Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Hvordan er det?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-05-04, 23:34   #1
Marit
Medlem
 
Marit sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 56
Innlegg: 282
Marit er veldig godt liktMarit er veldig godt liktMarit er veldig godt liktMarit er veldig godt liktMarit er veldig godt liktMarit er veldig godt liktMarit er veldig godt likt

Hvordan er det?


Dere som har kuttet ut det normale norske kostholdet?
Ikke poteter, ikke brød, ikke ris, you name it.

Er det digg å spise salat, egg & kjøtt til det tyter ut av ørene.
Greit kuren virker,men er det vert det?

Jeg bor ikke i Hellas, jeg bor i Norge.


Så her kommer det.
Savner dere ikke litt av det dere spiste før?


Får jeg noen ærlige svar her???

__________________

Sist redigert av malin : 19-05-04 kl 00:24.
Marit er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det jeg klarer... Svar med sitat
Gammel 19-05-04, 00:01   #2
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Egentlig ikke...

Det jeg savner, er lettvint mat...

En bolle, litt brus med energi i, rundstykke baguett...

Men jeg savner det bare fordi det er lettvint og det er jo bare det som er tilgjengelig...

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 19-05-04, 01:11   #3
Marit
Medlem
 
Marit sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 56
Innlegg: 282
Marit er veldig godt liktMarit er veldig godt liktMarit er veldig godt liktMarit er veldig godt liktMarit er veldig godt liktMarit er veldig godt liktMarit er veldig godt likt

Det var det jeg trodde, eller tenkte.. Samme hva....

Tror du klarer deg rimelig bra HP.

Ikonet ditt viser att du savner det litt....

Hilse da.........

__________________
Marit er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det jeg klarer... Svar med sitat
Gammel 19-05-04, 07:18   #4
Carbokiller
Seniormedlem
 
Carbokiller sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 793
Carbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt av

Trodde jeg ville savne da jeg startet med dette kostholdet, men vet du. Det gjør jeg sjelden. Potetene, risen og pastaen er ikke noe problem. Så lenge jeg har salat, en solid biff og en deilig saus, kan jeg godt droppe potetene.
Med brødet var det verre. Men etter at både Skorpia og jeg har kommet opp med alternative brød, samt at sesamknekkebrød, rugsprø og klibrød er helt greie alternativer som også er "lovlige" går det kjempefint.

Det som er verst er vel den hurtigmaten jeg kunne finne på å stappe innpå før. Travel og stresset og tusen ting å gjøre... ikke tid til mat... og inn på en bensinstasjon å kjøpe en sjokolade og en pølse. Før var det mer impulsivt matinntak (kanskje grunnen til at jeg ble fet også!) Nå må jeg planlegge dagen mer. Vet jeg at jeg går lenge uten mat er sjansen for å skeie ut mye større.

Så faktisk... det ER enkelt. Jeg føler sjelden at dette er noen slankekur. Jeg føler sjelden at jeg forsaker noe. Tvert imot. Jeg føler at jeg fråtser i mat og godsaker.

__________________




Carbokiller er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-05-04, 07:38   #5
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Savner ingenting i det daglige, nei. Men tror også det har mye med å gjøre at jeg blir så dårlig av poteter og brød. Tåler nemlig ikke hvetemel - eller poteter. Så på det punktet syns jeg at gevinsten har vært så stor at det "veier opp for" eventuelle ulemper.

Det jeg savner har mer med mine avhengigheter å gjøre..... Men det har ikke noe i et kosthold å gjøre! Ikke et "tradisjonelt norsk" heller... Enkelte ting kan man selvfølgelig spise litt av av og til - men ikke jeg tror jeg.. Ikke på en lang stund i hvert fall. Og DET syns jeg er tøft av og til. Men det er det ikke tarmene som skriker etter - heller psyken!

Hva avhengighetene mine er???
Godteri vel!! Ostepop, potetgull, sånne-seige-ting-som-setter-seg-fast-i-tennene-godteri, snickers, og.....i det hele tatt....

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 19-05-04, 07:56   #6
Kanel
Medlem
 
Medlem siden: May 2004
Hvor: I landet vårt
Alder: 51
Innlegg: 119
Kanel har en fantastisk aura rundt segKanel har en fantastisk aura rundt seg

Etter et år med fullstendig avhold fra poteter, brød og sukker føler jeg vel ikke at jeg savner noe.
Jeg har ikke kuttet ut verken smør eller majones, og dette veier opp endel for annet godt som gjør smak på maten.
Savner kanskje litt det å lage lettvint mat.Alt må lages fra bunnen av og det er tidkrevende og litt tungvint.
Salaten må være nylaget,- ikke så morsomt når man kommer hjem fra jobb skrubbsulten i firetiden.
Det som kanskje er verst er når man er borte, på reise, besøk eller lignende.
Jeg prøver å huske matpakke slik at jeg har noe å spise når jeg blir sulten.
Jeg har tilgode å se en cafe eller et konditori som har tatt oss fedonister under sine beskyttende vinger.
Her ligger nydelig hvetebakst i alle varianter på rekke og rad, og søt eggekrem tyter ut...nam..
Jeg havnet litt uten for tema her..

__________________
Hilsen Kanel


Vel i mål - minus 55 kg

Startvekt 120 kg

Kanel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 19-05-04, 08:43   #7
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Tja, savner og savner...Hva er "tradisjonelt norsk kosthold" da?

Du nevner poteter, brød og ris...Strengt tatt er vel ikke ris noe "tradisjonelt norsk", selv om vi har spist risgrøt, så har vel ikke hele Norge ris som fast tilbehør. Jeg liker ris bedre enn poteter , men...

Vet du jeg savner det faktisk ikke før jeg nesten har det foran nesa, da hender det at jeg tenker: "Oi...nam...",men til daglig går jeg ikke stadig rundt og tenker "Å jeg har så lyst på..."

Derimot så hender det at det dukker opp "lyst" tanker om gamle retter i andre sammenhenger. Feks i går; var litt trist og sår når jeg kom hjem fra jobb. Jeg var alene hjemme og brått dukket tanken om "Fire loffskiver med stabburpølse og majones" opp....men det hadde jo ikke noe med mat å gjøre. Det skulle jo være ren trøst

Det er noe annet

Og det hender når jeg går forbi Seven Eleven om morgen og det lukter nybakt bolle...Da tenker jeg:"Oi, ta med på jobb å kose meg!". Da skulle det være kos.

Det har heller ikke noe med "tradisjonelt norsk kosthold" å gjøre.
Mange liknende saker kan jeg nevne, men jeg mener det ikke har med mat å gjøre, men følelser. Og det kan erstattes med noe annet

Derimot:
-Fårikål
-Svinestek
-Ribbe
-Lettsaltet torsk m/eggesmør
-Egg og bacon
-Røkelaks
Osv... det kan jeg spise. Og det er norsk mat på sitt beste.
At jeg nå må ha annet tilbehør, særlig nå mens jeg skal ned i vekt, er jo faktisk berikende. En stor porsjon med grønnsaker smaker mer enn kokte poteter. En nydelig blandet salat smaker mye mer enn ris. ...også alt det deilige pålegget jeg nå kan spise uten å fylle opp med brød er jo helt vidunderlig. Luksus egentlig.

Senere når jeg er ferdig med vektreduksjonsfasen, kan jeg kanskje spise ris eller poteter i en eller annen form en sjelden gang, men vil aldri erstatte alle de gode sakene jeg nå spiser med brød og poteter igjen.
...men vafler skal jeg nok steke av og til

I dag så behøver vi heldigvis ikke bo i Hellas for å få tilgang på masse flotte råvarer.

Tilslutt: "Ære være poteten som har holdt liv i så mange nordmenn opp gjennom tidene"...men vi hadde ikke overlevd uten trå sild heller.....

Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 19-05-04, 08:56   #8
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Merkelig nok, så måtte jeg bare smake på disse nye grandiosaene
Savner is - Greier ikke å kutte helt ut når vi har det varmt å godt.
Kaker - 17 mai satt jeg inne i kuling og regn og spiste kaker.
Svigermors vaffler er uimotståelig.


Savner ikke poteter, men når jeg får servert fløtegratinerte poteter da ryker alle gode forsetter.

Savner ikke ris

Savner pasta, så jeg spiser bitte litt av og til.

Siden jeg ikke er sukkeravhengi så kan jeg unne meg litt av disse godsakene en gang iblant uten å gå helt bananas.

Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 19-05-04, 13:23   #9
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Marit

Det var det jeg trodde, eller tenkte.. Samme hva....

Tror du klarer deg rimelig bra HP.

Ikonet ditt viser att du savner det litt....

Hilse da.........

Det jeg savner er lettvint mat på farten... ikke brød og sukker...

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 19-05-04, 14:43   #10
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av HP

Det jeg savner er lettvint mat på farten... ikke brød og sukker...

Noen tips:

En boks valnøtter, kokte egg, Proteinshake, Grillet kyllinglår( går helt greit å spise det kalt) Varmt er det snadder. Til nød et par kalde kalkungrillpølser.

Rester av elgstek er er fint å spise kaldt.

Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 19-05-04, 15:04   #11
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Tenk om shell eller seven-eleven hadde solgt no slikt!!!

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 19-05-04, 15:56   #12
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Marit

Dere som har kuttet ut det normale norske kostholdet? Ikke poteter, ikke brød, ikke ris, you name it.

Poteter og brød er det eneste som er en del av "normalt norsk kosthold" jeg ikke spiser. Ris er IKKE normalt norsk kosthold, - og jeg spiser ikke det heller.

Hva jeg savner ?
Poteter ? Nei, de smaker jo ikke noe, poteter er bare noe som har blitt en del av "normalt norsk kosthold" - som "vomfyll" for å drøye kjøtt & grønnsaker og få folk mette. Gammel fattigmannskost egentlig....og ikke bare norsk heller. (Ref. Irland, der hungersnøden slo til da potethøsten feilet...)

Brød ? Nei, har aldri vært begeistret for brød, unntatt svigers grove horn, som jeg spiser en gang av og til. Ellers går det i knekkebrød og Fiber Rik. Sistenevte to er mye sunnere enn vanlig brød uansett !

Ris ? Nei, risen smaker også lite - har ikke savnet det et øyeblikk.

Pasta ?! JA ! Savner penne og tagliatelle og lasagna - men bare for sausens skyld - selve pastaen alene uten saus smaker heller ikke noe.... Nå lager jeg bare sausen - til spagetti squash f.eks. namnam.......

Sukker ? Noen ganger dukker det opp et søtsug, men med alt som kan søtes med annet søtstoff er det ikke noe savn i det hele tatt. "Normalt norskkostholdsøtet" smaker altfor søtt og direkte kvalmt ....syns jeg... Savner salte padder og salt lakris - men heyy.... det finnes jammen med annet søtstoff enn sukker det og !

Jeg var nettopp hos legen og overleverte en liste over hva jeg spiser i løpet av en uke.

Knekkebrød/fiber rik med ost til frokost. Eller en omelett med masse godt i. Egg & bacon. Blandet salat (salat er ikke bare issalat vettu !) med enten reker, kylling (forskjellige typer krydder), krepsehaler, skinke, baconbiter og masse gode grønnsaker til lunch. Eller kanskje omeletten ?? Kjøtt (okse, svin, lam), fisk, fugl med broccoli og masse andre gode grønnsaker til middag - med saus (ikke pakke fra Toro med masse e-stoffer i). Og friske bær eller gele eller sjokoladepudding med deilig pisket krem til dessert nå og da... Et lite stykke Lindt Excellence 85% ....

Høres dette ille ut ? Høres det ut som et "offer" sammenlignet med poter, ris & brød ?

Hva legen sa, hun som forøvrig har dømt Atkins nord og ned !!!???
HVIS ALLE PASIENTENE MINE SPISTE SÅ SUNT SOM DEG HADDE JEG HATT GLADE DAGER !

Opprinnelig lagt inn av Marit

Er det digg å spise salat, egg & kjøtt til det tyter ut av ørene.

Ja faktisk, dessuten - med rødt hår kler jeg det grønne der det tyter ut av ørene mine !

Opprinnelig lagt inn av Marit

Greit kuren virker,men er det vert det?

Kur ??? Dette er ingen "kur" det er en spisemåte. Jeg har ikke tenkte å stappe meg full av karbohydrater i fremtiden heller. For det første liker jeg det ikke noe særlig og for det andre blir jeg faktisk lit småkvalm når jeg spiser det. Spiste gravlaks med sennepssaus, fløtestuede poteter og bløtkake 17.mai og var dårlig i 1,5 dag etterpå. DET var ikke verdt det ! (men hva gjør man ikke for svigermor ! )


Men ER det verdt det å spise slik vi gjør ? Med skryt fra lege (blodprøver så fine at de kan brukes som eksempel) og tannlege (OG nedsatt tannlegeregning) - frisk sunn kropp, blankt hår og glatt hud uten kviser ?? Mmmmmmmja, tror nok jeg vil si det er verdt det ja !

Opprinnelig lagt inn av Marit

Jeg bor ikke i Hellas, jeg bor i Norge.



Åjaaaa, det glemte jeg nesten ! Og da MÅ man jo spise poteter, brød og ris ???? Huffda, har visst misforstått jeg. Jaja, da får vi kalle det sivil ulydighet da.

Velbekomme !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 19-05-04, 16:23   #13
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Du får sagt det du, Nille!
APPLAUS!

__________________
Jeg tiltrekker meg det jeg trenger for å være i balanse!
bla-bla-bla
MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Gammel 19-05-04, 16:34   #14
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk
Talking

Takker og bukker

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 19-05-04, 16:49   #15
magdalena
Seniormedlem
 
magdalena sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Langt Nord
Innlegg: 1.852
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Noe savner jeg selvsagt,blant annet tilgjengeligheten og hvor lettvint det kan være.
Poteter: Ikke noe problem å avstå fra
Ris: Se svaret over
Pasta: -II-
Brød: litt verre med.Jeg får ikke fatt i soyamel til å bake disse lavkarbo brødene,så ja,jeg spiser ei skive Lindberg brød i ny og ne.Blir litt lei rugsprø og fiberrik er ikke noe godt.
Brus: Har alltid drukket lightbrus,nesten alltid da.Men nå avstår jeg fra det også,kanskje par glass i måneden.
Sjokolade og annet slikkeriER sliter jeg..Men nå har jeg begynt å bestille fra Lindberg,så jeg overlever!

En annen ting jeg savner VELDIG er pizza.Lager alltid pizza på lørdager,og det er ikke det samme og alltid spise fyllet.Så det hender at jeg tar et stykke

magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 19-05-04, 19:47   #16
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Det jeg savner er frukt og iskrem. Og det var vel nettopp det jeg ble tykk av også . Ellers så er det ikke vanskelig å følge dietten i hverdagen. Problemene er når jeg er sammen med andre, slik som i helgen når var på tur til trondheim sammen med barnekoret og det var bestilt pizza til alle. 100 kroner og du kunne spise så mye du ville. Vel jeg kunne sagt fra i god tid at jeg skulle ha salat istedenfor, men jeg er bedagelig anlagt og lot meg styre av styret. Men en regel har jeg og det er at jeg ikke skal skeie ut mer enn en gang i uken. Det kan jo også være ett problem, svigerinnen min sa en gang at du spiste jo kake for to dager siden, hvorfor vil du ikke ha kakene mine

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 19-05-04, 21:13   #17
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Nille



Hva legen sa, hun som forøvrig har dømt Atkins nord og ned !!!???
HVIS ALLE PASIENTENE MINE SPISTE SÅ SUNT SOM DEG HADDE JEG HATT GLADE DAGER !

[/color][/color]Ja faktisk, dessuten - med rødt hår kler jeg det grønne der det tyter ut av ørene mine ! [/color]Kur ??? Dette er ingen "kur" det er en spisemåte. Jeg har ikke tenkte å stappe meg full av karbohydrater i fremtiden heller. For det første liker jeg det ikke noe særlig og for det andre blir jeg faktisk lit småkvalm når jeg spiser det. Spiste gravlaks med sennepssaus, fløtestuede poteter og bløtkake 17.mai og var dårlig i 1,5 dag etterpå. DET var ikke verdt det ! (men hva gjør man ikke for svigermor ! )



Men ER det verdt det å spise slik vi gjør ? Med skryt fra lege (blodprøver så fine at de kan brukes som eksempel) og tannlege (OG nedsatt tannlegeregning) - frisk sunn kropp, blankt hår og glatt hud uten kviser ?? Mmmmmmmja, tror nok jeg vil si det er verdt det ja !

[/color][/color][/color][/color]

Åjaaaa, det glemte jeg nesten ! Og da MÅ man jo spise poteter, brød og ris ???? Huffda, har visst misforstått jeg. Jaja, da får vi kalle det sivil ulydighet da.

Velbekomme !

APPLAUS...... så enig så enig....og så fint at prøvene var fine og legen IMPONERT

Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 20-05-04, 22:14   #18
Zoë
Medlem
 
Zoë sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Alder: 53
Innlegg: 415
Zoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt av

Kan også skrive under på at det er LETTVINDTHETEN ved å ta seg en brødskive jeg savner - ikke nødvendigvis selve brødskiva.

Jeg synes det har gått forunderlig lett å tilpasse seg dette kostholdet.

Av smaker, savner jeg pastaretter og frukt.

Jeg savner frukt VELDIG.

Men når jeg har gått ned i vekt kommer jeg til å spise så mye frukt jeg vil - uten å telle karbohydrater!

Utover det, er planen å følge et moderat lav-karbo kosthold resten av livet.

Zoë er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-05-04, 00:09   #19
Marit
Medlem
 
Marit sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 56
Innlegg: 282
Marit er veldig godt liktMarit er veldig godt liktMarit er veldig godt liktMarit er veldig godt liktMarit er veldig godt liktMarit er veldig godt liktMarit er veldig godt likt
Smile

Her er jo de fleste enige...

Det jeg ville frem til, er att jeg synes det er vanskelig.
For mann og barn vil ha all den maten jeg ikke kan spise, og så skal man jo være veldig forsiktig med hva barna tror og hører.
De har jo fått med seg att mamma ikke spiser ditt & datt.
Det er jo lett å skyve på barna, ens egne spisevaner. Så får de kanskje de samme laster som jeg har.
Ja jeg er en av de som savner poteter, og brød, og det er jo fiende nr. 1&2 her.
Når det gjelder kaker, sjokolade, søtt, is med mer, så har jeg ikke spist det på flere år,jeg liker det bare ikke.
Ikke savner jeg frukt heller.
Søtte mitt er Pepsi Max.en, og det er det eneste også.
Må alltid ha frisk salat, og diverse kjøtt eller egg liggende, ikke er jeg glad i egg, og ikke liker jeg middag til frokost.
Så det blir til att jeg skipper frokosten noen timer, og da blir det som oftest noen tynne knekkebrød, med litt ost og grønt.
Middag så som så, men det er kjedelig å se mann å barn spise det jeg ikke kan.
Men har kuttet ned på mazze fy mat, og tar en dag av gangen.
Vekta har gått ned, men er nok ikke like flinke som dere.
Minst av alt å spise det jeg trenger i løpet av en dag. Men drikker nok av vann.


__________________
Marit er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det jeg klarer... Svar med sitat
Gammel 20-12-05, 03:57   #20
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan er det?

Kom over denne tråden - dytter den, jeg.

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 04-01-06, 18:31   #21
Joika
Medlem
 
Joika sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 217
Joika har en fantastisk aura rundt segJoika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvordan er det?

Har bare holdt på noen dager jeg da men

Syntes potet er enkelt å erstatte med andre grønnsaker. Brød er jeg ikke så glad i så ryvita er like greit.
Pasta kommer jeg nok til å savne litt...SUKKER KOMMER JEG TIL Å SAVNE MYYYYYE!
Vært å kjøpt fake-sukker da, men det blir nok ikke det samme :-(

Joika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Joikaboller Svar med sitat
Gammel 04-01-06, 19:28   #22
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan er det?

Man trenger ikke nødvendigvis kutte UT poteter og brød (kommer an på forbrenningen, kanskje), men hva med å gå over til Lindberg-brød eller annet meget grovt brød, eller knekkebrød, samt å kutte ned fra 3 poteter til 1 potet til middagen? Kanskje en halv? De som syns det er svært vanskelig, kan ha fordel av å kutte ned, fremfor å gi blaffen i hele opplegget.

Jeg savner selvsagt mest søppelmaten, altså cola, sjokolade, ordentlig pizza, nachochips, karameller osv osv. Men jeg har funnet erstatninger for det meste av det, så et VANVITTIG savn er det egentlig ikke. Poteter, pasta og ris spiser vi nesten aldri her i huset uansett, så det savner jeg ABSOLUTT ikke. Nå syns jeg nesten det er litt "rart" å spise disse matvarene, fordi det rett og slett ikke er naturlig i mine øyne.

Sukker er det egentlig ikke nødvendig å savne, for det er så mye annet man kan spise. Jeg bruker LITT mørkt Muscovadosukker, men også Splenda, og jeg baker de deiligste kaker og godterier med disse søtstoffene. MEN man skal jo ikke gå helt amok her heller, det beste er jo å venne seg av med søtt, men det er veldig greit å ha alternativer til "fest" og helgekos.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 05-01-06, 00:07   #23
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan er det?

Jeg har aldri vært noen stor brød-spiser, så det savner jeg ikke. Jeg er heller ikke glad i søtt, eller sjokolade. Det jeg strever med er først og fremst pasta. Men har kjøpt lavkarbopasta som jeg spiser litt av av og til. det som er værst er at det er litt inngrodd å lage potetstappe til enkelte matretter, eller ris til andre. Men det er bare frem til jeg "venner" meg på å tenke på en litt annen måte, og lager nye tradisjoner

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 05-01-06, 00:30   #24
Elena
Seniormedlem
 
Elena sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2005
Hvor: Vestfold
Alder: 43
Innlegg: 522
Elena har en fantastisk aura rundt segElena har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvordan er det?

jeg skal være ærlig.. som alle andre

jeg savner også ferdig maten... deilig vidunderlig pizza etter byen eller en stor burger i brød...

men jeg kommer aldri til å savne den koktepoteten.. eller ris i hauger som fjell, men jeg savner pasta innimellom men som Nille så fint sa for lenge lenge siden... det er sausen som er vidunderlig og den kan jeg jo spise

men jeg er veldig fornøyd med å kunne spise egg så mye jeg vil... da jeg var ung og dum trodde jeg egg var usunt og helst bare skulle spises på rødedager...

__________________
No gut's no glory

Elena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo ca 30 karbs om dagen Svar med sitat
Gammel 09-01-06, 18:38   #25
Daizy
Seniormedlem
 
Daizy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Alder: 46
Innlegg: 3.162
Daizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvordan er det?

Helt ærlig: savner BRØD BRØD BRØD!!! Kunne jeg valgt meg én ting som jeg kunne spist måtte det ha vært brød/baguetter/pizzabunn!!!

Ellers klarer jeg meg helt fint. Elsker poteter, men kostholdet går helt fint uten. Brød er desidert det jeg savner mest, kanskje også pga at det er lettvint når man må ha mat raskt...

__________________

17/11 = 30 kg lost = Jeg er i mål!!!
~3-5 kg "ønskekilo" igjen~
Daizy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo à la Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sukker - en ulv i fåreklær HP Artikler 15 03-04-09 09:23
En litt lengre innføring i PCOS Albertine PCOS og karbohydratkontroll 1 27-10-08 00:03
Kvinner Begod Generell diskusjon 50 27-05-04 12:22
En liten själ talar med Gud Fedonisten Livets lyse side 1 05-05-04 19:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no