Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Plutselige drop på vekten ...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-09-10, 14:05   #1
Etherena
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 179
Etherena er på en erverdig vei

Plutselige drop på vekten ...

---------


Sist redigert av Etherena : 03-01-11 kl 20:24.
Etherena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 14:09   #2
Bøtt
Seniormedlem
 
Bøtt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.153
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Sv: Plutselige drop på vekten...

Hei jeg veier meg hver dag jeg også DET en ny sykdom jeg har fått den kalles (vektiker)Jeg går ofte ned 800 -900 gram fra en morgen til neste.Har også plutselig gått opp 2 kilo for så 2-3dager senere gått de ned igjen så det går litt opp og ned hele tiden.

Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 14:12   #3
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Plutselige drop på vekten...

Kroppen driver med sitt. Jeg pleier å stå opp for å gå på do i 5-6-tiden om morgenen - og veier meg. Så sovner jeg kanskje 1-3 timer til, går og veier meg igjen, og har gjerne gått ned 300g på den tida.

Har ikke noe klart svar på hvorfor det er sånn, eller hvorfor du ser sånne "hopp" fra dag til dag, men jeg teoriserer at det avhenger av mange ting - søvnkvalitet/mengde, og kanskje enkelte matvarer stimulerer forbrenningen mer (eller mindre) enn andre, etc.

At du er midt mellom eggløsning og mens kan kanskje bety at det er litt vann kroppen slipper taket i, også? Det er i alle fall i uka rett etter mens at jeg veier minst / har best nedgang.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 14:12   #4
Mighty
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Alder: 41
Innlegg: 23
Mighty er ny på veien

Sv: Plutselige drop på vekten...

Det ville vel vært veldig rart om du gikk ned akkurat like mye hver dag. Det er jo ikke sånn det fungerer. Dessuten har jo mageinnhold osv mye å si også hvis du finmåler på den måten. F.eks er du noen hundre gram lettere med tom blære enn med full

Mighty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo enkelt og greit. Keep it simple! Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 14:12   #5
Etherena
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 179
Etherena er på en erverdig vei

Sv: Plutselige drop på vekten...

-------


Sist redigert av Etherena : 03-01-11 kl 20:24.
Etherena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 14:15   #6
Etherena
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 179
Etherena er på en erverdig vei

Sv: Plutselige drop på vekten...

-------


Sist redigert av Etherena : 03-01-11 kl 20:23.
Etherena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 14:19   #7
Etherena
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 179
Etherena er på en erverdig vei

Sv: Plutselige drop på vekten...

--------


Sist redigert av Etherena : 03-01-11 kl 20:23.
Etherena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 14:22   #8
Bøtt
Seniormedlem
 
Bøtt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.153
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Sv: Plutselige drop på vekten...

Greit å ha badevekten på samme sted på gulvet også for det kan jo være skeivt.Haha godt å høre at det er andre som er opptatt av dette,men for min del håper jeg at denne veiingen skal ta slutt Hadde jo vært greit å bare veid seg en gang i uka da.

Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 14:31   #9
Etherena
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 179
Etherena er på en erverdig vei

Sv: Plutselige drop på vekten...

---------


Sist redigert av Etherena : 03-01-11 kl 20:23.
Etherena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 14:37   #10
Bøtt
Seniormedlem
 
Bøtt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.153
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Sv: Plutselige drop på vekten...

Haha lenge leve galskapen

Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 14:51   #11
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Plutselige drop på vekten...

Opprinnelig lagt inn av *NuNu*, her.

Jeg spiste en saftig biff-middag i går kveld, hehe kanskje kroppen fikk et proteinsjokk..? Men uansett en utrolig god start på dagen med slike overraskelser ja!!

Det er ikke umulig Leste akkurat at noen andre opplever det som et boost å spise egg/eggemelk om kvelden - godt mulig kroppen liker sånt!

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 15:17   #12
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Plutselige drop på vekten...

Hehe, veldig normalt å gå opp og ned fra dag til dag, ja. Jeg registrerer vekten daglig for tiden, og får det opp på en sånn fin kurve, men den kurven er langt fra lineær. Ligner mer på en skrå versjon av kurven til en med ventrikkelflimmer

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 20:10   #13
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Plutselige drop på vekten ...

jeg har også slike forskjeller - går ned 100-200 gram - deretter ned en kg (!) så opp 200 gram - så stillestående.. og sånn går no dagan! så lenge det går mer NED enn opp er jeg fornøgd

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 20:31   #14
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Plutselige drop på vekten ...

Jeg har en digital vekt (som vistnok skal være av god kvalitet...) som kan vis opptil to kilo i forskjell når jeg veier meg flere ganger etter hverandre.
Og det gjør jeg når vekten viser overraskende mye, hehe.

Så det å gå opp og ned littegrann skyldes nok delvis vektene våre og naturlige prosesser i kroppene våre - tror jeg da

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 20:40   #15
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Plutselige drop på vekten ...

Jeg kan variere mange kilo fra dag til dag. Det er snittet som teller..

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 20:46   #16
Nakkinekki
Medlem
 
Nakkinekki sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Nes i Akershus
Alder: 52
Innlegg: 136
Nakkinekki har en fantastisk aura rundt segNakkinekki har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Plutselige drop på vekten ...

Jeg har ikke vekt her hjemme, men har på dame doen på jobben.
Pleier å veie meg på jobben etter 1 kopp kaffe og resultatet av den kaffen......

Alltid nedtur å veie meg på mandags morgen.
Pleir dessverre alltid å spise mere usunt i helgene .
Men nå skal jeg starte på ketolyse dietten fra lørdag av, så det blir spennede å se om vekta holder seg på stedet hvil helt til mandagen.

__________________





Nakkinekki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 01:49   #17
Traxior
Medlem
 
Traxior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Bø i Telemark
Alder: 44
Innlegg: 291
Traxior er ny på veien

Sv: Plutselige drop på vekten...

Opprinnelig lagt inn av *NuNu*, her.

Ja, prøver på det, men det variere etter hvordan jeg stiger oppå vekten også, og hvordan jeg står... håpløst Jeg får prøve å lage skisse rundt føttene og på gulvet slik at jeg får den samme plasseringen hver gang *lol*

Jeg hadde også dette problemet. Først så viste min vekt 30 kg mindre enn hva den gjorde hos legen og jeg skjønte lite. Var så på vei for å kjøpe en Tanita-vekt før jeg kom til å tenke på at gulvet kunne ha noe å si, så jeg la en plankebit under vekta, og brått så viste vekta identisk med den hos legen. Så det kan ha noe med underlaget å gjøre at den viser forskjellig gang etter gang.

__________________



Besøk bloggen til Traxior på http://feitmann.com
Traxior er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert med inspirasjon fra ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 03:15   #18
Mighty
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Alder: 41
Innlegg: 23
Mighty er ny på veien

Sv: Plutselige drop på vekten ...

30 kilo mindre?? :O

Mighty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo enkelt og greit. Keep it simple! Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 12:34   #19
Traxior
Medlem
 
Traxior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Bø i Telemark
Alder: 44
Innlegg: 291
Traxior er ny på veien

Sv: Plutselige drop på vekten ...

Opprinnelig lagt inn av Mighty, her.

30 kilo mindre?? :O

Jepp, gammelt hus med linoleum.

__________________



Besøk bloggen til Traxior på http://feitmann.com
Traxior er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert med inspirasjon fra ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Drop Biscuits Cornelia Bakst 30 05-11-14 13:12
Stopper vekten opp?! Krilys Spørsmål og svar 1 23-08-09 13:14
Vekten min varierer ketoline Spørsmål og svar 8 15-01-08 17:27
Hvorfor går vekten min OPP? Millsi Ketolysekuren 20 07-01-08 00:03
Vekten er nådd ninni Generell diskusjon 37 08-03-07 14:01


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no