Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Spise mindre karbohydrater?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-04-14, 14:49   #1
fleur78
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 34
fleur78 er på en erverdig vei

Spise mindre karbohydrater?

Jeg sliter med å gå ned de siste kiloene etter svangerskap, er snakk om 3-4 kilo. Trener hardt 3 ganger i uka og spiser normalt sunt (inkl. poteter, pasta, brød og ris), men vekta rikker seg ikke. Har i tillegg lavt stoffskifte og mange med lavt stoffskifte hadde hatt samme problem som meg, men etter at de begynte å spise lavkarbo ble det bra.
Jeg klarer ikke å spise fullstendig lavkarbo, men prøver å kutte en del karbohydrater om dagen. Spiser veldig lite brød, poteter osv. Mye ren mat med masse protein og lite karbo, men absolutt ikke noe ketose. Så med andre ord har jeg bare kuttet ned på karbohydratene og lurer på om det er noe vits? Leste noe om at hvis man spiser en del fett kombinert med karbo blir man enda feitere?

fleur78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vet ikke enda Svar med sitat
Gammel 01-04-14, 14:53   #2
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Spise mindre karbohydrater?

Det sies at om man spiser mindre enn 72 g karbohydrat i døgnet så trenger man ikke tenke på om man spiser for mye fett. For de som ikke trenger å tenke på kaloriene da.

Å kutte ned på sukker, mel, poteter, ris og pasta (altså raske karbohydrater) har ingen av oss vondt av. Husk at juice og frukt inneholder tildels mye fruktsukker også.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 01-04-14, 15:38   #3
Nyttogbedreliv
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 69
Nyttogbedreliv er på en erverdig vei

Sv: Spise mindre karbohydrater?

Det som hjalp meg var å kutte ut gluten og meiriprodukter.
( Det var vanskelig i starten pga jeg elsker ost og melk )
Drikker jeg melk så får jeg halsbrann og sureoppstøt, spiser jeg gluten så får jeg veldig mye luftplager.
Når jeg holder meg unna alt dette + raske karbo så er magen og fordøyelse kjempe fin, og jeg føler meg bra.
Har stabilt blodsukker og har nådd vekten som jeg ønsket.

Nyttogbedreliv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 04-04-14, 19:46   #4
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Spise mindre karbohydrater?

Har du trent hardt lenge? Jeg synes det er lettere å gå ned om jeg tra det rolig, sover nok og trener ikke-hardt, men gjør yoga, tar gåturer etc. Når du trener hardt kan det hende du bytter fett med muskler og derfor ikke ser noe forskjell på vekta?? Sjekk medd målebånd om du tror det kan være så. Si hva du spiser da!

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Nye, nordiske næringsråd: Spis mer fett og mindre karbohydrater Kanutten Nyheter / media 12 15-10-13 00:06
Spise noe mer karbohydrater? Fauna Spørsmål og svar 11 14-10-11 18:15
Er det bedre desto mindre karbohydrater? aslaug Lavkarbo generelt 5 21-07-10 13:33
Torkil: 20 gram karbohydrater/dag for menn - mer eller mindre? raleksan Ketolysekuren 2 01-04-08 09:03
Nå kommer det coca cola med mindre karbohydrater Iset Lavkarbo generelt 15 16-06-04 10:49


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no