Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Annen mat

Majones på 1-2-ferdig!

Annen mat Her kan dere poste alt det som ikke passer under de andre kategoriene. Feks. lavkarbosauser, dressinger, og gode erstatninger for ting en savner når en spiser lavkarbomat.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-05-15, 23:52   #1
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Majones på 1-2-ferdig!

Majones for dummies, denne er helt genial (Må sees, vanskelig å legge ut oppskriften)
https://www.facebook.com/loyningrune...5335574294909/

Det viktige er å ikke løfte stavmikseren for tidlig

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-05-15, 15:22   #2
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: Majones på 1-2-ferdig!

Smart.

Ha 1 egg, 1 fedd hvitløk, litt dijonnesennep , 3-4 dl olje i glass eller stavmikser-bolle. Stavmikses til majones, fra bunn og opp. Rør inn litt salt før servering.

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".

Sist redigert av HP : 12-05-15 kl 15:49. Årsak: Glemte sennep
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 12-05-15, 15:31   #3
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Majones på 1-2-ferdig!

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Smart.

Ha 1 egg, 1 fedd hvitløk, 3-4 dl olje i glass eller stavmikser-bolle. Stavmikses til majones, fra bunn og opp. Rør inn litt salt før servering.

Ei lita skjei med dijonnesennep skal også oppi.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 14-05-15, 11:51   #4
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Majones på 1-2-ferdig!

Hm, nå må jeg snart få prøvd dette her. Jeg liker ikke kjøpemajones, men jeg har til gode å prøve hjemmelaget majones. Uten dijonsennep da. Liker ikke sennep.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 14-05-15, 16:14   #5
Butterfly83
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 1.069
Butterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvel

Sv: Majones på 1-2-ferdig!

Blir ikke denne veldig oljete? De fleste andre oppskrifter jeg har sett tidligere har 1 egg/eggeplomme pr dl olje. Det utgangspunktet har jeg brukt før, og syns innimellom det kan bli litt oljete og, men smaker veldig bra Jeg elsker majones!

Butterfly83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-05-15, 23:46   #6
Odde
Medlem
 
Medlem siden: May 2006
Hvor: Molde
Alder: 62
Innlegg: 115
Odde er på en erverdig vei

Sv: Majones på 1-2-ferdig!

Er ikke helt enkelt bestandig dog -

Det er utrolig viktig at egget og oljen er temperert - ikke ta egget fra kjøleskapet, da blir det bare suppe.

Det funker også like godt å lage bernaise på samme måten, bare man har litt sitronsaft og estragon, og kanskje bernaise-essens fra butikken.

Odde

__________________




Odde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman / Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Majones mette_moj Ketolysekuren 24 22-08-09 12:44
Majones snella Spørsmål og svar 4 27-01-09 23:55
Majones Trampe70 Ketolysekuren 9 18-01-09 17:37
Majones MissPhun Ketolysekuren 19 08-11-07 00:02


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no