Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hvor mye kan man spise?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-09-10, 19:12   #1
araber123
Juniormedlem
 
araber123 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 22
araber123 er på en erverdig vei

Hvor mye kan man spise?

Hei

Jeg har i det siste blitt veldig interessert i dette her med lavkarbo.
Og har bestemt meg for å prøve meg på dette etter jeg har vært på ferie nå om 3 uker, gleder meg til å prøve.

Jeg har lest boken av Torkil Andersen "slank med ketolysekuren". Har også søkt masse her inne for å prøve å bli litt klokere. Jeg leser og jeg leser, men klarer ikke helt å få det klart for meg....hvor mye er det man skal spise om man følger ketolysekuren? I boken står det at man som kvinne skal holde seg til 15 gram karbohydrater om dagen, og det er jo greit, men er det slik at man kan spise ubegrensede mengder av proteiner og fett? Jeg har gått lenge på Grete Roede, men uten gode resultater. Derfra er jeg jo veldig vant til å telle, telle og atter telle. Men jeg har skjønt at det ikke er slikt på denne kuren, men håper at noen der kan hjelpe meg med å skjønne dette.... Altså er det ubegrensede mengder av proteiner og fett, eller skal man begrense seg, og i så fall hvor mye skal man begrense seg osv.

Hilsen Monika

araber123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 19:19   #2
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye kan man spise?

Du skal spise når du er sulten, og til du er behagelig mett Det og karbohydratene er ca det du trenger å tenke på i begynnelsen.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 19:24   #3
araber123
Juniormedlem
 
araber123 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 22
araber123 er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye kan man spise?

Så man skal bare spise til man blir mett? og passe på karbohydratmengden?
Kan man spise ubegrenset av fett og proteiner?

araber123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 19:27   #4
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Hvor mye kan man spise?

Først og fremst hei og velkommen!
Jeg burde vel ikke uttale meg siden jeg ikke går på ketolyse, men det står jo ihvertfall i boken det som Carisma sier om å spise når man er sulten til man er behagelig mett. Det er også endel oppskrifter i boken. Kan jo være greit å bruke disse litt i starten når man er usikker!
Lykke til

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 19:38   #5
araber123
Juniormedlem
 
araber123 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 22
araber123 er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye kan man spise?

Takk for velkomsten må si at det er veldig hyggelig og hjelpsomt å få svar så fort! som nybegynner er det jo en del man lurer på. Jeg har lest boken, men ble litt overrasket over hvor lite mat det ser ut til at man spiser. I boken til Torkil står det en oversikt over forslag til hva man kan spise, og jeg syntes det så så lite ut... derfor blir jeg litt forvirret, har som sagt trodd at man nesten kan spise ubegrenset av fett og proteiner. Men man blir kanskje mett på mindre når man spiser mer fett og proteiner enn masse karbohydrater. Med Grete Roede har jeg bare lagt på meg fordi man må begrense seg så veldig for å gå ned i vekt, og at man må spise såpass lite (som jeg følte da), det endte med sprekk på sprekk og kilo på kilo...... Kanskje jeg er litt miljøskadet etter å ha vært på den dietten;-) føler jeg må ha det litt inn med teskje. skal man ikke bry seg så mye om hvor mye fett og proteiner man spiser, men på metthetsfølelsen??

araber123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 19:53   #6
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye kan man spise?

Det er mange som opplever at matinntaket går ned, ettersom fett har større næringstetthet enn karbohydrater, og dermed metter mer . Som sagt over her, spis når du er sulten til du er passe mett. Vær liberal med fettet.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 19:58   #7
araber123
Juniormedlem
 
araber123 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 22
araber123 er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye kan man spise?

Hehe dette høres litt som en bakeoppskrift fra en erfaren dame...litt sånn, en dæsj slik så er det bra så cluet er bare å spise seg passelig mett, er det virkelig ingen begrensninger annet enn metthetsfølelsen? Beklager om jeg maser, men jeg vil virkelig få taket på dette, men føler som om man kanskje bare må prøve seg frem og se. Er bare veldig redd for å gjøre noe feil, og gå opp i vekt. Vil bruke god tid på å forberede meg, og prøve å finne ut av slike ting som dette før jeg begynner..

araber123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 20:05   #8
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Hvor mye kan man spise?

Som du sier så må du bare prøve deg frem og se. Vi er alle forskjellige, og noe som fungerer for én, fungerer ikke nødvendigvis for alle Kroppen din er kanskje litt forvirret etter å ha fått for lite mat (Grete Roede) for så å få litt mye på en gang (når du sprekker), så gi den tid i starten. Er ikke alltid så lett å kjenne på sultfølelse/metthetsfølelse, men det går seg til etterhvert!
Og skulle det dukke opp problemer underveis er det jo bare å spørre den flotte gjengen her inne om råd


Sist redigert av lifejack : 26-09-10 kl 20:06. Årsak: skriveleif
lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 20:06   #9
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye kan man spise?

I starten kan du bli veldig sulten og føle du spiser mye, men det går seg til etterhvert

Her er forøvrig masse informasjon til nybegynnere: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 20:13   #10
aktivjente
Medlem
 
aktivjente sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 383
aktivjente har en fantastisk aura rundt segaktivjente har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor mye kan man spise?

Det er som en reklame for Rema: tenk enkelt!
Spiser du ren, sunn mat med passe mengde fett går det bra. Tok meg et par- tre uker før jeg følte at jeg stolte helt på inntaket. Det er vissnok vanlig.
NB: dersom du velger å spise mye egg og bacon (vanlig frokost/lunsj her inne) får du i deg MYE salt.. bedre å variere endel - les de ulike mat-trådene, der er det mange, svært gode tips!

__________________


Lev livet- hver dag
aktivjente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 20:44   #11
araber123
Juniormedlem
 
araber123 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 22
araber123 er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye kan man spise?

Må bare si tusen takk for svar! Er helt imponert over hvor flinke folk er ti lå svare inne på dette forumet! Er jo virkelig noe man kan støtte seg på og samle informasjon uti fra! Denne siden blir jeg å bruke mye fremover! Har blitt litt klokere, og må si at jeg ser veldig veldig frem til å starte på ketolysekuren! Skal på ferie i to uker nå, så må nok starte når jeg kommer hjem igjen. Har også sett litt rundt her inne og ser at flere anbefaler diett.no hvor man kan registrere alt hva man spiser. Kan man stole på siden, altså at det er reelle tall for de matvarer man registrerer?

Igjen tusen takk for svar!

Monika

araber123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-09-10, 12:51   #12
Kira71
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 62
Kira71 er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye kan man spise?

Opprinnelig lagt inn av araber123, her.

Må bare si tusen takk for svar! Er helt imponert over hvor flinke folk er ti lå svare inne på dette forumet! Er jo virkelig noe man kan støtte seg på og samle informasjon uti fra! Denne siden blir jeg å bruke mye fremover! Har blitt litt klokere, og må si at jeg ser veldig veldig frem til å starte på ketolysekuren! Skal på ferie i to uker nå, så må nok starte når jeg kommer hjem igjen. Har også sett litt rundt her inne og ser at flere anbefaler diett.no hvor man kan registrere alt hva man spiser. Kan man stole på siden, altså at det er reelle tall for de matvarer man registrerer?

Igjen tusen takk for svar!

Monika

Jeg går også på Ketolyse, og jeg kjenner meg igjen i det du skriver, jeg synes det så utrolig lite ut med de måltidsforslagene som var i boken. I begynnelsen spiste jeg ganske mye, "fordi jeg kunne" og resultatet var at jeg gikk ikke så fort ned til å begynne med. (men litt var det jo) Noe av grunnen er nok at du som jeg har rett og slett fått ødelagt evnen til å kjenne på skikkelig sult/metthetsfølelse. På Grete Roede er man så sulten at man alltid har lyst på mer, og når man gir opp og blåser i dietten spiser man til man blir dårlig.

Men det gikk ikke mange ukene før jeg faktisk lærte dette, og nå kan jeg med hånden på hjertet si at jeg blir mett av mye, mye mindre mat enn før. Jeg kan også hoppe over måltider uten at jeg blir dårlig av det. Ikke at jeg gjør akkurat det bevisst, men hvis jeg f eks ikke rekker å spise middag før om kvelden pga noe ærend etter jobb, gjør det meg ingenting. Nå er jeg kommet dit hen at jeg synes menyforslagene i ketolyseboken ser altfor mye ut... F eks orker jeg ikke kvelds. Men skal jeg kose meg sammen med noen, spiser jeg gjerne kvelds.

Så lykke til med kuren, kos deg med maten, og ikke bekymre deg om du spiser litt mer til å begynne med enn det som står som forslag, det vil garantert gå seg til Det tar rett og slett litt tid å lære seg å lytte til kroppen!

Kira71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-09-10, 12:54   #13
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye kan man spise?

Jeg tror nok også kroppen trenger mer mat i begynnelsen. Det er en energikrevende prosess å snu forbrenningen til fettforbrenning og alt det som ellers skjer de første ukene. Så ikke tenk på mengde i startern i hvert fall. Men på at du skal spise deg sånn akkurat passe mett, og bli kjent med de signalene kroppen gir. Lavkarbo handler i stor grad om type mat framfor mengde. Kroppen er ikke designet for å spise tilmålte måltider etter et visst antall kcalorier .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 27-09-10, 14:04   #14
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor mye kan man spise?

Du skal se på prosentfordelingen av kalorier fra de ulike næringemnene. Du skal ha lavest fra karbo, mellomst på protein og høyest andel fettkalorier.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 27-09-10, 14:13   #15
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye kan man spise?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg tror nok også kroppen trenger mer mat i begynnelsen. Det er en energikrevende prosess å snu forbrenningen til fettforbrenning og alt det som ellers skjer de første ukene. Så ikke tenk på mengde i startern i hvert fall. Men på at du skal spise deg sånn akkurat passe mett, og bli kjent med de signalene kroppen gir. Lavkarbo handler i stor grad om type mat framfor mengde. Kroppen er ikke designet for å spise tilmålte måltider etter et visst antall kcalorier .

Siterer dette med spis deg mett og ikke tenk på så mye annet enn karbohydratene i starten. Kroppen trenger 2-8 uker, av og til lengre for å bli en bedre fettforbrenner, og som gammel GR'er vil du merke at du ikke går opp i vekt (bør ihvertfall ikke det) selv om du spiser mye mer mat (da spesielt fett). Opplever du å være sulten utover de første dagene spiser du sannsynligvis for lite FETT!! Jeg har ikke vært sulten siden jeg startet på lavkarbo og det er en deilig følelse da mat ikke lengre blir så stort fokus.

Jeg spiste veldig mye i 6 mnd - masse fett og proteiner og lite karbo, men gikk ikke ned noe. Derimot gikk jeg heller ikke OPP. Mener dette gjorde at kroppen min fikk vent seg på å forbrenne fett. For å gå ned i vekt må jeg telle kcal, men dette er ikke noe du trenger å tenke på før det har gått lang tid og du evt ikke går ned i vekt i det hele tatt.

Ha tålmod - dette er ikke GR. Dette er en helt ny måte å tenke på og en helt ny måte for kroppen din og lage energi på - derfor tenk langsiktig!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 27-09-10, 22:15   #16
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: Hvor mye kan man spise?

Du har vel egentlig allerede fått svar på spørsmålet ditt om man kan spise så mye man orker, men jeg tenkte jeg skulle legge til litt biokjemi

Det er cellene i kroppen som er avhengige av energien fra det man spiser. Grunnen til at mange spiser mer i starten er at cellene sulter når de ikke får energien fra karbohydratene som de er "vant" med.

Forøvrig er det samme mekanisme som fører til at noen lettere blir overvektige, man spiser noe, kroppen lagrer det, cellene får ikke energien de trenger, man blir sulten og spiser mer. Hvis energien i kroppsfettet hadde vært tilgjengelig for cellene i kroppen hadde man ikke blitt sulten.

Lavkarbo (f.eks. ketolyse) er helt klart en bra måte å gjøre energien du har på kroppen tilgjengelig for cellene, men det tar nok litt tid - masse lykke til

__________________
You think it's FOOD you're eating?
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat
Gammel 27-09-10, 22:31   #17
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor mye kan man spise?

Er det da det høye fettinntaket eller det lave karbohydratinnholdet som gjør fettet på kroppen mer tilgjengelig for forbrenning, jvb? eller begge deler?

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 28-09-10, 00:12   #18
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye kan man spise?

Opprinnelig lagt inn av araber123, her.

...men ble litt overrasket over hvor lite mat det ser ut til at man spiser. I boken til Torkil står det en oversikt over forslag til hva man kan spise, og jeg syntes det så så lite ut...

Trust me. Det ER nok. Når du fjerner karbohydratene så oppnår du MYE hurtigere metthetsfølelse, og den varer mye lenger. Og ja, siden protein og fett er mye mer næringsrikt så blir det mye mindre "bæsj" også (unnskyld drittpreiket ) fordi kroppen klarer å nyttiggjøre seg nesten alt du spiser. Altså mindre avfall/avføring.

Opprinnelig lagt inn av araber123, her.

Men man blir kanskje mett på mindre når man spiser mer fett og proteiner enn masse karbohydrater.

Jepp. Nøyaktig slik er det.

Opprinnelig lagt inn av araber123, her.

Med Grete Roede har jeg bare lagt på meg fordi man må begrense seg så veldig for å gå ned i vekt, og at man må spise såpass lite (som jeg følte da), det endte med sprekk på sprekk og kilo på kilo...... Kanskje jeg er litt miljøskadet etter å ha vært på den dietten...

Skjønner den skrekken der ja. Grete Roede har mye å svare for. (Fysj!) Men ikke vær redd. Du blir nok mett på mye mindre mat enn du er vant til fra tidligere, og du holder deg mett lenger fordi maten inneholder mye mer næring. Prøv!

Masse lykke til!

Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-09-10, 10:52   #19
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: Hvor mye kan man spise?

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Er det da det høye fettinntaket eller det lave karbohydratinnholdet som gjør fettet på kroppen mer tilgjengelig for forbrenning, jvb? eller begge deler?

Lite karbohydrater => mindre insulin => mer vanskelig for kroppen å lagre energi i form av fett.

Når kroppen ikke kan lagre energi vil den begynne å bruke mer energi istedet hvis inntaket er stort - noe som fører til det mange opplever: mer energi

Hvis man har insulinresistens vil denne prosessen være mye tregere enn hvis man er frisk på grunn av at det skal svært lite karbohydrater til før kroppen produserer mye insulin.

__________________
You think it's FOOD you're eating?
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat
Gammel 28-09-10, 13:48   #20
MadamMim
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Sandnes
Innlegg: 236
MadamMim er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye kan man spise?

Jeg har nå holdt på med lavkarbo (ketolyse) siden januar, og har merket meg at mengden matinntak varierer veldig, noen dager føler jeg at jeg likksom ikke blir mett, og da spiser jeg, mens andre dager er jeg ikke sulten i det hele tatt (spiser da også, men i mindre skala). Jeg har lært å høre på kroppen, så får den den maten den ønsker... Og så lenge det er riktig mat, så er den fornøyd, og den har kvitta seg med ganske mange kilo nå.... :-)

Og en liten digresjon: igår bar jeg forsekker til hesten min - og de veier 25 kg - og hekkan de var tunge.......!!!!!

__________________


25 kg er borte på lavkarbo i 2010. Nå starter dansen om å få vekk de siste 15 kg!! :-)

Startdatoen nå er 18. juli 2011! Følg meg i journalen min
MadamMim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-09-10, 20:39   #21
Kjetilsen
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Bærum
Alder: 41
Innlegg: 24
Kjetilsen er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye kan man spise?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg tror nok også kroppen trenger mer mat i begynnelsen. Det er en energikrevende prosess å snu forbrenningen til fettforbrenning og alt det som ellers skjer de første ukene. Så ikke tenk på mengde i startern i hvert fall. Men på at du skal spise deg sånn akkurat passe mett, og bli kjent med de signalene kroppen gir. Lavkarbo handler i stor grad om type mat framfor mengde. Kroppen er ikke designet for å spise tilmålte måltider etter et visst antall kcalorier .

Dette skriver jeg under på, i de siste uker på vLCHF prosjektet mitt har jeg knust samtlige gamle personlige rekoder i mengde mat jeg har fått i meg, er vel knapt ingen dager jeg er under 4000 kcal, og rekorden er på rundt 7000 kcal ...

Kjetilsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: naturlige matvarer Svar med sitat
Gammel 28-09-10, 20:55   #22
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye kan man spise?

Opprinnelig lagt inn av Kjetilsen, her.

Dette skriver jeg under på, i de siste uker på vLCHF prosjektet mitt har jeg knust samtlige gamle personlige rekoder i mengde mat jeg har fått i meg, er vel knapt ingen dager jeg er under 4000 kcal, og rekorden er på rundt 7000 kcal ...

Oi, dæven! Jeg håper virkelig du bedriver hardtrening! Jeg sliter med å komme opp i 1500 ... (Men så er jeg et sedat menneske med tidvis veldig dårlig matlyst, da).

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 28-09-10, 21:04   #23
Kjetilsen
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Bærum
Alder: 41
Innlegg: 24
Kjetilsen er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye kan man spise?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Oi, dæven! Jeg håper virkelig du bedriver hardtrening! Jeg sliter med å komme opp i 1500 ... (Men så er jeg et sedat menneske med tidvis veldig dårlig matlyst, da).

Ja, eller jeg bedrev hardtrening, noe jeg ikke burde gjort kjenner jeg, er jo som kjent vanskelig å ri to hester samtidig. Jeg burde ha lagt om kostholdet og latt det stabilisere seg før jeg begynte å trene, så nå har jeg betalt prisen i form av omtrent fysisk utbrenthet de siste ukene, så da besluttet jeg å legge treningen på is i iallefall en måned, så får jeg se.
Konklusjonen jeg har kommet til er iallefall at kroppen min retter opp et eller annet, kanskje den bygger musklene jeg aldri la på meg når jeg trente nå.
Har i tillegg en ganske fysisk jobb som rørlegger, går vel litt energi til det også antar jeg.
Et eller annet må den voldsomme mengden energi gå til iallefall, som feks en gang jeg spiste 850g entrecote og 150g smør til frokost 0630, for så å bli sulten igjen rundt 1330

Kjetilsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: naturlige matvarer Svar med sitat
Gammel 28-09-10, 21:07   #24
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye kan man spise?

Opprinnelig lagt inn av Kjetilsen, her.

Et eller annet må den voldsomme mengden energi gå til iallefall, som feks en gang jeg spiste 850g entrecote og 150g smør til frokost 0630, for så å bli sulten igjen rundt 1330

Slenger inn denne linken her også jeg, her står det mye interessant om nettop det: http://ramblingsofacarnivore.blogspo...airies-in.html

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor mye egg kan man spise? eanh08 Spørsmål om matvarer og oppskrifter 2 10-03-10 13:14
Hvor mye må man spise? anjus Ketolysekuren 17 08-11-07 07:35
Kan jeg spise hvor mye jeg vil? wander Ketolysekuren 9 06-08-07 12:48
Hvor mye MÅ man spise? bolleklumpen Spørsmål og svar 6 22-05-07 09:38
Hvor mye kan jeg spise? tope2 Spørsmål og svar 40 24-01-06 02:27


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no