Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Opplever du stagnasjon i vekttapet - sjekk her

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-01-13, 13:45   #201
Storemy
Juniormedlem
 
Storemy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 44
Storemy har en fantastisk aura rundt segStoremy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Opplever du stagnasjon i vekttapet - sjekk her

Har opplevd stagnasjon, ja. Men et karbohydratredusert kosthold med fett som hovedenergikilde, gir meg uansett så mange andre helsefordeler at jeg kommer aldri til å gå tilbake til karbohydratene. Jeg er fortsatt overvektig, og ønsker å gå ytterligere ned i vekt. Nå virker det som om kroppen omfordeler kiloene, vekk fra magen og til hoftene istedet, jeg begynner å få damefasong! (Jeg ER dame, da :-)) Jeg HAR faktisk lavt stoffskifte, og det er endel ting og matvarer som man med fordel kan unngå da, særlig aspartam. Nå har imidlertid "ting løsnet" igjen! Pga en lei forkjølelse med hissig og langvarig hoste, har jeg droppa melkeproduktene, fordi "melk er slim på boks". Nå går jeg ned i vekt! (Og hosthosthosten har gitt meg sixpackmagemuskler :-))

Storemy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse vanligvis, nå 50-70 gr karbo.. Svar med sitat
Gammel 24-01-13, 14:45   #202
Storemy
Juniormedlem
 
Storemy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 44
Storemy har en fantastisk aura rundt segStoremy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Opplever du stagnasjon i vekttapet - sjekk her

Så, noen dagers faste, riktignok ufrivillig pga forkjølelsen og med dertil manglende matlyst, i tillegg til melkeproduktkutt fikk vekttapet mitt i gang igjen.

Storemy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse vanligvis, nå 50-70 gr karbo.. Svar med sitat
Gammel 27-08-13, 11:12   #203
Xinderella
Juniormedlem
 
Xinderella sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2013
Hvor: Østlandet
Innlegg: 20
Xinderella er på en erverdig vei

Sv: Opplever du stagnasjon i vekttapet - sjekk her

Ble syk på tampen av sommeren og endte opp med pencillinkur.. Da stoppet alt av vektnedgang og jeg har nå gått opp i vekt selv om kosten er den samme som før.. Og magen er helt i tullball! Noen som har opplevd liknende?

__________________


Xinderella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-08-13, 12:23   #204
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Opplever du stagnasjon i vekttapet - sjekk her

Opprinnelig lagt inn av Xinderella, her.

Ble syk på tampen av sommeren og endte opp med pencillinkur.. Da stoppet alt av vektnedgang og jeg har nå gått opp i vekt selv om kosten er den samme som før.. Og magen er helt i tullball! Noen som har opplevd liknende?

Probiotika (hør på apoteket) kan hjelpe om magen blir helt vill etter en antibiotikakur. Jeg pleier alltid å spise en del yoghurt om jeg havner på antibiotika og det har fungert helt fint for meg.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 30-11-13, 10:43   #205
wirow_84
Medlem
 
wirow_84 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Kyststripa i Agder
Alder: 39
Innlegg: 135
wirow_84 har en fantastisk aura rundt segwirow_84 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Opplever du stagnasjon i vekttapet - sjekk her

Opprinnelig lagt inn av Xinderella, her.

Ble syk på tampen av sommeren og endte opp med pencillinkur.. Da stoppet alt av vektnedgang og jeg har nå gått opp i vekt selv om kosten er den samme som før.. Og magen er helt i tullball! Noen som har opplevd liknende?

litt gammel tråd, men... antibiotika tar knekken på mange av de gode bakteriene i tarmen som sørger for riktig fordeling av næringen. "Arbeiderne" er redusert og mange av de gode funksjonene forsvinner med dem. Probiotika og melkesyrebakterier (biola, kefir?). Fåes også som tabeletter om man ikke vil ha med ekstra karber på kjøpet. Gode bakterier er et must for å få en optimal kroppsfunksjon.

__________________
wirow_84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-07-14, 14:32   #206
Ladybird88
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2013
Innlegg: 83
Ladybird88 er på en erverdig vei

Sv: Opplever du stagnasjon i vekttapet - sjekk her

Opprinnelig lagt inn av Kristian, her.


Jeg forbedret alle mine blodverdier i en periode jeg drakk fløte tilsatt proteinpulver til lunsj hver dag. Nei, mettet fett er ufarlig så lenge du ikke blander det med raske karbohydrater


Jeg tror det er flere erfaringer med andre resultater hva gjelder kolesterol og blodverdier... Jeg var på atkins fase 1, og måtte holde meg der fordi ketoseterskelen min er veldig lav ift karbohydrater, og etter 3 mnd var kolesterolverdiene mine skyhøye. De har alltid vært helt normale før. Jeg spiste 2-3 begere seterrømme i uken og mye kjøtt. Da jeg kuttet ut rødt kjøtt og kuttet ned på seterrømmen og begynte å spise mer fisk og kylling, ble verdiene normale igjen.

Jeg blandet aldri med raske karbohydrater, jeg gikk på atkins induksjon/nullkarbo hele tiden. Men det var vel verdt strevet, 20 kilo er borte og om 10 til er jeg ferdig!

Ladybird88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 30-09-15, 10:04   #207
Lebojera
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2015
Innlegg: 5
Lebojera er på en erverdig vei

Sv: Opplever du stagnasjon i vekttapet - sjekk her

Hei! Jeg er ny her og håper at dette forumet vil være til hjelp. Er på ketolysekuren (tror jeg), og følger bare egenkomponert diett. Min intensjon var å gå ned 10 kg og har inntil nå (5 uker) gått ned 4.5, men det er sikkert bare vann. Har alle "symtomer" på ketolyse, svimmel i beegynnelsen, ingen sultfølelse, kramper i beina og mere energi i hverdagen.
Tar magnesium og calsium forte med D vitamin som jeg får på resept da jeg er litt benskjør.
Spørsmål? Får jeg for lite D vitaminer? Må jeg ta multivitamin? Må jeg spise frokost? Er ikke sulten på morgen og drikker en kopp te med en spiseskje kokosolje. Det var en som tipset meg om kokosolje for å få nok fett, men det er visst ikke så sundt etter hva jeg leser meg opp til.
Vekten har stagnert nå, så jeg lurer på om jeg får for lite mat/fett. Spiser som regel middagsrester + salat til lunsj og vanlig norsk middag uten potet/ris eller pasta. Kvelds litt ost og skinke.

Lebojera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 03-01-17, 06:38   #208
SunLight
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Opplever du stagnasjon i vekttapet - sjekk her

Hjelp! Har opplevd stagnasjon i noen dager nå, i tillegg til dårlig mage. Og er derfor livredd for å miste motet Noen som kan se om jeg spiser for lite grønnsaker? I går spiste jeg tre egg rørt med en neve erter og smør til frokost. Til middag ble det carbonara (bacon, litt erter, fløte, gul løk og to eggeplommer) med dampet spaghetti av 3/4 sqash av vanlig størrelse. Jeg trodde dette var nok grønnsaker, men det må kanskje mer til?

  Svar med sitat
Gammel 04-01-17, 03:26   #209
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Opplever du stagnasjon i vekttapet - sjekk her

Anbefalt er 15-20 karbohydrater daglig der de fleste av karbohydratene skal komme fra grønnsaker.

Erter er karbohydratrike
100 gram med ferske grønne erter er 9,36 karbohydrater
Squash har lite karbohydrater 1,8 pr 100 gram.

Rent personlig ville jeg byttet ut ertene med feks blomkål, broccoli, selleri, etc da jeg føler jeg får mer mat (og mindre gass).

Synest du spiser lite.
Når du kutter karbohydratene så må fettet opp. En plass må kroppen få energien sin i fra.
Sånn røft vil jeg anslå at du har spist 1400-1800 kcal derav ca 80-120 g fett

Drikker du nok vann og tar du ekstra vitaminer?

Ellers er det nå slik at kroppene våre er ikke maskiner; de kan ta pause noen dager og så fortsette. Stagnasjon er vel hvis du har stått på stedet hvil i minimum to uker. Løsner sikkert etterhvert. Lykke til!

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 04-01-17, 10:13   #210
SunLight
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Opplever du stagnasjon i vekttapet - sjekk her

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Anbefalt er 15-20 karbohydrater daglig der de fleste av karbohydratene skal komme fra grønnsaker.

Erter er karbohydratrike
100 gram med ferske grønne erter er 9,36 karbohydrater
Squash har lite karbohydrater 1,8 pr 100 gram.

Rent personlig ville jeg byttet ut ertene med feks blomkål, broccoli, selleri, etc da jeg føler jeg får mer mat (og mindre gass).

Synest du spiser lite.
Når du kutter karbohydratene så må fettet opp. En plass må kroppen få energien sin i fra.
Sånn røft vil jeg anslå at du har spist 1400-1800 kcal derav ca 80-120 g fett

Drikker du nok vann og tar du ekstra vitaminer?

Ellers er det nå slik at kroppene våre er ikke maskiner; de kan ta pause noen dager og så fortsette. Stagnasjon er vel hvis du har stått på stedet hvil i minimum to uker. Løsner sikkert etterhvert. Lykke til!

Takk for svar! Bruker masse fett på alt jeg steker. Jeg eeelsker erter og sliter ikke med å føle meg mett på lavkarbo, så da vil jeg gjerne fortsette med det! Økte grønnsaksinntaket i går i form av å spise mer forskjellige grønnsaker som salat, tomat, paprika. Drikker vann og tar selen, krom og magnesium! Skal prøve å være tålmodig med kroppen ja...

  Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no