Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Tåkesyn (i ketose)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-10-07, 13:09   #1
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Tåkesyn (i ketose)

Har prøvd å søke litt, men finner ikke så mye.

Jeg har stått stille omtrent hele Ketolysekuren. Har ligget på ca 20 kh pr dag. økte til rundt 25 uten at det hjalp. Siden mandag har jeg nillet og jeg kommer ikke over 15-16 kh om dagen. Jeg får ikke i meg mer. Men nå har vekta til gjengjeld flyttet på seg også.

De siste dagene har jeg fått sånn tåkesyn. I går merket jeg det spesielt på høyre øye. Når jeg lukker det ene øyet, så jeg bedre på venstre enn på høyre. I dag merker jeg at blikket slører litt på det venstre øyet.

Flere som har merket tåkesyn?

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-09-09, 03:15   #2
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Tåkesyn

Denne skrev jeg i 2007, og nå er tåkesynet tilbake. Fortsatt på høyre øye.
Ingen andre som merker tåkesyn i ketose?

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-09-09, 07:09   #3
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Tåkesyn

dehydrering? seg så en jente på tv som mista syntes, for hun ble ddet bare mer og mere tåkete, hun mistet det til slutt.

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 09-09-09, 09:10   #4
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Tåkesyn

Opprinnelig lagt inn av SunnhetMedSirrup, her.

dehydrering? seg så en jente på tv som mista syntes, for hun ble ddet bare mer og mere tåkete, hun mistet det til slutt.

Og det var sikkert veldig beroligende for Viclin å høre.....

Jeg opplever også tåkesyn iblant (om jeg har fortsått riktig hva tåkesyn er), men det står lite om det når jeg googla. Men det skal være en ganske vanlig tilstand.
Har du det hele tiden, eller i forbindelse med et måltid?

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 09-09-09, 09:45   #5
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Tåkesyn

Opprinnelig lagt inn av SunnhetMedSirrup, her.

dehydrering? seg så en jente på tv som mista syntes, for hun ble ddet bare mer og mere tåkete, hun mistet det til slutt.

Jeg drakk over 4 liter vann i går, så jeg tviler på at det er dehydrering.

Det kommer ikke ved måltid heller. Det mer kommer og går på en måte. I dag er det helt fint igjen. Har hatt det nå de siste par dagene.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-09-09, 10:16   #6
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Tåkesyn

Opprinnelig lagt inn av Viclin, her.

Jeg drakk over 4 liter vann i går, så jeg tviler på at det er dehydrering.

Det kommer ikke ved måltid heller. Det mer kommer og går på en måte. I dag er det helt fint igjen. Har hatt det nå de siste par dagene.

Jeg sliter også med tåkesyn i blant, men jeg har tørre øyer. Jeg må helst bruke dråper når jeg har linser på, ellers tørker øya lett ut. Jeg kan få litt sånn "hinne" på øya uten linser også.
Men ... kan dette ha noe med stoffskifte å gjøre? For jeg merka at tåreproduksjonen ble bedre etter at jeg begynte å ta kelp, og jeg kan ha på linsene mye lenger før jeg blir tåkete og tørr i øya. Kanskje grunnen til at du ikke har hatt det før nå, er at tyroksinen din har begynt å virke?
Jeg har aldri hørt at det er et symptom, men tørr hud og tørt hår er, så hvorfor ikke.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 09-09-09, 10:17   #7
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Tåkesyn

Opprinnelig lagt inn av SunnhetMedSirrup, her.

dehydrering? seg så en jente på tv som mista syntes, for hun ble ddet bare mer og mere tåkete, hun mistet det til slutt.

Haha, nå må du gi deg! Skremme folk sånn

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 09-09-09, 10:19   #8
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Tåkesyn

Jeg har hatt tåkesyn i perioder pga stoffskiftet, men har ikke hatt det etter at jeg ble medisinert.
Det virker som det kommer i forbindelse med ketose. Både i går og dagen før, lå jeg litt over på karber - hadde vel 27 og 28. Og de to dagene hadde jeg tåkesyn. Kanskje det har noen sammenheng?

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-09-09, 10:53   #9
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Tåkesyn (i ketose)

Blodsukkersvingninger kan ha innvirkning på synet, men jeg tror nok det skal litt mer til enn det du har spist.
Har du vært hos optiker? Synet forandrer seg jo hele livet, og bør vel egentlig sjekkes årlig, særlig hvis man bruker briller/linser.

Dette er litt far out, men i øynne bruker man jo mye muskler, og musklene blir jo ofte litt stivere i ketose (melkesyre-ish...) Kan det være at de ikke reagerer fort nok? Som sagt, ta en tur til optiker.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-09-09, 11:08   #10
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Tåkesyn (i ketose)

Ja, jeg tenkte litt på blodsukkersvingninger, men syns også det var litt voldsomt pga noen få ekstra karber.
Har ikke vært hos optiker. Har aldri hatt problemer med dårlig syn så har ikke tenkt at jeg trenger det. Jeg får se om det fortsetter, og skal også se om det kommer flere ganger om jeg har for mye karber. Så får jeg ta meg en tur til optiker om det ikke gir seg.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-09-09, 11:21   #11
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Tåkesyn (i ketose)

Når jeg søkte på Blurred vision på google kom pregnancy opp som mulig årasak.......

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-09-09, 11:24   #12
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Tåkesyn (i ketose)

Et annet sted mente amalgam-forgifting kunne gi det.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-09-09, 11:31   #13
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Tåkesyn (i ketose)

Men jeg får det liksom bare i forbindelse med ketose.
Ja, bortsett fra før jeg ble medisinert for stoffskiftet da. Det kan jo på den annen side bare være tilfeldig at tåkesynet kommer i ketose også da.

Men gådd, så blåst jeg er! Jeg spiste jo smågodt i går! Jeg har vært litt drittlei av at vekta ikke rikker seg, og i går og dagen før det spiste jeg to-tre smågodt på jobb. Det var jo det som utgjorde de ekstra karbene.
Kanskje det da rett og slett er blodsukkersvingninger? Kommer det av så lite?

Case closed sannsynligvis, men jeg skal jammen se om litt godteri kan være cluet altså.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-09-09, 11:35   #14
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Tåkesyn (i ketose)

Jeg fikk blåmerker da jeg spsite smådogt, så det kan være litt for brått inntak av sukker ja

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-09-09, 11:42   #15
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Tåkesyn (i ketose)

Merkelige måter kroppen reagerer på ting på altså.

Jeg skal på båttur i slutten av september og kommer nok da til å spise en is eller noe til dessert. Skal jammen være obs på det med tåkesyn da, om det kommer da også. Da er det rett og slett sukkeret jeg reagerer på.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-09-09, 11:52   #16
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Tåkesyn (i ketose)

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

spsite smådogt,

herregud, er det mulig å ha så mange slurvefeil i en setning? Snakker om tåkesyn liksom...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-09-09, 11:56   #17
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Tåkesyn (i ketose)

:humre:

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ketose - inn og ut av ketose...? hva skjer da? Chumpsy Lavkarbo generelt 31 16-07-11 22:01
ketose Tallin Spørsmål og svar 1 23-03-09 00:27
Ketose Diva Lavkarbo generelt 19 13-03-05 13:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no