Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

DN 7/11-10: Spis deg sterk med fet mat

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-11-10, 12:39   #1
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

DN 7/11-10: Spis deg sterk med fet mat

Hei,
DN 7/11-2010
Dag Viljen Poleszynski:
”Det florerer av kostholdsråd som påstår å gi deg økt muskelmasse og mindre fett. Mange råd er gode, noen er fullstendig gale, men de eldste er best.”


Sist redigert av arnakristin : 07-11-10 kl 13:07. Årsak: Oooooopsss glemte linken
arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-11-10, 12:59   #2
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: DN 7/11-10: Spis deg sterk med fet mat

http://www.dn.no/dnaktiv/article2014355.ece

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 07-11-10, 16:37   #3
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: DN 7/11-10: Spis deg sterk med fet mat

Gode DVP.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 07-11-10, 18:33   #4
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: DN 7/11-10: Spis deg sterk med fet mat

Og så la jeg merke til nå at det linkes til "Her er maten som gir maks treningseffekt".

- Holder du deg unna karbohydrater? Da kan du bare glemme å trene, sier professor Jorunn Sundgot-Borgen.

Haha, glemme å trene? Hun trenger å oppdatere seg litt... Hva med f.eks. Björn Ferry som vant OL-gull på LCHF?


- Å, jeg blir så frustrert når den kulørte pressen omtaler karbohydrater som nei-mat. La meg slå dette fast en gang for alle: Poteter, ris, brød og pasta er ikke fy, fy - og skal ikke fjernes fra kostholdet. Hvis du trener mye, er du helt avhengig av å få i deg nok karbohydrater for å få utbytte av treningen

Å, jeg blir så frustrert av sånne som deg, Jorunn.


- Tre-fire hovedmåltider og omtrent like mange mellommåltider er ideelt. Ikke la det gå mer enn tre timer mellom hvert måltid, slik at du holder blodsukkeret oppe og kan prestere maksimalt på trening


Holde blodsukkeret oppe?!? Jeg vil IKKE holde blodsukkeret oppe. Jeg vil holde blodsukkeret NEDE på ett normalt nivå.


- For en Birken-utøver kan dårlig kostholdsforberedelser føre til at man går helt tom underveis.

Vi har tydeligvis litt forskjellige synspunkter på hva en god kostholdsforberedelse er. Spis fett og proteiner, tren, la kroppen lære seg å jobbe på fett og så trenger man bare å drikke vann når man driver med lange treningsøkter. Uten å gå på veggen. Og hun er professor ved Norges Idrettshøgskole...

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jeg vil bli stor og sterk... Ingo Lavkarbo generelt 11 20-06-05 15:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no