Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hva gjør jeg galt?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-11-12, 09:04   #1
iren84
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 40
Innlegg: 150
iren84 er på en erverdig vei
Unhappy

Hva gjør jeg galt?

Det har stoppet HELT opp! I tillegg så har jeg gått opp en kilo på et par dager. Det er jo egentlig ingenting, men det er en indikasjon på jeg gjør noe feil. Eller?
Her er et eksempel på det jeg spiser iløpet av en dag:
Frokost: Yoghurt (blandet av Tyrkisk Yoghurt, litt kremfløte, vaniljesukker og steviadråper) toppet med ca 10 bringebær.
Lunch: enten hjemmelaget knekkebrød (lavkarbo) med ett eller anna pålegg.
Eller jeg har varmmat som også er lavkarbo.
Middag: dette varierer veldig, men aldri noe med masse karber i, og som regel lager jeg en fløte/rømme saus med masse grønnsaker.
På kveldstid er det som regel ingen ting, eventuelt rester av middag. Ingen småspising ellers, tror jeg.... Drikker ikke melk, og har prøvd å bytte ut fløte med laktosefri for å se om der er noen endringer.

Nå har vekta stått stille i snart tre uker. Og jeg vet ærlig talt ikke hvorfor. Centimeterne har heller ikke flyttet på seg. Er dette vanlig?
Og hva kan jeg eventuelt gjøre annerledes?

iren84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-11-12, 09:24   #2
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Hva gjør jeg galt???!

Ser det står lavkarbo i boksen din... hvor mange gram ligger du på?

Har du mange kg å gå ned og har du gått ned mye hittil? Hvis du har gått ned en del så har kroppen bare en pause. Da er det viktig å ha is i magen.
Har du prøvd å redusere melkeinntaket ditt eller rettere sagt kuttet ut? Det kan være en partystopper hos mange...
Har du sjekket ut om du har kommet til et punkt der kalorier kan ha noe å si?

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 30-11-12, 09:26   #3
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør jeg galt???!

Platå er vanlig - og vanligere jo nærmere man kommer målvekt. Hvor lenge har du stått stille?

Om du har stått stille lenge så har jeg følgende forslag:
Prøv deg uten store mengder melkeprodukter (med unntak av smør som de aller fleste tolererer greit både for vekt og på annen måte) en stund og se om det hjelper. Du kan bruke kokosmelk som erstatning til ganske mye.

Eller - prøv styrketrening om du ikke allerede gjør det. Ikke forvent vektnedgang i begynnelsen, men mål da cm.

Ellers synes jeg det ser greit ut, så du må nok lete etter hva som gjelder nettopp for deg...

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 30-11-12, 09:47   #4
iren84
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 40
Innlegg: 150
iren84 er på en erverdig vei

Sv: Hva gjør jeg galt?

takk for raske tilbakemeldiger!
Første mnd så lå jeg ganske lavt, og uten å kanskje vite det så lå jeg ganske nært å være i ketose. Første 1,5 uken gikk jeg ned 5 kg (sikkert masse vann) og inn 5 cm rundt magen. Nå er det en mnd siden ca. Jeg veide i utgangspunktet 76 kr, var nede i 70 og nå opp til 71. Jeg har lyst ned til 67-68.
Jeg har økt inntaket med karber litt, men føler at jeg fortsatt er forsiktig. Skal jeg tippe så vil jeg si mellom 20-50 pr dag.

Når det gjelder kalorier, så ser jeg jo at det kanskje er en del da... I den yoghurten feks. Og fløten og rømmen. For der går det nok litt ja...
Er det en ide og kutte ned eller ut den en stund kanskje? Og erstatte med kokosmelk altså? Det er liksom noe jeg glemmer at jeg har i skapet.

Også lurer jeg på om at jeg kanskje ikke er flink nok til å spise NOK FETT? Det har vel kanskje litt å si?

Er situps og "benløft" styrketrening?...

iren84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-11-12, 10:12   #5
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør jeg galt?

Opprinnelig lagt inn av iren84, her.

Er situps og "benløft" styrketrening?...

Nei, ikke den type styrketrening jeg mener. Jeg mener skikkelig styrketrening - den som man blir raskt sterkere av.

Når det gjelder melkevarer så er det ikke bare samlet kalorimengde, men mer det at melkeprodukter ofte har en ganske høy insulinvirkning i forhold til andre matvarer med samme energinivå. Årsaken til at jeg foreslår nettopp kokosmelk som erstatning er at kokosfettet er vanskelig å lagre på sidebeina, gir god metthet og kokosmelk er iallfall en del melk-vareliknende.

Dersom du er usikker på om du spiser nok fett så må du tracke inntaket ditt en stund, men sånn som du beskriver det, så ville jeg ikke ha trodd at det var et problem. Uansett - alt kommer an på hvilke mengder det er snakk om og det er det bare du som kan sjekke.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 30-11-12, 10:24   #6
iren84
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 40
Innlegg: 150
iren84 er på en erverdig vei

Sv: Hva gjør jeg galt?

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Nei, ikke den type styrketrening jeg mener. Jeg mener skikkelig styrketrening - den som man blir raskt sterkere av.

Når det gjelder melkevarer så er det ikke bare samlet kalorimengde, men mer det at melkeprodukter ofte har en ganske høy insulinvirkning i forhold til andre matvarer med samme energinivå. Årsaken til at jeg foreslår nettopp kokosmelk som erstatning er at kokosfettet er vanskelig å lagre på sidebeina, gir god metthet og kokosmelk er iallfall en del melk-vareliknende.

Dersom du er usikker på om du spiser nok fett så må du tracke inntaket ditt en stund, men sånn som du beskriver det, så ville jeg ikke ha trodd at det var et problem. Uansett - alt kommer an på hvilke mengder det er snakk om og det er det bare du som kan sjekke.

Ja, jeg har lest meg litt opp på dette med melkeprodukter og insulinvirkningen. Kanskje jeg skal prøve meg på det da...

iren84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-11-12, 14:04   #7
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør jeg galt?

Du må heller ikke glemme at lavkarbo er vektregulerende, så det er ikke sikkert kroppen din er enig i at du skal ned de siste 2-3 kiloene

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 30-11-12, 14:07   #8
j88
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 35
Innlegg: 512
j88 er en juvelj88 er en juvelj88 er en juvel

Sv: Hva gjør jeg galt?

Jeg ville ihvertfall ha kutta ut vaniljesukker, og heller hatt rent vaniljepulver

j88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen Svar med sitat
Gammel 30-11-12, 14:31   #9
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva gjør jeg galt?

Helt enig med erfarne,kloke Dietta.
De siste kiloene er vanskeligste og du har bare noen få igjen å kvitte seg med,og kroppen er ikke villig til å slippe dem Lykke til !!!

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-11-12, 23:19   #10
Nutta
Medlem
 
Nutta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 447
Nutta er ny på veien

Sv: Hva gjør jeg galt?

Det kan være så enkelt som at syklusen påvirker vekta. Det kan også tenkes at kroppen trenger tid...at kroppen må vite at det er trygt å slippe kilo. Sist men ikke minst: stress ødelegger forferdelig mye. Er man stresset, så kan man være så flink som man bare vil - men fortsatt ikke gå ned i vekt. I verste fall går man opp. Dette har jeg opplevd selv.

Det siste du må vurdere, det er om det er noe i kostholdet som trenger å endres på. Mange opplever å reagere på fløte, bær, korn eller andre typer mat. Men jeg personlig ville sett på bær, fremfor fløte (et eksempel) i og med at bær gir høyere insulinproduksjon enn fløte gjør. Men det er vel uansett lurt å ta bort en og en ting, for å se hva som fungerer. Kutter du ut alt du misstenker på en og samme tid, så vil du ikke oppdage hva som ødelegger for vektnedgangen heller.

Uansett hva du velger å gjøre, så håper jeg du finner ut av det. Lykke til!

__________________


Nutta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 10:44   #11
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Hva gjør jeg galt?

Jeg går ikke ned ved inntak av melkeprodukter. Jeg koser meg med fløte sånn innimellom til dessert. Men når jeg skal ned i vekt så må jeg kose meg med andre ting for ellers stopper alt opp.

Du må nesten prøve deg frem Uansett så er det utrolig kjedelig når det stopper helt opp.

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 12:48   #12
iren84
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 40
Innlegg: 150
iren84 er på en erverdig vei

Sv: Hva gjør jeg galt?

Takk for mange flotte og kloke svar
Jeg tenkte å begynne med å kutte ut bringebærene og vaniljesukker.
Jeg ante forresten ikke at vaniljesukker er 99 % karbohydrater!
Men asså... det er jo søtning, så jeg burde vel igrunn ha kobla. Men nedida...

Få se det an en ukes tid, og det skjer noe

iren84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 13:40   #13
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør jeg galt?

Opprinnelig lagt inn av iren84, her.

Takk for mange flotte og kloke svar
Jeg tenkte å begynne med å kutte ut bringebærene og vaniljesukker.
Jeg ante forresten ikke at vaniljesukker er 99 % karbohydrater!
Men asså... det er jo søtning, så jeg burde vel igrunn ha kobla. Men nedida...

Få se det an en ukes tid, og det skjer noe

På Iherb finnes vaniljesteviadråper. Disse er veldig anvendelige i stedet for vaniljesukker. Jeg bruker dem i kaker og sånt. Det som er viktig er å tilsette disse FØR annen søtning, og når det er passe vaniljesmak så kan man tilsette resten med annen sukkererstatning. (Gjør man motsatt kan det hende resultatet blir altfor søtt...)

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 04-12-12, 01:46   #14
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva gjør jeg galt?

Opprinnelig lagt inn av iren84, her.


Når det gjelder kalorier, så ser jeg jo at det kanskje er en del da... I den yoghurten feks. Og fløten og rømmen. For der går det nok litt ja...
Er det en ide og kutte ned eller ut den en stund kanskje? Og erstatte med kokosmelk altså? Det er liksom noe jeg glemmer at jeg har i skapet.

Også lurer jeg på om at jeg kanskje ikke er flink nok til å spise NOK FETT? Det har vel kanskje litt å si?

Du bør kanskje sjekke på diett.no hvor mye av hva du får i deg nå som du er nær målet ditt. Fett er ikke som en pille du blir slank av. Heller motsatt pga de 9 kcal pr gram. Det ser ut som du inntar fett til hvert måltid, det er bra for å holde deg mett og til energi. Fløte og rømme er det mange som må kutte ned på for å gå ned i vekt. Fløte og rømme er veldig kaloririkt så mengdene bør du være litt forsiktig med. Jeg synes du har en god ide om å kutte disse melkeproduktene ut og så ville jeg holdt øye med kalori-inntaket i samme periode.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-12-12, 10:10   #15
iren84
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 40
Innlegg: 150
iren84 er på en erverdig vei

Sv: Hva gjør jeg galt?

Da har jeg faktisk de fire-fem siste dagene vært litt mer sparsom på melkeprodukt inntaket (fløte, cf osv) og heller brukt en del kokosmelk i steden.
Har gått ned 1 kg ca... så det spørs om det ligger noe i det med å kutte ned på melkeprodukter ja.... Men jeg må prøve å være flinkere med å snike inn den kokosmelka og annet fett... det er ikke så lett, så tips mottas gjerne
Jeg har heller ikke rørt noe mer tyrkisk yoghurt, bær eller vaniljesukker.
Men samtidig så er det viktig for meg å finne noe som jeg kan kose meg litt med i hverdagen, eller iallefall inni mellom, eller så rabler det for meg

iren84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-12-12, 10:21   #16
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør jeg galt?

Hva med 1 clementin, eller 1 rute mørk sjokolade som kos?

Du kan lage en veldig god smoothie av kokosmelk, eggeplomme, valgfri bær og valgfri sukkererstatning. Kanskje det kan være noe i stedet for youghurtbærene?

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 06-12-12, 10:28   #17
iren84
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 40
Innlegg: 150
iren84 er på en erverdig vei

Sv: Hva gjør jeg galt?

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Hva med 1 clementin, eller 1 rute mørk sjokolade som kos?

Du kan lage en veldig god smoothie av kokosmelk, eggeplomme, valgfri bær og valgfri sukkererstatning. Kanskje det kan være noe i stedet for youghurtbærene?

Joda, klementinen er blitt tatt flittig i bruk, dog litt forsiktig. men det er ca en halv for dagen og/eller en bit mørk sjokolade Litt må man ha

Men den smoothiesen... med eggeplomme??? *frysninger* ække d falii da?..

iren84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-12-12, 10:33   #18
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør jeg galt?

Opprinnelig lagt inn av iren84, her.

Men den smoothiesen... med eggeplomme??? *frysninger* ække d falii da?..

Hvorfor skulle det være farlig?

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 06-12-12, 10:36   #19
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør jeg galt?

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Hvorfor skulle det være farlig?

Det lurer jeg på også, det er jo ikke registrert salmonella i norske egg. Anbefalingen går ut på at det er helt trygt å spise rå egg. Jeg har drukket hundrevis av egg i smoothie de siste årene, mesteparten egg fra mine høner.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 06-12-12, 10:41   #20
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør jeg galt?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Det lurer jeg på også, det er jo ikke registrert salmonella i norske egg. Anbefalingen går ut på at det er helt trygt å spise rå egg. Jeg har drukket hundrevis av egg i smoothie de siste årene, mesteparten egg fra mine høner.

Nei, salmonella i norskproduserte egg er det svært liten risiko for. I de seinere år har vel risikoen vært større i agurk...

http://www.matportalen.no/rad_til_sp..._spise_raa_egg

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 06-12-12, 12:27   #21
iren84
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 40
Innlegg: 150
iren84 er på en erverdig vei

Sv: Hva gjør jeg galt?

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Nei, salmonella i norskproduserte egg er det svært liten risiko for. I de seinere år har vel risikoen vært større i agurk...

http://www.matportalen.no/rad_til_sp..._spise_raa_egg

Nei, jeg forstår vel igrunn at det ikke er farlig (bare en form for uttrykk )
Men å skulle "drikke" rå egg er en av de tingene som byr meg i mot... men det betyr slettes ikke at jeg ikke er villig til å prøve!

iren84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-12-12, 12:53   #22
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør jeg galt?

Opprinnelig lagt inn av iren84, her.

Nei, jeg forstår vel igrunn at det ikke er farlig (bare en form for uttrykk )
Men å skulle "drikke" rå egg er en av de tingene som byr meg i mot... men det betyr slettes ikke at jeg ikke er villig til å prøve!

Er litt enig, men det var før jeg smakte. For å si det sånn, med bare kokosmelk blir det litt tjukt og rart, synes jeg.

Og eggedosis er jo bare namnam... Med eller uten kakaopulver.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 06-12-12, 23:33   #23
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør jeg galt?

Opprinnelig lagt inn av iren84, her.

Jeg ante forresten ikke at vaniljesukker er 99 % karbohydrater!

at det heter sukker var ikke et hint?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva gjør jeg galt? cecmur Spørsmål og svar 15 06-04-11 23:04
Hva gjør jeg galt? *lilje* Lavkarbo generelt 9 10-03-11 16:39
Hva gjør jeg galt? Eli Eie Spørsmål og svar 34 02-03-11 08:27
Gjør jeg noe galt Mona_K Spørsmål og svar 17 24-03-10 18:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no