Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Annen mat

Hjemmelaget salsa (bilde)

Annen mat Her kan dere poste alt det som ikke passer under de andre kategoriene. Feks. lavkarbosauser, dressinger, og gode erstatninger for ting en savner når en spiser lavkarbomat.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-02-13, 14:01   #1
Mat for sjelen
Medlem
 
Mat for sjelen sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 371
Mat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snill

Hjemmelaget salsa (bilde)

Hjemmelaget salsa er bare i en helt annen liga en de ferdig kjøpte glassene på butikken. Sammenlignet med hjemmelaget smaker disse bare ketchup, og inneholder svært mye sukker...
Salsa er perfekt tilbehør til alle typer meksikansk mat. Jeg garanterer deg at du ikke kommer til å gå tilbake til den ferdig kjøpte når du først har smakt hvordan det EGENTLIG skal smake...

Oppskrift
1 boks hakkede tomater
1 liten løk
1/2 - 1 rød chili - finhakket
1 fedd hvitløk - finhakket
olivenolje
2 ts spisskummin
salt og pepper

Skjær løken i små biter. Surr løk, chili og hvitløk mykt i en panne, sammen med litt olivenolje.
Ha over tomatene, og la salsaen stå og småputre i ca 20 - 30 minutter.
Smak til med salt, pepper og spisskummin.

Lag gjerne dobbel eller trippel oppskrift når du først er i gang. Frys ned i små porsjoner, og du har ferdig salsa klar til taco middagen!

♥ Tove

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Salsa2_liten.jpg (246,0 KB, 10 visninger)
__________________
Tove

Ta en titt innom bloggen min for flere bilder, oppskrifter og kanskje litt matinspirasjon - og kikk gjerne også på boken min...
http://sjelemat.blogspot.com/
Mat for sjelen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/LCHF Svar med sitat
Gammel 01-02-13, 14:10   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hjemmelaget Salsa (bilde)

Omtrent samme oppskrift jeg bruker, men jeg har mer løk og chili i, og cajennepepper og litt chilipulver i tillegg

God og hot

MYE bedre en kjøpe salsa

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 01-02-13, 16:05   #3
Mat for sjelen
Medlem
 
Mat for sjelen sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 371
Mat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snill

Sv: Hjemmelaget Salsa (bilde)

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Omtrent samme oppskrift jeg bruker, men jeg har mer løk og chili i, og cajennepepper og litt chilipulver i tillegg

God og hot

MYE bedre en kjøpe salsa

Jeg lager salsaen litt "barnevennlig" pga barna , men jeg og mannen min har gjerne på litt ekstra chili (pulver) for å få litt mer "futt"
Smak og behag... Men uansett MYE bedre enn kjøpt, ja

__________________
Tove

Ta en titt innom bloggen min for flere bilder, oppskrifter og kanskje litt matinspirasjon - og kikk gjerne også på boken min...
http://sjelemat.blogspot.com/
Mat for sjelen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/LCHF Svar med sitat
Gammel 05-02-13, 19:56   #4
Stella27
Medlem
 
Stella27 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Hvor: Askim
Innlegg: 148
Stella27 er ny på veien

Sv: Hjemmelaget Salsa (bilde)

Denne skal jeg prøve. Den forrige salsaen jeg lagde, smakte bare vann med pepper og litt tomatsmak... Var nok grådig uheldig, men fyldigheten ble helt borte for meg...

Stella27 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (mellom 20 og 50 karber) Svar med sitat
Gammel 05-02-13, 21:16   #5
Mat for sjelen
Medlem
 
Mat for sjelen sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 371
Mat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snill

Sv: Hjemmelaget Salsa (bilde)

Opprinnelig lagt inn av Stella27, her.

Denne skal jeg prøve. Den forrige salsaen jeg lagde, smakte bare vann med pepper og litt tomatsmak... Var nok grådig uheldig, men fyldigheten ble helt borte for meg...

Håper du blir fornøyd med denne

__________________
Tove

Ta en titt innom bloggen min for flere bilder, oppskrifter og kanskje litt matinspirasjon - og kikk gjerne også på boken min...
http://sjelemat.blogspot.com/
Mat for sjelen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/LCHF Svar med sitat
Gammel 11-02-13, 21:58   #6
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Re: Hjemmelaget salsa (bilde)

Likner på min, men jeg har 1ss med eddik i i tillegg og varmer ikke noe. Kjører alt bortsett fra løken glatt og har i finhakket løk til slutt slik at den blir chunky. En slik holder til middag + lunch for èn så det er ingen grunn til å fryse ned :-)

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
Alt går i grisen
(trening- og spiseblogg)
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Gammel 11-02-13, 22:00   #7
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hjemmelaget salsa (bilde)

Jeg varmer heller ikke min, og har litt HP saus oppi.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Svar

Emneord
meksikansk, tacosaus.taco


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hjemmelaget vaniljekesam (bilde) Mat for sjelen Kake/dessert og snacks 9 13-06-13 00:30
Salsa Jabba Spørsmål om matvarer og oppskrifter 1 10-01-10 23:40
Salsa bocca Middag 0 11-01-08 23:09
Salsa ... Fjonken Middag 0 15-06-06 22:58
Kjøttboller med salsa Iset Middag 0 06-05-04 12:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no