Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Kosttilskudd

Hvilke tilsetningsstoffer i kosttilskudd bør man unngå?

Kosttilskudd Spørsmål, tips og anbefalinger av vitaminer, mineraler og andre kosttilskudd.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-01-12, 23:12   #1
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Hvilke tilsetningsstoffer i kosttilskudd bør man unngå?

F.eks , er colloidal silicon dioxide ok? Finnes i denne:
http://www.iherb.com/Source-Naturals...lets/1375?at=0

Stearic acid?, en vanlig ingrediens.
Glycerin?
croscarmellose sodium?
magnesium stearate ?
silica?

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-01-12, 09:09   #2
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Hvilke tilsetningsstoffer i kosttilskudd bør man unngå?

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

F.eks , er colloidal silicon dioxide ok? Finnes i denne:
http://www.iherb.com/Source-Naturals...lets/1375?at=0

Stearic acid?, en vanlig ingrediens.
Glycerin?
croscarmellose sodium?
magnesium stearate ?
silica?

Stearinsyre er vel det samme som man får når man lager "smør" av oljer gjennom herding til mettet fett (altså brelett og dets like... ) så der er det jo en avveining om hvor naturlig man vi ha det. Jeg synes for min del at stearinsyre ikke er det verste man kan få i seg i så små mengder som det gjelder her.
Glycerin/glycerol, E422 er mer omdiskutert. Jeg forsøker å unngå den, men den er vidt i bruk i shampo og alt flytende på baderommet...
http://en.wikipedia.org/wiki/Croscarmellose_sodium
Magnesium stearate er vel et av tilsetningsstoffene som er vanligst i harde tabletter. Regnes for å være "unødvending, men rimelig trygg".
Sillica = sillikondioksid - ville jeg ha unngått i den grad det lar seg gjøre.
http://en.wikipedia.org/wiki/Silicon_dioxide

Alt dette koker ned til en risikoavveining av mengdene man får i seg i de ulike tilfellene... Sånn helt generelt så er det mindre tilsetninger i kosttilskudd i gelatinkapsler. Men der vil jeg sterkt anbefale å handle kun velkjente merker. Det har hendt at slike tilskudd har inneholdt feil mengder av virkestoffet...

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 16-01-12, 12:20   #3
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvilke tilsetningsstoffer i kosttilskudd bør man unngå?

tusen takk

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvilke kosttilskudd brukere dere? Adeleide Kosttilskudd 20 03-05-12 08:28
Hvilke kosttilskudd bruker du? Borealis Kosttilskudd 18 15-07-11 14:08
Ny her! Hvilke kosttilskudd bør man ta ved ketolysekuren? mammy3 Spørsmål og svar 1 11-01-11 13:04
Hvilke kosttilskudd egner seg best på lavkarbo? karboking Spørsmål og svar 2 25-06-09 21:53


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no