Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Kosttilskudd

Noen her som har prøvd 5-htp ...?

Kosttilskudd Spørsmål, tips og anbefalinger av vitaminer, mineraler og andre kosttilskudd.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-11-06, 23:49   #1
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Noen her som har prøvd 5-htp ...?

Og kan fortelle om sin erfaring med produktet?

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 10-11-06, 13:46   #2
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Noen her som har prøvd 5-htp...?

Jeg har prøvd det tror jeg. Griffoniatabletter. Mener å huske jeg var fornøyd, men jeg sluttet når jeg ble gravid, og det er jo en hel eeeevighet siden, så jeg husker ikke sikkert.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 10-11-06, 14:37   #3
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Noen her som har prøvd 5-htp...?

Opprinnelig lagt inn av Lise, her.

Jeg har prøvd det tror jeg. Griffoniatabletter. Mener å huske jeg var fornøyd, men jeg sluttet når jeg ble gravid, og det er jo en hel eeeevighet siden, så jeg husker ikke sikkert.

Jepp, tror 5-htp utvinnes av griffonia`n....

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 02-03-07, 10:54   #4
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: Noen her som har prøvd 5-htp...?

Jeg har prøvd 5HTP med positiv effekt.Men jeg turte ikke ta mer enn en boks siden jeg ammet. Det er vel ikke påvist noen skadelig effekt men er ikke utelukket heller.

Jeg ammer ikke så mye lenger siden babyen er 9 mnd, og teller på knappene om jeg skal bestille mer. Her er litt å lese: http://smart-drugs.net/ias-tryptophan-article.htm

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 03-03-07, 16:54   #5
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Noen her som har prøvd 5-htp...?

Opprinnelig lagt inn av mam, her.

Jeg har prøvd 5HTP med positiv effekt.Men jeg turte ikke ta mer enn en boks siden jeg ammet. Det er vel ikke påvist noen skadelig effekt men er ikke utelukket heller.

Jeg ammer ikke så mye lenger siden babyen er 9 mnd, og teller på knappene om jeg skal bestille mer. Her er litt å lese: http://smart-drugs.net/ias-tryptophan-article.htm

Hvorfra får du tak i dette?

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 03-03-07, 17:27   #6
Ziggy
Gjest
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 56
Innlegg: 1.123
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: Noen her som har prøvd 5-htp...?

5HTP er etter det jeg har hørt reseptbelagt og kategorisert som legemiddel, som kan fås på såkalt registreringsfritak i Norge. Kjøper du det fra England eller USA, hvor det er registrert som kosttilskudd, og forsendelsen blir stoppet, risikerer du at hele forsendelsen blir destruert, med mindre du er lege eller fått foreskrevet 5HTP av lege.

Litt surt å betale for noe som en ikke får brukt da... men klart, dere kan jo ta sjansen, og satse på at det går gjennom tollen uten at det blir oppdaget hva forsendelsen inneholder da... men direkte lovlig er det ikke... så langt jeg har forstått det da...

.


Sist redigert av Ziggy : 03-03-07 kl 18:19.
Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat
Gammel 03-03-07, 17:42   #7
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: Noen her som har prøvd 5-htp...?

Hmmm...jeg husker ikke nettbutikken faktisk. Men fant en annen til deg: http://www.amazon.com/s/ref=sr_so_1/...Solaray&page=1
Dette er bare Solarays produkter, det er et velkjent merke i helsekostbutikkene i Norge. Det er en annen tråd om å kjøpe slikt fra utlandet til eget bruk,: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=861

Se også her: http://www.matoghelse.no/forbudte-na...695-48813.html Ut ifra dette så skal det gå bra å kjøpe til privat bruk. Jeg klarte ikke å finne ut om det regnes som dopingmiddel men det kan en ringe til tollvesenet om og spørre. En boks 5 HTP gikk gjennom til meg, men det er klart de kan ikke sjekke alt...

Jeg mener å huske at det var en engelsk nettbutikk jeg kjøpte gjennom og finner du et produkt i en butikk innen EU så tolker jeg det slik at det er lov å importere til eget bruk. Skal prøve å oppspore butikken, men jeg kan ikke garantere noe...


Sist redigert av mam : 03-03-07 kl 17:51. Årsak: tilføyelser
mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 03-03-07, 19:05   #8
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: Noen her som har prøvd 5-htp...?

Der fant jeg en svensk butikk: http://www.argiplex.se/index.php?cPa...a67c5762c7556e

98 SEK for 20 tabletter. Bestiller en for under 200 kroner så går det kansje tollfritt gjennom? Det står ikke at de sender til Norge, men de svarer sikkert på en mail.

Nå har jeg sendt en mail så får vi se hva de svarer!


Sist redigert av mam : 03-03-07 kl 19:18. Årsak: Tilføyde om mailen
mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 04-03-07, 22:06   #9
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Noen her som har prøvd 5-htp...?

Opprinnelig lagt inn av mam, her.

Der fant jeg en svensk butikk: http://www.argiplex.se/index.php?cPa...a67c5762c7556e

98 SEK for 20 tabletter. Bestiller en for under 200 kroner så går det kansje tollfritt gjennom? Det står ikke at de sender til Norge, men de svarer sikkert på en mail.

Nå har jeg sendt en mail så får vi se hva de svarer!

Tusen takk!

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 05-03-07, 12:43   #10
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: Noen her som har prøvd 5-htp...?

Hei Borealis, nå har jeg prøvd å bestille

Jeg fant enda en nettbutikk. http://www.nettkafeen.no/forum/viewtopic.php?p=172265

Sitat:

Friform aminosyrer, enkeltstående, er dessverre ikke tillatt for salg over disk i Norge, men kan altså uten problemer bestilles fra utlandet f.eks. her:

UK
http://www.biovea.net/product_detai...No=&Total=5 i anonyme pakker
http://www.healthspan.co.uk/shop/product.aspx?Id=5HTP i pakninger tydelig merker med under £18 og dermed ikke tollpliktige

Jeg brukte den nederste nettbutikken, Healthspan. De skullle ha bare 2 pund for å sende til Norge. Skulle vel bli en 26 kr, husker ikke kursen helt men er ikke et pund ca 13 kroner? 8,95 pund for 60 tabletter, dobbelt så sterke som den svenske nettbutikken. Venter i spenning!

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 05-03-07, 18:10   #11
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Noen her som har prøvd 5-htp...?

Opprinnelig lagt inn av mam, her.

Hei Borealis, nå har jeg prøvd å bestille

Jeg fant enda en nettbutikk. http://www.nettkafeen.no/forum/viewtopic.php?p=172265

Jeg brukte den nederste nettbutikken, Healthspan. De skullle ha bare 2 pund for å sende til Norge. Skulle vel bli en 26 kr, husker ikke kursen helt men er ikke et pund ca 13 kroner? 8,95 pund for 60 tabletter, dobbelt så sterke som den svenske nettbutikken. Venter i spenning!

Eh..trur æ og har bestilt 2 stk,vesst æ nu gjor alt rekti...

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 16:28   #12
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: Noen her som har prøvd 5-htp...?

Da kom pakken fra Healthspan i dag:

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 19-03-07, 22:22   #13
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Noen her som har prøvd 5-htp...?

Hvilke doser bruker du/dere? Og hvor lang tid går det før man merker endring?

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 08:00   #14
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: Noen her som har prøvd 5-htp...?

Jeg har tatt en tablett (100 mg 5HTP) ved sengetid i 7 dager.

De første 3 dagene merket jeg godt den søvndyssende effekten. Jeg sov tungt og følte meg fortsatt trøtt om morgenen. De tablettene jeg tok før var bare halvparten så sterke som disse. Nå kjenner jeg ikke det lenger, sover normalt godt og føler meg uthvilt.

Jeg tar det for å motvirke depresjon. Jeg bruker stoffskiftemedisiner men sliter med å finne riktig dose. Jeg prøver å finne naturmedisiner som støtter opp tyroksinen uten å ha bivirkninger. Det skal virke positivt på karbohydrathunger også. Jeg har ikke sett noe til det ennå, men føler meg mer opplagt og uthvilt.

Skal til legen i dag og snakke om hvordan det gikk med astmamedisinen jeg startet med. Skal fortelle at jeg tar 5HTP, men han kjenner neppe til annet enn skolemedisin.

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 21-03-07, 08:33   #15
Brimstone
Seniormedlem
 
Brimstone sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 767
Brimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt av

Sv: Noen her som har prøvd 5-htp...?

Her hvor jeg bor (utlandet) kan jeg kjøpe 5HTP på helsekosten. 5HTP har vært til god hjelp hvis jeg har vært så deppa at St Johns Wort ikke har virket. Men merka en bivirkning etter et par måneder, jeg begynte å våkne opp midt på natta med angst, noe som var helt nytt for meg. Og det ga seg da jeg slutta med det.

Den beste helsekost sovemedisinen jeg har prøvd er Melatonin tabletter

__________________
Det er min legg, og jeg driter når jeg vil!
Brimstone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman light Svar med sitat
Gammel 21-03-07, 22:47   #16
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Noen her som har prøvd 5-htp...?

Opprinnelig lagt inn av mam, her.

Jeg har tatt en tablett (100 mg 5HTP) ved sengetid i 7 dager.

De første 3 dagene merket jeg godt den søvndyssende effekten. Jeg sov tungt og følte meg fortsatt trøtt om morgenen. De tablettene jeg tok før var bare halvparten så sterke som disse. Nå kjenner jeg ikke det lenger, sover normalt godt og føler meg uthvilt.

Jeg tar det for å motvirke depresjon. Jeg bruker stoffskiftemedisiner men sliter med å finne riktig dose. Jeg prøver å finne naturmedisiner som støtter opp tyroksinen uten å ha bivirkninger. Det skal virke positivt på karbohydrathunger også. Jeg har ikke sett noe til det ennå, men føler meg mer opplagt og uthvilt.

Skal til legen i dag og snakke om hvordan det gikk med astmamedisinen jeg startet med. Skal fortelle at jeg tar 5HTP, men han kjenner neppe til annet enn skolemedisin.

Takk for ditt svar.
Hva sa legen, da?

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 21-03-07, 22:48   #17
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Noen her som har prøvd 5-htp...?

Opprinnelig lagt inn av Brimstone, her.

Her hvor jeg bor (utlandet) kan jeg kjøpe 5HTP på helsekosten. 5HTP har vært til god hjelp hvis jeg har vært så deppa at St Johns Wort ikke har virket. Men merka en bivirkning etter et par måneder, jeg begynte å våkne opp midt på natta med angst, noe som var helt nytt for meg. Og det ga seg da jeg slutta med det.

Den beste helsekost sovemedisinen jeg har prøvd er Melatonin tabletter

Takk for at du delte erfaringen din. Hvor stor dose tok du av htp-5, og nårtid på døgnet?

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 21-03-07, 23:07   #18
Brimstone
Seniormedlem
 
Brimstone sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 767
Brimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt av

Sv: Noen her som har prøvd 5-htp...?

Jeg tok 50mg om morgenen og 50mg om ettermiddagen

__________________
Det er min legg, og jeg driter når jeg vil!
Brimstone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman light Svar med sitat
Gammel 21-03-07, 23:38   #19
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Noen her som har prøvd 5-htp...?

Opprinnelig lagt inn av Brimstone, her.

Jeg tok 50mg om morgenen og 50mg om ettermiddagen

Oki. Takk for svar!

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 22-03-07, 08:04   #20
Brimstone
Seniormedlem
 
Brimstone sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 767
Brimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt av

Sv: Noen her som har prøvd 5-htp...?

No problem!
Forøvrig har jeg en teori at grunnen til at jeg begynte å våkne opp midt på natta med angst var kroppen min som sa i fra at jeg ikke trengte 5HTP lenger. For jeg sklei jo ikke ned i avgrunnens dal da jeg slutta (og de gangene jeg har trengt litt hjelp av 5HTP senere har jeg passa på å slutte etter en måned eller så)

Men det funker sikkert forskjellig fra person til person

__________________
Det er min legg, og jeg driter når jeg vil!
Brimstone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman light Svar med sitat
Gammel 22-03-07, 08:06   #21
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: Noen her som har prøvd 5-htp...?

Vet du Borealis, jeg fikk ikke snakket med legen om det. En legetime er langt ifra en time. Jeg hadde så mye annet å snakke om, og når vi snakket om stoffskiftet så fikk jeg nærmest inntrykk av at jeg kan mer om det enn legen.
Og så skulle jeg fortelle om Astmaen og hvordan jeg reagerte på den behandlingen, og tok opp at hvis jeg fikk forverring på jobben så mente jeg at det var arbeidsutløst astma pga støv, trykksverte og andre kjemikalier. Så tiden fløy avgårde.

Jeg har fått SSRI-medikamenter mot depresjon to ganger tidligere etter at jeg fikk stoffskifteproblemer. Det hjalp absolutt ikke på meg, jeg ble helt apatisk.
Men jeg skal ikke bruke 5HTP sammenhengende over lang tid. Tenker å ta en pause imellom. Når jeg tar en tablett daglig så varer en pakke i 2 mnd, og så tar jeg et opphold i sommer.
Jeg fikk snakket litt med legen om humørsvingninger og stoffskiftet, og fikk endret medisineringen litt.

Enn du da? Har du fått de tablettene med 100 mg 5HTP? Nå har jeg funnet den nettbutikken jeg bestilte fra i 2005. http://www.dnavitamins.co.uk/product...aminoacids.htm
Dette er tabletter som bare har 50 mg 5HTP. En pakke koster det samme som på Healthspan, men det er bare 30 tabletter, altså halvparten så mange. Og halvparten så sterke.

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 22-03-07, 13:28   #22
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Noen her som har prøvd 5-htp...?

Opprinnelig lagt inn av mam, her.

Vet du Borealis, jeg fikk ikke snakket med legen om det. En legetime er langt ifra en time. Jeg hadde så mye annet å snakke om, og når vi snakket om stoffskiftet så fikk jeg nærmest inntrykk av at jeg kan mer om det enn legen.
Og så skulle jeg fortelle om Astmaen og hvordan jeg reagerte på den behandlingen, og tok opp at hvis jeg fikk forverring på jobben så mente jeg at det var arbeidsutløst astma pga støv, trykksverte og andre kjemikalier. Så tiden fløy avgårde.

Jeg har fått SSRI-medikamenter mot depresjon to ganger tidligere etter at jeg fikk stoffskifteproblemer. Det hjalp absolutt ikke på meg, jeg ble helt apatisk.
Men jeg skal ikke bruke 5HTP sammenhengende over lang tid. Tenker å ta en pause imellom. Når jeg tar en tablett daglig så varer en pakke i 2 mnd, og så tar jeg et opphold i sommer.
Jeg fikk snakket litt med legen om humørsvingninger og stoffskiftet, og fikk endret medisineringen litt.

Enn du da? Har du fått de tablettene med 100 mg 5HTP? Nå har jeg funnet den nettbutikken jeg bestilte fra i 2005. http://www.dnavitamins.co.uk/product...aminoacids.htm
Dette er tabletter som bare har 50 mg 5HTP. En pakke koster det samme som på Healthspan, men det er bare 30 tabletter, altså halvparten så mange. Og halvparten så sterke.

Takk igjen for svar!
Joda, jeg har fått, og begynt på tbl...en om kvelden...så får vi se...litt mot periodevis søvnproblemer, men mest for å se på effekten på "carb-cravings"...Merka du no til forbedring/endring på det området?

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 22-03-07, 19:46   #23
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: Noen her som har prøvd 5-htp ...?

Jeg trapper ned på karbohydratene uten å ha gått så langt ned at jeg er i ketose. Men jeg har mye lettere for å gjøre det når jeg føler meg bra.

Deppa=karbofråtsing.

Har ikke merket noen effekt a la "Hurra jeg har ikke lyst på karbo mer" . Men det er lettere å spise riktigere nå.

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Glutamin friflex Kosttilskudd 9 08-02-05 14:50
Har svart en journalist i VG idag jeg.... Nille Nyheter / media 9 20-09-04 17:02


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no