Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Kosttilskudd

Grønt pulver

Kosttilskudd Spørsmål, tips og anbefalinger av vitaminer, mineraler og andre kosttilskudd.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-08-11, 18:51   #126
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Grønt pulver

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Takker!

Men når det gjelder grønt pulver så har jeg spist det lenge. Jeg begynte med det når legene ikke fant ut hva det var som feilte meg. Jeg følte at kroppen var sur og oppsøkte ei på helsekosten som hadde peiling. jeg begynte derfor med Kamutgress som skal gjøre kroppen mer basisk, primært musklene. I tillegg tar jeg nå spirulina og og og (husker ikke navnet!). Jeg inntar i allefall tre sorter gress hver dag. Det smaker gress, jeg lukter gress og jeg gulper gress, men jeg innbiller meg at det funker! Kroppen er ikke sur lengere, jeg får ikke melkesyrefølelse i musklene og jeg er mykere. I tillegg har en i lang tid tatt min daglige dose av Cocosa, d-vit, Udos og nå nystartet på selolje og 1 gram c-vit. Jeg blir omtrent mett av alle tilskudda, men de funker!

Chlorella!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 12-09-11, 22:24   #127
Lavkarbonoob
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 35
Lavkarbonoob er ny på veien

iHerb

Hei folkens

iHerb er ekstremt mye billigere enn norsk helsekost, så jeg vil anbefale det på det sterkeste. De fører også Pure planet der:

http://www.iherb.com/Organic-by-Natu...t?rcode=JOM782

Jeg bestiller alle mine greens derfra. (Chlorella, spirulina, hvetegress + + +)


Sist redigert av Lavkarbonoob : 14-09-11 kl 00:16.
Lavkarbonoob er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Supermat, lavkarbo, paleo Svar med sitat
Gammel 08-11-11, 00:50   #128
Brillz
Medlem
 
Brillz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Bartebyen
Innlegg: 99
Brillz er ny på veien

Sv: Grønt pulver

Abonnerer på denne

__________________




Brillz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-11-11, 01:04   #129
timich
Medlem
 
timich sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Indre Agder
Alder: 47
Innlegg: 409
timich har en fantastisk aura rundt segtimich har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Grønt pulver

Noen her som bruker Vital Greens? Følte det stod mest om Purely Greens her.

Virker så greit å ha alt samlet i en og samme boks...? Kjenner at jeg trenger litt grønn supermat nå og vet ikke helt hvilket merke jeg skal bestille

timich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 02-01-12, 23:17   #130
Lavkarbonoob
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 35
Lavkarbonoob er ny på veien

Sv: Grønt pulver

Man skal være forsiktig med hvilket merke man velger når det gjelder grønne pulver/greens. Det kan virke mot sin hensikt dersom man får i seg dårlig pulver. Jeg anbefaler Pure Planet sine produkter. Jeg har merket store forandringer i kroppen min etter jeg beg. med greens. Har bare hørt og lest gode ord om det merket. De selger det på helsekost i norge. Selv kjøper jeg det fra nett til 1/3 av prisen.

Lavkarbonoob er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Supermat, lavkarbo, paleo Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 14:49   #131
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Grønt pulver

Jeg har kjøpt meg hvetegress. Har det noe å si om jeg tar det morgen eller kveld?

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 14:53   #132
Lavkarbonoob
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 35
Lavkarbonoob er ny på veien

Sv: Grønt pulver

Jeg pleier å ta det morgen. Det er mange som får veldig mye energi av det, så kanskje greit å teste på dagen slik at du ikke ligger søvnløs...

Lavkarbonoob er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Supermat, lavkarbo, paleo Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 14:57   #133
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Grønt pulver

Okay. Takk for svar:-) Jeg har litt søvnproblemer fra før, så da satser jeg nok på morgen.

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 19-01-12, 00:03   #134
beate
Medlem
 
beate sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 50
Innlegg: 364
beate er ny på veien

Sv: Grønt pulver

Startet opp med chlorella og spirulina i går jeg. Kvalm i gårkveld, og fikk diare. Vært litt bedre idag, men fremdeles uggen i magen. Men et lite spørsmål: er det normalt at avføringen blir mørkegrønn???

Ser at flere sier hodepine er normalt til å begynne med. Men er det normalt med diare og mørkegrønn avføring da? Blir jo litt bekymret for om jeg ikke tåler dette jeg da? Tatt 3 gram hver av Spirulina og Chlorella i henhold til det som står på pakningen.

By the way, det grønne pulveret smaker ikke godt i vann og jeg brekker meg. Men som flere skriver her så tar jeg det på styrten for å bli ferdig med det

__________________

Da prøve æ på igjen etter en sommer full av dritt!! En erfaring rikar, æ veit kor mang kilo æ må ha å gå på når æ ska vedlikehold!!
Oppstart 09.09.11!!! Mål?? 7.8 kilo i første omgang. Totalt: - 5.2 kg før jul + - 0.6 kg første uka etter oppstart igjen fra 13.01.12. 2 kilo igjen til 1 delmål. 08/02: Sliter med røykeslutt og et enormt mat/godtesug så jeg og vekta er IKKE venner
beate er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert kosthold Svar med sitat
Gammel 19-01-12, 00:13   #135
Lavkarbonoob
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 35
Lavkarbonoob er ny på veien

Sv: Grønt pulver

Du tar altfor høy dose!!! Begynn MYE lavere og øk gradvis. Begynn på 1/4dose ca og jobb deg oppover. Det smaker virkelig ikke godt. Spesielt ikke alger. Jeg kjøpte tomme kapsler og fylte pulveret i kapslene med pinsett. Var det som gjorde susen for meg.

Avføringen blir kanskje litt grønnere. Har ikke lagt så mye merke til det, men er nok naturlig siden pulverne har så sterke farger (klorofyll).

Lavkarbonoob er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Supermat, lavkarbo, paleo Svar med sitat
Gammel 19-01-12, 00:18   #136
j88
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 35
Innlegg: 512
j88 er en juvelj88 er en juvelj88 er en juvel

Sv: Grønt pulver

Du må starte med en mye lavere dose, og jeg ville begynt med kun spirulina noen dager, og kun et gram av det. Kroppen må vende seg til det før du begynner med høyere dose. Og ja litt grønnere farge på avføringen er nok ikke så uvanlig, men det kan også ha noe å gjøre med at du har tatt for mye .

j88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen Svar med sitat
Gammel 19-01-12, 00:47   #137
beate
Medlem
 
beate sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 50
Innlegg: 364
beate er ny på veien

Sv: Grønt pulver

Ehhh, for mye sier dere? Mener å ha lest at man også kan ta doble og triple doser av det jeg tar for å få en kickstart på dette??

__________________

Da prøve æ på igjen etter en sommer full av dritt!! En erfaring rikar, æ veit kor mang kilo æ må ha å gå på når æ ska vedlikehold!!
Oppstart 09.09.11!!! Mål?? 7.8 kilo i første omgang. Totalt: - 5.2 kg før jul + - 0.6 kg første uka etter oppstart igjen fra 13.01.12. 2 kilo igjen til 1 delmål. 08/02: Sliter med røykeslutt og et enormt mat/godtesug så jeg og vekta er IKKE venner
beate er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert kosthold Svar med sitat
Gammel 19-01-12, 01:00   #138
Lavkarbonoob
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 35
Lavkarbonoob er ny på veien

Sv: Grønt pulver

Nei absolutt ikke. Folk som har blitt innlagt på sykehus pga for høye doser. Lytt til kroppen din og prøv deg rolig frem så slipper du sånne kjipe opplevelser igjen. Det er normalt å kjenne det litt i magen og en lett hodepine. Det er tegn på at du avgifter kroppen. Du kommer nok til å merke at du tisser mer og. Ta det på tom mage ca en halvtime før mat.

Lykke til!


Gøy hvis du gir tilbakemelding etterhvert om hvilken effekt det har hatt på deg.

Lavkarbonoob er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Supermat, lavkarbo, paleo Svar med sitat
Gammel 19-01-12, 02:28   #139
beate
Medlem
 
beate sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 50
Innlegg: 364
beate er ny på veien

Sv: Grønt pulver

Ok, skal ikke ta noe mer jeg da ihvertfall Dere får vel oppdatering tenker jeg etter en stund på dette, er jo spent på om det gir noen virkning.

__________________

Da prøve æ på igjen etter en sommer full av dritt!! En erfaring rikar, æ veit kor mang kilo æ må ha å gå på når æ ska vedlikehold!!
Oppstart 09.09.11!!! Mål?? 7.8 kilo i første omgang. Totalt: - 5.2 kg før jul + - 0.6 kg første uka etter oppstart igjen fra 13.01.12. 2 kilo igjen til 1 delmål. 08/02: Sliter med røykeslutt og et enormt mat/godtesug så jeg og vekta er IKKE venner
beate er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert kosthold Svar med sitat
Gammel 19-01-12, 08:46   #140
j88
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 35
Innlegg: 512
j88 er en juvelj88 er en juvelj88 er en juvel
Lightbulb

Sv: Grønt pulver

Når kroppen blir vant til supermat så kan du ta doble og tripple doser for en periode, men absolutt ikke til å begynne med, dette er så konsentrert næring at kroppen trenger til til å venne seg til det.

j88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Så mye sukker er det i frukt og grønt Kitt Lavkarbo generelt 2 10-04-10 00:30
Lav GI uten grønt? Hva kan jeg spise? Megvel Lavkarbo generelt 12 30-11-09 11:22
Grønt + karbo Sua83 Spørsmål og svar 4 08-11-09 14:19
Frukt og grønt Torleiv Ketolysekuren 2 31-01-09 19:53
Gift i frukt og grønt guro Generell ernæringsdebatt 1 30-09-06 15:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no