Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt > Artikler

Noen burde fortelle inuittene at de mishandler ungene sine ...

Artikler Artikler om lavkarbokosthold og om helse.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-01-12, 10:26   #1
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Noen burde fortelle inuittene at de mishandler ungene sine ...

...ved og spise lavkarbo...

Pål Jåbekk er tilbake med et fantastisk innlegg om lavkarbodebatten. (Beklager om den er postet før - jeg synes det er litt vanskelig og finne artikler her inne...).

Uansett finner du den her

Sitat:

Vi bør overse masaiene også som tross alt må være ganske slappe når de i perioder bare lever på blod og melk. Egentlig bør vi nok overse alle folkeslag som spiser lavkarbo til vanlig, for de er dårlige forbilder og selv om de virker sprekere og raskere enn oss i vesten, er de sikkert så åreforkalket og har så høyt blodtrykk at de holder på å sprenge.

Sitat:

Stephen Phinney, [1] som i sin studie fant at en måned med 85% av energien fra fett ikke gikk ut over prestasjonene til syklister som syklet til utmattelse på 80% av maksimalt oksygenopptak, er sikkert full av jug. Faktisk så juger alle der ute som sier de spiser lavkarbo og trener uten problem.

Tror Pål er LITT lei av usaklighetene i dagens lavkarbodebatt

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 11-01-12, 10:34   #2
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Noen burde fortelle inuittene at de mishandler ungene sine ...

Hadde det ikke vært moro om denne stod på førstesiden av VG ??
Heia Pål

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 11-01-12, 10:35   #3
Lindemor
Seniormedlem
 
Lindemor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2.412
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: Noen burde fortelle inuittene at de mishandler ungene sine ...

Jeg roper også og stiller meg i køen med alle dem som alle dem som trener uten problem!

__________________
Min journal:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45466

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-01-12, 10:54   #4
Malice
Medlem
 
Malice sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oppland
Alder: 55
Innlegg: 211
Malice er ny på veien

Sv: Noen burde fortelle inuittene at de mishandler ungene sine ...

Schwartenz....jeg har misforstått noe... Etter 35 år på høykarbo med overvekt så fikk jeg endelig energi til å begynne å trene etter at jeg la om til lavkarbo.... hva gjør jeg feil????

__________________


Malice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: er inne i en livsstilsendring, liberal lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-01-12, 11:43   #5
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.195
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Noen burde fortelle inuittene at de mishandler ungene sine ...

Opprinnelig lagt inn av Malice, her.

Etter 35 år på høykarbo med overvekt så fikk jeg endelig energi til å begynne å trene etter at jeg la om til lavkarbo.... hva gjør jeg feil????

Samme her! Har for første gang på mine 47 år meldt meg inn i et treningsstudio, og trener nå så svetten renne flere ganger i uken! Rart at dette skulle skje bare noen måneder etter at jeg begynte på lavkarbo. Sikkert helt tilfeldig...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 11-01-12, 12:46   #6
krokodillen
Medlem
 
krokodillen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 441
krokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt likt

Sv: Noen burde fortelle inuittene at de mishandler ungene sine ...

Kjempebra!

Ja, jeg tror det er et stort problem: At mange ikke egentlig vil lære, de vil bare vinne debatten. Å henge ut "motstanderen" med en karikert beskrivelse er et av de eldste triksene i en slik sammenheng. Lavkarbo har blitt karikert til de grader i media i høst.

krokodillen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt fetere Fedon uten fruktose Svar med sitat
Gammel 11-01-12, 13:41   #7
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Noen burde fortelle inuittene at de mishandler ungene sine ...

Bra du linker, Nerthus!

Menneh dere, grunnen til at inuitter og masaier er slanke og uten sykdom er jo at de er i bevegelse. De er sikkert uhyre fysisk aktive slik at de veldig lett forbrenner mer energi enn de inntar. Det er jo opplagt. De holder seg altså friske og slanke til tross for et kosthold med grusomt mye farlig mettet fett og ikke på grunn av. Selvfølgelig må det være slik!! Alle vet jo at fysisk aktivitet og rikelig med karbohydrater av den langsomme sorten og svært begrenset med fett og da bare industrifremstilt margarin og ustabile oljer fulle av omega 6 er det eneste som nytter om man vil holde seg slank og ikke minst fri for diabetes og hjertesykdom og hva vet jeg.

Håper noen forsto at jeg er ironisk....

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Gammel 11-01-12, 15:22   #8
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Noen burde fortelle inuittene at de mishandler ungene sine ...

Jeg tipset magnea@vg.no om den, det er han som velger ut blogginnleggene Kom igjen, folkens

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-01-12, 15:28   #9
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Noen burde fortelle inuittene at de mishandler ungene sine ...

Opprinnelig lagt inn av Aline, her.

Jeg tipset magnea@vg.no om den, det er han som velger ut blogginnleggene Kom igjen, folkens

Det har jeg også gjort hehe, la inn på "lesernes VG" på facebook

Fantastisk bra skrevet av Pål!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 11-01-12, 15:43   #10
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Noen burde fortelle inuittene at de mishandler ungene sine ...

Fikk hyggelig svar også (standard men dog) håper vg lar han få legge den ut

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kan noen fortelle meg hva PSMF er for noe? Bee Lavkarbo generelt 25 29-10-10 16:39
Kan NOEN fortelle meg hvorfor? hoppetussa Spørsmål og svar 9 24-04-10 19:28
Noen som kan fortelle meg Søster Spørsmål og svar 10 18-06-08 12:39
Kan noen her fortelle meg hva atkins er? burugla Induksjonen 2 02-02-07 21:54


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no