Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Trenger litt hjelp

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-04-10, 05:17   #1
Vifster
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Alder: 35
Innlegg: 1
Vifster er på en erverdig vei
Question

Trenger litt hjelp

Hei, jeg håper det er noen som kan gi meg noen svar.
Slutten av juli 2009 Veide jeg 130kg og estemte meg for å gå ned i vekt,
frem til Januar 2010 kuttet jeg alt av godterier, Usunn mat som hamburger/pølser/pizza etc og gikk over til sukkerfri brus, samt at jeg jogget 3-4 ganger i uka. Maten jeg spiste var "sunn" mat men jeg spiste fortsatt Brød, Poteter, ris og pasta. Jeg tok av ca 23kg. og var ganske fornøyd med det, målet mitt før jeg starta var å veie 90kg innen 20.juni 2010.
Jeg veier nå 103kg og føler jeg har litt dårlig tid nå. fra januar til 15. april har det blitt litt usunn mat og litt godterier av og til så har nesten ikke gått ned noen ting i denne perioden. Jeg lurer litt på om jeg skal prøve meg på en atkins diett frem til sommeren, er det mulig å gå ned 13-14 kg frem til 20 juni? og hvordan er det å begynne å spise karbohydrater igjen etter en diett uten?

Vifster er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vet ikke Svar med sitat
Gammel 28-04-10, 08:09   #2
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Trenger litt hjelp

Når du begynner å spise mange og raske karbohydrater (eg går tilbake til gammelt kosthold) så kommer nok alle kiloene tilbake.
Hvis du bruker Atkins vedlikehold eller går over til et kosthoild à la Fedon, så vil disse kiloene ikke komme tilbake.
Om du klarer å gå ned 13-14 kg fram til 20 juni vet jeg ikke, men det er sikkert mulig.
Du begynner å nå normalvekten din, og erfaringsmessig er det disse siste kiloene som ikke vil av.
Hvis du velger å gå på Atkins/lavkarbo (og se på det som en endring av kostholdet, ikke som en tomåneders kur)vil du imidlertidig oppleve mange helsemessige gevinster, så jeg vil anbefale deg det, ja .

Gratulerer med flott vektnedgang!

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Helt ny og trenger litt hjelp av Torkil og dere andre med litt erfaring digger Ketolysekuren 4 07-01-09 22:35
Trenger litt hjelp ... Cec Ketolysekuren 11 09-12-07 22:37
Trenger litt hjelp tuttelure Spis deg ned i vekt med Skaldeman 2 30-11-07 19:04
Trenger litt hjelp :o) cilemora Lavkarbo generelt 2 24-11-07 21:27


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no