Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Sushi-tilbehør

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-02-10, 10:39   #1
SuperMamma
Medlem
 
SuperMamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 59
SuperMamma er på en erverdig vei

Sushi-tilbehør

Jeg er veldig glad i sushi. Siden jeg begynte på dietten har jeg gått over til å spise sashimi og koser meg veldig med det. Jeg registrere dog at vekten ofte står stille dagen etter, men at det manglende vekttapet blir tatt igjen dagen etter. Er dette kun fordi det er så mye salt i soyasausen? Tips til soyasaus uten salt? (det hørtes egentlig ikke godt ut)
Har også lurt litt på hvor mye karber det er i den syltede ingefæren som kommer med. Noen som vet?
Og sesamfrø, hvordan er det med det? Er jo så godt med et lite dryss over fisken. Men er svært usikker på om det engentlig er ok?

__________________


SuperMamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Startet med Ketolyse, nå generelt vedlikehold og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-02-10, 17:55   #2
Saine
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: sunnmøre
Alder: 41
Innlegg: 12
Saine er på en erverdig vei

Sv: Sushi tilbehør

Hmm, er det ikke sukker i soyasaus? Eller finnes det uten sukker? Har en i kjøleskapet, den inneholdet både sukker og hvetemel.

__________________


Saine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 09-02-10, 18:14   #3
SuperMamma
Medlem
 
SuperMamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 59
SuperMamma er på en erverdig vei

Sv: Sushi tilbehør

Opprinnelig lagt inn av Saine, her.

Hmm, er det ikke sukker i soyasaus? Eller finnes det uten sukker? Har en i kjøleskapet, den inneholdet både sukker og hvetemel.

Min innholder rett nok hvete (ikke sukker). Men den har kun 1 g karbo pr 100 ml.

__________________


SuperMamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Startet med Ketolyse, nå generelt vedlikehold og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-02-10, 18:29   #4
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Sushi tilbehør

Sesamfrø uten skall har 4,5 g i følge matvareguiden
Søt? syltet ingefær kommer kanskje an på produsenten? Jeg fant i alle fall denne
Om soyasaus fra matvareguiden - 5,7g karber per 100g saus, men se kommentaren:

Sitat:

Denne kryddersausen er nøkkelingrediensen i asiatisk kjøkken. Tradisjonell soyasaus er laget av hele soyabønner og malt hvete. Den soyasausen vi vanligvis får i butikken er et syntetisk produkt som verken har næringsverdi eller smak av ekte soyasaus.

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 11-02-10, 18:39   #5
Tiki
Seniormedlem
 
Tiki sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 642
Tiki er på en erverdig vei

Sv: Sushi tilbehør

Kan jeg spørre hvilken Soyasaus du har som inneholder en karbo? Jeg og spiser endel sachimi, men har savnet soyasausen. I tillegg til fisk, gjerne salma laks, bruker jeg litt ristede sesamfrø, masse avocado og litt vårløk

__________________
Tiki
xxxxxxx
Tiki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, ca. 20 kh/dag Svar med sitat
Gammel 11-02-10, 20:40   #6
SuperMamma
Medlem
 
SuperMamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 59
SuperMamma er på en erverdig vei

Sv: Sushi tilbehør

Coop 's egne soyasaus har kun en karb pr 100 ml. (blå etikett)
Jeg oppfatter den også som mindre salt og mer lik den de serverer på Noodee
Min favoritt uansett.

__________________


SuperMamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Startet med Ketolyse, nå generelt vedlikehold og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 17:16   #7
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Sushi-tilbehør

Hei Supermamma
Her er vi tydeligvis flere som liker sushi.
Selv "trøster" jeg meg med en blandet salat med b.la. avokado og salma laks marinert i en blanding av soyasaus blander med litt wabasi.
Jeg tenker at det som henger igjenn i fisken er så lite at det ikke er av betydning.
Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sushi. Hjelp! gogo Spørsmål og svar 9 09-06-09 11:53
Sushi på ketolyse? Lilly Ketolysekuren 4 06-11-07 17:36
Tilbehør Hege_ Generell diskusjon 5 28-03-07 09:05
sushi? Matilde Lavkarbo generelt 11 15-02-07 11:00


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no