Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Hvordan få til å trene når man er utmattet?

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-09-12, 19:23   #1
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Hvordan få til å trene når man er utmattet?

Jeg er max sliten for tiden, kan sove og sove, men heldigvis hverdagen såpass hektisk at jeg bare må opp og ut. (Den medisinske varienaten av utmattet).

Døgnet har ikke nok timer og når jeg endelig har en liten time til overs havner jeg på sofaen selv om jeg burde trene. Kroppen min fungerer ikke, så den må ha trening for å overleve. Jo mindre jeg trener - jo mer smerter. Altså en vondt sirket.

Var på et opplegg for slike som meg og de mente jeg skulle sove før trening, men det har jeg da altså ikke tid til. Så da er spørsmålet, finnes det andre smarte tips til å få på seg skoene og komme i gang?

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 05-09-12, 20:47   #2
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hvordan få til å trene når man er utmattet?

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris, her.

Jeg er max sliten for tiden, kan sove og sove, men heldigvis hverdagen såpass hektisk at jeg bare må opp og ut. (Den medisinske varienaten av utmattet).

Døgnet har ikke nok timer og når jeg endelig har en liten time til overs havner jeg på sofaen selv om jeg burde trene. Kroppen min fungerer ikke, så den må ha trening for å overleve. Jo mindre jeg trener - jo mer smerter. Altså en vondt sirket.

Var på et opplegg for slike som meg og de mente jeg skulle sove før trening, men det har jeg da altså ikke tid til. Så da er spørsmålet, finnes det andre smarte tips til å få på seg skoene og komme i gang?

Hvis du har noen å trene sammen med så er det forpliktende. Kan hjelpe på i mange tilfeller.
Men er døgnet ditt så travelt som du skriver, så ville ikke jeg heller trent i den ene timen jeg ikke har noe å gjøre av døgnets 24 timer. Da kan trening få motsatt effekt.

Høres ut som du må ofre noe annet for å frigi mer tid til trening. Hvis unga dine er med på aktiviteter hver dag så må kanskje de vike for at mor skal kunne bli bedre.

Eller alternativt se over hva du absolutt må gjøre/delta på i uken og prioritere hva du absolutt må og hva du bør. Alle "BØR" foreslår jeg utgår hvis tiden er knapp.

Men klarer du trene kun 2 ganger i uka så er mitt forslag å trene hardt, typisk hard kardio de to gangene. En tommelfingerregel er jo at jo færre du trener jo hardere bør du trene de gangene du faktisk trener. Jo mer du trener, jo mindre hardt må du trene hver gang. Greit sånn sett egentlig.

Men mitt tips er å alliere deg med noen så dere forplikter hverandre. Det er ihvertfall billig og koster lite. Har du god råd og plass, så er jo ulike apparater som spinningsykkel, tredemølle, ellipsemaskin gode kardioapparater da. Jeg har troen på kardio i begynnelsen og så deretter styrke om det er muskler som er tingen eller en kombinasjon, men er tiden knapp så ville jeg personlig satset på kardiotrening.

men det er nå meg da.

  Svar med sitat
Gammel 05-09-12, 23:07   #3
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan få til å trene når man er utmattet?

Eller yoga/pilates/kjernemuskulaturøvelser som en start. Ta 10 minutter hver dag før du legger deg. Man rekker mye på ti minutter og det kan være nok til å gjøre neste dag litt mindre smertefull.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 06-09-12, 00:12   #4
Minni1
Seniormedlem
 
Minni1 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Telemark
Alder: 52
Innlegg: 1.822
Minni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt likt

Sv: Hvordan få til å trene når man er utmattet?

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris, her.

Jeg er max sliten for tiden, kan sove og sove, men heldigvis hverdagen såpass hektisk at jeg bare må opp og ut. (Den medisinske varienaten av utmattet).



Så da er spørsmålet, finnes det andre smarte tips til å få på seg skoene og komme i gang?


Kan hende du må gjøre noen endringer i hverdagen for ikke å være så sliten slik at du kan få på deg skoa og trene litt.

Jeg blir litt engstelig for deg når du er så sliten at du bare vil sove. Det betyr jo at kroppen sier ifra at nå må du roe ned litt og få tid til å hente litt krefter igjen.

Minni1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-09-12, 08:07   #5
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Hvordan få til å trene når man er utmattet?

Jeg har gjort endringer, igen fare. Hverdagen er nå så bra som den kan være. Problemet er bare den vonde sirkelen med trening. Jeg vet jeg blir bedre av trening, men klarer ikke komme meg dit.

Å sove hjelper dessverre ikke noe i mitt tilfelle, jeg blir ikke mer uthvilt av det. Fysisk aktivitet derimot.. Kanskje jeg bare må sparke meg i rævva og dra. Slutte å syte og ha meg avgårde. Urk. Jeg som liker å trene og alt. Nå er det plutselig bare et ork.

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 06-09-12, 09:35   #6
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan få til å trene når man er utmattet?

Du er sikker på at du er frisk? Ikke lave jernlagre, trenger B12, virus......
Når noe som før har vært lystbetonet plutselig er et ork, er det helt klart noe som ikke stemmer!

Om du VET at alt annet er på stell og at det eneste som hjelper er å komme deg på trening, må du få noen til å dra deg dit i starten. Er ikke alltid så lett å finne motivasjonen alene, men ikke lett snike seg unna om noen står og venter!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 06-09-12, 09:38   #7
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Hvordan få til å trene når man er utmattet?

Nei, jeg er ikke helt frisk om man kan si det slik, det er vel der noe av problemet ligger. Trening kan være med å få meg bedre, så det er en ond sirkel. Rett og slett.

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 06-09-12, 09:38   #8
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Hvordan få til å trene når man er utmattet?

Se om jeg får dratt med meg noen, kanskje det blir kjekkere når vi er to

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 06-09-12, 09:59   #9
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan få til å trene når man er utmattet?

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris, her.

Nei, jeg er ikke helt frisk om man kan si det slik, det er vel der noe av problemet ligger. Trening kan være med å få meg bedre, så det er en ond sirkel. Rett og slett.

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris, her.

Se om jeg får dratt med meg noen, kanskje det blir kjekkere når vi er to

Når du vet hvor problemet ligger og at du ikke blir verre, men bedre, av å trene og det er trygt for deg helsemessig, tenker jeg du bør begynne i det små sammen med en du vet ikke tar nei for et svar på en dårlig dag!
Senk forventningene og legg lista et stykke under der du var sist du var aktiv, så du ikke går på en smell i tillegg! Jeg gikk for hardt ut denne runden og endte opp med seneskjedebetennelser i begge anklene!

Lykke til!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 06-09-12, 10:27   #10
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan få til å trene når man er utmattet?

Hva med å sette seg veldig lave mål i starten? Ta deg tid til 10-15 minutter sykling, løping, gå tur, styrketrening. Ikke mange minutter. Start med noen minutter og se om hverdagen går opp. Men sett et lavt mål og bare noen minutter hver dag og øk etterhvert.
Jeg kommer lettest i gang på morran. Nå er jo jeg hjemme på dagtid da, men jeg sender ungene på bussen og når bussen kjører, setter jeg meg på sykkelen og tar 15-20minutters tur. Selv om jeg er støl på morran, så funker det greit med sykling. Jeg går opp til veien først og kommer igang litt, så klarer jeg å komme meg opp på sykkelen etter litt bevegelse.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 06-09-12, 10:39   #11
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan få til å trene når man er utmattet?

Hvis du får med deg noen, kan du ikke be vedkommende til å komme innom å "plukke deg opp" før økta ? Det er veldig mye vanskeligere å trekke seg hvis det står noen på døra å skal ha deg med, enn hvis dere bare skal møtes.
Lykke til med å finne motivasjonen igjen

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 06-09-12, 10:57   #12
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Hvordan få til å trene når man er utmattet?

Jeg prøver å komme ut på gåtur sånne dager. Blir kanskje en time og to kilometer, men noe hjelper det. For å kurere så må det mer til, men er bedre enn ingen ting.

__________________




Min journal

Sist redigert av VSB : 06-09-12 kl 14:44.
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 06-09-12, 11:40   #13
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: Hvordan få til å trene når man er utmattet?

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Eller yoga/pilates/kjernemuskulaturøvelser som en start. Ta 10 minutter hver dag før du legger deg. Man rekker mye på ti minutter og det kan være nok til å gjøre neste dag litt mindre smertefull.

Helt enig med smgj! Jeg plages mye med smerter, men etter jeg begynte med yoga så har jeg blitt mye bedre, og det kan du jo gjøre hjemme også. Litt hver dag. Anbefales! Håper du finner din vei uansett hva du velger god bedring

__________________
Min journal

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-09-12, 14:47   #14
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan få til å trene når man er utmattet?

Lag trenings/trim avtaler med venner/kjente, som flere andre her foreslår. En annen ting som jeg koser meg med er å laste ned virkelig morsomme podcaster på tlf som man gleder seg på å lytte til, mens man går trimturer/sykler på ergometersykkel , går på tredemølle e.l. Advarsel,- det kan fort ufrivillig unnslippe deg noen høye knis eller latterkuler ved bruk av disse podcastene

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 06-09-12, 15:19   #15
Shamu
Medlem
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Stavanger
Alder: 49
Innlegg: 159
Shamu er på en erverdig vei

Sv: Hvordan få til å trene når man er utmattet?

Du har ikke ME? Har du det skal du strengt tatt ikke trene.
Er det andre ting, og du som du sier blir bedre av å trene, ville jeg lagt treningen om morgenen. Stått opp en time tidligere og tatt en joggetur eller noe før morgenstellet. Da har du fått sovet og det må da være det beste tidspunktet på dagen til å gjøre det.

Shamu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Peiler meg inn på ketolyse... Svar med sitat
Gammel 06-09-12, 18:23   #16
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Hvordan få til å trene når man er utmattet?

Takk for alle svar!

Skal prøve ut noen av tipsene og se om ikke treningen kommer i gang

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 08-09-12, 11:56   #17
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Hvordan få til å trene når man er utmattet?

Da er jeg i gang! Det ble en kort økt på en halvtime hjemme på stuegulvet, men har fått vekket noen muskler som lå i dvale.

Det hjelper med en dag fri, rett og slett Er noen uker siden sist det.

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 08-09-12, 12:15   #18
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan få til å trene når man er utmattet?

Så flott

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 08-09-12, 12:46   #19
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan få til å trene når man er utmattet?

Husk nå da å ikke bli for ivrig i starten, men holde det på et nivå som er lett å gjennomføre (både med hensyn til fysikk og tid) i starten - til du har vanen inne.

MAO - ikke gjør som jeg, gjør som jeg sier...

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 18-09-12, 00:03   #20
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hvordan få til å trene når man er utmattet?

Hvordan går det med treningen når man er utmattet peppa? Blei det noe ordnings eller blei det med forsøket?

  Svar med sitat
Gammel 10-10-12, 13:07   #21
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Hvordan få til å trene når man er utmattet?

Det ble med forsøket, jeg sover gjerne noen timer på sofaen i stedet for. Ikke bra, ikke bra..

Nå har jeg begynt hos fysio igjen og kanskje det er det lille (digre) puffet jeg trenger. Litt mindre vondt er vel kanskje lik litt mer gøy på trening.

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 10-10-12, 22:14   #22
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hvordan få til å trene når man er utmattet?

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris, her.

Det ble med forsøket, jeg sover gjerne noen timer på sofaen i stedet for. Ikke bra, ikke bra..

Nå har jeg begynt hos fysio igjen og kanskje det er det lille (digre) puffet jeg trenger. Litt mindre vondt er vel kanskje lik litt mer gøy på trening.

Hvis du får vondt i kroppen av å trene, så bør du la vær. Først må man bli frisk, så kan man trene, det har nå jeg tro på iallefall. Trener du hvis kroppen er syk, så kan faktisk hard trening være mer nedbrytende enn byggende.

Believe me, har prøvd det der....Jeg klarte ikke helt akseptere at kroppen trengte ro til å lege en skade og bare ignorerte signalene. Trente veldig hardt men merket selvsagt at spruten ikke var der, men ga meg ikke. Har nå innsett at kroppens muskler bruker mye energi på å lege en skade, så for tiden er det ikke hardøkter, men rolig trening og heller holde på lenge inntil jeg er frisk nok til å presse igjen.

Så, bli frisk, deretter starte trening.

  Svar med sitat
Gammel 10-10-12, 23:18   #23
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan få til å trene når man er utmattet?

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Hvis du får vondt i kroppen av å trene, så bør du la vær. Først må man bli frisk, så kan man trene, det har nå jeg tro på iallefall. Trener du hvis kroppen er syk, så kan faktisk hard trening være mer nedbrytende enn byggende.

Believe me, har prøvd det der....Jeg klarte ikke helt akseptere at kroppen trengte ro til å lege en skade og bare ignorerte signalene. Trente veldig hardt men merket selvsagt at spruten ikke var der, men ga meg ikke. Har nå innsett at kroppens muskler bruker mye energi på å lege en skade, så for tiden er det ikke hardøkter, men rolig trening og heller holde på lenge inntil jeg er frisk nok til å presse igjen.

Så, bli frisk, deretter starte trening.

Signerer på den. Been there, done that

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 11-10-12, 01:31   #24
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvordan få til å trene når man er utmattet?

Du sier du er så travel, da lurer jeg på om det er noe fysisk aktivitet i det du er travel med og i såfall hva slags? Og hvilken sykdom har du? Jeg begynte på styrketrening fordi jeg hadde muskelspenninger i skulder/rygg, men det ble bare verre. Så gikk jeg på ashtangayoga og det ble bedre. Jeg begynte på styrke igjen, og igjen ble jeg verre og alle musklene ble konstant mer anspente merket jeg så nå har jeg kuttet det ut igjen og vil gjøre yoga bare i tillegg til gåturene mine. Hadde jeg tatt meg råd til å få massasje en gang i uka kunne jeg nok trent styrke men det velger jeg bort. Jeg føler at jeg bygger et muskelpanser, en vegg med følelser bak, ved styrketrening, og at det motsatte skjer ved yogatrening. Ved yoga frigjøres følelser. Et lager av følelser, særlig sinne og frykt, gir spente muskler, og smerter. Spente muskler kan skape mye jobb og bryderi for en kiropraktor, men å gå til kiropraktor gjør ikke noe med årsaken.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Utmattet, svimmel og kvalm etter trening Trening123 Trening 2 28-02-12 11:11
Hvordan trene? Gode tips taes imot med takk:) dani Trening 4 05-08-09 15:55
Lavkarbo og hard fysisk aktivitet - utmattet Pinne Lavkarbo generelt 5 05-04-09 22:57
trene? cindy Ketolysekuren 2 08-01-08 12:55
Hvordan bør jeg begynne å trene? Skrible Trening 9 29-12-07 03:47


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no