Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Oppbevaring av Ruccula salat

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-08-07, 21:54   #1
Solis
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 58
Innlegg: 17
Solis er på en erverdig vei

Oppbevaring av Ruccula salat

Hei.
Jeg syns det er godt å bruke denne typen salat, men det er bare jeg som liker den i husholdet, og jeg ksulle gjerne brukt den over 2,3 dager.
Det er vanskelig, den blir så fort tørr og stygg, har prøvd tupperware sine salat boller, men det ser ikke ut til å ha noen effekt. Noen som har forslag?

__________________


Solis er i gang igjen etter pause fra desember


Solis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Anything, bare det virker! Svar med sitat
Gammel 18-08-07, 22:41   #2
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 55
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Oppbevaring av Ruccula salat

Jeg har gitt opp Ruccola og gått over til Hjertesalat i steden.

Ruccola ble enten vissen og/eller slimete uansett hvordan jeg oppbevarte den..

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 18-08-07, 22:50   #3
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Oppbevaring av Ruccula salat

Jeg også har problemer med det der...

mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 21-08-08, 23:19   #4
mini me
Medlem
 
mini me sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Alder: 53
Innlegg: 63
mini me er på en erverdig vei

Sv: Oppbevaring av Ruccula salat

Jeg skyller av den med kaldt vann med en gang jeg kommer med den hjem fra butikken. Så passer jeg på at det er bittelitt vann igjen i begeret den ligger i, og setter så hele sullamitten i en lukket plastpose i kjøleskapet. Holder godt hvertfall 4 dager i kjøleskapet. Men passe på at den ser helt sprek ut i butikken da.

mini me er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 21-08-08, 23:31   #5
Paradis-Oscar
Medlem
 
Paradis-Oscar sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Alder: 49
Innlegg: 252
Paradis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlys

Sv: Oppbevaring av Ruccula salat

Jeg oppvebarer den i sånn zip-lock pose. Skyller den godt først, fjerner dårlige blader, og lar renne godt av.
Putter et sammenbrettet tørkerull-ark inne i posen, det suger til fuktighet så det ikke blir for mye fuktighet og råtner.

Men like viktig at den er i god stand i butikken, elelrs blir den dårlig uansett hos meg.

__________________
Poscar = hunnkjønn ;-)
Paradis-Oscar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon & Ren mat Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Egg- eller italiensk salat jeef-micro Lunsj 11 23-07-09 13:00
Lite salat?? Kanutten Lavkarbo generelt 8 04-02-07 18:54
Salat?? Joika Lavkarbo generelt 6 28-05-06 23:55
Salat med kylling og egg - Fase 1 Marianne Lunsj 0 10-10-04 10:56
Grønn salat med rømmedressing guro Middag 4 20-06-04 19:28


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no