Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Erstatning for pasta

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-08-12, 17:40   #1
Blåbærpiken
Medlem
 
Blåbærpiken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2012
Hvor: Akershus
Innlegg: 90
Blåbærpiken er på en erverdig vei

Erstatning for pasta

Fins det noe man kan bruke istedenfor pasta?

Jeg har barn, og med barn i huset er det ikke å unngå at det blir pasta til middag inni mellom.
Jeg kan alltid lage noe eget til meg, hive noen kyllingvinger inni ovnen eller noe slikt, men samtidig prøver man å lære barna at man skal alltid smake på maten man får servert..

__________________
Blåbærpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 19-08-12, 18:14   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Erstatning for pasta

Jeg elsker sopp og har stekt meg en god porsjon sopp og hatt til spagettisausen i stede for pasta.
Det finnes også oppskrifter her på pasta laget av squash. Blir veldig godt det også"

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 19-08-12, 19:51   #3
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Erstatning for pasta

Det går an å lage en slags pasta av egg, smøreost og fiberhusk. Om du søker på juksepasta er det mulig du finner den. Mange synes den er god.

Kjøttsaus med grønnsaker til synes jeg er helt ok, men det har tatt meg år å ikke få sammenbrudd hver gang de andre spiser pasta, for jeg er skikkelig pastoman.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 19-08-12, 20:31   #4
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Erstatning for pasta

Strimle squash! Det er nyyydelig nestenpasta!

Og hvorfor ikke la ungene teste det?

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 19-08-12, 20:37   #5
Joika
Medlem
 
Joika sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 217
Joika har en fantastisk aura rundt segJoika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Erstatning for pasta

Her ELSKER vi pasta.. må finne en erstatning ellers blir det hardt her fremover. Squash og sopp gjør ikke susen. Vet ikke om feks bulgur kunne gått? Er kanskje masse karbo i det og?

__________________
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=19357
Min gamle journal....
Joika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Joikaboller Svar med sitat
Gammel 19-08-12, 21:23   #6
teleslynga
Medlem
 
teleslynga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 395
teleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snill

Sv: Erstatning for pasta

Jeg spiser kjøttsaus med basilikum og parmesan og helt symbolske mengder pasta.

__________________
Min 2012-journal
teleslynga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ordentlig mat! Svar med sitat
Gammel 19-08-12, 23:10   #7
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Erstatning for pasta

På helsekost får du lavkarbopasta. Ikke egnet til ketogent, men har du litt mer kh så funker det i små mengder. Har blandet med squashpasta jeg.

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 20-08-12, 11:57   #8
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 56
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Erstatning for pasta

Jeg synes definitivt denne fungerer som erstatning! : Skyrics pasta

Og plutselig vet jeg hva dagens middag blir

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-08-12, 13:47   #9
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Erstatning for pasta

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Jeg synes definitivt denne fungerer som erstatning! : Skyrics pasta

Og plutselig vet jeg hva dagens middag blir

Der var den ja, den "juksepastaen" jeg tenkte på. Den er helt OK og god med ostesaus til.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 02:26   #10
Sweet Pink Kitty
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 246
Sweet Pink Kitty er ny på veien

Sv: Erstatning for pasta

Jeg bruker Dreamfields-pasta som erstatning for vanlig pasta. Jeg spiser det til og med i ketogent kosthold, ikke et problem for min del. Men så er det også under middagen jeg spiser de fleste karbene jeg får i meg i løpet av dagen.

Sweet Pink Kitty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 08:53   #11
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Erstatning for pasta

Opprinnelig lagt inn av Sweet Pink Kitty, her.

Jeg bruker Dreamfields-pasta som erstatning for vanlig pasta. Jeg spiser det til og med i ketogent kosthold, ikke et problem for min del. Men så er det også under middagen jeg spiser de fleste karbene jeg får i meg i løpet av dagen.

Flott at det funker for deg, men for mange av oss er den pastaen bare juks, like ille som vanlig pasta for blodsukker og insulin. Det er flere som har testet og blodsukkeret øker mye, mye mere enn det burde etter 5g karbo.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 10:08   #12
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Erstatning for pasta

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Flott at det funker for deg, men for mange av oss er den pastaen bare juks, like ille som vanlig pasta for blodsukker og insulin. Det er flere som har testet og blodsukkeret øker mye, mye mere enn det burde etter 5g karbo.

Gjelder også for Jimmy Moore og Andreas Eenfeldt
http://livinlavidalowcarb.com/blog/c...rb-claim/12821 og http://livinlavidalowcarb.com/blog/j...se-sales/14568

Men - om noen kan spise dette og gå ned så er ikke dét så farlig. Poenget er som Imse sier å få fram at dette er mat som ikke alle kommer unna med.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 13:09   #13
Sweet Pink Kitty
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 246
Sweet Pink Kitty er ny på veien

Sv: Erstatning for pasta

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Flott at det funker for deg, men for mange av oss er den pastaen bare juks, like ille som vanlig pasta for blodsukker og insulin. Det er flere som har testet og blodsukkeret øker mye, mye mere enn det burde etter 5g karbo.

Jeg har faktisk ikke hevdet noe annet, bare for å si det. Men det er jo mulig å prøve, og fungerer det for henne så ser jeg ikke problemet med det.

Sweet Pink Kitty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 14:01   #14
Lissy
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Skedsmo
Alder: 46
Innlegg: 33
Lissy er på en erverdig vei
Smile

Sv: Erstatning for pasta

Denne syntes jeg er best :-)

Lavkarbo pasta.
Ingredienser:
4 egg
125 gram kremost
5 teskjer fiberhusk eller ca en 1/2 dl

Sett ovnen på 150 grader. Pisk eggene, tilsett så ost og fiberhusk. Pisk sammen. La det hvile og svelle i 10 minutter. Pisk opp igjen. Legg deigen på en bakepapir. Smør den utover. Jeg legger så et olja bakepapir med den olja siden ned. Så kjevler jeg ut deigen. Bak den i ovnen i 10 minutter,med bakepapiret på. La den kjøle av. Skjær den så i strimler. Man kan bruke pizzakutter, eller rulle den samme og så skjære opp.

Lissy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 17:22   #15
Jammo
Medlem
 
Jammo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Hvor: Haugesund
Alder: 37
Innlegg: 386
Jammo er ny på veien

Sv: Erstatning for pasta

Tar selv imot tips for erstatning for pasta

__________________
Hjalmfrid's Verden - Bloggen min
"Livet er som en skoledag, med sorg og glede som hovedfag. I gledens time best å være, i sorgens time mest å lære."
Jammo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Livstilsendring Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 18:19   #16
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Erstatning for pasta

Andre enn de gode tipsene som er nevnt i tråden? Det finnes en lavkarbo pasta fra carb zone, men selv om den ser ut som vanlig patsa synes jeg den har en rar konsistens og smak. Den pastaen av egg, ost og fiberhusk er mye bedre synes jeg, og jeg elsker pasta( om jeg klikker, så er det på hvit pasta)!

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 18:57   #17
Bøtt
Seniormedlem
 
Bøtt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.153
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Sv: Erstatning for pasta

Pastaen som er laget av kremost og fiberhusk er knall den
Nesten som vanlig pasta
Er fin å bruke som lasagneplater også den.
Så den er å anbefales

Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Erstatning for ris, pasta, potet? Anos Spørsmål om matvarer og oppskrifter 11 08-03-11 17:17
Beste erstatning for pasta og ris? Vettel Oppskrifter 6 08-03-10 12:53
Mel-erstatning Babycherry Spørsmål om matvarer og oppskrifter 11 03-02-10 17:18
Råd om erstatning? Boja Lavkarbo generelt 0 21-09-09 19:35
Erstatning for brød? Farris Ketolysekuren 34 21-02-08 15:01


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no