Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Kosttilskudd

Symptomer på mineral- eller vitaminmangel

Kosttilskudd Spørsmål, tips og anbefalinger av vitaminer, mineraler og andre kosttilskudd.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-05-04, 20:29   #1
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Symptomer på mineral- eller vitaminmangel

Jeg har inntrykk av at det er mange her som har flere utfordringer med helsen, og at vekten kun er en liten brikke i det hele. Kosttilskudd diskuteres ofte her, og personlig syns jeg det kan være vanskelig å følge med på alt som skjer på den fronten. Og det er av og til vanskelig å vite om man får i seg nok av "alt mulig". Ikke alle leger er så positive til slike blodprøver heller....

Tenkte jeg kunne legge ut en enkel oversikt over typiske symptomer ved vitamin- og mineralmangel. Jeg påstår IKKE at dette er en fasit - men jeg syns det er en grei rettesnor. Er klar over at det finnes grader/nyanser av mangler, og dette må du som leser også tenke på.

Jernmangel – Anemi, sår munn, tretthet.

Kalsiummangel – Beinskjørhet.

Krommangel – Høyere blodsukkernivå.

Kobbermangel – Anemi, tap av bensubstans.

Jodmangel – Forstørret skjoldbruskkjertel, struma.

Magnesiummangel – Skjelvinger, muskelsvakhet og kramper.

Selenmangel – Ukjente effekter, mulig tidlig aldring.

Sinkmangel – Dårlig vekst og forsinket kjønnsutvikling hos barn, sen sårtilheling, dårlig appetitt og svekket immundforsvar.

A-vitamin-mangel – Nattblindhet, grov hud, redusert immunforsvar, svak benbygning, dårlig tannemalje.

Tiaminmangel (beriberi) – Forvirring, depresjon, tretthet.

Riboflavinmangel – Betennelse og sprekker i munnvikene, hudbetennelse og sår tunge.

Niacinmangel – Sår, kløende hud som flasser, diaré, depresjon, mental forvirring.

B6-mangel – Anemi, hudplager, søvnproblemer.

Folsyremangel – Anemi, redusert immunforsvar.

B12-mangel – Anemi, sår tunge.

C-vitaminmangel (skjørbuk) – Løse tenner, dårlig sårtilheling, hudblødninger, dårlig immunforsvar.

D-vitamin-mangel (rakitt) – Bløte knokler, benskjørhet.

E-vitaminmangel – Anemi.

K-vitaminmangel – Blødningstendenser.

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 15-05-04, 20:37   #2
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Kjenner noen som har alt...

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 15-05-04, 20:38   #3
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Det var forresten en flott oversikt!

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 15-05-04, 20:43   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Kjempeflott !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 15-05-04, 20:45   #5
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Sikkert riktig det meste av det som står der,men jeg vil få påpeke at sinkmangel også kan føre til håravfall. Og folsyremangel,jeg snur litt på den.
Tilskudd av folsyre er viktig ,spesielt for nyfødte og er i mange år gitt som tilskudd for at hjernen skal ha bedre utviklingsmuligheter. Det anbefales faktisk at alle gravide å ta tilskudd av folsyre(en type B vitamin)

Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 15-05-04, 21:04   #6
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Og de som tar vanndrivende bør ta folsyre og.....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 15-05-04, 21:38   #7
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Nille

Og de som tar vanndrivende bør ta folsyre og.....

Spørsmål? Mistes ekstra med folsyre dersom en tar vanndrivene????

Eller krymper hjernen,hehe

__________________
Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 24-06-04, 16:44   #8
Anitave
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2004
Alder: 47
Innlegg: 144
Anitave er ny på veien

B 12 = sliten/trøtt, dårlig hukommelse/distree


Min mann går på reseptbelagt B 12 og hans symptomer var dette...
Legen mistenkte mangel pga av det...

Anitave er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg bare lukter litt rundt først... Svar med sitat
Gammel 24-06-04, 18:55   #9
Carbokiller
Seniormedlem
 
Carbokiller sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 793
Carbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt av

Har fått anbefaling å kjøre med 5 ganger dosen på B6 for å se om det kan hjelpe mot sinnsvake pms plager. De har funnet ut at det kan være en sammenheng med lite B6 og pms nemlig.. Driver å forsøker det ut!!
(Har forsøkt alt annet som finnes på markedet, og dette er siste håp)

__________________




Carbokiller er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-05-05, 23:55   #10
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Super tråd!

Takk, Fedonisten!

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 08-05-05, 14:21   #11
Vikki
Medlem
 
Vikki sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Innlegg: 118
Vikki er ny på veien

Kjempeflott oversikt, Fedonisten!!

Fikk bekreftet en mistanke jeg selv hadde.. takk, takk

Vikki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose, ved hjelp av Eurodiett / Atkins Svar med sitat
Gammel 08-05-05, 14:21   #12
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Så ikke denne før nå, og selv om det er en gammel tråd og et gammelt spørsmål er det kanskje noen som fremdles lurer ?

Opprinnelig lagt inn av Skorpia

Spørsmål? Mistes ekstra med folsyre dersom en tar vanndrivene????

Eller krymper hjernen,hehe

Hjernekrymping ??? Ja, kanskje
Når man tar vanndrivende skylles en del næringstoffer, vitaminer og mineraler ut før de tas opp av kroppen. (Noe man også opplever når man går på Atkins og Ketolyse, som er dietter som kan virke kraftig vanndrivende på enkelte). DERFOR kan man få mangel av visse ting, - det vanligste er kalium. Dette blir påvist i prøver som leger (iallefall seriøse leger)normalt tar av pasienter på vanndrivende medikamenter en til to ganger pr år.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 26-01-06, 23:12   #13
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Symptomer på mineral- eller vitamin-mangel

*dytte opp tråd igjen*

Jeg har med jevne mellomrom litt løse fortenner.. Ganske så ubehalig - men skal begynne å ta c-vitamin igjen nå

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 26-01-06, 23:42   #14
Malin
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2006
Innlegg: 39
Malin er ny på veien

Sv: Symptomer på mineral- eller vitamin-mangel

Min mann spiser også ketolysekostholdet, og han har fått et seriøst problem med kviser og svært tørr og flassende hud på nesen... Han er over 35 år, og har ikke vært plaget med kviser siden han var i tenårene, før nå de siste månedene på ketolysekostholdet. Må sier at han ikke har vært så nøye med å ta 1 multivitamin og 3 B- kompleks fra Nycoplus pr dag... men kan dette være årsaken da???

Spør jeg, for han sliter mye med dette for tiden, vil ikke være med ut lenger... og jeg forstår han! Noen som har noen råd å komme med???

Malin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-01-06, 06:57   #15
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Symptomer på mineral- eller vitamin-mangel

Opprinnelig lagt inn av Malin

Min mann spiser også ketolysekostholdet, og han har fått et seriøst problem med kviser og svært tørr og flassende hud på nesen... Han er over 35 år, og har ikke vært plaget med kviser siden han var i tenårene, før nå de siste månedene på ketolysekostholdet. Må sier at han ikke har vært så nøye med å ta 1 multivitamin og 3 B- kompleks fra Nycoplus pr dag... men kan dette være årsaken da???

Spør jeg, for han sliter mye med dette for tiden, vil ikke være med ut lenger... og jeg forstår han! Noen som har noen råd å komme med???

Prøv og lag en ny tråd på dette du, så får du nok flere svar.

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 02-04-06, 23:22   #16
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Symptomer på mineral- eller vitamin-mangel

Jeg har tenkt en del på dette med kosttilskudd i det siste. Tror jeg har behov for både det ene og det andre... Spesielt fordi jeg i flere år nå har hatt perioder der jeg tisser veldig mye (nyrene klarer ikke holde på vannet) og er ofte tørst.

Da vil jeg jo tro at jeg er i samme situasjon som en som går på vanndrivende - ergo at jeg trenger mye mer av en del ting? I det siste har jeg hatt veldig kraftig puls, slik at jeg sliter med å sovne fordi jeg kjenner pulsen dunke i hele kroppen. Min tanke er da at jeg trenger kalium (magnesium tar jeg allerede). Og nå ser jeg at jeg bør få i meg mer folsyre også (hvis jeg skal følge denne tanken).

Men jeg har dårlig råd og vil gjerne sjekke hvilke mangler jeg har før jeg evt kjøper flere kosttilskudd.

Er det flere ting som bør sjekkes i forbindelse med forhøyet væsketap?

Nille? Noen?

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 12-10-07, 20:25   #17
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Symptomer på mineral- eller vitamin-mangel

*dytte*

mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 05-01-08, 12:29   #18
Alyssa
Seniormedlem
 
Alyssa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Alder: 47
Innlegg: 4.446
Alyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastisk

Sv: Symptomer på mineral- eller vitamin-mangel

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Jeg har tenkt en del på dette med kosttilskudd i det siste. Tror jeg har behov for både det ene og det andre... Spesielt fordi jeg i flere år nå har hatt perioder der jeg tisser veldig mye (nyrene klarer ikke holde på vannet) og er ofte tørst.

Da vil jeg jo tro at jeg er i samme situasjon som en som går på vanndrivende - ergo at jeg trenger mye mer av en del ting? I det siste har jeg hatt veldig kraftig puls, slik at jeg sliter med å sovne fordi jeg kjenner pulsen dunke i hele kroppen. Min tanke er da at jeg trenger kalium (magnesium tar jeg allerede). Og nå ser jeg at jeg bør få i meg mer folsyre også (hvis jeg skal følge denne tanken).

Men jeg har dårlig råd og vil gjerne sjekke hvilke mangler jeg har før jeg evt kjøper flere kosttilskudd.

Er det flere ting som bør sjekkes i forbindelse med forhøyet væsketap?

Nille? Noen?

Du lurer kanskje ikke på dette lenger, men jeg drister meg til et lite svar likevel jeg

C- og B-vitaminer skilles ut via urin, så disse ville jeg fått sjekket.
Av mineralene bør man være spesielt oppmerksom på kalium og kalsium i forbindelse med forhøyet væsketap.

Alyssa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-02-08, 01:46   #19
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Symptomer på mineral- eller vitamin-mangel

ok, jeg var sen md å begynne md vitaminene fra ketolyse, er det derfor jeg har fått en slags munnsår?

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 07-02-08, 13:01   #20
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Symptomer på mineral- eller vitamin-mangel

Opprinnelig lagt inn av Tullehøna, her.

ok, jeg var sen md å begynne md vitaminene fra ketolyse, er det derfor jeg har fått en slags munnsår?

Hva slags munnsår er det? I munnviken eller på leppa(herpes)? De fleste av oss har det herpes viruset i oss, men det er ikke alle det slår ut på. Og det slår ofte ut i perioder hvor du er litt redusert(sliten)/hormonubalanse kombinert med sol og anstrengelse...
Ikke mye som hjelper mot herpes, annet enn å bruke solfaktor på leppene mest mulig, og gå til lege å få resept på salve du skal ta når det bryter ut.
Er det i munnviken, sånn som sprekker opp når du gaper, så er det noe annet...Da kan det hende det er vitaminmangel som du sier ja. (Rart det skulle komme så fort bare)
Lykke til!

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 27-04-08, 20:37   #21
Madamim
Medlem
 
Madamim sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Alder: 45
Innlegg: 124
Madamim er ny på veien

Sv: Symptomer på mineral- eller vitaminmangel

Dette var en flott oversikt

Madamim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-04-08, 21:36   #22
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Symptomer på mineral- eller vitaminmangel

Så sinkmangel kan føre til håravfall, det er jo litt interessant for meg som har innmari tynt hår, og ikke alltid har hatt det.
I hvilke matvarer finner man sink naturlig?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 27-04-08, 21:54   #23
Linn H
Seniormedlem
 
Linn H sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.981
Linn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt likt

Sv: Symptomer på mineral- eller vitaminmangel

Jeg får alltid munnsær når jeg går inn i ketose
Men i det siste er jeg utrolig tørr i huden. Liksom flasser..spesiellt i øyenbryn og hårfeste...skikkelig kjipt....får i meg nok fett så det må være noe annet.

Linn H er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-04-08, 22:10   #24
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Symptomer på mineral- eller vitaminmangel

Sånn blir jeg også om jeg drikker for lite vann...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 27-04-08, 22:16   #25
Linn H
Seniormedlem
 
Linn H sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.981
Linn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt likt

Sv: Symptomer på mineral- eller vitaminmangel

hmmmm vann altså....får være flinkis denne uken å se om det hjelper

Linn H er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
Grønnsaker - nødvendig eller ikke? slaskalainen Generell ernæringsdebatt 161 15-04-07 21:25
Bor du i eller rundt Trondheim så se her. Pontius Trening 1 13-08-05 14:54
Reglene for induksjonen HP Induksjonen 0 13-02-04 22:46


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no