Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Påskeutskeielse?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-04-12, 21:28   #1
Jaudaa
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 422
Jaudaa har en fantastisk aura rundt segJaudaa har en fantastisk aura rundt seg

Påskeutskeielse?

Jeg har nå holdt på i 6 uker eller noe på lavkarbo, og gått ned 4kg, men jeg er ganske sikker på at i påsken kommer det til å skjere seg. 1 uke hjemme med mor og far som ikke er på noe lavkarbo, og ellers mye snop.

Dersom det blir 1 uke med "normal" mat, tror dere jeg kommer til å legge på meg de 4kg igjen da?

Jaudaa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 21:35   #2
Ziltoidia
Seniormedlem
 
Ziltoidia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: London
Alder: 34
Innlegg: 1.080
Ziltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt av

Sv: Påskeutskeielse?

Jeg aner ikke, men jeg har som tommelfingerregel at det er lettere å legge på seg enn å gå ned i vekt.... så en skal ikke se bort i fra at fire kilo kan komme krypende tilbake på en uke. (Enkelte legger jo voldsomt mye på seg i jula f eks)

Men jeg kommer ikke for å være en ulykkesfugl. Tenkte jeg kunne foreslå noen enkle ting du ka lage til påske:

- Kjøp mørk sjokolade! (gjerne 90% Lindt som de har på Meny), og om du ikke synes den er søt nok kan du smelte den med noe søtning (tagatesse, sukrin, splenda, stevia etc (Hvorfor begynner de alle på s? )) - Da kan du godt tilsette nøtter (gjerne salte) mens du er i gang.
- Bland sammen finmalte mandler (180g), 2 eggehviter, 60-80g sukrinmelis: marsipan!
- Rull kuler av mykt meierismør, kakao, søtning og kruskakli - Rull så disse i sukrin.
- EGG!

__________________

Min kokebok // Ravelry // Min journal // Strikkeblogg
Ziltoidia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 2010-12 ketogent, siden mer liberal med frukt, belgfrukter og mer grønnsaker Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 21:47   #3
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Påskeutskeielse?

Nei ingen utskeielser. Det er så fort gjort å suse opp igjen. Så forsvinner motivasjonen, du blir mer hekta på ting du har klart deg uten. Du får et enormt sug og det tar flere dager eller uker før du er inn på normalen igjen. Eller dvs jeg får det sånn. Så jeg holder en nokså stram linje selv om det er påske. Og da er også formen på topp. Slipper energiløshet osv av høykarbo kick. Ja dette var meg, men det jeg vil frem til er keep going!!!
Og JA jeg tror at du kommer til å gå opp igjen etter ei hel uke med snop og høykarbo mat.

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 21:50   #4
Jaudaa
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 422
Jaudaa har en fantastisk aura rundt segJaudaa har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Påskeutskeielse?

Opprinnelig lagt inn av Newstart, her.

Nei ingen utskeielser. Det er så fort gjort å suse opp igjen. Så forsvinner motivasjonen, du blir mer hekta på ting du har klart deg uten. Du får et enormt sug og det tar flere dager eller uker før du er inn på normalen igjen. Eller dvs jeg får det sånn. Så jeg holder en nokså stram linje selv om det er påske. Og da er også formen på topp. Slipper energiløshet osv av høykarbo kick. Ja dette var meg, men det jeg vil frem til er keep going!!!
Og JA jeg tror at du kommer til å gå opp igjen etter ei hel uke med snop og høykarbo mat.


Det blir så og si umulig for meg å klare det..helt seriøst. Og nå har jeg gått på lavkarbo i 6 uker, og har enda ikke fått denne energien alle snakker om..hadde mer energi før!
Og, jeg er EKSTREMT lei av denne planleggingen jeg må gjennom hver gang jeg skal lage mat, og alle ting jeg trenger som ingen butikker har

Jaudaa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 21:54   #5
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 56
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: Påskeutskeielse?

Her blir det ingen utskeielser, har påskemarsipanen i boks Lett å lage og fantastisk god
Ellers bruker eg å be om at det blir laga ekstra med grønsaker, fordi eg ikkje spiser potetene... og det er heldigvis heilt greit.
Spiser litt creme fraiche med nøtter og bær innimellom om måltida som serveres blir litt for fettfattige.
Då klarer eg meg fint på besøk Sjå mulighetene foran begrensningane.

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 21:58   #6
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Påskeutskeielse?

Opprinnelig lagt inn av Jaudaa, her.

Det blir så og si umulig for meg å klare det..helt seriøst. Og nå har jeg gått på lavkarbo i 6 uker, og har enda ikke fått denne energien alle snakker om..hadde mer energi før!
Og, jeg er EKSTREMT lei av denne planleggingen jeg må gjennom hver gang jeg skal lage mat, og alle ting jeg trenger som ingen butikker har

Forstår godt hva du mener. Det tar mere tid å planlegge lavkarbo enn høykarbo mat. Det er en vurdering man må ta hva slags kosthold en ønsker å leve med, og hva som er rett for deg. Utskeielser som ikke er lavkarbo er dumt, da vil du mest sikkert gå opp i vekt igjen. En må ta et valg. Lavkarbo eller høykarbo mener nå jeg, hvertfall hvis en skal holde en stabil vekt, eller gå ned.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 22:03   #7
Jaudaa
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 422
Jaudaa har en fantastisk aura rundt segJaudaa har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Påskeutskeielse?

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita, her.

Det er en vurdering man må ta hva slags kosthold en ønsker å leve med, og hva som er rett for deg. Utskeielser som ikke er lavkarbo er dumt, da vil du mest sikkert gå opp i vekt igjen. En må ta et valg. Lavkarbo eller høykarbo mener nå jeg, hvertfall hvis en skal holde en stabil vekt, eller gå ned.

Lavkarbo er ikke et kosthold jeg ØNSKER, men MÅ, dersom jeg skal holde meg frisk fra en kronisk sykdom. Og ikke noe vektrelatert egentlig, selv om det er et pluss å få strammere kropp.

Hadde jeg vært frisk, hadde jeg ikke spist lavkarbo :P

Jaudaa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 22:04   #8
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Påskeutskeielse?

en trenger ikke så veldig mye spesialmat?? kjøtt, fisk og grønnsaker har dem tross alt overalt

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 22:04   #9
Jaudaa
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 422
Jaudaa har en fantastisk aura rundt segJaudaa har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Påskeutskeielse?

spesialmat? Fortell..

Jaudaa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 22:05   #10
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Påskeutskeielse?

ja du skriver "Og, jeg er EKSTREMT lei av denne planleggingen jeg må gjennom hver gang jeg skal lage mat, og alle ting jeg trenger som ingen butikker har "


Hva er det du trenger som ingen butikker har?

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 22:06   #11
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Påskeutskeielse?

Opprinnelig lagt inn av Jaudaa, her.

Lavkarbo er ikke et kosthold jeg ØNSKER, men MÅ, dersom jeg skal holde meg frisk fra en kronisk sykdom. Og ikke noe vektrelatert egentlig, selv om det er et pluss å få strammere kropp.

Hadde jeg vært frisk, hadde jeg ikke spist lavkarbo :P

Jeg føler meg mye bedre helsemessig når jeg spiser lavkarbo, har derfor valgt det. Men har negative erfaringer med at det er kjempe lett å legge på seg noen kilo ved utskjeielser. Men, det er ikke enkelt å holde seg unna alle fristelser alltid. Det skal være sikkert.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 22:08   #12
Jaudaa
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 422
Jaudaa har en fantastisk aura rundt segJaudaa har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Påskeutskeielse?

Når jeg leser oppskrifter, så er det alltid en ingrediens jeg ikke har hørt om, og så står det at man får kjøpt det hos den og den butikken

Jaudaa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 22:20   #13
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Påskeutskeielse?

Nå er du bare negativ!

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 22:25   #14
Jaudaa
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 422
Jaudaa har en fantastisk aura rundt segJaudaa har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Påskeutskeielse?

Ja, skal slutte nå. Men er fyllasjuk, og lei av maten jeg har :P
Og vet at det BLIR vanskelig å holde seg hjemme, når de propper i seg sjokolade, chips, og smågodt! :P

Beklager! Nå er jeg blid igjen

Jaudaa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 22:26   #15
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Påskeutskeielse?

Det er bare vanskelig fordi du har skeiet ut og lyst på alt.. know the feeling.. Er du i ketose når du reiser har du ikke samme suget og ikke lyst på alt, da går det bedre

*kosepå*

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 22:30   #16
Jaudaa
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 422
Jaudaa har en fantastisk aura rundt segJaudaa har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Påskeutskeielse?

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

Det er bare vanskelig fordi du har skeiet ut og lyst på alt.. know the feeling.. Er du i ketose når du reiser har du ikke samme suget og ikke lyst på alt, da går det bedre

*kosepå*

Ja, det er mulig. Håper det går bra

*tar imot kosen* hehe

Jaudaa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 22:49   #17
Åssi
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Paris
Innlegg: 246
Åssi er på en erverdig vei

Sv: Påskeutskeielse?

Gjør som meg! Kjøp med deg litt mørk sjokolade og en pakke baconcrisp! Så har du noe å sette på bordet også. Det hyggelige er at de andre kommer til å kose seg med det også

Åssi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert LC(hf) Svar med sitat
Gammel 02-04-12, 00:19   #18
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Påskeutskeielse?

Opprinnelig lagt inn av Jaudaa, her.

Når jeg leser oppskrifter, så er det alltid en ingrediens jeg ikke har hørt om, og så står det at man får kjøpt det hos den og den butikken

Ja, men du trenger strengt tatt ikke alt dette. Det du trenger er jo slikt du får på butikken som: grønnsaker som vokser over jorden, kjøtt, fisk, fugl, egg, majones, rømme/fløte, smør, kokosmelk..

Man MÅ ikke bake masse rart på lavkarbo. Skal man lage knekkebrød med frø, så trenger man ikke engang fiberhusken, et par egg gjør samme nytta, og både de og frø får du på butikken.

Når man leser her inne så høres det jo ut som om man må ha dette og at alle bruker disse ingrediensene hele tiden, men det gjør vi jo ikke.

Jeg fant ut at det var kjekt å ha denne fieberhusken da, og et søtningsmiddel, men dett er dett. Eggene henter jeg i hønsehuset og resten får jeg på butikken.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 02-04-12, 06:33   #19
Jaudaa
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 422
Jaudaa har en fantastisk aura rundt segJaudaa har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Påskeutskeielse?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Når man leser her inne så høres det jo ut som om man må ha dette og at alle bruker disse ingrediensene hele tiden, men det gjør vi jo ikke.

Hvordan skal jeg kunne vite det, når det alltid står i oppskriftene? :P
Jeg er ikke så erfaren som mange andre her inne når det kommer til lavkarbo

Jaudaa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo Svar med sitat
Gammel 02-04-12, 08:40   #20
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Påskeutskeielse?

Opprinnelig lagt inn av Jaudaa, her.

Hvordan skal jeg kunne vite det, når det alltid står i oppskriftene? :P
Jeg er ikke så erfaren som mange andre her inne når det kommer til lavkarbo

Fordi du leser oppskrifter på erstatninger tenker jeg Lavkarbo handler om vanlig mat, uten stivelsen og sukkeret, ikke en masse erstatninger.
Jeg vet ikke hvilke bøker du har lest, men i de bøkene jeg leste i starten, var det oppskrifter på vanlig mat.

Selvsagt er vi alltid på jakt etter div. ting som kan erstatte brød, vafler, pannekaker, kaker osv. Men vi må jo ikke ha alt dette.

Pannekaker lager man av 2 egg og 3ss fløte, det blir gode, tynne pannekaker. Oppskriften jeg bruker på sjokolademuffins inneholder ikke noe hokus pokus, bare egg, sukkerfri sjokolade( og den finner jeg i alle dagligvarer i lille trysil, utenom sentrum også ), smør.. Ikke noe du må på helsekost etter.
Og det er mange slike oppskrifter her, det kommer bare an på hvilke oppskrifter man leser og hva man legger merke til. Slageren Fedons Franske sjokoladekake trenger man ikke noe mystisk for å lage..

Faktisk så tror jeg ganske sikkert at de aller fleste oppskriftene her inneholder vanlig mat.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 02-04-12, 08:57   #21
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Påskeutskeielse?

Opprinnelig lagt inn av Jaudaa, her.

Lavkarbo er ikke et kosthold jeg ØNSKER, men MÅ, dersom jeg skal holde meg frisk fra en kronisk sykdom. Og ikke noe vektrelatert egentlig, selv om det er et pluss å få strammere kropp.

Hadde jeg vært frisk, hadde jeg ikke spist lavkarbo :P

Hvorfor så vanskelig å holde seg til lavkarbo da?? Siden det er helserealtert tenker jeg. Da vet du jo at du blir dårligere er det verdt det?
Kan du ikke bake deg noen rundstykker ,brød,polarbrød etc.... å ta med? Pålegg, egg og grønnsaker har de fleste. Ta med deg noe lavkarbo digg enten hjemmelaget eller ferdigkjøpt som du kan kose deg med.
Med litt planlegging går dette helt fint skal du se. Ikke verdt å bli dårligere bare fordi du skal bort.
Er enig med at lavkarbo krever mer planlegging enn fastfood, men så er det rener mat.
Jeg trodde også at lavkarbo var veldig krevende da jeg startet i 2007, men det er ingenting i forhold til nå som jeg intoleranse, det er krevende det på en helt annen måte.

Uansett hva du velger å gjøre, så ønsker jeg deg en riktig påske

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Gammel 02-04-12, 15:58   #22
Jaudaa
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 422
Jaudaa har en fantastisk aura rundt segJaudaa har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Påskeutskeielse?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Fordi du leser oppskrifter på erstatninger tenker jeg Lavkarbo handler om vanlig mat, uten stivelsen og sukkeret, ikke en masse erstatninger.
Jeg vet ikke hvilke bøker du har lest, men i de bøkene jeg leste i starten, var det oppskrifter på vanlig mat.

Selvsagt er vi alltid på jakt etter div. ting som kan erstatte brød, vafler, pannekaker, kaker osv. Men vi må jo ikke ha alt dette.

Pannekaker lager man av 2 egg og 3ss fløte, det blir gode, tynne pannekaker. Oppskriften jeg bruker på sjokolademuffins inneholder ikke noe hokus pokus, bare egg, sukkerfri sjokolade( og den finner jeg i alle dagligvarer i lille trysil, utenom sentrum også ), smør.. Ikke noe du må på helsekost etter.
Og det er mange slike oppskrifter her, det kommer bare an på hvilke oppskrifter man leser og hva man legger merke til. Slageren Fedons Franske sjokoladekake trenger man ikke noe mystisk for å lage..

Faktisk så tror jeg ganske sikkert at de aller fleste oppskriftene her inneholder vanlig mat.


Det er greit at det er rein mat som kjøtt og fisk osv man hovedsakelig spiser. Men jeg savner brødmaten nå i starten, og er ute etter alternativ, og vet ikke hva jeg bruker til hva. Men takk for de du skrev ned Jeg skal nok bli flinkere til alt.

Livsglede: Jeg blir veldig fort fristet av ting, matmons av de sjeldne, spiser alt, og får lyst på det andre spiser uansett om jeg nettopp har spist eller ikke. Har i 24 år spist det jeg har villet av mat, søtt og surt, og er da for meg ikke bare bare å holde seg til lavkarbo når ALT rundt meg den kommende uken kommer til å friste meg.

Men ok, jeg skal prøve så godt jeg kan å holde meg i skinnet

God påske til deg også!

Jaudaa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo Svar med sitat
Gammel 02-04-12, 15:59   #23
Jaudaa
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 422
Jaudaa har en fantastisk aura rundt segJaudaa har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Påskeutskeielse?

Jeg har lest noen bøker av Thor Foseid "spis deg slank" og en bok "frisk med lavkarbo" av Sofie Hexeberg.

Jaudaa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo Svar med sitat
Gammel 02-04-12, 18:56   #24
siljesfremgang
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Austrheim
Innlegg: 327
siljesfremgang har en fantastisk aura rundt segsiljesfremgang har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Påskeutskeielse?

Jeg skjønner veldig godt problemstillingen din. Det er absolutt ikke lett når man er så ny med dette og ikke falle tilbake til gamle vaner, eller å få familie og venner til å skjønne at det er slik man nå vil/må spise og at fristelser ikke er bra.
Jeg tenker litt slik, at om du velger å spise høykarb i påsken, så må du være klar over konsekvensene og de eventuelle kiloene som kommer på.
Spørre deg selv om det er verdt å bruke en uke på å ligge på seg igjen de 4 kiloene du har brukt 6 uker på å ta av.
For noen er det kanskje verdt det, for andre ikke. Det er nesten ett valg du selv må da.

__________________




siljesfremgang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 02-04-12, 19:10   #25
Hamster59
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 425
Hamster59 er på en erverdig vei

Sv: Påskeutskeielse?

Anbefaler å kjøpe inn et par blomkåler. Kok dem og mos dem, så har du både ingrediens til blomkålris (tilsett smør og evt grønnsaker som f.eks. paprika og purre) og blomkålmos (tilsett smør, rømme eller creme fraiche). Kan porsjoneres for flere dager.
Bak en porsjon knekkebrød og ta med, bruk istedenfor brød til div pålegg (eggerøre, kokt egg, røykalaks, spekemat).
Kjøp med deg en god smøreost og ekte smør (hvis foreldrene bare bruker margarin).
Kjøp noen poser med nøtteblanding og baconcrisp, samt mørk sjokolade (86% fins i mange butikker nå).
Lykke til, dette klarer du!

Hamster59 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no