Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Barns kosthold

Fedon/Atkinson vs blodtypediett?

Barns kosthold Et karbohydratkontrollert kosthold er det optimale for alle - også for barna våre!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-04-04, 21:49   #1
Nooria
Støttemedlem
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Innlegg: 820
Nooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressurs

Fedon/Atkinson vs blodtypediett?

Jeg lurer på en sak: Jeg er en "helfrelst" Fedoner men har såvidt skult hen til blodtypedietten. Det som er så slitsomt er at en del av de tingene som anbefales sterkt ihht Fedon Lindberg kosthold skal unngås når man f.eks er blodtype 0 ihht bldotypedietten.

Eksempler på mat jeg gjerne vil gi poden men som er fyfy ihht blodtypedietten er

Avocado
Bjørnebær
Melkeprodukter (f.eks cottage cheese)
Frukt generelt

Hva tenker dere andre om dette med blodtypediett? Jeg forsøker egentlig å koble det ut av tankene, men alle jeg har rundt meg som er opptatt av kosthold (inkl de som jobber på den lokale helsekostforretningen) snakker som masse om det .... og jeg vil jo for alt i verden gi sønnen min den maten som er best for ham.

Det er tross alt litt lettere med min mat for jeg kan jo spise så mye mer enn en baby på 6 mnd.

Nooria

Nooria er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 14-04-04, 00:30   #2
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Personlig så ville jeg ikke latt være å gi sunne matvarer til barna mine pga blodtypen. Men jeg sier ikke at dette er det eneste sanne standpunkt. Jeg har respekt for de som gjør dette. Dersom man som forelder har blitt "frelst" av blodtypedietten selv, så er det sikkert vanskelig å IKKE skulle bruke dette på barna. Det blir jo omtrent som at vi som "har sett lyset" når det gjelder karbohydrater, ikke skulle overføre det på barna våre.
Jeg vil tro at det er lettere å bruke blodtypedietten på et barn med allergi e.l., slik at man kan evaluere om det "virker". Noen som har erfaringer?
Men uansett: Man gjør ikke noe galt ved å bruke blodtypedietten. Man gjør det bare litt vanskeligere for seg selv.... Men kutter man ut melkeproduktene helt, så bør man ta kosttilskudd eller sette sammen maten meget klokt.

__________________
Jeg tiltrekker meg det jeg trenger for å være i balanse!
bla-bla-bla
MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Gammel 15-04-04, 21:49   #3
Nooria
Støttemedlem
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Innlegg: 820
Nooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av MHM

Personlig så ville jeg ikke latt være å gi sunne matvarer til barna mine pga blodtypen.

Problemet er jo at de som er overbevist om blodtypedietten mener at disse matvarene ikke er sunne.... på samme måte som vi mener poteter og kokt gulrot ikke er sunt.

Nå tar jeg ikke veldig mye hensyn til det.

Nooria er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 15-04-04, 22:01   #4
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Atkins og Fedon kan enkelt kombineres med blodtypedietten... Og blodtype O og B skal jo faktisk ha blodtype-lavkarbodiett!

Jeg ser ikke noe galt i å følge blodtypedietten også til barna våre, men det blir jo litt som MHM skrev da: En gjør det vanskeligere for seg selv! I noen tilfeller MYE vanskeligere...

"unngåmat" er ikke sund mat... men jeg tror ikke vi tar så mye skade om vi spiser litt unngåmat, men det kan ikke være hovednæringsskilden, og en må være obs på det om en får noen plager...

Og forøvrig; jeg mener heller ikke at kokt potet og kokt gullerot er usundt... Det er mengden og hyppigheten av disse matvarene som gjør dem usunne! Faktisk så fraråder ikke Atkins å spise kokt gullerot, så lenge den inngår i karbokvoten din - om du er på vedlikehold...

HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no