Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Leddsmerter

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-04-10, 12:27   #1
Chiquita
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 41
Innlegg: 54
Chiquita er på en erverdig vei

Leddsmerter

Jeg har de siste to ukene fått leddsmerter i fingre, håndledd og tær (i den rekkefølgen)
Kan dette ha noe med kostholdet å gjøre, eller bør jeg begynne å nøste på andre steder?

Jeg er ikke helt flink nok til å få i meg vitaminene. "Får til" 3 tabletter pr dag, så jeg tar en av hver.

__________________
Chiquita
Delmål 1: -5kg er nådd! Delmål 2: -10kg er nådd!! Delmål 3: -15kg er nådd!!! Delmål 4:-20kg

Chiquita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-04-10, 20:45   #2
Chiquita
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 41
Innlegg: 54
Chiquita er på en erverdig vei

Sv: Leddsmerter

Ingen erfaringer her, tydeligvis.
Så da spørs det om jeg må begynne å lete etter årsak andre steder

__________________
Chiquita
Delmål 1: -5kg er nådd! Delmål 2: -10kg er nådd!! Delmål 3: -15kg er nådd!!! Delmål 4:-20kg

Chiquita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-04-10, 21:01   #3
Pentax
Juniormedlem
 
Pentax sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Oslo
Alder: 53
Innlegg: 17
Pentax er på en erverdig vei

Sv: Leddsmerter

Hei!
Jeg fikk stilt diagnose revmatisme ifjor, etter flere periode med denne type plager. Jeg hadde kontaktet lege og fått tatt en blodprøve, for å sjekke reumaverdier!

Pentax er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 11-04-10, 21:02   #4
Fridolina
Seniormedlem
 
Fridolina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.514
Fridolina er en juvelFridolina er en juvelFridolina er en juvel

Sv: Leddsmerter

Jag får också ledsmärtor i början av påbörjar "lavkarbo-kur",en av grunnene till att jag hoppar av efter ett tag då det gör ont i hela kroppen..är du i ketose?? TRUR det kan vara därför,men det går över efter ett tag..1:a gången höll jag ut i nästan ett år på ketolysekuren,men då spiste jag ketolyse-tillskotten noe som rekommenderas.. Många som får type "leggkramper" og då pleier magnesium tillskott hjelpe..prova det

__________________
1/6 -5/10 Nådd mitt mål 65 kg

Er på mine siste "ønskekilon" nå Mål: 60 kg
ca 3,5 år senare och uppe i 73 kg igensucks
[/IMG]
Fridolina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-04-10, 21:16   #5
Chiquita
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 41
Innlegg: 54
Chiquita er på en erverdig vei

Sv: Leddsmerter

Har vært i ketose siden jeg startet i januar. Med unntak av en dag.
Spiser 3/4 av vitamintablettene. og er påpasselig med å få i meg magnesiuntilskuddet, siden jeg ellers får leggkramper.

Får vel vurdere en tur til legen

__________________
Chiquita
Delmål 1: -5kg er nådd! Delmål 2: -10kg er nådd!! Delmål 3: -15kg er nådd!!! Delmål 4:-20kg

Chiquita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-04-10, 10:58   #6
Dansefeber
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 20
Dansefeber er på en erverdig vei

Sv: Leddsmerter

Hei!
Jeg får leddsmerter hvis jeg spiser for mye svinekjøtt.. Hvis du spiser masse bacon og nakkekoteletter kan gjerne dette "trigge" leddsmerter?? Prøv å spise varianter av biffkjøtt, kylling eller fisk i stedet for svinekjøtt - kanskje det kan hjelpe....

__________________
Remember: wherever you go, there you are....
Dansefeber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 00:48   #7
Chiquita
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 41
Innlegg: 54
Chiquita er på en erverdig vei

Sv: Leddsmerter

Takk for svar.
Jeg har spist veldig variert de siste ukene (eg egentlig mindre svin enn jeg bruker), så jeg kan ikke skjønne at det kan være årsaken heller.

__________________
Chiquita
Delmål 1: -5kg er nådd! Delmål 2: -10kg er nådd!! Delmål 3: -15kg er nådd!!! Delmål 4:-20kg

Chiquita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 06:02   #8
Timona
Medlem
 
Timona sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 245
Timona er på en erverdig vei

Sv: Leddsmerter

Jeg har lenge hatt leddsmerter pga ME, det ble ikke bedre etter at jeg begynte på lavkarbo.
Hadde nylig utslag på reumaverdier, men det behøvde ikke bety noe sa legen?
Jeg har lest at ingefærtilskudd skal kunne hjelpe mot leddsmerter, kanskje verdt et forsøk. Ellers er tynn ull lurt å ha på seg, fryser man mye blir det mer smerter.

Timona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 07:33   #9
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Leddsmerter

Opprinnelig lagt inn av Chiquita, her.

Jeg har de siste to ukene fått leddsmerter i fingre, håndledd og tær (i den rekkefølgen)
Kan dette ha noe med kostholdet å gjøre, eller bør jeg begynne å nøste på andre steder?

Jeg er ikke helt flink nok til å få i meg vitaminene. "Får til" 3 tabletter pr dag, så jeg tar en av hver.

Hei :-)

Nå bare spekulerer jeg altså, har null peiling på hvorfor du får vondt, det kan sikkert ligge mange forskjellige ting bak...men får du i deg mye oljer, oljer av det slaget som inneholder mye omega 6?
Omega 6 er jo betennelsesfremkallende.

Bare en tanke fra meg

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 09:59   #10
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Leddsmerter

Siterer fra bloggen min, februar i fjor:

"Gikt og mat
Fikk veldig giktvondt utover dagen. Tok Ibux og Paracet, uten at det hjalp så veldig. Faktisk så vondt at jeg ble kvalm. Leste så på nettet om revmatisme og forskjellige matvarer som man bør unngå. Det er nok på tide å ta dette alvorlig. Jeg har ikke tidligere lagt merke til at det var så sterk sammenheng mellom maten og mine giktsmerter, men nå virker det påfallende. Blant det som må kuttes ut, er:
- svinekjøtt
- rød paprika
- tomat
- sitronsaft

Synd å få innsnevret mulighetene … Når jeg allerede har valgt å kutte ut mye på grunn av karbohydratene, og starter utredning for mulige problemer med korn- og melkeprodukter. Og så kommer dette med gikta inn i tillegg.
På den andre siden: Dersom jeg kan bli kvitt gikta bare ved å velge vekk noen matprodukter, vil det virkelig gi et bedre liv! Maten er jo i munnen bare en liten stund, mens giktsmertene varer i timer og dager."


Siterer så fra bloggen min, i april i fjor:
"For en tid siden kuttet jeg ut noe mat med histaminer, for å se om det hjalp på gikten. Det jeg kuttet ut var rød paprika, svinekjøtt, tomat. Det hjalp dramatisk, og jeg har knapt hatt giktsmerter siden. Utrolig, så enkelt!

Men for noen dager siden kjente jeg giktvondt i albuene og armene, og tenkte "ja, det var for godt til å være sant". Men så oppdaget jeg plutselig at salami er laget av svinekjøtt, det hadde jeg faktisk ikke tenkt på!!! Så nå er det slutt på salami, også.
"

Jeg har hatt revmatiske plager i ca 30 år. Etter at jeg la om til kosthold med ketolyse/lavkarbo, og så justerte for svinekjøtt og andre matvarer med histaminer, har jeg fått større bevegelighet og utrolig mye mindre vondt. Så det er verdt å prøve for flere, tror jeg!

En gang i mellom spiser jeg nå histaminholdig mat, uten at kroppen reagerer. Holder det på et lavt nivå/en sjelden gang (etter at man har kuttet helt ut en stund) - da kan det gå bra!

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 21:20   #11
Chiquita
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 41
Innlegg: 54
Chiquita er på en erverdig vei

Sv: Leddsmerter

Tusen takk for svar.
Skal prøve litt i forhold til disse matvarene.

__________________
Chiquita
Delmål 1: -5kg er nådd! Delmål 2: -10kg er nådd!! Delmål 3: -15kg er nådd!!! Delmål 4:-20kg

Chiquita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 13:45   #12
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Leddsmerter

På ketolyse trenger man mye mer vann. Mamma får vondt i leddene når hun glemmer å drikke væske. Og når hun drikker vann blir hun raskt bedre. Vann nok må til for å danne leddvæske. Om det er snakk om opphopning av urinsyre er det kjøtt som anbefales å begrense. Fugl og fisk er kanskje ikke så ille, men dette kan du sikkert finne ut av. Jeg ville byttet ut et kjøttmåltid med lavkarbonøtter som valnøtter og paranøtter og spist masse friske grønnsaker, sopp og jomfruoljer.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 17-04-10, 22:13   #13
SuperMamma
Medlem
 
SuperMamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 59
SuperMamma er på en erverdig vei

Sv: Leddsmerter

Slik startet min reumatisme... jeg vil på det sterkeste anbefale deg en tur til legen.

Men matvarer påvirkere reumatiske lidelser så det kan godt være at det er noe i det du spiser som ikke er bra for deg. Tror ikke dietten i seg selv skal være ille. Jeg er bedre nå enn noen gang. Alikevel kan det være at du skal unngå enkelte produkter. En naturmedisniner hjelp meg med å luke ut de tingene som ikke er bra for meg.
-Sukker spiser du logisk nok ikke nå, det var en av mine fy-fy'er. Men alkohol og kaffe slår rett ut på leddene mine. Videre er E-250-315 stoffer å holde seg unna. Oljer er svært viktig å få i seg. jeg tok soya ekstrakt og omega 3+6.

Men som sakt. Det høres ut som starten på noen reumatisk. Kom deg til en lege! -Og så gjerne en naturmedisiner for litt kostholdsråd.

__________________


SuperMamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Startet med Ketolyse, nå generelt vedlikehold og lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no