Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Annen mat

Hjemmelaget tacokrydder (bilder)

Annen mat Her kan dere poste alt det som ikke passer under de andre kategoriene. Feks. lavkarbosauser, dressinger, og gode erstatninger for ting en savner når en spiser lavkarbomat.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-02-13, 13:56   #1
Mat for sjelen
Medlem
 
Mat for sjelen sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 371
Mat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snill

Hjemmelaget tacokrydder (bilder)

Å lage sitt eget Tacokrydder er kjempeenkelt, og veldig godt. Ferdig kjøpte pakker med tacokrydder inneholder rundt 60 % karbohydrater!! (= sukker) + en hel del andre tilsetningsstoffer... Helt fullstendig unødvendig spør du meg...
Denne oppskriften inneholder 0 karbohydrater, og 100 % krydder!

Oppskrift
4 ts spisskummin
1 ts malt koriander
2 ts paprikapulver
1 ts hvitlkøspulver
1 - 2 ts chilipulver
2 ts salt
1/2 ts pepper
1/2 ts tørket koriander
1/2 ts tørket oregano

Lag gjerne dobbel eller trippel porsjon, og ha ferdig krydderblanding stående klar.
Oppbevares i et tett glass i kjøkkenskapet.

1 ss krydderblandig er passe til 400 g kjøtt eller kjøttdeig.

♥ Tove

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Tacokrydder1.jpg (803,6 KB, 18 visninger)
__________________
Tove

Ta en titt innom bloggen min for flere bilder, oppskrifter og kanskje litt matinspirasjon - og kikk gjerne også på boken min...
http://sjelemat.blogspot.com/
Mat for sjelen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/LCHF Svar med sitat
Gammel 01-02-13, 17:18   #2
amritam
Medlem
 
amritam sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 429
amritam har en fantastisk aura rundt segamritam har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hjemmelaget Tacokrydder (bilder)

Nå må jeg bare kverulere litt. Jeg tror ikke noe på at denne oppskrifta inneholder 0 karbohydrater. Men jeg kan gå med på at det i den store sammenhengen blir så lite at det nok ikke spiller noen rolle.

amritam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkost med allergiske begrensninger Svar med sitat
Gammel 05-06-14, 15:58   #3
Sivensvans
Seniormedlem
 
Sivensvans sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.112
Sivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastisk

Sv: Hjemmelaget Tacokrydder (bilder)

Hei Tove! Takk for oppskrift Jeg lurer på hva som er forskjellen på malt og tørket koriander? Ser du har skrevet begge deler i oppskriften, serru - og, ble brått litt usikker

Sivensvans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Minst mulig stivelse i maten min, takk! :) Svar med sitat
Gammel 05-06-14, 17:42   #4
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hjemmelaget tacokrydder (bilder)

Jeg går ut fra (!?) at hun med malt koriander mener korianderfrø, mens tørket er blader.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 06-06-14, 09:49   #5
Sivensvans
Seniormedlem
 
Sivensvans sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.112
Sivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastisk

Sv: Hjemmelaget tacokrydder (bilder)

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg går ut fra (!?) at hun med malt koriander mener korianderfrø, mens tørket er blader.

Ja, ikke vet jeg jeg trodde i alle fall at "malt" var det ferdige malte krydderet som man får i vanlige krydderglass.

Sivensvans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Minst mulig stivelse i maten min, takk! :) Svar med sitat
Svar

Emneord
meksikansk, taco


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hjemmelaget Pesto - med link til bilder og blogg SBC Middag 1 05-10-11 09:35
Hjemmelaget LCHF Hamburger med nøttebrød - Bilder |Ingrrid Middag 0 10-05-11 21:08
Kjøttdeigpai II med tacokrydder(bilder) Licota Middag 19 15-11-10 20:23
Krise! Hjemmelaget tacokrydder; oppskrift? BMS! Spørsmål om matvarer og oppskrifter 3 25-07-09 00:08
Tacokrydder? Karbomor Ketolysekuren 3 17-03-09 22:02


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no