Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

0,015 pr gr på pizzasnurr? Kan dette stemme? Sjekk ut denne ...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-12-09, 21:32   #1
Jannicke
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 261
Jannicke er på en erverdig vei

0,015 pr gr på pizzasnurr? Kan dette stemme? Sjekk ut denne ...

Jeg har fått dilla på slike pizza-snurrer. Men sliter litt med å bli enig med meg selv hvor mange karber det er i en slik snurr......

Kan du se over dette og hjelpe meg litt...?? Stemmer denne regnemåten?

2 ss Fiberhusk = 0 KH
6 egg = 1,2 KH
2 ts ( 15 gr) Bakepulver = 5,1 KH
200 gr Philadelphia original = 6,4 KH

700 gr Kjøttdeig = 0 KH
150 gr Fløte = 4,35 KH
1 ss (40 gr) Seterrømme = 0,64 KH
100 gr hakkede tomater (Landlord) = 1,5 KH
En dæsj meierismør
Dette blir totalt: 19,19 karbohydrater.

Dette blir totalt 2 pizzaruller på til sammen 1260 gr.
Deler vi da 19,19 gram karber utover 1260 gram pizzarull, får vi 0.015 KH pr gram pizzarull.

Nå skjærer jeg disse to pizzarullene opp i 35 stk pizzasnurrer.
1260 gram pizzarull, delt på 35 pizzasnurrer, da får vi 36 gram pr snurr.

Og når 1 gram er lik 0,015 KH, da ganger jeg det med 36, og får 0.54 gram karbohydrater pr pizzasnurr
Kan det virkelig stemme da......?

Og til middag spiste jeg 6 slike snurrer, og 60 gram kinakål, og en desj dressing.

Relativt "sunn" middag dette da....??

Eller har jeg regner noe grenseløst feil her??

__________________
Hilsen Jannicke.
26 april: 119,2 kilo.
GBP i høst.
Jannicke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: søker etter det rette Svar med sitat
Gammel 05-12-09, 21:54   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: 0,015 pr gr?? Kan dette stemme? Skjekk ut denne.....

Ser èn liten feil hvertfall
6 egg = 6 KH

og seterrømme har 2.9 karber pr 100 gram

utgjør ikke store forskjellen, men..

De andre tallene vet jeg ikke noe om.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-12-09, 22:06   #3
Jannicke
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 261
Jannicke er på en erverdig vei

Sv: 0,015 pr gr?? Kan dette stemme? Skjekk ut denne.....

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Ser èn liten feil hvertfall
6 egg = 6 KH

og seterrømme har 2.9 karber pr 100 gram

utgjør ikke store forskjellen, men..

De andre tallene vet jeg ikke noe om.

Men i følge matvaretabellen er jo det 0,3 gr KH i 100 gr spiselig vare av rått egg...... Og mine egg er 51 gram, og da regner jeg 0,2 gr karber pr, for å være på sikre sia.....
Og i følge matvaretabellen har seterrømme 1,6 gr KH pr 100 gr......Men når jeg løper ut og skjekker boksen står det jo at det er 2,9....hvorfor står det anderledes i matvaretabellen??

Trodde jeg kunne stole på den jeg....
Er jeg virkelig så på bærtur??

__________________
Hilsen Jannicke.
26 april: 119,2 kilo.
GBP i høst.
Jannicke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: søker etter det rette Svar med sitat
Gammel 05-12-09, 22:20   #4
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: 0,015 pr gr?? Kan dette stemme? Skjekk ut denne.....

Jeg har alltid regna 0,5 gram kh pr egg jeg....

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-12-09, 22:22   #5
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: 0,015 pr gr?? Kan dette stemme? Skjekk ut denne.....

Rørosrømme inneholder 1.5g karber pr 100, så det er nok forskjellig fra merke til merke. Den er dyrere, men verdt pengene.

Ang. egg så står det 0.9g karber pr 100g i den tabellen her på lavkarbo.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 05-12-09, 22:36   #6
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: 0,015 pr gr?? Kan dette stemme? Skjekk ut denne.....

Står det ingenting på eggpakken regner jeg 0,5kh pr egg- men det er endel eggkartonger det står på. Jeg bruker mest prior sine" priorEgg" som inneholder 0,1 pr 100gr. Rømmen er 2,9. Ser noen nevner røros rømme her, det har jeg aldri hørt om- må nok begynne å lete etter det

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 00:34   #7
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: 0,015 pr gr?? Kan dette stemme? Skjekk ut denne.....

Alt som er under 1 karb regner vi stort sett som 1 karb. For å være på den sikre siden liksom...

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 10:24   #8
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: 0,015 pr gr?? Kan dette stemme? Skjekk ut denne.....

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Rørosrømme inneholder 1.5g karber pr 100, så det er nok forskjellig fra merke til merke. Den er dyrere, men verdt pengene.

Jeg regnet med at seterrømme var Seterrømme

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 10:27   #9
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: 0,015 pr gr?? Kan dette stemme? Skjekk ut denne.....

Opprinnelig lagt inn av streber, her.

Står det ingenting på eggpakken regner jeg 0,5kh pr egg- men det er endel eggkartonger det står på. Jeg bruker mest prior sine" priorEgg" som inneholder 0,1 pr 100gr. R

Er det forskjell på næring fra produsent til produsent altså? Produsenten er vel uansett ei høne? Tror ikke hver enkelt produsent regner ut hvor mye næring det er i ett egg så de forholder seg vel til samme greie alle sammen.

Når en matvare inneholder under 1 KH så trenger ikke produsenten opplyse om akkurat hvor mye det er. Han kan like godt skrive 0. Så jeg hadde regna HVERTFALL 0.9 pr egg

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 12:40   #10
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: 0,015 pr gr? Kan dette stemme? Skjekk ut denne ...

Opprinnelig lagt inn av J?

[COLOR=#222222

[/color]

Dette blir totalt: 19,19 karbohydrater.

Dette blir totalt 2 pizzaruller på til sammen 1260 gr.
Deler vi da 19,19 gram karber utover 1260 gram pizzarull, får vi 0.015 KH pr gram pizzarull.

Nå skjærer jeg disse to pizzarullene opp i 35 stk pizzasnurrer.
1260 gram pizzarull, delt på 35 pizzasnurrer, da får vi 36 gram pr snurr.

Og når 1 gram er lik 0,015 KH, da ganger jeg det med 36, og får 0.54 gram karbohydrater pr pizzasnurr

Egentlig kunne du ha tatt 19.19 g karbo og delt på antall snurrer du fikk, altså 19,19/35= 0,54 g karber pr snurr

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 15:53   #11
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: 0,015 pr gr?? Kan dette stemme? Skjekk ut denne.....

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Er det forskjell på næring fra produsent til produsent altså? Produsenten er vel uansett ei høne? Tror ikke hver enkelt produsent regner ut hvor mye næring det er i ett egg så de forholder seg vel til samme greie alle sammen.

Når en matvare inneholder under 1 KH så trenger ikke produsenten opplyse om akkurat hvor mye det er. Han kan like godt skrive 0. Så jeg hadde regna HVERTFALL 0.9 pr egg

0,9 pr 100 gr= nesten 2 egg. Det er det som står i matvaretabeller jeg har sjekket hvertfall Regner Prior som rimelig seriøse til jeg har bevis på noe annet, står det 0,1 pr 100 gr, regner jeg det. Det er mulig det er forskjell på foret til hønene , ikke vet jeg. First price sine inneholder 0,9 pr 100 gr feks.Vi får satse på det går bra med helsa vår alle sammen, om vi regner det littegranne forskjellig, eller?

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 20:08   #12
Jannicke
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 261
Jannicke er på en erverdig vei

Sv: 0,015 pr gr? Kan dette stemme? Skjekk ut denne ...

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Egentlig kunne du ha tatt 19.19 g karbo og delt på antall snurrer du fikk, altså 19,19/35= 0,54 g karber pr snurr

Lol, hvorfor gjøre det enkelt når en kan gjøre det vanskelig....

Men 0,5 karb pr snurr er jammen ikke mye.....

Og så sinnsykt gode disse er når de varmes i ovnen med en osteskive på......
DIGG!!

__________________
Hilsen Jannicke.
26 april: 119,2 kilo.
GBP i høst.
Jannicke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: søker etter det rette Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 20:16   #13
Jannicke
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 261
Jannicke er på en erverdig vei

Sv: 0,015 pr gr på pizzasnurr? Kan dette stemme? Sjekk ut denne ...

Vel, siden det tydeligvis stemmer da, at det er omlag 0,5 gr kh pr snurr, så blir det en veldig veldig bra middag da, 5-6 slike snurra, og så salat til.........

Og det eeeeeer så godt......Sikle sikle.....

__________________
Hilsen Jannicke.
26 april: 119,2 kilo.
GBP i høst.
Jannicke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: søker etter det rette Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 20:34   #14
nelly79
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 55
nelly79 er på en erverdig vei

Sv: 0,015 pr gr på pizzasnurr? Kan dette stemme? Sjekk ut denne ...

Er det mulig å få oppskriften på disse snurrene?

__________________


nelly79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 20:36   #15
nelly79
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 55
nelly79 er på en erverdig vei

Sv: 0,015 pr gr på pizzasnurr? Kan dette stemme? Sjekk ut denne ...

Opprinnelig lagt inn av nelly79, her.

Er det mulig å få oppskriften på disse snurrene?



Fremgangsmåte heter det kanskje =)

__________________


nelly79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 22:21   #16
Jannicke
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 261
Jannicke er på en erverdig vei

Sv: 0,015 pr gr på pizzasnurr? Kan dette stemme? Sjekk ut denne ...

Oppskrifta står jo i hovedinnlegget, jeg lager den der røra, og lar den vile 15 minutt i kjøleskapet.

Så brer jeg den utover 2 langpanner, Slik at det blir en rektangelformet bunn på hver langpanne, steker begge to i ovenen samtidig, med varmluft, i 15 minutt. Tar de ut, og har på fyllet, og steker de videre i nye 15 minutt. Deretter tar jeg de ut, og har på godt med ost.

Så ruller jeg de sammen som en rullekake.
Jeg får da altså to rullekaker, eller pizzaruller.

Disse lar jeg ligge på kjøkkenbenken sammenrullet og avkjøle seg, for da smelter osten av seg selv. Så legger jeg den i kjøleskapet.
Eller i fryseren. Jeg skjærer den gjerne opp i skiver og fryser ned 6 og 6 skiver som jeg har til lunch osv.

Når jeg skal ha dem til middag legger jeg skivene på bakepapir i langpanna, med en osteskive oppå, og steker/varmer de.

Og det er såååååååååå godt!!!!!

Fyllet innni kan man jo lage som man vil, jeg har prøvd mange varianter, men liker denne best.

Husk å "smadre" kjøttdeigen godt, lettere å rulle sammen rullekaka da......

__________________
Hilsen Jannicke.
26 april: 119,2 kilo.
GBP i høst.
Jannicke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: søker etter det rette Svar med sitat
Gammel 09-12-09, 10:16   #17
Traxior
Medlem
 
Traxior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Bø i Telemark
Alder: 44
Innlegg: 291
Traxior er ny på veien

Sv: 0,015 pr gr?? Kan dette stemme? Skjekk ut denne.....

Opprinnelig lagt inn av streber, her.

0,9 pr 100 gr= nesten 2 egg. Det er det som står i matvaretabeller jeg har sjekket hvertfall Regner Prior som rimelig seriøse til jeg har bevis på noe annet, står det 0,1 pr 100 gr, regner jeg det. Det er mulig det er forskjell på foret til hønene , ikke vet jeg. First price sine inneholder 0,9 pr 100 gr feks.Vi får satse på det går bra med helsa vår alle sammen, om vi regner det littegranne forskjellig, eller?

Samtlige First Price sine produkter som inneholder noe som kommer fra høna er eksakt det samme som Prior sine. Se på strekkoden på de forskjellige produktene, og da ser du at det blir pakket på samme sted. F.eks First Price frosne kyllingbryst er overskuddet av Prior sine ferske kyllingbryst. Eggene er eksakt de samme, men også her overskuddet bortsett fra i perioder hvor det selges mye egg hvor First Price kun får en garantimengde.

Så hva som står på pakken tror jeg man skal ta med en klype salt og regne det som står som offisielle tall hos egg, nemlig 0.9 kh per 100 gram.

__________________



Besøk bloggen til Traxior på http://feitmann.com
Traxior er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert med inspirasjon fra ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-12-09, 23:21   #18
camryn
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Kringsatt av fiender
Innlegg: 312
camryn er ny på veien

Sv: 0,015 pr gr på pizzasnurr? Kan dette stemme? Sjekk ut denne ...

Eg prøver meg på den her no, botnen gjekk nettopp inn i ovnen.
Stod ingen grader, men prøver meg på 200, følte meg modig.
Røra vart ein god del meir "suppe" enn forventa, men eg har heller aldri laga noko slikt før. Gleder meg!

__________________

camryn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 12-12-09, 02:34   #19
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: 0,015 pr gr?? Kan dette stemme? Skjekk ut denne.....

Opprinnelig lagt inn av Traxior, her.

First Price frosne kyllingbryst er overskuddet av Prior sine ferske kyllingbryst.

Bortsett fra at de er sprøyta full av sukker- og saltlake for å virke større...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sjekk denne da! guro Livets lyse side 10 21-06-06 19:53
Sjekk denne da!!! luringen Livets lyse side 2 13-09-05 20:40


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no