 minutt, kommer an på hvor tykk du vil ha den.

Grillsaus
2 løk, finhakket
½ rød chili, finhakket
½ dl olivenolje
2 båter hvitløk, finhakket
2 ss tomatpure
1 boks knuste hermetiske tomater
2 ss finhakket persille
2 ts sitronsaft

Bland alle ingrediensene, og la det trekke en til tre timer.

Avocadosaus
2 stk avocado
2 1/2 dl rømme
Salt, søtningsstoff og sitronsaft

Rør sammen ingrediensene til sausen og smak den godt til. Serveres kald.

Eggesmør til fiskINGEN torsk uten eggesmør her i huset!

100 g smør
2 hardkokte egg
1-2 ts hakket vårløk eller gressløk

Smelt smøret og ha i hardkokte, hakkede egg. Eggesmør smaker godt til saltet og røkt fisk.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)

Sist redigert av Iset : 07-04-05 kl 14:03.
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 07-04-05, 14:00   #3
Merete
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2005
Innlegg: 95
Merete har en fantastisk aura rundt segMerete har en fantastisk aura rundt seg

Her var det mye godt!!!

__________________






Merete
Merete er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ! Svar med sitat
Gammel 07-04-05, 14:24   #4
boble
Seniormedlem
 
boble sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: buskerud
Alder: 50
Innlegg: 872
boble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt av

Halleluja, Iset!

Her var det mye godt!!
Siden er skrevet ut,og kommer til å bli flittig brukt.

Thank you!

__________________
Bare de sinnsyke tar seg selv helt alvorlig!
boble er avlogget   Min kostholdsfilosofi: bobles lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 21-05-05, 23:33   #5
Mum 4 2
Seniormedlem
 
Mum 4 2 sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Sør for Trondheim
Alder: 53
Innlegg: 2.021
Mum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt av

Har du oppskrift på en god tomatsaus også kanskje. Jeg forsøkte meg på en i går, da jeg prøvde å lage squash lasagne (dvs. squashen bruker jeg istedenfor lasagneplater), men den smakte bluæh og var alt for tynn.

Skal søke på nettet etter tomatsaus også. Vet jo at de en lager selv er best, men den i går var altså totalt mislykket.

__________________
Hilsen Mamma for 2
Nesten i mål.
Mum 4 2 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-05-05, 00:01   #6
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Når det gjelder tomatsaus, bruker jeg bare en boks med hakkede flåtte tomater, litt tomatpure, og smaker til med masse hvitløk og krydder.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 22-05-05, 00:03   #7
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Forresten, jeg har oppskrifter på lasagne her, det er mye bedre å bruke neper enn squash!:

Nepelasagne

Tacolasagne

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 23-05-05, 10:32   #8
Mum 4 2
Seniormedlem
 
Mum 4 2 sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Sør for Trondheim
Alder: 53
Innlegg: 2.021
Mum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Iset

Forresten, jeg har oppskrifter på lasagne her, det er mye bedre å bruke neper enn squash!:

Nepelasagne

Tacolasagne

Tusen takk! Dette hørtes nam nam ut. Skal prøves til helga! Må unne meg litt ekstra kos da.

__________________
Hilsen Mamma for 2
Nesten i mål.
Mum 4 2 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-05-06, 14:28   #9
dingpot
Seniormedlem
 
dingpot sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Rogaland
Innlegg: 542
dingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressurs

Sv: Våre fantastiske lavkarbosauser

Denne tråden har jeg bookmerket

__________________
Hilsen DingPot - Alveprinsessen

Ingenting er umulig -det umulige tar bare lenger tid. Namaste

"Hvis du gjør som du alltid har gjort, får du som du alltid har fått"
dingpot er avlogget   Min kostholdsfilosofi: naturlige råvarer/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-05-06, 19:26   #10
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Sv: Våre fantastiske lavkarbosauser

Ble helt sulten av å lese alle de deilige sausene...

Jeg lager tomatsaus sånn:

1 ss finhakket løk
1 ss finhakket rød paprika
surres til det blir mykt i litt smør og litt olivenolje.
1 boks tomater
litt salt eller buljongpulver
pepper
ca 1 ts paprikapulver
Litt timian og basilikum
1 ss tomatpure

Bruk stavmixeren og blitz det jevnt. Småputrer en god stund for å få fram søtsmaken i tomatene, evt har man i en klype søtstoff.

__________________
Karin

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-05-06, 18:24   #11
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Våre fantastiske lavkarbosauser

Ikke direkte no bestemt saus, men jeg bruker ofte kokosmelk som kokes inn og tilsettes ulike krydder. Passer utmerket til kylling og mer asiatiskpregede retter.

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 09-07-06, 01:16   #12
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: Våre fantastiske lavkarbosauser

Jeg var veldig heldig med en saus i dag
Stekte ribbe, og måtte jo lage saus av skyen som ble igjen i langpanna.
ca 2 dl sky
1 dl fløte
1/2 oksebuljongterning
en god del hot krydder
1 ts johannesbrødkjernemel

Pleier nesten alltid å gjøre noe slikt med det som blir igjen i stekepannen også når jeg har stekt noe. Johannesbrødkjernemelet var nytt for meg i dag, og jeg gleder meg til å bruke det i enklere versjoner av fløteskysauser også. Ble jo så tykt og delikat.

Gleder meg til deilig ribbemiddag i morgen

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 14:57   #13
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Våre fantastiske lavkarbosauser

Hei, jeg har tenkt å lage en saus, men det står stille i huet mitt.
Det er en type smørsaus som passe bra til fisk. Men jeg husker ikke hva den heter. Den begynner på navnet på et sted i Norge og slutter på -smør.
Men jeg er helt blank!!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 15:14   #14
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Våre fantastiske lavkarbosauser

Sandefjordsmør?
Det er såvidt jeg vet smør med en fløteskvett oppi, og litt gressløk. Hvertfall det jeg er vant til.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 15:26   #15
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Våre fantastiske lavkarbosauser

Sanderfjordssmør du tenker på

Jeg husker ikke mengdene i hodet,men det er litt fløte i en kjele, kokes opp. Ta kjelen av platen, tilsett klatter med smør som røres inn. Ha gjerne litt gressløk i . nam nam.

Ellers så er han hollandaisesausen over her, den som Iset har skrevet ned, helt nydelig. Passer veldig godt til laks som vi skal ha i dag.

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 02-07-07, 16:06   #16
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Våre fantastiske lavkarbosauser

Hvordan er det med posesauser? Fy fy?

Er på vei til jobb nå, og tenkte ta med sommerkotelett til middag. Har bearnaisesaus fra Toro liggende, men det er sånn pose fra eske med fire i, og esken er kastet. Dermed står ikke innholdsfortegnelsen.

Er det mye karber i posesauser generelt? Tenker på brun saus, hollandaisesaus, bearnaisesaus, Bretagne kyllingsaus etc.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-07-07, 21:33   #17
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Våre fantastiske lavkarbosauser

Opprinnelig lagt inn av Viclin, her.

Hvordan er det med posesauser? Fy fy?

Er på vei til jobb nå, og tenkte ta med sommerkotelett til middag. Har bearnaisesaus fra Toro liggende, men det er sånn pose fra eske med fire i, og esken er kastet. Dermed står ikke innholdsfortegnelsen.

Er det mye karber i posesauser generelt? Tenker på brun saus, hollandaisesaus, bearnaisesaus, Bretagne kyllingsaus etc.

Det er forskjellig innhold av karber i posesauser.

Men de som skal blandes med melk kan du erstatte melken med fløte og vann og da får du mye mindre karber. Selv syns jeg det blir for masse karber med posesaus og har kutta det helt ut.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 03-07-07, 02:46   #18
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Våre fantastiske lavkarbosauser

Takk for svar. det ble til at jeg poppet innom en butikk og kjøpte med en Fjordland bearnaisesaus. Var færre karber i den, og litt enklere også, med bare micro på jobb.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-09-07, 00:59   #19
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Våre fantastiske lavkarbosauser

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Lettvint bearnaisesaus
75 g meierismør
1 dl kremfløte
2 eggeplommer
1 1/2 ss bearnaiseessens (selges i velassorterte dagligvareforretninger)
saft av ½ sitron
1/2 ts estragon, finhakket
1 ss kruspersille, finhakket

Bland alt i en kjele og rør mens sausen tykner over svak varme. Hold sausen varm i vannbad.

Lagde denne nå, men den smaker jo surt? Skal den det? Tok først mindre bearnaiseekstrakt, men sausen smakte bare veldig sur sitron. Så jeg tok oppi den siste halve ss med bearnaiseekstrakt. Da ble det enda surere.
Skal den være syrlig eller har jeg gjort noe galt?

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-09-07, 01:11   #20
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Våre fantastiske lavkarbosauser

Jeg har sløyfet sitronen de siste gangene. Den blir syrligere enn kjøpesaus ja.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 01-09-07, 01:22   #21
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Våre fantastiske lavkarbosauser

Ja, jeg tenkte jeg skulle prøve å droppe sitronen neste gang. For essensen var jo også sur i seg selv.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 11:35   #22
Ruben
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kristiansand
Alder: 55
Innlegg: 7
Ruben er på en erverdig vei

Sv: Våre fantastiske lavkarbosauser

Opprinnelig lagt inn av Viclin, her.

Lagde denne nå, men den smaker jo surt? Skal den det? Tok først mindre bearnaiseekstrakt, men sausen smakte bare veldig sur sitron. Så jeg tok oppi den siste halve ss med bearnaiseekstrakt. Da ble det enda surere.
Skal den være syrlig eller har jeg gjort noe galt?

Når jeg lager bearnesaus fra bunnen av med eggeplomme og smør ( 4 egg og ca 200 g smør), så har jeg bare en halv kork av essensen, så mye som står i oppskriften må være feil det er nok derfor din ble så sur....

Ruben er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 11:42   #23
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Våre fantastiske lavkarbosauser

Jeg har bare skrevet inn EAT sin oppskrift, og den er nok ikke feil for jeg måtte ha enda mer essens i. Men da jeg sløyfet endel av sitronsaften smakte den godt.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 28-11-07, 15:14   #24
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Våre fantastiske lavkarbosauser

Kom på en saus jeg bare må dele.

Stek litt bacon i litt smør, ha i halvt om halvt med fløte og rømme, kok litt opp til litt tykkelse. Ha i litt salt og pepper.

ost er også godt å smelte inn.

Kjempe god til torsk og sei... håper jeg

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 28-11-07, 21:46   #25
Chubby`s wife
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 25
Chubby`s wife er på en erverdig vei

Sv: Våre fantastiske lavkarbosauser

Sjampinjongsaus

300 g sjampinjong
1 beger fløte
1 ss dijon sennep
1 ss hakket frisk estragon (går fint med tørr vare også)
1 ss paprikapulver
salt og pepper

Fin til svinefilet!
Skal du ha middagsselskap kan du "stæsje" opp sausen med 1 ss sherry...

Chubby`s wife er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Donalds Fantastiske Kylling Nille Middag 23 09-02-09 13:20
Våre beste skjønnhetstips! mofe Generell diskusjon 46 23-11-05 10:40
Den fantastiske Teen jeg snakket om NettaMamma Induksjonen 0 15-12-04 11:04


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no