Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Godteri og tyggis

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-11-09, 17:08   #1
Maryrose
Medlem
 
Maryrose sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 84
Maryrose er på en erverdig vei

Godteri og tyggis

Jeg vet at behovet kommer til å melde seg etterhvert, så jeg tenkte å høre med dere erfarne ketolysere om hvilke godteri og tyggegummi som så og si er uten karbo. Baconcrisp har jeg fått med meg kan inneholde ned til 0 karbo om man velger riktig merke. Jeg har også sett at dere spiser posene med Läkerol og IFA (innholdet altså), men da jeg sjekket disse i butikken i dag så jeg at de inneholdt en del karbo pr 100g. Nå er synet mitt riktignok ikke det beste, så mulig jeg har lest feil?

Det som er viktig er at det ikke inneholder sorbitol? Aspartam er ok? Tyggegummi jeg sjekket hadde kun sorbitol. Jeg kommer til å få abstinenser om jeg ikke finner en tyggis jeg har 'lov' å spise

Maryrose er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 17:18   #2
frifuggel
Seniormedlem
 
frifuggel sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 60
Innlegg: 2.081
frifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjent

Sv: Godteri og tyggis

Fribol, selges på apoteket. Uten karboer, og egner seg for f.eks dia. Gode på smak, i alle fall "spejder" og lakrisen..

__________________
Storkoser meg med verdens fineste lille gutt, en uventet og utrolig premie for riktig mat i 10 måneder..
frifuggel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilpasset Fedonistisk :)) Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 18:05   #3
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Godteri og tyggis

Opprinnelig lagt inn av Maryrose, her.

. Jeg har også sett at dere spiser posene med Läkerol og IFA (innholdet altså), men da jeg sjekket disse i butikken i dag så jeg at de inneholdt en del karbo pr 100g. Nå er synet mitt riktignok ikke det beste, så mulig jeg har lest feil?

Store IFA inneholder 50.8g karber pr 100, men 48.8 av disse er sukkeralkoholer som kan trekkes fra!

Altså mindre enn 1 karb pr pose!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 20:06   #4
Maryrose
Medlem
 
Maryrose sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 84
Maryrose er på en erverdig vei

Sv: Godteri og tyggis

Johoo . Tusen takk, uken er reddet Men...sukkeralkoholer? Hva er det? En karb er ikke bare en karb altså... Har myyyye å lære, er bare på dag 3

Maryrose er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 20:26   #5
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Godteri og tyggis

Opprinnelig lagt inn av Maryrose, her.

Johoo . Tusen takk, uken er reddet Men...sukkeralkoholer? Hva er det? En karb er ikke bare en karb altså... Har myyyye å lære, er bare på dag 3

Sukkeralkoholer er søtningsstoffer som stort sett ikke tas opp i tarmen og derfor ikke regnes med i det store regnskapet!

Men overdriv ikke! Mange blir veldig dårlige i magen av sånne greier!

Har du lest boken til dr. Torkil? Sånn ordentlig?

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 20:33   #6
Rottis
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Oslo
Alder: 35
Innlegg: 170
Rottis er ny på veien

Sv: Godteri og tyggis

På "min" Meny-butikk har de tatt inn fruktpastiller/drops og sjokoladetrukkede nøtter fra Sukkerfritt. Kikka bare raskt på det, så ut som om det var ok til kos. Husker ikke karbene akkurat nå, og fant ikke produktene på Sukkerfritts sider heller.

__________________

Rottis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 20:38   #7
Inger33
Medlem
 
Inger33 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 78
Inger33 er på en erverdig vei

Sv: Godteri og tyggis

Kan vi spise A plus drops?

__________________




Inger33 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 08:30   #8
Maryrose
Medlem
 
Maryrose sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 84
Maryrose er på en erverdig vei

Sv: Godteri og tyggis

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Har du lest boken til dr. Torkil? Sånn ordentlig?

Jeg har lest boken ja, men synes det er veldig mye informasjon så det tar litt tid før det fester seg. Må nok lese den et par ganger til og bruke markeringstusj osv for å få med alt

Maryrose er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 10:44   #9
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Godteri og tyggis

Opprinnelig lagt inn av Maryrose, her.

Jeg har lest boken ja, men synes det er veldig mye informasjon så det tar litt tid før det fester seg. Må nok lese den et par ganger til og bruke markeringstusj osv for å få med alt

Er ganske mye å forholde seg til, ja!
Det blir lettere etter hvert som man kommer inn i alt. Søke- funksjonen her på forum er ikke av de beste, men kan være verdt å prøve!

Masse lykke til videre!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 16:32   #10
Maryrose
Medlem
 
Maryrose sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 84
Maryrose er på en erverdig vei

Sv: Godteri og tyggis

Ja, her er jeg altså igjen på forsøk nr 2 . Jeg leter fremdeles etter en karb.snill tyggegummi! Mååå ha Hadde glemt IFAposene, det skal handles - elsker lakris! Fribol er ikke godt...jeg har bare funnet sitron og eucalyptus eller noe lignende sterkt jeg ikke liker.

Maryrose er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 20:10   #11
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Godteri og tyggis

Opprinnelig lagt inn av Maryrose, her.

Ja, her er jeg altså igjen på forsøk nr 2 . Jeg leter fremdeles etter en karb.snill tyggegummi! Mååå ha Hadde glemt IFAposene, det skal handles - elsker lakris! Fribol er ikke godt...jeg har bare funnet sitron og eucalyptus eller noe lignende sterkt jeg ikke liker.

Har enda ikke sett en lavkarbovennelig tyggis, tror jeg!

Men her kan du se at Fribol har mange flere varianter!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 20:21   #12
megselv
Medlem
 
megselv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Råholt
Alder: 38
Innlegg: 470
megselv er ny på veien

Sv: Godteri og tyggis

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Har enda ikke sett en lavkarbovennelig tyggis, tror jeg!

Men her kan du se at Fribol har mange flere varianter!

Åh, ingen karbvennlige tyggegummi? Er det mye effektive karber i extra?
Trodde man kunne spise det uten å gå ut av ketose?

__________________
Ketolyse her
Oppstart 24 januar
megselv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 20:30   #13
Lissie92
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 16
Lissie92 er på en erverdig vei

Sv: Godteri og tyggis

Spry tyggis kan bestilles på iherb.com. Den er ok etter hva jeg har oppfattet. Kan også kjøpes på helsekosten, men da er den ofte dyr... Tyggisen er omtrent som vanlig, men noe mindre og smaken varer kortere.

Lissie92 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponer LCHF Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 20:40   #14
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Godteri og tyggis

Opprinnelig lagt inn av Maryrose, her.

Ja, her er jeg altså igjen på forsøk nr 2 . Jeg leter fremdeles etter en karb.snill tyggegummi! Mååå ha Hadde glemt IFAposene, det skal handles - elsker lakris! Fribol er ikke godt...jeg har bare funnet sitron og eucalyptus eller noe lignende sterkt jeg ikke liker.

Hei jeg er også veldig gla i lakris, og fribol lakrisdrops er veldig godt

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 20:43   #15
megselv
Medlem
 
megselv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Råholt
Alder: 38
Innlegg: 470
megselv er ny på veien

Sv: Godteri og tyggis

Iiiik, jeg spiser sukkerfri tyggis kjøpt i butikken og gjort det fra dag 1, både xtra, stimorol og mentos. Går bra ned i vekt og er i ketose, må være noe som ikke stremmer med meg,

__________________
Ketolyse her
Oppstart 24 januar
megselv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 07:49   #16
Maryrose
Medlem
 
Maryrose sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 84
Maryrose er på en erverdig vei

Sv: Godteri og tyggis

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Men her kan du se at Fribol har mange flere varianter!

Åååå, kjære deg!! Dette blir redningen! Jeg har ikke sett disse variantene og har spurt på flere apotek om de har lakris. Hurra! Nå skal jeg kooose meg altså! Bestilte sporenstreks flere varianter.

Maryrose er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 08:26   #17
Maryrose
Medlem
 
Maryrose sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 84
Maryrose er på en erverdig vei

Sv: Godteri og tyggis

Opprinnelig lagt inn av Lissie92, her.

Spry tyggis kan bestilles på iherb.com. Den er ok etter hva jeg har oppfattet. Kan også kjøpes på helsekosten, men da er den ofte dyr... Tyggisen er omtrent som vanlig, men noe mindre og smaken varer kortere.

Den var dyr der også synes jeg... Men jeg fant denne uten karbo! http://www.iherb.com/Xylichew-Gum-Su...Pcs/18105?at=0

Maryrose er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 08:26   #18
bigmum
Medlem
 
bigmum sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 395
bigmum er ny på veien

Sv: Godteri og tyggis

Jeg tygger vanlig Extra og Lackerol, ikke vært ute av ketose Tror det er snakk om små mengder karber!

bigmum er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kampen mot sukker Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 08:33   #19
Maryrose
Medlem
 
Maryrose sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 84
Maryrose er på en erverdig vei

Sv: Godteri og tyggis

Jeg sliter med å komme ordentlig i ketose og vil spare inn på alle karbo jeg kan. Mine sticks kom aldri over lys rosa, det var derfor jeg sluttet forrige gang. Nå har jeg ikke målt enda, har nemlig dummet meg ut med 3 dl kefir... Elsker surmelk, men fant fort ut at den må jeg glemme da jeg la inn det ene glasset på diett.no...

Maryrose er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 08:45   #20
Tiki
Seniormedlem
 
Tiki sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 642
Tiki er på en erverdig vei

Sv: Godteri og tyggis

Sorbitol som er i de fleste sukkerfrie tyggis er jo sukkeralkehol, MEN denne typen sukkeralkehol oppfatter kroppen som sukker i tarmen, og derfor fungerer dette ikke for de fleste. Det handler da ikke så mye om at det ikke er så mye. Men klart vi er individuelle der.

Trodde også xylitol som denne Spry tyggigummine er søtet med heller ikke var bra? Noen som har peiling? For er stadig på jakt etter en lovlig tyggis

(NB! xylitol står ikke nevnt i Ketolyseboka)

__________________
Tiki
xxxxxxx
Tiki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, ca. 20 kh/dag Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 08:47   #21
Mellon
Seniormedlem
 
Mellon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Jæren
Innlegg: 925
Mellon har en fantastisk aura rundt segMellon har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Godteri og tyggis

Opprinnelig lagt inn av Maryrose, her.

Jeg sliter med å komme ordentlig i ketose og vil spare inn på alle karbo jeg kan. Mine sticks kom aldri over lys rosa, det var derfor jeg sluttet forrige gang. Nå har jeg ikke målt enda, har nemlig dummet meg ut med 3 dl kefir... Elsker surmelk, men fant fort ut at den må jeg glemme da jeg la inn det ene glasset på diett.no...



Er sticksene sååå viktige da? Om du merker endring på vekta, så e dt vel det som teller?

__________________



Startvekt
76,7- 15.08.13 Første delmål: 70 kg Endelig mål: 65 kg
Min journal Min mat
Mellon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 08:51   #22
Tittit
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Godteri og tyggis

hei
viderefører det jeg har lest i bøkene.
stixen slår ut positivt uansett om den er lyse rosa el mørk rosa (mørk rosa kan tyde på for lite inntak av vann..

PS: du kan være i ketose selv om ikke stixen slår ut.
lurest å ta den 1-2 timer etter siste måltid på dagen

  Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 08:53   #23
Maryrose
Medlem
 
Maryrose sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 84
Maryrose er på en erverdig vei

Sv: Godteri og tyggis

Opprinnelig lagt inn av Mellon, her.

Er sticksene sååå viktige da? Om du merker endring på vekta, så e dt vel det som teller?

Vekten sto omtrent stille, jeg har ikke tålmodighet nok til å gå ned ca 100 g i uken...

Maryrose er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 08:57   #24
Maryrose
Medlem
 
Maryrose sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 84
Maryrose er på en erverdig vei

Sv: Godteri og tyggis

Opprinnelig lagt inn av elsker lavkarbo, her.

hei
viderefører det jeg har lest i bøkene.
stixen slår ut positivt uansett om den er lyse rosa el mørk rosa (mørk rosa kan tyde på for lite inntak av vann..

PS: du kan være i ketose selv om ikke stixen slår ut.
lurest å ta den 1-2 timer etter siste måltid på dagen

Å? Hmmm... det er jo superflott! Forrige gang mener jeg at jeg leste her at den måtte bli mørk rosa. Men allikevel gikk jeg ikke mer ned altså.. Jeg får gi det litt bedre tid denne gangen og se hva som skjer. Det skal være 3 av 4 kvinner som responderer på lavkarbo, men alle menn. Jeg tror det var Annika Dahlquist som sa dette i debatten på NRK nylig

Maryrose er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 09:29   #25
Lissie92
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 16
Lissie92 er på en erverdig vei

Sv: Godteri og tyggis

Opprinnelig lagt inn av Maryrose, her.

Å? Hmmm... det er jo superflott! Forrige gang mener jeg at jeg leste her at den måtte bli mørk rosa. Men allikevel gikk jeg ikke mer ned altså.. Jeg får gi det litt bedre tid denne gangen og se hva som skjer. Det skal være 3 av 4 kvinner som responderer på lavkarbo, men alle menn. Jeg tror det var Annika Dahlquist som sa dette i debatten på NRK nylig

Tror nok mye av grunnen til at dette kostholdet fungerer best på menn, er hvordan menn tilnærmer seg maten. De tenker "åh, spise mye fett, det liker jeg", så steker de tre egg, nesten en pakke bacon og spiser og koser seg. Damer derimot, tenker følgende "åh, jeg har jo aldri gått ned noe på kalorifattige dietter, jeg får prøve lavkarbo da, men ikke spise så mye om de sier man kan..." Damene blir sultne, og begynner å eksperimentere med alt som er lov: bær, nøtter, baconcrisp, fløte osvosv. Derfor tror jeg rett og slett at vi må virkelig tørre å gi kostholdet en sjanse, så er jeg veldig sikker på at det virker.

Lissie92 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponer LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Godteri imy Generell ernæringsdebatt 4 21-02-09 09:00
Godteri - hva kan jeg spise? IAIA Lavkarbo generelt 6 28-01-09 20:57
Godteri! kokopeli Ketolysekuren 3 22-09-08 15:22
Godteri!! Joika Kake/dessert og snacks 30 03-05-07 14:20
Godteri til helgen Silvandar Lavkarbo generelt 3 21-03-04 03:51


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no