Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hjelp til en nybegynner?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-03-13, 23:22   #1
mariiannee
Nytt Medlem
 
mariiannee sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2013
Alder: 33
Innlegg: 8
mariiannee er på en erverdig vei
Arrow

Hjelp til en nybegynner?

Hei!
Jeg begynte med lavkarbo for snart 2 uker siden og har gått ned 4 kilo.. Er det lite??
Jeg spiser som regel 2-3 måltider om gangen og ikke mer enn at jeg blir akkurat mett. Men blir så sulten utpå kvelden og da blir det litt snacks, som feks litt salat, mårrpølse eller bacongull.. Men er så redd for å gå opp igjen at jeg nesten ikke tørr å spise når jeg er sulten på kvelden Og det er jo ikke godt å gå rundt å være sulten, heller ikke forsøke å sove da.

Jeg vil nå målet mitt så fort som mulig egentlig, uten at det kan være farlig.. Har lenge slitt med overvekt og nå er jeg lei!
Noen råd?

__________________
Created by MyFitnessPal.com - Nutrition Facts For Foods
mariiannee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Norge Svar med sitat
Gammel 03-03-13, 00:04   #2
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp til en nybegynner?

4 kg er mye på to uker og du skal spise til du er passe mett, ikke stappmett, men passe.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 03-03-13, 11:29   #3
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp til en nybegynner?

Et snitt på 2 kg i uka er kjempemye og du kan ikke regne med å gå ned så mye hele tiden. Jeg skjønner at du helst vil gå ned de 16 kiloene til i morra, men du har jo ikke lagt dem på deg over natten heller... Så ta deg tid, gi kroppen tid til å skjønne at du vil den skal gå ned og ikke stress.

Spis til du er mett, det er helt riktig og om du er sulten om kvelden så spiser du et lite måltid da også. Trenger ikke være store greiene, bare sånn at du ikke legger deg sulten, det er ikke noe godt verken for kroppen eller søvnen. Lykke til!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 20:15   #4
GoldKarma
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 24
GoldKarma er på en erverdig vei

Sv: Hjelp til en nybegynner?

mye av det du har tatt av deg til nå er kroppsvæske. 4 kg er normalt å gå ned de første ukene, men ikke regn med å gå ned 4 kg hver andre uke

ikke gå rundt sulten. spis når du er sulten. er alltid greit å ha noe lettvint å lage som feks omelett, kyllingvinger eller en kotelett på stekepannen om kvelden

GoldKarma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 23:29   #5
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Hjelp til en nybegynner?

Godt jobba Bare spis et lite måltid,viktig det

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 23:33   #6
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Hjelp til en nybegynner?

4 kilo på 14 dager er jo kjempe bra

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 07-03-13, 10:31   #7
Janis
Medlem
 
Janis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Vestfold
Alder: 42
Innlegg: 308
Janis er en juvelJanis er en juvelJanis er en juvel

Sv: Hjelp til en nybegynner?

Signerer de over her, 4 kilo er veldig bra. Men ikke regn med så mye vekttap hver uke.

Er du sulten på kvelden, så må du spise mat. Ikke snacks.
Nå vet jeg ikke hvor mye du skal ligge på med karbo pr dag, men er det nærme ketolyse (15 g) så kan du evnt spise egg og bacon, omelett osv.
Det er bedre å bli mett enn å være sulten Uansett når tid på døgnet.
Evnt så kan du spise mer om dagen.

Les denne tråden : http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970

Håper dette var til hjelp

Janis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-03-13, 10:54   #8
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp til en nybegynner?

Opprinnelig lagt inn av mariiannee, her.

Hei!
Jeg begynte med lavkarbo for snart 2 uker siden og har gått ned 4 kilo.. Er det lite??



Det er litt lite, kanskje! Fortsetter du i det tempoet blir vektnedgangen i løpet av ett år bare litt i overkant av hundre kilo. Hvor mye skulle du ned sa du?


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-03-13, 23:25   #9
mariiannee
Nytt Medlem
 
mariiannee sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2013
Alder: 33
Innlegg: 8
mariiannee er på en erverdig vei

Sv: Hjelp til en nybegynner?

Tusen takk for alle svar! Bra å høre at det går i riktig retning! Siden jeg skrev dette har jeg stått stille på vekta.. vet ikke helt hva det kommer av, men regner med at det "løsner opp" etterhvert Jeg går iallefall ikke OPP i vekt og det er jo bra!

__________________
Created by MyFitnessPal.com - Nutrition Facts For Foods
mariiannee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Norge Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Nybegynner trenger hjelp Nicole Lavkarbo generelt 4 18-09-11 20:15
Nybegynner, med hjelp fra klinikken carina-oslo Dr Lindbergs 0 29-07-11 22:59
Hjelp til en nybegynner Raffen Lavkarbo generelt 2 14-07-09 18:44
Nybegynner søker hjelp :) Sofie29 Spørsmål og svar 3 23-01-09 21:41
Hjelp en nybegynner! skatcat Eurodiett 3 02-07-08 14:00


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no