Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Kosttilskudd

Kan dere anbefale en god multivitamin-tablett?

Kosttilskudd Spørsmål, tips og anbefalinger av vitaminer, mineraler og andre kosttilskudd.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-10-11, 17:11   #26
Stian Danielsen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 23
Stian Danielsen er på en erverdig vei

Sv: Kan dere anbefale en god multivitamin-tablett?

Opprinnelig lagt inn av Chamomilla, her.

Lærerik tråd!

Jeg kjøper først og fremst vitaminer fra helsekost som er fremstilt av naturlige råvarer. Tror det er tryggere i forhold til større doser enn anbefalt. Gjelder også fermentert torskeleverolje som jeg tar - fermenteringsprosessen skal i følge produsenten bevare et høyt innhold av vitaminer som ellers ofte blir ødelagt i andre fiskeolje/leverprodukter hvor man tilsetter kunstige vitaminer i ettertid. Tror merket er Blue Ice. Altfor dyrt, men er veldig veldig drøyt i bruk. http://livesuperfoods.com/blue-ice-r...liver-oil.html

Ser ut som et godt kvalitetsprodukt, men pass på hvor mye A-vitamin du får i deg. Ettersom jeg har forstått lagres overskudd av A-vitamin i kroppen (skilles ikke ut) og for mye kan gi alvorlige konsekvenser.

Dette er grunnen til at jeg spiser selolje istedenfor tran. Tran inneholder Vitamin A, men det gjør ikke selolje, så da får jeg bare i meg Omega 3 go 6 fra den.


Sist redigert av Stian Danielsen : 30-10-11 kl 17:21.
Stian Danielsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 17:14   #27
Stian Danielsen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 23
Stian Danielsen er på en erverdig vei

Sv: Kan dere anbefale en god multivitamin-tablett?

Opprinnelig lagt inn av Robin, her.

Jeg bestilte også 2 bokser av dette produktet tidligere i dag. Fikk samme tilbakemelding fra dei som du fikk. Oppdelt forsendelse og rabatt for å komme under 200 kr grensen. Absolutt topp service

Gode greier...god service lønner seg!

Den der 200kr grensen må de gjøre noe med - er altfor lav etter min mening.

Enten det, eller så må de slutte å være så strenge med hva man kan importere på kostholds-sida. Tok jo evigheter før Sukrin fikk innpass i Norge - bare tull.

Stian Danielsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 20:37   #28
Elinf
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 68
Elinf er ny på veien

Sv: Kan dere anbefale en god multivitamin-tablett?

Opprinnelig lagt inn av kamp, her.

Sannsynligvis sendes den i retur. Men det er ikke sikkert.. Det kommer an på om den stoppes og sjekkes. Handlet du for under 200nok totalt?

Jepp - under 200.

Får vel bare krysse fingre :-)

Elinf er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, med takk til Skaldeman Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 20:39   #29
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 62
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Kan dere anbefale en god multivitamin-tablett?

Opprinnelig lagt inn av Stian Danielsen, her.

Ser ut som et godt kvalitetsprodukt, men pass på hvor mye A-vitamin du får i deg. Ettersom jeg har forstått lagres overskudd av A-vitamin i kroppen (skilles ikke ut) og for mye kan gi alvorlige konsekvenser.

Dette er grunnen til at jeg spiser selolje istedenfor tran. Tran inneholder Vitamin A, men det gjør ikke selolje, så da får jeg bare i meg Omega 3 go 6 fra den.

Ifølge nett-doktorn må du over 15 milligram A-vitamin over tid for at det skal bli skadelig, og selv da er skadevirkningene ikke dødlige ... Men såklart en må jo være forsiktig....Tenker litt på det når jeg både spiser leverpostei og tar tran... Men har regnet ut at jeg ligger trygt innenfor grensen. Jeg tar tran fordi jeg ikke vil ha mer Omega6. Har funnet ut at det blir vell nok av den som det er..

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 20:48   #30
Hamster59
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 425
Hamster59 er på en erverdig vei

Sv: Kan dere anbefale en god multivitamin-tablett?

Er det bare meg som er så sær at jeg ikke spiser noe vitamintilskudd? Har gjort det innimellom, men til vanlig husker jeg ikke at man skal/bør/må ta det. Er man egentlig nødt til å ta det? Eller burde man heller finne ut om en trenger noen vitaminer og eventuelt hvilke?

Hamster59 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 20:56   #31
Stian Danielsen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 23
Stian Danielsen er på en erverdig vei

Sv: Kan dere anbefale en god multivitamin-tablett?

Opprinnelig lagt inn av Hamster59, her.

Er det bare meg som er så sær at jeg ikke spiser noe vitamintilskudd? Har gjort det innimellom, men til vanlig husker jeg ikke at man skal/bør/må ta det. Er man egentlig nødt til å ta det? Eller burde man heller finne ut om en trenger noen vitaminer og eventuelt hvilke?

Du kan ta en sjekk hos legen for å se om du mangler noe. Selv vet jeg at kosten min ikke dekker mine vitamin+mineral behov, så jeg tar tilskudd for å være sikker.

Så lenge det ikke kan skade ser jeg ingen grunn til å la være - annet enn at det er ganske dyrt, da

Har tatt disse daglige dosene i et par måneder nå og har ikke vært syk så langt - ikke engang en forkjølelse. Spennende å se hvordan det fortsetter!

Stian Danielsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 20:58   #32
Stian Danielsen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 23
Stian Danielsen er på en erverdig vei

Sv: Kan dere anbefale en god multivitamin-tablett?

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Ifølge nett-doktorn må du over 15 milligram A-vitamin over tid for at det skal bli skadelig, og selv da er skadevirkningene ikke dødlige ... Men såklart en må jo være forsiktig....Tenker litt på det når jeg både spiser leverpostei og tar tran... Men har regnet ut at jeg ligger trygt innenfor grensen. Jeg tar tran fordi jeg ikke vil ha mer Omega6. Har funnet ut at det blir vell nok av den som det er..

Sikkert bare jeg som er overforsiktig

Skal ta en sjekk hos legen i løpet av november for å se hvordan mine nivåer er. Tipper jeg ligger godt under grensen på A-vitamin og kan sikkert egentlig ta tran.

Stian Danielsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 11:06   #33
teleslynga
Medlem
 
teleslynga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 395
teleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snill

Sv: Kan dere anbefale en god multivitamin-tablett?

Jeg tror dere er helt gærne, hele gjengen. Hvorfor ikke heller spise de stoffene man trenger gjennom vanlig mat?

__________________
Min 2012-journal
teleslynga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ordentlig mat! Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 11:26   #34
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Kan dere anbefale en god multivitamin-tablett?

Opprinnelig lagt inn av teleslynga, her.

Jeg tror dere er helt gærne, hele gjengen. Hvorfor ikke heller spise de stoffene man trenger gjennom vanlig mat?

Kan iallfall svare for meg selv

1) Opptaksproblemer. Jeg vet jeg har, andre har kanskje også
2) Stoler nada på statlige anbefalinger. Husk at disse dannes av befolkningsgjennomsnitt ... og ikke nødvendigvis optimalt friske mennesker. Jeg har selv gitt blod og tillatt at mitt blod skulle benyttes til å danne slike statistikker. Jeg vet nå i etterkant at jeg på det tidspunktet var godt underveis til å bli stoffskiftesyk og hadde opptaksproblemer allerede da. Jeg har altså bidratt til det gjennomsnittet vi anbefales å sikte mot...
3) Kjenner på egen kropp at jeg blir bedre når jeg i tillegg til å spise næringstett mat supplerer
4) Maten vi spiser inneholder mindre mikronæringsstoffer enn "pre industrilandbruk" både siden dyrene får mer ensidig for, jorda utarmes og vi pøser på med NPK i stedet for å bruke husdyrgjødsel og vekselbruk
5) Siden vi er relativt stillesittende de fleste av oss spiser vi mindre - og siden vi spiser mindre får vi også i oss mindre mikronæringsstoffer selv om vi velger næringstett mat
6) Jeg vet jeg ikke spiser godt nok. Blant annet klarer jeg ikke å få i meg nok fet fisk - selv om jeg jobber med saken
7) ... og har i tillegg velsignelsen til en lege.. noe som er ok, selv om det er min kropp og meg det gjelder

Nå har jeg en vekt som jeg kan tenke meg å leve med, men siden mange ønsker å gå ned i vekt her inne så kan det også være på sin plass å minne om at mikronæringsstoffmangel vil kunne hindre vektnedgang også.

Ære være den som klarer å få i seg nok gjennom kosten. Selv om man bare forholder seg til norske RDI-er. Det er uansett imponerende.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint

Sist redigert av smgj : 31-10-11 kl 14:53. Årsak: stavefeil
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 16:41   #35
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Kan dere anbefale en god multivitamin-tablett?

Ja, det er dumt å ikke ta tilskudd når man er i underskudd ihvertfall, og om man ønsker å gå ned i vekt kan mange stoffer i mer enn minimal dose hjelpe en i mål. Det er mange stoffer som er involvert i kroppens mange prosesser, som væskebalanse, hormonell balanse, forbrenning av næringstoffer, apetittregulering osv.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 16:49   #36
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Kan dere anbefale en god multivitamin-tablett?

Opprinnelig lagt inn av teleslynga, her.

Jeg tror dere er helt gærne, hele gjengen. Hvorfor ikke heller spise de stoffene man trenger gjennom vanlig mat?

For min del så ammer jeg, og de fleste stoffene forsvinner ut i melka. Umulig å spise nok for både meg selv og produksjonen.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-11-11, 14:10   #37
Stian Danielsen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 23
Stian Danielsen er på en erverdig vei

Sv: Kan dere anbefale en god multivitamin-tablett?

I dag mottok jeg mine to:

New Chapter, Vitamins Multi, Organics, 40+ Every Man II, 117 Tablets
http://www.bigvits.co.uk/product.asp?pid=644&bid=55

...i to separate packer. Tok litt over en uke å få levert og betalte ingen toll.

Kan desverre ikke fortsette å bestille disse ettersom fullpris overstiger grensen på 200kr. Får kjøpe dem gjennom venner som reiser til England i stedet.

Stian Danielsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-01-12, 23:30   #38
Lavkarbonoob
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 35
Lavkarbonoob er ny på veien

Sv: Kan dere anbefale en god multivitamin-tablett?

de koster under 12$ her

Edit: de var på tilbud...


Sist redigert av Lavkarbonoob : 06-01-12 kl 18:42.
Lavkarbonoob er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Supermat, lavkarbo, paleo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor mange mg magnesium og annet inneholder hver tablett fra ketolysekuren? Hildemor på slanking Ketolysekuren 3 04-02-11 17:51
Spektro multivitamin? opelmay Kosttilskudd 2 08-03-10 10:30
Kva vil dere anbefale er best ved de siste standhaftige kiloa? nattinatt Lavkarbo generelt 7 25-08-09 18:43
Multivitamin og ketolyse anesthetic Kosttilskudd 1 31-05-07 15:10
Multivitamin Kristian Kosttilskudd 1 15-07-04 14:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no